El català és una llengua parlada per uns 10 milions de persones. Això la fa la novena llengua més parlada de la Unió Europea i dins de les 100 llengües més parlades que hi ha al món. És una llengua mitjana, equiparable en nombre de parlants a llengües com el txec, el suec, el búlgar, i té més parlants que el danès, l´estonià, etc. Tot i aquests fets objectius, què passa amb el català que no passa amb aquestes altres llengües? Per què el català no es troba en una situació similar a les altres llengües comparables en nombre de parlants en països democràtics? Per què el seu ús no està normalitzat? Per què es donen com a normals comportaments que no ho són? Per què sovint s´abandona la llengua? Com són els usos reals del català? Quines dificultats hi trobem?
Un documental de David Valls
Realitzat per Zeba Produccions
Amb el suport de Plataforma per la Llengua i Tallers per la Llengua
Amb la col·laboració del Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades (GELA) i el Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació de la Universitat de Barcelona (CUSC)
Durada: 70 minuts
Idioma: català
Aquest documental ha estat finançat través d'una campanya de micromecenatge. Més informació a: verkami.com/projects/2133-son-bojos-aquests-catalans
Podeu veure el tràiler del documental a: : http://vimeo.com/64222465