Comença el Ple, presidit per l'alcalde accidental Lluís Llovet.
Desenvolupament del Ple. Principals temes tractats:
Mocions i declaracions institucionals
Despatx AlcaldiaEls primers minuts del Ple són per al despatx d'Alcaldia, el resum que fa l'alcalde de diversos temes que han succeït.
El primer bloc del despatx és per a temes d'Educació:
L'Ajuntament ha fet seguiment de la problemàtica sobre les línies de P3. S'ha confirmat que es consoliden dues línies tant per l'Escola Turó del Drac com per l'Escola Misericòrdia. L'alcalde felicita a la regidora Rosabel Madrid.
Felicita el curs de l'Escola d'Adults. L'últim any ha augmentat considerablement el nombre d'alumnes. El Govern està molt content. S'han ampliat les formacions i es consolida aquesta escola a Canet.
Canet tindrà un centre integral d'FP tèxtil a Catalunya.
Temes de Cultura:
L'organització de la Festa Major d'aquest 2024 ha estat ideal i la participació d'entitats i població en general també. Felicita el regidor Emili Sánchez.
S'ha inaugurat el cafè de l'Odèon. És l'espai que tanca el projecte del TMC - Odèon.
Temes de Medi Ambient, Sostenibilitat i Platges:
S'han ampliat les dutxes a les platges. Ara n'hi ha 4 d'obertes. I s'han arranjat els esglaons que hi havia a la sorra.
Ens han avisat del procés de nidificació de la tortuga marina caretta. És important tenir-ho en compte.
Canet és notícia perquè ens hem adherit a la xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat.
Bona notícia per als residus recollits: estem al 67% de la recollida selectiva. Més d'un 21% més de la mitjana catalana.
Dos assumptes més, explicats per l'alcalde al seu despatx:
Donació de 4.000 euros donats per la Fundació La Caixa als Garrofers.
Trobada amb la degana del col·legi d'advocats de Mataró per tractar el tema de l'ocupació il·legal d'edificis.
Temes econòmics Pla d’Acció de l’exercici 2023
Com s'ha explicat a la Comissió Especial de Comptes, el Pla d'Acció és una eina que detalla aquells aspectes econòmics que les diferents auditories han detectat com a irregulars o incompletes i de quina manera es resoldran. Entre aquestes accions i respecte a l'exercici econòmic de 2023, s'han reduït les factures no electròniques; s'ha avançat en el registre de personal normalitzat i en la resolució de diferències salarials de complements d'acord amb la Relació de Llocs de Treball. S'han millorat els sistemes de fitxatge d'hores extraordinàries i s'està treballant amb la prescripció d'hores acumulades. S'han renovat i ampliat contractes. La valoració del Govern és que s'està millorant.
Intervé Millorem Canet Primàries per manifestar que, tot i que els números estan ben fets, es vetlli perquè no hi hagi desequilibri pressupostari que pugui afectar-nos de cara al 2025. D'altra banda, la despesa mitjana per habitant és molt baixa comparada amb Barcelona. Cal una defensa des del municipalisme per als petits i mitjans municipis.
Intervé la portaveu del PSC fent èmfasi en el fet que no hi hagi un sistema informàtic òptim per fer els fitxatges de personal. Això fa que no es puguin acreditar fefaentment la realització d'hores extraordinàries. Al 2023 hi ha un import d'hores extraordinàries de 263.152 euros. No sé sap si corresponen i si són reals o no. També remarquen que hi ha hores extraordinàries pendents de pagament o compensació i que són del 2013. Estem parlant de 4.173 hores (hores de Policia apart). La regidora fa referència a un informe del departament de Recursos Humans.
Els respon l'alcalde accidental. Es un Pla d'Acció corresponent a l'any 2023. És cert que hi ha debilitats i per això és el primer any que hi ha un Pla d'Acció lligat a les debilitats. Fins ara no s'havia fet mai. Els caps de cada departament sí que fa un control dels serveis prestats i la majoria de treballadors sí que tenen un bon sistema de control horari. Respecte les hores a compensar (no cobrar). Han detectat que hi ha treballadors que han de fer hores extres i les tenen en una borsa pendents per quan les necessiten compensar. Per resoldre-ho és crearà una comissió entre sindicats i Ajuntament per mirar quin període es fixa per compensar les hores que el treballador ha hagut de fer perquè li ha demanat l'Ajuntament.
Proposta Ple modificació del pressupost MC 35/2024 de Crèdit extraordinari
Ho explica el mateix alcalde accidental. És una modificació lligada a subvencions d'Esports. Hi ha baixa en subvencions de concurrència competitiva i se n'atorguen dues de nominatives, una pel Club de Botxes Canet (per la seva participació en un campionat d'Espanya a les Illes Canàries) i l'altra per Joan Pedrero (per tornar a subvencionar aquest pilot canetenc). El total ascendeix a 3.000 euros.
S'aprova per unanimitat.
Proposta Ple modificació del pressupost MC 37/2024 de suplement de crèdit 2% - Ple juliol 2024
Es tracta d'una modificació per l'increment del 2% del sou dels treballadors, com marca la normativa.
Intervé el portaveu de la CUP per manifestar que l'aportació d'aquests diners hauria de ser per part de l'Estat Espanyol, que és qui fixa l'augment. També es lamenta que l'increment del 2% sigui inferior a l'IPC i per tant, perjudiqui el poder adquisitiu de les treballadores de l'Ajuntament de Canet de Mar.
Coincideix en aquest punt el portaveu de Millorem Canet Primàries.
L'alcalde accidental respon que s'han fet altres increments i també s'està fent una regularització de tots els sous dels empleats públics a partir de l'aprovació d'una valoració de llocs de treball. Manifesta que el sou està molt millor que estava fins ara. El Govern vol que tothom percebi el sou per la feina que fa.
El regidor Andreu Graupera puntualitza que no tothom està percebent el sou que li correspon. (Aquesta regularització es fa a 6 anys i no tothom està percebent el sou que li correspon. La diferència de temps entre uns treballadors i altres pot arribar fins als 6 anys per cobrar el sou complet). L'alcalde accidental no respon.
S'aprova per unanimitat.
Ple modificació pressupost MC 38/2024 adequació llocs de treball
L'alcalde respon ara al regidor Graupera. Precisament per adequar els llocs de treball i que els treballadors cobrin el sou que els correspon, ara es passa aquest punt. Ho fan d'acord amb els diners que té l'Ajuntament i el que els permet la normativa. No es diu quins són els llocs de treball.
Graupera reitera que encara hi ha treballadors que no entren en aquestes llistes i que no tenen el sou regularitzat. L'alcalde li diu que en són conscients i que per això treballen.
S'aprova per unanimitat.
Proposta Ple modificació pressupost MC 40/2024 Transferències de crèdit HE - Recursos Humans
Hi ha baixes del complement específic de lloc de treball d'ordenació del trànsit i aquests diners es repartiran en altres llocs. No especifiquen quins són aquests llocs.
Intervé Marián Gómez, del PSC, per manifestar el desacord amb el complement de torn partit (Policia Local) ja que no s'ha gestionat com s'havia d'haver gestionat. I hi ha un informe desfavorable d'Intervenció.
L'alcalde puntualitza que Intervenció ha manifestat disconformitat en la forma de tramitació de l'expedient, no informe desfavorable.
Voten a favor els grups del Govern i el regidor de la CUP. En contra els regidors del PSC i s'abstenen els regidors del PP, Primàries i la regidora No Adscrita.
Proposta Ple Reconeixement Extrajudicial REC06 E i Proposta Ple Factures sense contractes juny
Com a cada Ple, s'han d'aprovar al plenari les factures i reconeixements d'obligacions que no s'han fet seguint el procediment administratiu correcte. S'està treballant per resoldre-ho.
Al torn d'intervencions, Jordi Castellà reitera el seu vot contrari. Valoren però l'esforç que s'ha fet en els contractes de neteja i informàtica per resoldre'ls aquests 2024.
Albert Martínez també manifesta vot contrari, igual que Marián Gómez. Agreixen l'esforç del Govern, però entre aquests dos punts del plenari, s'aprovaran despeses d'aquesta forma per un import de 100.000 euros. Al 2023 han estat un milió d'euros. Els sembla excessiu.
Lluís Llovet reitera l'esforç que està fent el Govern municipal. Torna a parlar de la manca de tècnics de Contractació. Ara es vol contractar dos tècnics més. Potser caldria entre tots, lluitar perquè les lleis i la burocràcia no fossin tant col·lapsants per les administracions.
La portaveu socialista fa esment del pagament de sou a un treballador de la casa inclòs en aquest reconeixement extrajudicial de crèdit. Es parla d'algú del servei de neteja i d'algú del servei de ràdio. L'alcalde respon que el primer cas té un contracte de serveis i el segon està en procés judicial per resoldre-ho i l'Ajuntament s'esperarà a la resolució judicial abans de fer res.
Els acords s'aproven per 9 vots a favor i 7 en contra.
Recursos HumansProposta d’acord d’increment del 2 per cent de les retribucions dels empleats públics, per a l’any 2024
Té a veure amb el punt aprovat anteriorment per modificar el pressupost. Es fa per complir amb la normativa d'aquest àmbit.
Des de l'oposició tornen a destacar que l'augment està per sota de l'IPC i per tant, els treballadors de l'Ajuntament perden poder adquisitiu.
S'aprova per unanimitat.
Modificació RLT i adequacions singulars any 2024
Aquí sí es donen més detalls dels llocs de treball que s'adequaran i que per tant, cobraran a partir de 2024 el sou que els correspon d'acord amb la VLLT (Valoració de llocs de treball).
Àngel Isart fa un recorregut històric de la VLLT. El Ple va aprovar al 2022 quin valor es donava a cada lloc de treball des del punt de vista de complement específic i per tant, de sou a percebre. El complement específic es valora segons la dedicació, dificultat tècnica, especialitat, incompatibilitat, responsabilitat ... La Llei permet fer adequacions retributives de forma excepcional i singular. Quins llocs de treball veuran aplicada aquesta adequació singular cada any, ho decideix una Mesa de Valoració formada per representants de l'Ajuntament i dels sindicats de treballadors. La regidora Isart diu que hi ha uns treballadors a qui s'adequarà el sou ja aquest 2024. No esmenta quins són aquests llocs que ja percebran el sou complet des d'1 de gener d'aquest any.
Intervé el portaveu de Primàries i diu que està d'acord. Hi van participar i subscriuen l'acord. És lògic i comprensible la d'aquest any.
El portaveu de la CUP, demana que s'agilitzin aquests tràmits, tenint en compte que només s'afavoreix a alguns treballadors i encara en queden a la llista per cobrar el sou que consta a la VLLT. I que també s'incloguin tots els treballadors de l'Ajuntament, com les treballadores de l'Escola Bressol o els de l'aparcament municipal.
No intervé cap més grup ni regidor. S'aprova per unanimitat.
Modificació Acord de Matèries Comunes dels empleats públics de l’Ajuntament de Canet de Mar
S'està treballant en un nou conveni. Però encara és vigent l'actual. La regidora de Recursos Humans explica, tornant a les adequacions singulars dels llocs de treball, que tal i com esmenta el regidor Graupera, s'intentarà, en la mesura que es pugui, rebaixar la data de les adequacions, ja que reconeix que hi ha algun lloc de treball que no cobrarà el sou complet fins al 2027. Per a l'any 2024 es va pactar adequar el sou del lloc de treball d'operari de cementiri. Adequar alguns llocs de treball comporta modificar alguns articles del conveni de treballadors, per adaptar-lo a la nova realitat retributiva. En realitat és una regularització salarial perquè s'inclouran dins el complement específic. Per regular els serveis de guàrdia es va arribar a un acord amb els delegats sindicals. Aquest acord recull que els llocs que tenen disponibilitat parcial i perceben el complement de guàrdia, en el supòsit d'absència d'un d'ells a causa d'incapacitat temporal, la resta d'efectius hauran de cobrir el seu torn durant tres mesos sense percebre increment retributiu. L'efectiu que hagi estat absent durant aquest temps, haurà de retornar a la resta de personal les guàrdies fetes de més pels seus companys. Si la baixa laboral es manté més de tres mesos, els efectius que cobreixin les guàrdies, cobraran 375,04 euros per guàrdia realitzada.
Al torn d'intervencions, Jordi Castellà esmenta que regularitzar els sous dels qui tenen l'escala salarial més baixa i estan proposat pels sindicats, com no podia ser d'altra manera, té el beneplàcit del seu grup municipal.
Ningú més intervé. S'aprova per unanimitat.
Modificació plantilla de personal laboral i funcionari
La regidora de Recursos Humans explica que en una reunió amb els representants sindicals es va parlar de regularitzar la situació d'auxiliars administratius per passar a administratius. És voluntat de l'Ajuntament regularitzar les situacions de discriminació. A la plantilla de personal hi ha diverses places classificades com a auxiliars administratius però que fan tasques d'administratius. També hi ha peons que fan tasques d'oficials, com un de Fusteria o un de Brigada. Una vegada feta la promoció interna i la provisió dels nous llocs de treball, es procedirà a amortitzar les places d'inferior categoria que ocupen actualment. Això fa que no hi hagi increment net de plantilla.
Intervé Jordi Castellà per manifestar de nou el seu acord. Hi ha funcionaris que fan tasques que estan per sobre de la seva retribució. És lògic que hi hagi consonància entre la tasca que cada treballador fa i la seva retribució econòmica. En cas contrari s'està fent un abús cap al funcionari que ha de treballar cobrant menys del que li pertoca. És encertat i de justícia social.
La regidora Marián Gómez ho celebra però demana si han quedat satisfetes totes les peticions de regularització del personal de l'Ajuntament.
La regidora Isart li respon que en aquest punt només es regularitzen auxiliars administratius i Brigada. S'anirà fent amb la resta. De moment, es regularitzen aquestes.
S'aprova per unanimitat.
Determinació dues festes locals any 2025
L'any 2025 serà festiu a Canet els dies 30 de juny, dilluns (l'endemà de Sant Pere, que caurà en diumenge) i 8 de setembre, dilluns (dia de la Mare de Déu de la Misericòrdia).
Aprovació inicial dels estatuts del Consell Municipal de la Gent Gran
Serà el primer consell municipal d'aquest àmbit a Canet. Avui es fa l'aprovació inicial dels estatuts d'aquest Consell. El seu objectiu principal serà facilitar la participació de la gent gran, de més de 65 anys o que siguin jubilades o pensionistes als temes que els afecten.
S'aprova per unanimitat.
AlcaldiaNomenament de nous patrons a la Fundació Els Garrofers, a proposta dels grups municipals del PSC i Millorem Canet Primàries
El Ple aprova el nomenament de nous patrons per a la Fundació. S'accepta la renúncia del sr. Massagué, patró proposat per la formació del PSC i substituir-lo per la senyora Samantha Peláez. Nomenar també a la sra. Paula Mas com a representant del grup Millorem Canet Primàries.
S'agraeix les aportacions dels patrons sortints i es desitja sort i encerts als nous patrons.
La portaveu socialista aprofita el punt per demanar si és cert que es delegarà el servei de Garrofers a la Fundació Ave Maria de Sitges. Diu que li ha arribat i vol demanar al Ple si això així.
Respon l'alcalde accidental. S'està en procés de fusió/absorció amb alguna altra fundació. Es un concurs obert. El 10 de setembre acaba el termini per presentar propostes per aquest procés. Fins aquella data no se sabrà res. Després hi haurà un procés d'una comissió per fer-ho arribar a bon port, amb criteris transparents i públics.
S'aproven els nomenaments per unanimitat.
Assumptes urgents
Hi ha 1 punt d'urgència
Tema AIGUA: nous requeriments a AGBAR
Llovet explica que fa dos anys i mig que s'està negociant amb AGBAR la nova tarifa d'aigua, que és la mateixa des de 2016. Al 2022, AGBAR va presentar un nou preu d'un 5,11 % i posteriorment un increment del 14,89%. L'Ajuntament ha estat fent una auditoria per saber quin preu s'havia d'aplicar. Ara es demana a AGBAR que aclareixi a quina xifra es refereix al darrer recurs de reposició presentat, i requerir-li la documentació de la partida pressupostària de manteniment i conservació.
L'Ajuntament vol arribar a un acord amb AGBAR i que l'increment de preu sigui al mínim possible per a la gent de Canet.
Jordi Castellà reitera la seva postura crítica amb AGBAR i la seva inversió i manteniment a Canet i dona suport al Govern municipal.
Andreu Graupera manifesta que tot i que als punts d'urgència no voten favorablement, en aquest cas votaran a favor. Els agradaria un nou contracte d'aigua amb una empresa municipal i pública.
Albert Martínez es manifesta en el mateix sentit que Graupera quan al sentit de vot.
Marián Gómez explica que no votaran a favor perquè el punt pot ser susceptible de recurs al jutjat contenciós administratiu.
Llovet aclareix que existeix una concessió administrativa de fa molts anys i es tracta d'una empresa de gran envergadura. El Govern confia en l'empresa auditora de tot el procés.
Voten a favor els electes dels grups del Govern i els del PP, CUP, Primàries Canet i la regidora No Adscrita. Voten en contra els tres regidors del PSC.
Mocions i declaracions institucionals
Moció del grup municipal de la CUP per un acord antifeixista comarcal
S'adhereixen també els grups de Canetencs Independents, ERC, Junts, SOM Canet i Millorem Canet Primàries.
La llegeix el regidor Andreu Graupera. Podeu escoltar-lo i també el seu debat al punt 1:26:00 de la vídeoacta del Ple.
La moció s'aprova amb els 15 vots dels partits que la proposen i també els electes del PSC i l'abstenció del PP.
Preguntes del grup municipal del PSC
1. Saber si les persones amb mobilitat reduïda poden aparcar a les places de càrrega i descàrrega
Respon la regidora de Seguretat Ciutadana. Sí. Poden aparcar en aquests espais. La targeta ha d'estar sempre visible, ser l'original i estar vigent. No poden fer-ne l'ús familiars si no hi ha la persona titular de la tarja. L'Ajuntament ha de renovar l'Ordenança de Circulació i es regularan aquestes situacions.
2. No té sentit, amb la manca d'estacionament que té Canet, que al carrer Ample hi hagi una plaça per fer 15' de gestions a l'Ajuntament i fora de l'horari de l'Ajuntament no s'hi pugui tampoc estacionar.
Prec del PSC: modificar el senyal i habilitar l'aparcament per a tothom quan l'Ajuntament estigui tancat.
Que la normativa sigui aplicable per a tothom. Fa referència a un negoci que ocupa part de la plaça d'estacionament.
Respon la regidora de Mobilitat. Fa setmanes que l'Ajuntament va rebre aquesta petició de part de veïns i s'han considerat diferents opcions: obrir-ho sempre a tothom o limitar-ho. S'ha fet consulta a àrees com l'OAC, Recursos Humans o Alcaldia. Sí que es fa servir l'aparcament per gent que ve a fer gestions a l'OAC, treballadors que venen a fer reunions o protocol.
S'ha sol·licitat limitació per poder obrir l'aparcament fora de l'horari de l'Ajuntament.
Respon a la darrera part de la pregunta la regidora d'Activitats. Les plantes i els testos delimiten l'espai assignat per als negocis de restauració amb terrassa. Consultada la terrassa en concret no hi ha resposta específica, però han detectat que hi ha més terrasses de negocis que estan així, amb delimitació de plantes i testos. El que faran és recordar a tots els negocis que han de complir amb el perímetre assignat de metres i que posin els testos cap a dins enlloc de cap enfora.
3. Les platges actualment no es netegen amb maquinària. Demanen si és perquè la persona que ho ha de fer està de baixa. També exposa que el treballador de la Brigada a qui s'ha assignat aquesta tasca té un conflicte amb la seva categoria laboral i a més se li deuen guàrdies fetes des de fa anys. La seva pregunta és si s'ha contractat a un extern a qui es paga 20.000 euros per netejar tres nits a la setmana les platges.
Respon la regidora de Platges. Raquel Serra diu que és possible que no tingui tota la informació. Reconeix que fa uns dies que no es neteja la platja amb maquinària perquè hi ha personal de baixa i això no es pot preveure. És cert que s'està buscant una solució i s'ha demanat que ho vingui a fer algun personal extern, però només temporalment. Creu que la xifra no és correcta però reconeix que no té tota la informació i per tant no s'ha arribat a una conclusió final. Aquesta setmana, juntament amb Brigada perquè és l'àrea afectada, es busquen alternatives i sí que aquesta setmana es vol arribar a resoldre el tema.
El regidor d'Obres corrobora que hi va haver una baixa d'un treballador i no ha estat possible, de moment, que ho fes un altre. Si no és possible es contractarà una empresa externa perquè la platja no pot quedar sense netejar.
La regidora Gómez, en defensa del treballador, diu que se li ha de pagar el que se li deu. També demana que si no fa tasques que li corresponen, se li pugi la categoria com es fa amb les auxiliars administratives.
El regidor Majó aclareix que el treballador cobra un plus per portar maquinària. I la regidora Isart puntualitza que és un dels treballadors a qui s'ha augmentat de categoria i ha estat regularitzat amb aprovació en aquest ple. El treballador ha passat de peó a oficial. El Govern vetlla doncs, per alguns dels seus treballadors, perquè percebin el sou que els correspon per la feina que fan.
Preguntes del grup municipal de la CUP
1. Demana en primer lloc a la regidora de Turisme si Canet s'ha inscrit a la EuroVelo.
Respon la regidora de Turisme. Canet no ha rebut cap notificació al respecte. Al seu moment van manifesta que econòmicament no podien assumir la despesa i per tant, dedueix que han estat decantats del projecte.
L'alcalde accidental també explica que l'organització es va posar en contacte amb ell directament i que li han demanat un espai, per tenir a prop de l'estació un punt d'aparcament de bicicletes tancat. Avui mateix hi ha parlat i estan mirant de trobar el lloc convenient.
2. Habitatge d'ús turístic (HUT). Dels 250 HUT actius, quines eines de control tenim per verificar que fan l'activitat turística. S'estan concedint noves llicències? Quines mesures pal·liatives hi ha per a la reducció d'habitatges d'ús turístic? Des de la CUP proposen destinar també les naus industrials buides al centre del poble per fer habitatge d'ús social.
Respon la regidora de Turisme. És un tema que preocupa al Govern. Ara no s'estan concedint noves llicències a causa de l'estat actual del POUM. S'ha d'acabar de pactar com es tirarà endavant aquest assumpte perquè els recursos són els que són. Respondran més clarament en unes setmanes, perquè hi ha pendent una reunió d'Urbanisme amb Turisme precisament per tractar aquesta qüestió dels HUTs.
L'alcalde accidental puntualitza, sobre l'habitatge dotacional, que tant el POUM com tota la normativa d'urbanisme, estableix que tots els plans han de tenir viabilitat econòmica.
3. Si el Ple és l'òrgan que representa més la pluralitat del municipi, demana que als actes que va el Govern, també es convidi a participar a tots els grups del Plenari. Sorprèn que xarxes o publicacions a mitjans vinculats a l'Ajuntament apareguin notícies d'acció institucional i no hi hagi els regidors de l'oposició. Els seus votants li pregunten perquè no hi són i ell ha de respondre que és perquè no ho sabien.
L'alcalde accidental respon. En actes que organitza l'Ajuntament sovint es convoca tot el plenari. I en altres actes, que són de Govern. I un tercer tipus, com el de la visita de la Conselleria d'Educació, el protocol no l'estableix l'Ajuntament, sinó que ve donat per altres ens. S'intentarà millorar-ho.
4. Saber com es gestiona el manteniment d'espais d'aparcament oberts, perquè quan plou queden plens de basses i queden força impracticables.
Respon el regidor d'Obres. La manera de gestionar els aparcaments no és recurrent. És fa quan arriben incidències. Agraeix l'aportació i potser es podrà replantejar el manteniment.
5. Nou contracte de neteja de dependències municipals, Lot 1 (escoles públiques i escola bressol). La CUP ha estat coneixedora que s'han reduït les hores del personal per aquest 2024. També saben que l'empresa ha pressionat a treballadores perquè signessin el nou contracte, d'una forma no correcta. Volen saber quin seguiment ha fet el Govern a l'empresa, a que es deu aquesta rebaixa. També quin grau de contacte s'ha tingut amb les treballadores i amb els centres i comunitat educativa sobre aquests canvis.
La regidora de Medi Ambient explica que hi ha unes fitxes fetes, que estan en poder de l'Àrea d'Educació i que la reducció d'hores afecta només aquest any, de setembre a desembre. A partir de l'any que ve, ja no serà així.
La regidora d'Educació puntualitza que quan reben alguna queixa sobre neteja, ho investiguen i pregunten. En aquest cas, pel tema pressupostari, l'Ajuntament va haver de reduir despesa de tot el contracte per a l'any 2024. Però al 2025 d'ampliarà.
6. La mateixa empresa que s'esmenta al punt 4, ha guanyat la neteja del Palauet. Respecte a aquest espai municipal, la treballadora que estava netejant al Palauet els ha arribat que ha estat acomiadada per l'empresa adjudicatària. Demanen explicacions al respecte.
La regidora de Medi Ambient diu que és un tema molt personal i que pot parlar-ne poc. Aquesta treballadora va signar la subrogació amb l'empresa el dia 1 de juliol, i a dia d'avui no consta ni que se l'hagi acomiadat ni que hagi fet baixa voluntària.
La regidora d'Educació explica que el tema el porta l'enginyera municipal.
El regidor de la CUP diu que aquestes respostes ja les sabien. Volen saber perquè ningú s'ha reunit amb les treballadores i es permet que es permeti la precarització del treball. Lamenta que s'afecti sempre a l'esglaó més baix i se les deixi soles, sense recolzament de l'Ajuntament.
Abans d'acabar, demana la paraula el regidor de Millorem Canet, per demanar un aparcament per deixar les bicicletes al passeig Marítim i no haver-les de portar a la sorra, cosa que està prohibida. I demana també si es tindrà en compte la petició del col·lectiu nudista de poder tenir un espai a la platges de Canet.
L'alcalde li respon que hi ha 6 aparcaments de bicicletes al passeig. Quan al tema nudista, s'està mirant.
Clou el Ple l'alcalde accidental, tot desitjant un bon estiu a tothom.
Aquesta crònica s'elabora des del Servei de Comunicació municipal, d'acord amb els criteris de transparència que recomanen explicar com es prenen els acords i es desenvolupen les sessions plenàries i fer-ho de forma objectiva i que sigui fàcilment entesa per la ciutadania.
És un document complementari que acompanya a tota la informació oficial i els documents administratius relacionats, així com a la Vídeo acta, el sistema actual que utilitzem per a l'enregistrament en vídeo dels plens de la corporació.