ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Habilitat un espai on line per atendre empreses, treballadors i autònoms durant la COVID-19
PUBLICAT Dijous, 02.04.2020
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic
Card promoció econòmica

L´Ajuntament ha posat en marxa l´espai “Promoció Econòmica on line”, per atendre en línia empreses, treballadors i treballadores durant la crisi de salut pública provocada pel coronavirus, que ha obligat a tancar les oficines municipals i per compartir amb tots vosaltres el màxim d'informació que us pugui ser d'utilitat en la complexa situació que estem visquent.

Estem, més que mai, a la vostra disposició per resoldre qualsevol dubte i inquietud que ens volgueu fer arribar.

Servei Local d'Ocupació

BORSA DE TREBALL

Es seguirà gestionant la borsa de treball a través de la plataforma XALOC, podeu fer-nos arribar el vostre currículum per donar-vos d´alta, o les dades a modificar en cas d´actualització. Envieu-nos un correu a l'adreça electrònica martinezpa@canetdemar.cat  i indiqueu el vostre telèfon de contacte.

Els usuaris inscrit a la xarxa XALOC poden consultar les ofertes de treball al següent enllaç https://xaloc.diba.cat/

Des del SOC (Servei d'Ocupació de Catalunya), per donar resposta a la crisi sanitària de la COVID19 s'han obert diferents ofertes de feina per tal que la gent s'hi pugui inscriure per poder cobrir les vacants dels centres d'assistència públics i privats de Catalunya. Aquestes borses només es mantindran actives mentre duri aquesta situació d'emergència. Pots inscriure't a través d'aquest enllaç.

TRAMITS OFICINES DE TREBALL

Es recorda a la ciutadania la prohibició per desplaçar-se excepte en determinats casos. Les Oficines de Treball no han estat determinades com un dels supòsits autoritzats pel Decret d´estat d´alarma aprovat pel Govern i, per tant, no s´hi pot anar presencialment.

Les Oficines de Treball romandran tancades al públic fins a nou avís i totes les cites prèvies que havien estat concedides quedaran anul·lades i les oficines de treball les reprogramaran en el moment en què sigui possible.

Els tràmits i/o gestions relacionats amb les oficines de treball es podran fer de forma telemàtica a través d'aquest enllaç o mitjançant un nou servei d´atenció telefònica gratuïta, a través del 900 800 046.

Enllaços d´interès

Informació important en relació tràmits Oficines de Treball 

SOC - Podeu trobar més informació a l'enllaç 
SEPE - Per a qualsevol gestió relacionada amb prestacions d´atur es pot trucar al telèfon 93 619 09 98 del Servei Públic d'Ocupació Estatal  (SEPE) o contactar-hi a través d'aquest web.

Cercador de cursos a través d'aquest enllaç

Noves mesures urgents complementaries de suport a l'economia i l'ocupació

Consum OMICPer continuar exercint els nostres drets com a consumidors i denunciar aquells casos que els vulnerin, ens podeu enviar la vostra queixa/reclamació al correu electrònic a l'adreça canet.omic@canetdemar.cat  i adjuntar tota la documentació amb el màxim de dades posibles. Posteriorment, rebreu una resposta al respecte pert part de l´advocat de l´Oficina Municipal d´Atenció al Consumidor.

Des de l'OMIC ens han fet arribar uns vídeos explicatius sobre els drets i deures dels consumidors en temps de Coronavirus. No te'ls perdis si tens dubtes sobre un tema concret.

Consulta aquí l'actualització de les FAQS sobre el dret de resolució de contractes, cmpravenda de béns o prestació de serveis.

Més informació


Agència Catalana de Consum.

Diputació – Servei de Consum.  

Mesures excepcionals per garantir l'accés a productes d'ús

Mesures excepcionals per garantir l'accés a productes d'ús

Fitxer: Mesures_excepcionals_per_garantir_l_acces_de_la_poblacio_als_productes_d_us_recomenats_com_a_mesures_higieniques_per_la_prevencio_COVID_19.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 4
Mida: 768,89 kB

FAQS consum 15 de maig

FAQS consum 15 de maig

Fitxer: FAQS_de_consum_actualitzat_a_15_de_maig.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 50
Mida: 638,31 kB

Consum i pimes

Consultes en relació amb l´afectació que el coronavirus està tenint en algunes petites i mitjanes empreses, autònoms i comerços. La PIMEC posa a disposició de les petites, mitjanes empreses, autònoms i comerços dos números de telèfon in es respondran totes les preguntes que es puguin tenir arran de la declaració de l'estat d'alarma per part del govern de l'Estat davant la pandèmia del Coronavirus.

  • Telèfon habitual de la central ubicada al carrer Viladomat de Barcelona: 934964500
  • Telèfon especial habilitat per totes les consultes relacionades amb el Coronavirus: 936061500

També s'ha posat a disposició de la població una landing page on es pot consultar tota la informació actualitzada diariament i on també es pot trobar el formulari, a través del qual es poden tramitar diferents consultes. Troba tots els enllaços ordenats per seccions en aquest enllaç

ANUNCI NOUS AJUTS DE LA GENERALITAT per a "pimes individuals del sector del comerç, serveis, artesania i moda, i el teixit associatiu dels sectors esmentats i les administracions locals i el organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats".

Pots consultar aquí les bases de la convocatòria d'ajuts per a les persones treballadores autònomes, persona física, per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència de la COVID-19.

Pots tramitar la sol·licitud d'ajuda per a les persones reballadores autònomes a través d'aquest enllaç

Des de la PIMEC han publicat dos documnets que serveixen com a guia a les empreses i els autònoms que tinguin previst demanar un préstec a una entitat financera dins les línies d'avals especials de l'ICO (govern espanyol) i l'ICF-Acalis (govern català) per fer front a l'impacte econòmic del coronavirus.

Emprenadoria i empreses

En atenció a les dificultats que la situació excepcional generada pel COVID-19 comporta per a les persones emprenedores i empreses, el Servei de Teixit Productiu de la Diputació de Barcelona ha recopilat, a data 30 de març, un seguit de recursos que probablement es modificaran en funció de les circumstàncies i novetats de l'estat d'alarma i que s'aniran actualitzant:

Àmbit jurídic i fiscal

  • Mesures societàries i mercantils especials aquí i aquí
  • Òrgans de govern i administració de les entitats jurídiques aquí
  • Sol·licitud de concurs de creditors aquí
  • Comptes anuals aquí
  • Tractament de dades de caràcter personal aquí
  • Suspensió de terminis i visites judicials aquí
  • Mesures de servei públic notarial aquí
  • Caducitat del DNI aquí
  • Certificats electrònics de pròxima caducitat aquí
  • Tràmits amb la Seguretat Social sense certificat aquí
  • Mesures específicament aplicables al Sector Públic - Contractes Públics i convenis aquí i aquí
  • Resum de normes i resolucions aprovades en les diferents comunitats autònomes aquí
  • Mesures fiscals aquí
  • Mesures de suspensió de terminis d´àmbit tributari aquí i aplaçament d´impostos aquí
  • Ajornament de tributs GENERALITAT DE CATALUNYA aquí
Consulta les novetats legilatives per a autònoms i empreses (juny de 2020)
Novetats legislatives 18 juny

Novetats legislatives 18 juny

Fitxer: Novetats_Legislatives_per_a_empreses_i_autonoms___Butlleti__12.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 2
Mida: 84,83 kB


Àmbit econòmic i financer

  • Finançament en temps del COVID-19 aquí
  • Pla “Accelera” a través de l'entitat pública empresarial RED.ES aquí
  • Línia de crèdit de 1.000 MEUR per la liquiditat de les empreses GENERALITAT DE CATALUNYA  aquí
  • Fons de garantia de la línia "ICF-Avalis liquiditat" de 750 milions d'euros GENERALITAT DE CATALUNYA aquí


Àmbit d'organització i Recursos Humans

  • Esquemes amb els tipus d´ERTO: Guia pràctica bàsica per a empreses que no poden continuar l'activitat aquí i procediment aquí
  • Mesures laborals extraordinàries aquí i aquí  i 10 Apunts de caràcter laboral aquí
    • Teletreball aquí
    • Reducció de jornada aquí
    • Expedients Temporals de Regulació de l´Ocupació aquí
    • Contractes temporals aquí
    • Impossibilitat d´extingir contractes aquí
    • Permís retribuït treballadores per compte aliè aquí
    • Prestacions per desocupació aquí
  • Preguntes freqüents en referència a les meves treballadores aquí
  • Resum de mesures urgents extraordinàries:1. Ajudes a treballadors. 2. Flexibilització. 3. Garantia de liquiditat aquí
    • Ajudes a autònoms aquí
    • Cessament de l´activitat aquí
    • Preguntes freqüents sobre ERTO (Expedients Temporals de Regulació de l´Ocupació) GENERALITAT DE CATALUNYA  aquí
    • 7,5 M€ d´ajuts pels autònoms GENERALITAT DE CATALUNYA aquí 

 
Àmbit de producció i/o prestació de serveis

  • Obligació de col·laboració sanitària - Empreses que fabriquen material sanitari i de protecció  aquí
  • Mesures d´incentivació a la recerca aquí
  • Reducció a la meitat del cànon de l'aigua GENERALITAT DE CATALUNYA aquí 
  • Moratòria en el pagament del lloguer GENERALITAT DE CATALUNYA aquí

Altres informacions

Canal empresa de la Generalitat on es poden fer tràmits i consultes


Informació Generalitat d´àmbit econòmic 

TURISME

Per qualsevol consulta us atendrem al correu canet.turisme@canetdemar.cat


Informacions d´interès

Espai dirigit als professionals del sector turístic per facilitar informació d´interès i actualitzada (protocols, comunicats, preguntes freqüents…).
 

FAQ,S Turisme i COVID-19

Línia d'ajuts directes dirigida a professionals autònoms i microempreses que desenvolupen la seva activitat en el sector turístic.

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar@canetdemar.cat
^