Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Tràmits i gestions
 
  • Descripció

    L’habitatge d'ús turístic és l'habitatge que és cedit pel seu propietari/ària, directament o indirectament, a tercers, a canvi de contraprestació econòmica per a una estada de temporada i en condicions de disponibilitat immediata. Es considera estada de temporada tota ocupació de l'habitatge per un període de temps continu igual o inferior a 31 dies. Els habitatges d'ús turístic se cedeixen sencers, i no se'n permet la cessió per estances.

    Mitjançant la realització d'aquest tràmit el propietari/ària inicia el procediment d'habilitació corresponent, de competència municipal, i previ abonament de la taxa municipal, ja podrà iniciar l'activitat. Un cop l’Ajuntament hagi comunicat a l’Administració turística de la Generalitat de Catalunya les dades definitives de l’habilitació, es realitzarà la inscripció al Registre de Turisme.

  • A tenir en compte
  • Àrea responsable
  • Requisits que es demanen

    INFORMACIÓ PER A PROPIETARIS I GESTORS

    Abans d’iniciar el tràmit, cal consultar l’apartat de preguntes freqüents, on trobareu tota la informació sobre la normativa vigent, requisits i obligacions del propietari:

    http://empresa.gencat.cat/ca/treb_ambits_actuacio/turisme/professionals_turisme/emo_empreses_establiments_turistics/emo_empreses_turistiques_allotjament/emo_habitatges_us_turistic/faq/

    DESTAQUEM: 

    ·         Serveis i requisits obligatoris pel propietari/ària d’un habitatge d’ús turístic

  • Procediment

    QUÈ S’HA DE FER PER HABILITAR UN HABITATGE D’ÚS TURÍSTIC

    S'ha de posar en coneixement de l'Ajuntament, mitjançant la presentació del formulari corresponent a través del portal electrònic de la finestreta única empresarial, FUE (Canal Empresa) en l’enllaç següent:

    https://canalempresa.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramit/PerTemes/Habitatges-dus-turistic-00012

    A l’accedir trobareu diferents formularis dependent del que vulgueu fer:

    -       Iniciar l’activitat

    -       Canviar la persona titular

    -       Donar de baixa l’activitat

    Per completar aquest tràmit cal presentar una instància a l’Ajuntament adjuntant la següent documentació:

    -       Cèdula d’habitabilitat

    -       Certificat/escriptures de propietat

    -       DNI/NIF/CIF propietari/representat legal/gestor/empresa

    -       Comprovant de liquidació de la taxa de procediment

    O entrar els següents documents per instància en línia (heu d'anar al final del tràmit i accedir a la plataforma de tramitació):


    -        Cèdula d’habitabilitat

    -        Certificat/escriptures de propietat

    -        DNI/NIF/CIF propietari/representant legal/gestor/empresa

    Un cop comprovada la documentació, us enviarem una carta de pagament al vostre correu electrònic i tindreu 10 dies per fer el pagament.

  • Taxa

    La taxa municipal establerta a l´ordenança fiscal número 21 de procediment de comunicació prèvia d´inici d´habitatge d´ús turístic, estableix que l´import és de 105€.