Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Tens afectacions causades pel temporal Glòria? Consells per solucionar-les
PUBLICAT Dijous, 23.01.2020
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic
Afectacions temporal

Si heu estat afectats pel temporal de vent i pluja que ha tingut lloc a Catalunya aquests dies amb danys en béns (habitatge, vehicles, etc...) i/o talls dels subministraments (llum, aigua, telèfon...) l’Agencia Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya i la Oficina Municipal d’Informació al Consumidor recomana el següent:

Per danys en els béns:


1. Comproveu quines assegurances teniu contractades (de la llar, del vehicle, etc...) i si cobreixen els danys. Només es podrà aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre (els dies del temporal de vent).


2. Si la vostra pòlissa d'assegurança cobreix els béns danyats, cal que comuniqueu els fets a l'entitat asseguradora dins el termini de 7 dies naturals a partir del moment en què us n'heu assabentat –excepte que la pòlissa estableixi un termini superior–. És recomanable que informeu del sinistre per algun mitjà que en deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant un número de referència).


3. En els casos en què el sinistre és provocat per riscos extraordinaris o catastròfics, com ara una inundació produïda per la pluja, un cop de mar o per vents iguals o superiors a 120 km/hora, la vostra asseguradora té l'obligació de comunicar el sinistre al Consorci de Compensació d'Assegurances, organisme estatal que indemnitza els danys produïts per fenòmens naturals o derivats de fets d’incidència política o social i serà aquesta entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, es farà càrrec d'indemnitzar els danys (sempre que disposeu d'assegurança).


Per talls de subministrament (llum ,aigua..):

1. En cas que encara no s’hagi restablert adequadament el servei contacteu amb la vostra companyia (elèctrica, d'aigua,...) a través dels seus canals d’atenció al client.


2. Si teniu contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc (amb múltiples riscos i garanties cobertes) comproveu si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament.


(Si heu sofert danys als béns i també talls de subministrament i ambdós estan coberts per la mateixa asseguradora especifiqueu-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre).


En el cas que la companyia d’assegurances no atengui la vostra reclamació, podeu reclamar davant de la OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor).

Cal demanar cita trucant al telèfon de l’Ajuntament

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar@canetdemar.cat
^