ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Sol·licita la subvenció per al manteniment de plantilla a microempreses i autònoms afectades per la Covid-19
PUBLICAT Dilluns, 03.08.2020
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic

Treballadors ajudes unsplashEl passat 31 de juliol es va obrir el tràmit de sol·licitud de la subvenció per al manteniment de plantilla destinada a microempreses i autònoms, després que el Servei d’Ocupació de Catalunya hagi impulsat un pla de mesures urgents complementàries en matèria de treball i ocupació, entre les quals es troba aquesta mesura urgent per a la reactivació de la situació socioeconòmica derivada de la crisi sanitària de la Covid-19.

El termini de sol·licitud és del 31 de juliol al 30 de setembre o fins a exhaurir el pressupost i el procediment és de concurrència no competitiva, és a dir, per ordre de presentació de les sol·licituds.Qui se’n pot beneficiar?
Les microempreses, constituïdes legalment, i les persones treballadores autònomes donades d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu, amb domicili fiscal i, si escau, el centre de treball a Catalunya, i que ocupin fins a 10 persones treballadores, que hagin vist suspesa la seva activitat per raó de la declaració de l'estat d'alarma regulat al Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

Quina és la quantia?
La quantia de la subvenció és un mòdul econòmic de 4.369,05€ per persona treballadora de plantilla durant 6 mesos, per un màxim de 3 unitats de mòdul, és a dir, per un màxim de 3 persones treballadores.

Quins són els requisits? Entre altres qüestions:
• Ser persona treballadora autònoma o microempresa que ocupin fins a 10 persones treballadores i tinguin un volum de negoci anual o amb un balanç general anual que no superi els 2 milions d'euros, constituïdes legalment i amb establiment operatiu a Catalunya.

• Estar en situació d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu en el cas de les persones autònomes, i estar legalment constituïda en el cas de les microempreses, abans del 14 de març de 2020, data de la declaració de l'estat d'alarma.

• Tenir el domicili fiscal i, si escau, el centre de treball de la persona treballadora autònoma o microempresa en un municipi de Catalunya.

• Haver vist suspesa l’activitat econòmica o bé haver patit una reducció dràstica i involuntària de més del 75% de la facturació en comparació amb el mateix període de l'any anterior i a conseqüència de la Covid-19.

• Mantenir el 100% la plantilla que tenien en el moment en què es va declarar l'estat d'alarma, com a mínim, durant els dotze mesos següents a l'atorgament de l'ajut per al reinici de l'activitat.

Consulta la resolució i fes la tramitació des del SPO del Departament de Treball

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar@canetdemar.cat
^