L´Ajuntament ha posat en marxa l´espai “Promoció Econòmica on line”, per atendre en línia empreses, treballadors i treballadores durant la crisi de salut pública provocada pel coronavirus, que ha obligat a tancar les oficines municipals i per compartir amb tots vosaltres el màxim d'informació que us pugui ser d'utilitat en la complexa situació que estem visquent.
Estem, més que mai, a la vostra disposició per resoldre qualsevol dubte i inquietud que ens volgueu fer arribar.
BORSA DE TREBALL
Es seguirà gestionant la borsa de treball a través de la plataforma XALOC, podeu fer-nos arribar el vostre currículum per donar-vos d´alta, o les dades a modificar en cas d´actualització. Envieu-nos un correu a l'adreça electrònica martinezpa
Els usuaris inscrit a la xarxa XALOC poden consultar les ofertes de treball al següent enllaç https://xaloc.diba.cat/
Des del SOC (Servei d'Ocupació de Catalunya), per donar resposta a la crisi sanitària de la COVID19 s'han obert diferents ofertes de feina per tal que la gent s'hi pugui inscriure per poder cobrir les vacants dels centres d'assistència públics i privats de Catalunya. Aquestes borses només es mantindran actives mentre duri aquesta situació d'emergència. Pots inscriure't a través d'aquest enllaç.
TRAMITS OFICINES DE TREBALL
Es recorda a la ciutadania la prohibició per desplaçar-se excepte en determinats casos. Les Oficines de Treball no han estat determinades com un dels supòsits autoritzats pel Decret d´estat d´alarma aprovat pel Govern i, per tant, no s´hi pot anar presencialment.
Les Oficines de Treball romandran tancades al públic fins a nou avís i totes les cites prèvies que havien estat concedides quedaran anul·lades i les oficines de treball les reprogramaran en el moment en què sigui possible.
Els tràmits i/o gestions relacionats amb les oficines de treball es podran fer de forma telemàtica a través d'aquest enllaç o mitjançant un nou servei d´atenció telefònica gratuïta, a través del 900 800 046.
Enllaços d´interès
Informació important en relació tràmits Oficines de Treball
SOC - Podeu trobar més informació a l'enllaç
SEPE - Per a qualsevol gestió relacionada amb prestacions d´atur es pot trucar al telèfon 93 619 09 98 del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) o contactar-hi a través d'aquest web.
Cercador de cursos a través d'aquest enllaç
Noves mesures urgents complementaries de suport a l'economia i l'ocupació
Per continuar exercint els nostres drets com a consumidors i denunciar aquells casos que els vulnerin, ens podeu enviar la vostra queixa/reclamació al correu electrònic a l'adreça canet.omic
Des de l'OMIC ens han fet arribar uns vídeos explicatius sobre els drets i deures dels consumidors en temps de Coronavirus. No te'ls perdis si tens dubtes sobre un tema concret.
Consulta aquí l'actualització de les FAQS sobre el dret de resolució de contractes, cmpravenda de béns o prestació de serveis.
Més informació
Mesures excepcionals per garantir l'accés a productes d'ús Format: Acrobat-PDF |
FAQS consum 15 de maig Fitxer: FAQS_de_consum_actualitzat_a_15_de_maig.pdf Format: Acrobat-PDF |
Consultes en relació amb l´afectació que el coronavirus està tenint en algunes petites i mitjanes empreses, autònoms i comerços. La PIMEC posa a disposició de les petites, mitjanes empreses, autònoms i comerços dos números de telèfon in es respondran totes les preguntes que es puguin tenir arran de la declaració de l'estat d'alarma per part del govern de l'Estat davant la pandèmia del Coronavirus.
També s'ha posat a disposició de la població una landing page on es pot consultar tota la informació actualitzada diariament i on també es pot trobar el formulari, a través del qual es poden tramitar diferents consultes. Troba tots els enllaços ordenats per seccions en aquest enllaç.
ANUNCI NOUS AJUTS DE LA GENERALITAT per a "pimes individuals del sector del comerç, serveis, artesania i moda, i el teixit associatiu dels sectors esmentats i les administracions locals i el organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats".
Pots consultar aquí les bases de la convocatòria d'ajuts per a les persones treballadores autònomes, persona física, per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència de la COVID-19.
Pots tramitar la sol·licitud d'ajuda per a les persones reballadores autònomes a través d'aquest enllaç.
Des de la PIMEC han publicat dos documnets que serveixen com a guia a les empreses i els autònoms que tinguin previst demanar un préstec a una entitat financera dins les línies d'avals especials de l'ICO (govern espanyol) i l'ICF-Acalis (govern català) per fer front a l'impacte econòmic del coronavirus.
En atenció a les dificultats que la situació excepcional generada pel COVID-19 comporta per a les persones emprenedores i empreses, el Servei de Teixit Productiu de la Diputació de Barcelona ha recopilat, a data 30 de març, un seguit de recursos que probablement es modificaran en funció de les circumstàncies i novetats de l'estat d'alarma i que s'aniran actualitzant:
Àmbit jurídic i fiscal
Novetats legislatives 18 juny Fitxer: Novetats_Legislatives_per_a_empreses_i_autonoms___Butlleti__12.pdf Format: Acrobat-PDF |
Àmbit econòmic i financer
Àmbit d'organització i Recursos Humans
Àmbit de producció i/o prestació de serveis
Altres informacions
Canal empresa de la Generalitat on es poden fer tràmits i consultes
Informació Generalitat d´àmbit econòmic
Per qualsevol consulta us atendrem al correu canet.turisme
Informacions d´interès
Espai dirigit als professionals del sector turístic per facilitar informació d´interès i actualitzada (protocols, comunicats, preguntes freqüents…).
Línia d'ajuts directes dirigida a professionals autònoms i microempreses que desenvolupen la seva activitat en el sector turístic.