Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar
Sessió ordinària del Ple municipal, el màxim òrgan institucional, format pels 17 càrrecs electes dels diferents grups polítics que han obtingut representació municipal a les eleccions de maig de 2023.
Abans els plens se celebraven cada dos mesos. En aquest Mandat s'ha variat la periodicitat i es fa un Ple cada mes. D'aquesta manera s'evita haver de celebrar plens extraordinaris, llevat de casos molt puntuals.
Just començar, s'aprova per unanimitat l'acta del ple anterior, el del mes de setembre.
Principals punts d'aquesta sessió:
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ
Despatx d'Alcaldia
Entre els temes que explica l'acalde l'acció de pacificació de la riera Buscarons, que comença dissabte. També explica que hi ha alguns problemes amb la recepció d'antenes i diu que ens faran un estudi sobre el terreny. Vindran el dia 11 a mirar el problema.
Explica la reunió d'alcaldes que hi va haver a l'octubre i que van decidir fer una carta a la Generalitat demanant més Mossos d'Esquadra.
Les obres del carrer Església estan gairebé acabades.
S'ha felicitat una centenària residència de la Guillem Mas.
Reconeiments per a Ricard Cantano, guanyador del Premi Iluro i per Ona Planet Buisán per haver estat escollida pubilla de Catalunya.
Reunió d'alcaldes amb la consellera de Territori Esther Capella. Se'ls ha informat de la pacificació de la NII que al primer trimestre de 2024 es farà públic el projecte. L'alcalde en dona detalls. L'altre tema tractat és el traspàs integral que es farà de Rodalies a la Generalitat. La consellera ho ha explicat als alcaldes i ara l'alcalde Xirau ho explica al Ple.
Pregunta de la CUP sobre la pacificació de l'NII: La suspensió del POUM pot afectar? El regidor Llovet explica que com que la planificació de la Generalitat passa per sobre de les locals, hi hagi o no POUM, no hi haurà afectació si la Generalitat preveu una sortida a Canet.
PP: s'oposen al tancament de la riera Buscarons.
Regidora Raquel Serra (Mobilitat): agraeix l'aportació, però com que és una artèria i les voreres estan plenes dissabte al matí, i es vol afavorir l'anar a peu i els vianants, es tanca.
PSC: des d'aquest grup no entenen que sigui per afavorir el comerç, ja que aquest està tancat els diumenges. La riera és una artèria i cal un estudi de mobilitat de Canet. Ara a més, amb el carrer Castañer en obres, es dificulta encara més. Hi ha altres llocs per afavorir el passeig dels vianants. Cita el que va passar a l'anterior Mandat quan es va demanar que es tallés el carrer de la Font perquè la restauració pogués ocupar terrasses i es va dir que la Policia ho havia desaconsellat perquè aquesta era una artèria principal i no es podia limitar el trànsit de vehicles. No entén perquè ara hi ha aquest canvi.
Primàries: entén que es vulgui fer, perquè es facilita el comerç de proximitat. Ara bé, s'ha de fer sempre amb participació ciutadana i consens veïnal perquè són els primers afectats. Per exemple els veïns amb aparcaments.
Regidora Raquel Serra (Mobilitat): agraeix les aportacions de tothom, també de veïns i teixit comercial. Sobre artèria principal hi ha alternatives i tot s'ha fet seguint les indicacions de la Policia Local. Diumenge hi ha algunes botigues obertes i es vol que es passegi i interactui en aquesta zona del poble.
Ratificacions o assabentats de PleEs dona compte al Ple dels decrets d'Alcaldia, juntes de Govern Local i resolucions de les Regidories:
L'Ajuntament segueix complint amb un bon període mig de pagament a proveïdors. Feliciten a Intervenció i Tresoreria. Propostes dictaminades per la Comissió Informativa GeneralLa Comissió Informativa General és l'òrgan que es reuneix uns dies abans del Ple i determina els assumptes que s'hi tractaran. Té representació de tots els grups polítics del Ple.
Entre les propostes que ha determinat la Comissió que s'han de tractar en aquest Ple, destaquem: 1. Temes econòmics Reconeixement extrajudicial de crèdit
Es tracta de l'aprovació de factures que no han seguit el procediment correcte i que per tant, des de la Intervenció municipal s'informen negativament. Per tal d'aprovar-les s'ha d'ometre la funció interventora i aquesta és una potestat del Ple. Aquest es un fet recurrent des de fa mesos a les sessions plenàries i de nou es produeix un debat entre oposició i govern.
El regidor d'Hisenda, Lluís Llovet (ERC) explica un cop més el perquè es fa així. Explica que s'han ampliat efectius a contractació i també es farà a Sanitat i a Habitatge per fer informes. L'Ajuntament tindrà més personal doncs i així es millorarà. Neteja i informàtica eren els contractes que més calia solucionar i ja estan a punt de licitar.
Al torn d'intervencions, de nou els grups de l'oposició lamenten que passi això ple rere ple.
Des de Primàries Canet es feliciten que s'hagi avançat, però continuen sent exigents perquè passi amb tots els contractes i les factures.
Des de la CUP també feliciten que s'avanci, es comprèn que hagi de passar d'aquesta manera pel Ple, però no es troba correcte que s'hagi de fer de forma extrajudicial. Cal una regularització i per això encara no poden donar el vot favorable.
El PP també es lamenta que segueixi encara passant, tot i que felicita el Govern per la voluntat i l'avenç en regularitzar-ho.
Des del PSC se sumen a la felicitació, però no per les factures que encara s'aproven així. Ara és una mitjana de 100mil euros mensuals, més que abans que es feia Ple cada dos mesos. Ara doncs, n'hi ha més.
Com ja és habitual a les darreres sessions plenàries que tracten aquests punts, el reconeixement extrajudicial de crèdit i l'omissió de la funció interventora la voten favorablement els grups que són a Govern. Hi voten en contra els grups de l'oposició, excepte la CUP i una regidora del PSC.
PRESSUPOST 2024
El regidor Llovet és qui l'explica.
A grans trets és un pressupost de 17.696.000 euros. En capítol I, que és el de personal, hi haurà una partida expressa per a la Valoració de Llocs de Treball de l'Ajuntament, perquè treballadors i treballadores tinguin i cobrin un sou digne. També es reforçarà la plantilla, amb 4 tècnics més (Sanitat, Contractació, Habitatge i Turisme).
Explica els ingressos, les partides relacionades amb els impostos, entre els que hi a l'IBI, que recordem que s'apuja un 8% al 2024. Un increment important a les taxes és pel TMC, el teatre municipal. Com que hi haurà vendes d'entrades, s'incrementa en uns 100mil euros la previsió d'ingressos.
A l'increment de capítol I, s'afegeixen els nous tècnics que es volen contractar i personal administratiu per Cultura i per Intervenció i Secretaria.
També, com que hi haurà un increment dels consums i de determinats contractes, s'ha hagut d'incrementar el pressupost per aquests conceptes.
El tercer increment és el de la càrrega financera. L'Ajuntament té molt poc deute però s'haurà de pagar un increment d'un 4%.
Es recupera la plaça de Turisme que ja hi havia i es va amortitzar.
Hi haurà una partida per valorar els llocs de treball de l'Escola Bressol, perquè els treballadors han de cobrar el seu sou.
El regidor Llovet explica que va convocar l'oposició per veure quins punts es podia fer inciència i posar dins de pressupost. Tots han estat d'acord a millorar la retribució que cobren els electes per als plens. Per cada ple es passarà de cobrar 275 euros a cobrar-ne 375 cada un dels regidors. I es passa de 50 euros a 100 euros per a les comissions informatives que es fan abans de cada Ple.
Moltes demandes de l'oposició es faran, com ara millores al Pavelló, una app informativa per a la població, un viver d'empreses, més punts liles o una xarxa de municipis Canet al món. Protocol d'Alcaldia tindrà una partida econòmica per agermanar tots els Canet del món.
Inversions importants:
- Voreres ronda Dr. Fleming.
- Semàfor NII zona avinguda Maresme, lligat a la pacificació de la NII.
L'alcalde felicita al sr. Llovet per la feina feta i també a la interventora accidental. Ell ha estat regidor d'Hisenda durant 7 anys. També dona les gràcies a oposició i govern.
Intervencions:
Jordi Castellà - Primàries
Han arribat a acords amb el Govern i es felicita. Però l'Ajuntament té un infrafinançament. Hi ha diners que no ens arriben. Cita que Madrid ha abaixat impostos i en canvi els ajuntaments catalans no poden fer-ho. Fa una crítica al dèficit fiscal i fa una crida als ajuntaments catalans perquè facin sentir la veu d'indignació pel tracte absolutament discriminatori.
Aportacions del seu grup:
app per donar informació i facilitar denúncies ciutadanes. També fomentar la participació ciutadana i votar mesures com ara la pacificació de la Buscarons.
Canets al món: serà una xarxa de llaços econòmics i turístics amb els que tenen el mateix nom que nosaltres.
Impulsar una passarel·la de moda per als dissenyadors novells de l'escola de teixits de Canet. Perquè tenim un segell. Aquest darrer no l'ha anomenat el regidor Llovet.
Votaran favorablement.
L'alcalde pren la paraula per oferir al regidor Castellà ser ell qui lideri el projecte Canets al món.
Andreu Graupera - CUP
És un bon camí i esperen que es millori i es vagi més enllà. Valora bé els punts lila i que hi hagi tècnica d'Habitatge, tot i que voldrien una Oficina Municipal d'Habitatge. Celebra que hi hagi pressupostos participatius al Consell d'Infants. Però les retallades a entitats i el poc pressupost en algunes regidores per ells importants. Informa que s'abstendrà.
Albert Martínez - PP
Seria fàcil votar en contra. Però personalment veu la política com una forma per millorar Canet i com que el seu programa portava alguns punts que estan al pressupost, com ara un nou Pavelló, decideix votar abstenció.
Marian Gómez - PSC
Llista totes les àrees i les partides i es demana sobre algunes reduccions que costen d'entendre. Dona les xifres i fa les sumes de molts conceptes. Expressa els seus dubtes, que podeu escoltar també a la videoacta del Ple. Reconeix que es un pressupost treballat, però la seva ideologia d'esquerres no els permet votar favorablement. Informa que s'abstendran.
Llovet fa un intent més perquè tothom voti a favor. Agraeix a l'oposició que se l'hagi atès tan correctament.
El grup que més ha analitzat al detall les partides pressupostàries i qüestiona el pressupost és el PSC. Hi ha assumptes que queden enlaire i demanen aclariments. Ho fan determinats regidors com Coia Tenas (Medi Ambient), Rosabel Madrid (Participació) i Àngels Isart (Serveis Socials).
Finalment el Pressupost s'aprova per 11 vots a favor (Govern + Primàries + una regidora del PSC) i 5 abstencions.
Recursos Humans i Organització Compatibilitats
El Ple aprova atorgar compatibilitat a determinats treballadors que ho han demanat, per tal de poder dur a terme activitats privades.
Resolució al·legacions presentades a la valoració de llocs de treball
La Comissió de Valoració de Llocs de Treball ha estudiat les que s'han presentat i ara es resolen.
La Valoració s'ha fet d'acord amb les fitxes de cada lloc de treball.
Jordi Castellà diu que hi ha al·legacions habitualment i haurà de resoldre el jutjat si l'Ajuntament no ho vol fer. Haurien desitjat que no hi haguessin al·legacions, perquè el diàleg amb els treballadors va ser molt extens i s'hauria pogut resoldre satisfactòriament. S'abstindran.
També ho farà el PP pel possible contenciós que hi pugui haver.
El PSC també opina que és clar que alguna al·legació no acceptada acabarà al jutjat contenciós administratiu. Explica que l'únic vot vàlid és en contra. No només pels possibles recursos, sinó perquè quan es va aprovar la VLLT el seu grup (creu recordar), va ser l'únic que no va votar a favor perquè sabien que hi havia treballadors que no hi estaven d'acord. Reconeix que ha estat un treball feixuc i llarg, però han parlat amb algunes persones de diferents àrees i voldria comentar coses com que un auxiliar administratiu que té tasques de fotocopiar o agafar el telèfon, estigui fent feines de superior categoria, com passa per exemple a l'OAC. A més a més se'ls va aplicar un CPT, un complement personal transitori (que és un plus que després desapareix del sou o que el deixa congelat). S'hauria de revisar millor, perquè qui fa una tasca, l'ha de cobrar. Preguen que es tornin a revisar les al·legacions. Votaran en contra.
Àngels Isart diu que és complicat fer una Valoració de Llocs de Treball i que no s'havia fet mai abans. Són 180 treballadors i no tots poden estar d'acord. Tenen llibertat per anar al contenciós, doncs endavant, que hi vagin per això i per qualsevol cosa que considerin, igual que l'Ajuntament té llibertat per, per exemple, obrir expedients a treballadors. Pel que fa a les auxiliars administratives, el que es té pensat és passar-les a administratives, amb el temps. No ara.
S'aprova per 10 a favor (Govern), 3 en contra (3 regidors del PSC) i 4 abstencions (PP, CUP, Primàries i una regidora del PSC).
Aprovació de la Relació de Llocs de Treball per a l’any 2024
S'han detectat necessitats de 3 nous tècnics i es fa servir la potestat d'autoorganització i els creen. Habitatge, Contractació i Sanitat. Són llocs que no existien a la Relació de Llocs de Treball.
Des de la CUP votaran en contra perquè tot i que hi ha diners per les treballadores del Palauet, no estan a la RLT.
Des del PSC es torna a agrair l'esforç fet. Votaran a favor perquè són places necessàries. Però remarquen que, com a representants del poble i de treballadors, han de fer de portaveus i escoltar-los també. Fa pública la situació que està passant a l'Ajuntament i que és que hi ha treballadors a qui l'Ajuntament ha reconegut que li ha estat pagant molt per sota durant anys i li ha regularitzat el sou d'acord amb la feina que fa. Però, al·legant que no hi ha diners per tothom se'ls ha relegat i no començaran a cobrar el que els correspon fins al 2027. Com pot ser que es reconegui que haurien de cobrar una quantitat, però se'ls digui que no hi ha diners i en canvi ara es contracti nova gent. Per què passa això? Per què no cobren el que està reconegut pel propi Ajuntament i ara es proposin noves contractacions?
Àngels Isart diu que són coses diferents. Reconeix que sí hi ha personal que no cobrarà fins al 2027. Però que cal nova gent. Tant de bo s'hagués pogut pagar a tothom el que li toca en un any, però ha hagut de ser en 6 anys. I a algú li ha tocat esperar aquests 6 anys per començar a cobrar. Al·lega que es va arribar a un acord amb el comitè d'empresa. I es va fent mica en mica fins al 2027. Deixa obert solucionar-ho i diu que potser l'Ajuntament posarà més diners al fons de contingència i es podrà avançar un any. Així estem.
S'aprova l'acord per 16 vots a favor i un vot en contra del regidor de la CUP.
Aprovació de la modificació de l’Acord de matèries comunes dels empleats públics
Té a veure amb les adequacions singulars i els canvis que s'han de fer al conveni, en tema de guàrdies i administratius de la Policia Local. Adequar singularment un lloc de treball, vol dir fer que se li apliqui la Valoració del seu lloc de treball i, per tant, que cobri el sou que li correspon.
Àngels Isart explica que les adequacions singulars es van fent d'acord amb el que s'ha acordat amb el Comitè d'empresa. Per al 2023 es va pactar que es faria l'adequació singular (i per tant, començaria a cobrar el sou complet que li pertoca) els oficials 1a d'obres, enllumenat i jardineria. Fer aquestes adequacions singulars suposa la modificació d'alguns articles de l'Acord de Matèries Comunes (Conveni), document on es recullen les condicions, drets i deures dels treballadors. Això afecta, per exemple les quantitats econòmiques que aquests llocs de treball perceben per guàrdies. Ara s'hauran d'incloure als seus complements específics. Seran encarregats.
D'altra banda, com que també es fa l'adequació singular del lloc de treball d'administratiu, s'ha de modificar l'apartat de la sectorial de Policia, que donava un plus econòmic a qui feia la coordinació administrativa d'aquest cos policial. Ara ja no ho cobraran, perquè se'ls inclourà al complement específic del seu sou.
Primàries demana si s'ha arribat a acord amb els empleats corresponents per portar aquest punt al Ple. Se li diu que sí, amb els representants dels treballadors. Les actes i les reunions estan a l'expedient al qual tenen accés els electes.
12 vots a favor i 4 abstencions. Ha abandonat el Ple la regidora Ruiz del PSC.
Aprovació de la modificació de la relació de llocs de treball i adequacions singulars
La regidora Isart reitera que al 6/09/22 es va aprovar la VLLT (que estableix què ha de cobrar cada lloc de treball per la feina que fa) i es va pactar que es faria durant anys (es va fer una llista per anys i a cada any s'hi han posat alguns llocs de treball, que van cobrant el sou complet). Ara es poden regularitzar alguns llocs i per tant, que aquests ja cobrin el sou que els correspon al 2023 (de gener a desembre). S'han detectat algunes necessitats noves, com ara un responsable de compres, que es decideix afegir en aquest any d'adequació i se'l separa del grup d'administratius. També s'individualitza l'oficial 1a especialista d'enllumenat, ja que és l'únic que tenia assignat el servei de guàrdia fins ara i que percebia un complement a part per aquest concepte. Ara s'inclourà al seu sou mensual.
Es fan 18 adequacions, excepcionals. No són lineals, és a dir, que es paga el sou complet només a alguns treballadors, no a la totalitat de l'Ajuntament. Per fer-ho d'aquesta manera cal fer-ne una acurada justificació. L'argument és que l'adequació d'aquests llocs de treball és imprescindible, perquè han variat les condicions dels seus llocs de treball i donen resposta al que consideren els governs municipals i que són les necessitats i demandes creixents que té la població de Canet de Mar.
Es fa amb efectes retroactius al gener de 2023.
11 vots a favor (Govern (excepte un regidor d'ERC que no era present al moment de la votació) + Primàries + PP) i 4 abstencions (PSC i CUP).
Urbanisme Aprovació de l’acta de delimitació entre els termes municipals de Canet de Mar i Arenys de Munt
S'aprova per unanimitat.
Assumptes urgents Revisió de preus de la neteja viària
L'explica la regidora de Medi Ambient i intervé la regidora Marian Gómez, fent història i detallant també com a consellera comarcal que és, tot el tema de neteja viària i la delegació que l'Ajuntament ha fet per conveni amb el Consell Comarcal i que du a terme l'empresa RESMAR.
Us emplacem a escoltar el debat sencer a la video acta o retransmissió a través del canal de youtube, al voltant del punt de reproducció 2h. 20 min.
Aquest punt d'aprova per 10 vots a favor (Govern), 4 en contra (PSC i PP) i dues abstencions (Primàries i CUP)
Revisió de preus de la Deixalleria
És un punt en el mateix sentit que l'anterior. De nou és la portaveu del PSC qui dona dades i detalls i demana explicacions al Govern.
En aquest cas s'aprova per 10 vots a favor (Govern), 1 en contra (PP) i 5 abstencions.
Mocions Moció del grup municipal de la CUP de rebuig a l’espionatge i les infiltracions policials al moviment popular i independentista
S'afegeixen a la moció els grups d'ERC i Primàries.
Aquesta moció la llegeix el regidor Andreu Graupera. Podeu escoltar la lectura i el debat al punt 2h 42 minuts del Ple.
La moció s'aprova amb els 12 vots a favor dels regidors de la CUP, Canetencs, ERC, Junts, SOM Canet i Primàries. Vota en contra el PP i s'abstenen els 3 regidors del PSC presents a la sala.
Moció del grup municipal de la CUP per la fi del conflicte d’Israel i Palestina
S'hi adhereixen ERC, Junts i SOM Canet.
Andreu Graupera la llegeix. La lectura i el debat la podeu veure al punt 2h 55 min. del Ple.
S'aprova amb els 11 vots a favor dels grups de la CUP, Canetencs, ERC, Junts i SOM Canet. S'absté el PSC i Primàries i hi vota en contra el PP.
Donar compte de la declaració institucional aprovada per la Junta de Portaveus de ratificació en defensa del català
La llegeix l'alcalde. És una declaració que ha comptat amb els vots favorables de Canetencs, ERC, Junts, CUP i Primàries. Hi vota en contra el PP i s'absté el PSC. Desconeixem la posició de SOM Canet.
Escolteu-lo al punt 3h 10minuts del Ple.
No hi ha votació, perquè es tracta de donar compte d'una declaració votada a la junta de portaveus.
Precs i preguntes Com que aquest és un ple ordinari, hi ha el torn de precs i preguntes que fan els grups de l'oposició al Govern.
Preguntes del grup municipal CUP
1. Saber les accions realitzades i les pendents d'assolir per atendre els i les joves amb indicadors de risc de suïcidi al poble.
Respon la regidora de Joventut, Rosabel Madrid. Malauradament no hi ha recursos per aquestes accions. Si hi ha dades concretes, agrairia que els les enviessin. En tractar-se d'un tema molt delicat, la regidora passa a detallar les accions que sí es fan o es contemplen per a joves, relacionades amb la salut mental i emocional a nivell supramunicipal.
La regidora de Serveis Social i Seguretat ciutadana, Àngels Isart explica que ja s'ha actuat en alguns casos concrets.
La regidora de Sanitat, Coia Tenas, explica que ha estat en una reunió de zona del seu àmbit i s'ha acordat treballar precisament per incidir en l'atenció de la salut mental i emocial del jovent.
2. Enguany es farà la trobada de colles geganteres d'escoles d'arreu de Catalunya a Canet de Mar, liderada per la colla gegantera del Turó del Drac. No es el primer cop que es fa i ens sorprèn que hi hagi una partida pressupostària de 0 euros. Hi ha un compromís real amb aquest acte de promoció de la cultura catalana? Quin pressupost és previst destinar-hi?
Respon el regidor de Cultura, Emili Sànchez. Explica que seria un tema d'Educació, però com que ERC és molt transversal, ho pot respondre ell. Demana que es traslladi a la colla gegantera, que s'adrecin a Cultura i a Educació perquè expliquin què volen fer i ho valoraran conjuntament.
3. On ens trobem amb el tema del contracte de la gestió de l'aigua?
Respon el regidor d'Hisenda, Lluís Llovet. Reitera que a l'anterior Ple ja es va nomenar l'enginyera municipal com a responsable d'aquest assumpte, perquè comenci a estudiar el tema abans que venci el contracte actual. També s'ha fet reunions amb Secretaria i Intervenció per fer un cronograma des d'ara fins al juny de 2025, que és quan venç. També s'ha fet encàrrec a la secretària municipal i a l'enginyera que comencin a demanar la memòria de Gestió del servei i el Pla director d'abastament d'aigua, dos documents bàsics. La Gestió del servei segurament s'encarregarà directament com a Ajuntament i pel Pla director és molt possible que es compti amb l'ajut de la Diputació de Barcelona.
4. Pel que fa als locals per entitats, es farà una redistribució dels que hi ha? S'han previst nous espais, compartits o no per les entitats que ho sol·licitin?
Respon Emili Sànchez. Demana quins locals es vol redistribuir. Graupera li diu que ho demana en general. Sànchez explica que hi ha moltes entitats i en neixent de noves i és complicat gestionar-ho tot. Es recuperaran nous locals i se'n compartiran d'altres.
5. Mobilitat. A part de la pacificació de la riera Buscarons, estan previstos nous espais, un carril bici funcional?
Respon la responsable de Mobilitat, Raquel Serra. A l'octubre passat es va aprovar l'Ordenança de Mobilitat. Es va fer molta difusió. Contemplava que les bicicletes han de conviure a la calçada amb els vehicles a motor. El Pla de Mobilitat vol pacificar tot el centre històric. Els de mobilitat individual seran prioritat. Anar-hi en cotxe es vol que no sigui recurrent. Es contempla també per fomentar les bicicletes, la prioritat invertida. Ho està estudiant Urbanisme. Prioritat invertida vol dir que primer és el vianant i així anar pujant fins als cotxes. D'altra banda, la mancança més gran és l'aparcament. L'Ajuntament prioritza un estudi d'aparcaments perquè es pugui deixar el vehicle i anar a peu al centre. Mobilitat col·labora amb Medi Ambient i Urbanisme per fer-ho tot possible.
-----
Intervé la portaveu del PSC per fer un prec que no vol deixar passar. En una intervenció anterior, l'alcalde ha esmentat la vehemència de la regidora Gómez. Aquesta ho ha buscat al diccionari i en llegeix la definició. Entre d'altres qualificatius, una persona vehement és impetuosa, apassionada, efusiva, es deixa portar pels impulsos i actua irreflexivament. Gómez es considera una persona amb força, impetuosa, apassionada i efusiva, però irreflexiva no, perquè demostra que els temes de què parla (i en concret els relacionats amb Medi Ambient i la neteja del municipi) els ha treballat sobradament i aporta documentació específica i detallada.
L'alcalde li respon que no es referia a la irreflexió quan l'ha qualificat de vehement. Ha estat per tots els altres.
Gómez ho agraeix.
L'alcalde Pere Xirau, tanca la sessió, no havent-hi més qüestions a tractar.
Aquesta crònica s'elabora des del Servei de Comunicació municipal, d'acord amb els criteris de transparència que recomanen explicar com es prenen els acords i es desenvolupen les sessions plenàries i fer-ho de forma objectiva i que sigui fàcilment entesa per la ciutadania.
És un document complementari que acompanya a tota la informació oficial i els documents administratius relacionats, així com a la Vídeo acta, el sistema actual que utilitzem per a l'enregistrament en vídeo dels plens de la corporació.