ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'OMIC ens explica com presentar reclamacions de consum en temps de confinament
PUBLICAT Dijous, 19.11.2020
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic

logo omicLa Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) segueix  operativa al  cent per cent durant aquests dies tant complicats. Des del primer Decret d’Estat d’Alarma l’OMIC de Canet de Mar ha estat al costat del ciutadà. Malgrat les dificultats hem estat atenent totes les consultes dels consumidors i resolent totes les reclamacions plantejades. 

Actualment l’OMIC ofereix el servei de manera presencial i també per telèfon. Les visites es programen igualment trucant al 937954625, de manera que l’assessor/a jurídic de la OMIC pot atendre igualment a tots els usuaris durant tot aquest temps. Fins i tot si en algun moment es decidís que el servei s’ha de prestar només per telèfon està previst implementar un sistema que permeti atendre les consultes per mitjans telemàtics. D’aquesta manera el servei no es veurà afectat per possibles confinaments i el ciutadà de Canet de Mar serà atès puntualment i amb la mateix a qualitat del servei.

Per altre banda, us recordem que per poder engegar els tràmits d’una reclamació cal presentar sempre una instància davant de l’Ajuntament. Fins i tot quan no sigui necessària la consulta prèvia a l’assessor/a jurídic. Es pot presentar de manera presencial, però  per agilitzar aquest tràmit, els usuaris també poden presentar la reclamació de manera electrònica visitant el portal d’Internet de l’Ajuntament a l’adreça: https://canetdemar.cat/2787.

Per fer-ho els hi caldrà la signatura electrònica. Però si bé és cert que no tothom té un certificat digital instal·lat en el seu ordinador per signar electrònicament, us recordem que també hi la possibilitat d’aconseguir la signatura electrònica mitjançant l’idCAT Mòbil de la Generalitat de Catalunya. Aquest és un mecanisme d’identificació i signatura electrònica en què s'envia una contrasenya d'un sol ús al mòbil. Es pot utilitzar per a identificar-se en la majoria de tràmits amb les administracions catalanes i des de qualsevol dispositiu (no cal instal·lar res). Per obtenir un idCAT Mòbil, cal complir els requisits següents: Ser major de 16 anys, acreditar la vostra identitat amb el número i la data de caducitat del DNI, la data de naixement i el codi de barres de la Targeta Sanitària Individual (TSI) que lliura el CatSalut, i indicar el vostre número de telèfon mòbil, per identificar-vos i rebre avisos així com el correu electrònic. Finalment caldrà informar la contrasenya d'un sol ús que rebreu al mòbil per finalitzar l'alta.

En definitiva, la OMIC de Canet de Mar segueix al costat del ciutadà i ho seguirà fent en tot moment.

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar@canetdemar.cat
^