Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar
L’habitatge d'ús turístic és l'habitatge que és cedit pel seu propietari/ària, directament o indirectament, a tercers, a canvi de contraprestació econòmica per a una estada de temporada i en condicions de disponibilitat immediata. Es considera estada de temporada tota ocupació de l'habitatge per un període de temps continu igual o inferior a 31 dies. Els habitatges d'ús turístic se cedeixen sencers, i no se'n permet la cessió per estances.
Mitjançant la realització d'aquest tràmit el propietari/ària inicia el procediment d'habilitació corresponent, de competència municipal, i previ abonament de la taxa municipal, ja podrà iniciar l'activitat. Un cop l’Ajuntament hagi comunicat a l’Administració turística de la Generalitat de Catalunya les dades definitives de l’habilitació, es realitzarà la inscripció al Registre de Turisme.
INFORMACIÓ PER A PROPIETARIS I GESTORS
Abans d’iniciar el tràmit, cal consultar l’apartat de preguntes freqüents, on trobareu tota la informació sobre la normativa vigent, requisits i obligacions del propietari:
DESTAQUEM:
· Serveis i requisits obligatoris pel propietari/ària d’un habitatge d’ús turístic
QUÈ S’HA DE FER PER HABILITAR UN HABITATGE D’ÚS TURÍSTIC
S'ha de posar en coneixement de l'Ajuntament, mitjançant la presentació del formulari corresponent a través del portal electrònic de la finestreta única empresarial, FUE (Canal Empresa) en l’enllaç següent:
A l’accedir trobareu diferents formularis dependent del que vulgueu fer:
- Iniciar l’activitat
- Canviar la persona titular
- Donar de baixa l’activitat
Per completar aquest tràmit cal presentar una instància a l’Ajuntament adjuntant la següent documentació:
- Cèdula d’habitabilitat
- Certificat/escriptures de propietat
- DNI/NIF/CIF propietari/representat legal/gestor/empresa
- Comprovant de liquidació de la taxa de procediment
O entrar els següents documents per instància en línia (heu d'anar al final del tràmit i accedir a la plataforma de tramitació):
- Cèdula d’habitabilitat
- Certificat/escriptures de propietat
- DNI/NIF/CIF propietari/representant legal/gestor/empresa
Un cop comprovada la documentació, us enviarem una carta de pagament al vostre correu electrònic i tindreu 10 dies per fer el pagament.
La taxa municipal establerta a l´ordenança fiscal número 21 de procediment de comunicació prèvia d´inici d´habitatge d´ús turístic, estableix que l´import és de 105€.