Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar
Comença el Ple amb l'assistència dels 17 càrrecs electes del consistori.
Desenvolupament del Ple. Principals temes tractats:
Mocions i declaracions institucionals
Despatx AlcaldiaEls primers minuts del Ple són per al despatx d'Alcaldia, el resum que fa l'alcalde de diversos temes que han succeït.
Cita en primer lloc els actes d'aquest cap de setmana passat, la Nit de l'Esport i l'acte fundacional de Canets al Món. Felicita a persones que hi han tingut a veure.
Esmenta les subvencions relacionades amb la xarxa d'aigua potable. Una de 304.000 euros i una de 187.000 euros. Felicita al regidor d'Urbanisme per aconseguir-ho.
Felicita i agraeix la participació de les persones i entitats que han participat a la Diada Nacional.
Explica la reunió del 4/09 amb l'Ajuntament de Mataró per tractar de les ocupacions, sobretot les industrials. En el nostre cas, 16.000 metres quadrats al bell mig del poble.
Parla també de la celebració de la Fira Mercat Modernista, prevista pels dies 4, 5 i 6 d'octubre. La plaça Macià es convertirà en un espai temàtic sobre la música. També hi haurà activitat al carrer Ample, plaça 1 d'octubre, castell de Santa Florentina i Casa museu Domènech i Montaner. I felicita a l'avançada a la regidora Ventura perquè segur que serà un èxit.
El dia 1 d'octubre és el dia de la Gent Gran. Es llegeix un manifest. Ho fa la regidora de Benestar Social, Àngels Isart. La podeu escoltar a partir del minut 15' de la vídeoacta del Ple.
Abans del desenvolupament dels temes que es porten a votació, es dona compte de la Resolució de l’aprovació inicial del Pla Director del Castell de Santa Florentina.
Aquest Pla director, explicat pel regidor d'Urbanisme, és una eina per establir els criteris bàsics d'intervenció al conjunt arquitectònic del Castell de Santa Florentina, catalogat com a bé d'interès nacional (BCIN). Després de rebre algunes propostes d'intervencions, Ajuntament i Patrimoni de la Generalitat, han decidit demanar un Pla director per determinar què és pot fer i què no és pot fer al Castell. És una diagnosi inicial necessària per protegir aquest BCIN. L'arquitecta municipal és difícil que ho pugui determinar i amb aquest Pla director queden clars els usos i els nivells de protecció. Ara es passa a exposició pública per poder fer, si cal, al·legacions. Hi ha reunions previstes, entre elles una amb la família propietària d'una part del Castell.
També es dona compte al Ple l'informe de seguiment MINHAP 2T 2024, que es fa arribar al Ministeri d'Hisenda, per saber com està el romanent de Tresoreria i el deute municipal. Totes dues dades són positives.
Donació de compte de les línies fonamentals del pressupost. També es demana a l'Ajuntament des del Ministeri d'Hisenda. S'aproven ara unes bases sobre el que es treballarà durant l'any 2025. Les explica el regidor d'Hisenda. Estem dins els límits que marca la normativa.
Donació de compte de la Morositat 2024 2T 2024 i donació de compte PMP (Període mig de pagament) 2024 2T. En el mateix sentit que els anteriors informes, el regidor d'Hisenda explica els dos punts. L'Ajuntament ja fa anys que està treballant correctament en aquests dos àmbits. La Tresoreria és solvent i Intervenció i Secretaria estan fent un molt bon treball en aquest sentit.
Abans de passar als temes que se sotmeten a votació del Plenari, es dona compte de les Juntes de Govern Local (JGL) aprovades recentment. Aquí, regidors de l'oposició (PP i PSC), intervenen per sol·licitar que, si hi ha sentències que condemnen l'Ajuntament, de les quals s'informa en JGL, després es faci saber expressament a la resta d'electes. Si aquestes resolucions s'inclouen a les Juntes, és possible que als regidors se'ls passi llegir-les. L'alcalde diu que ja se'ls farà saber.
La portaveu del PSC també planteja un dubte sobre la reducció del 5% de la taxa d'escombraries per als usuaris de la Deixalleria. Demana que si és per tothom, s'hauria de fer saber, ja que a Canet no es demana a la població que s'identifiqui i per tant, no se li farà la rebaixa del 5% si no està identificat. Si la gent no ho sap, no podrà demanar la rebaixa. La regidora de Medi Ambient li diu que a partir d'ara es farà com diu la portaveu del PSC, perquè li sembla una recomanació molt bona.
Temes econòmics que se sotmeten a votació del PleProposta Ple Compte general 2023 Expedient 1640/2024 45
El regidor d'Hisenda, Lluís Llovet, explica que es tracta de la despesa real que s'ha fet durant l'any 2023. Ja s'ha presentat a la Comissió corresponent. Hi ha un romanent de Tresoreria positiu d'uns 7 milions d'euros. Fa referència a les inversions per al 2023, que estaven pressupostades en poc més de 720.000 euros però la part executada realment ha estat de 2.795.000 euros, perquè s'han aconseguit molts diners gràcies a subvencions externes.
S'aprova per unanimitat.
Proposta Ple MC transferències de crèdit HE juliol 2024
Ho explica la regidora de Recursos Humans, Àngels Isart. Té a veure amb la previsió de despeses d'hores relacionades amb la Policia Local.
Des de l'oposició creuen que falta informació i que s'hauria de revisar molt acuradament aquesta partida i una millor planificació dels serveis extraordinaris. El grup que incideix més en el fons dels conceptes a què fan referència aquestes hores extres és el PSC. Fa esment a una sentència judicial que obliga l'Ajuntament a pagar hores efectuades per membres de la Policia Local. Escolteu l'argumentació i el debat a partir del minut 35 de la videoacta del Ple.
La transferència de crèdit s'aprova amb els vots dels grups del Govern. S'absté el regidor de la CUP i la regidora No Adscrita i voten en contra la resta de regidors de l'oposició.
Proposta Ple Suplement de Crèdit MC50/2024
El regidor d'Hisenda comenta que té a veure amb el romanent de Tresoreria que s'intenta aplicar a les partides pressupostàries amb més dificultats. En aquest cas seran per primes d'assegurances, retribucions bàsiques per dues partides de personal de Comunicació i temporal i estudis i treballs tècnics d'urbanisme.
S'aprova per unanimitat.
Proposta Ple Factures sense contractes - juliol-setembre
Proposta Ple Reconeixement Extrajudicial REC07
Els dos punts corresponen, com en cada Ple, a les factures que s'aproven sense que s'hagi seguit el procediment correcte per als encàrrecs de les feines i per tant per a la seva facturació.
Des de l'oposició es manifesta el vot en contra per esperonar el Govern a seguir amb el camí iniciat d'eliminar aquestes actuacions que no haurien de ser pròpies de l'administració pública ja que, aprovar-ho al Ple, implica que s'omet la funció interventora, indispensable per a la transparència i l'obligació legal de l'administració. La regidora Marián Gómez, com fa sovint, dona xifres i manifesta que la mitjana d'imports que s'aproven al Ple d'aquesta manera és de 100.000 euros mensuals. Són molts diners i cal posar-hi solució perquè és un tema seriós, que podria acabar a la Sindicatura de Comptes.
En nom del Govern, el regidor Llovet admet que es cert que existeixen aquest tipus de factures que han d'acabar amb reconeixement extrajudicial de crèdit. Aquest ajuntament ho sotmet al Ple des que hi va haver una sentència del Tribunal de Cuentas, perquè el procés sigui transparent i clar. Explica que hi ha un problema al departament de Contractació, però en breu s'adjudicaran plaça de tècnic A1 i borsa de tècnics A2. Un treballador del departament va guanyar plaça en un altre ajuntament i ha marxat. Això dificulta agilitat en aquest departament. D'altra banda, Llovet diu el sistema no ho fa fàcil, perquè cada licitació porta molta dificultat. És cert que cal reduir els reconeixements extrajudicials i cal fer contractes per totes aquestes factures de serveis recurrents. Gómez li recorda que el sistema és el mateix per tots els ajuntaments.
L'alcalde tanca el debat dient que voluntat i intenció no en falta, però impediments i dificultats, tampoc.
S'aprova amb els vots a favor dels grups de l'Equip de Govern (Canetencs, ERC, Junts, Som Canet) i els vots en contra dels grups de l'oposició (PSC, PP, CUP, Millorem Canet i la regidora No Adscrita a cap formació política).
Alcaldia Proposta Ple Modificació de la data de les sessions del Ple Municipal i de la CIG del mes d'octubre de 2024
El Ple d'octubre es farà una setmana abans del que està previst. Hauria de ser el dia 31 d'octubre però es farà el dia 24. El motiu que s'exposa són els terminis per a l'aprovació de les Ordenances fiscals 2025.
L'alcalde lamenta si això provoca algun prejudici si algú no hi pot assistir (fa referència a la postura del regidor de la CUP, que ha expressat disconformitat amb aquest avançament), no hi ha mala intenció. Es mirarà de cara a l'any que ve, que el Ple no coincideixi amb cap data que no pugui anar bé.
S'aprova la nota data per 15 vots a favor, el vot en contra del regidor de la CUP i l'abstenció del regidor de Millorem Canet Primàries.
Medi Ambient Proposta Ple Ratificació del Decret de l'Alcaldia número 2024/1729, d'1 d'agost, amb relació a l'aprovació de la pròrroga del conveni amb el Consell Comarcal del Maresme de delegació de competències per a la prestació del servei de neteja viària i recollida de residus 2024-2025
Com explica la regidora de Medi Ambient, Coia Tenas, és la ratificació d'un decret d'Alcaldia de l'1 d'agost. Cal cobertura legal a l'execució d'aquest servei, d'obligada prestació per part dels ajuntaments. S'ha aprovat una pròrroga del conveni amb validesa 1 de juny de 2024. S'està treballant (Ajuntament i Consell Comarcal) en el Pla de Treball presentat per l'empresa RESMAR, concessionarària del servei, per corregir-lo i millorar-lo i s'està a punt d'acabar.
Des de l'oposició es coincideix en la ineficiència de l'empresa concessionària i en què cal solucionar els problemes amb aquest servei.
Seguiu el debat del punt al voltant del minut 1:03:00 de la vídeoacta del Ple.
El decret es ratifica amb els vots a favor del Govern. Voten en contra els electes del PSC i del PP i s'abstenen CUP, Millorem Canet i la regidora No Adscrita.
MobilitatProposta Ple Addenda de modificació del conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Canet de Mar per a la prestació dels serveis d'habitatge d'oficina comarcal d'habitatge del Maresme per a l'any 2024
L'explica la regidora Raquel Serra. És una addenda del conveni de col·laboració, que és del 2021. Es modifica l'horari de l'Oficina i uns nous preus públics, fixats pel Consell Comarcal.
Des de l'oposició, Jordi Castellà demana una memòria o document que detalli què s'està fent i quina valoració tècnica i objectiva hi ha del seu compliment. Andreu Graupera felicita la regidora, però es queixa de les poques hores de tècnic que tenim i potser seria millor contractar-lo directament per al municipi i tenir una Oficina Local d'Habitatge. Marián Gómez demana responsabilitat en la gestió dels recursos municipals.
La regidora Serra agreix les aportacions i explica que en breu en convocarà una trobada del Pla Local d'Habitatge. Respon que hi ha una memòria anual, es revisa el conveni i es parla del futur. Canet demana l'assessorament de la Diputació per poder construir i trobar solucions ràpides al problema de l'habitatge. Cal conèixer també els habitatges reals que estan buits i fer polítiques per incentivar el lloguer. L'Ajuntament ho té al punt de mira. I també es voldria una Oficina Local d'Habitatge per tots els dies de la setmana.
Aquest debat el podeu seguir al voltant del minut 1:25:00 del Ple
El punt s'aprova per 16 vots a favor i el vot en contra del regidor de la CUP
Assumptes urgents
Hi ha 2 assumptes urgents
Modificació crèdit i suplement de crèdit
La regidora Serra explica que són 16.000 euros per a les platges, que es treuen de Serveis Generals. Són despeses no contemplades i que per tant ara s'han de treure d'altres partides.
Des de l'oposició, alguns grups es lamenten que se'ls facin arribar aquestes qüestions de forma intempestiva, sense temps de revisar. Si s'ha modificat la periodicitat dels plens i ara es fan mensuals, assumptes com aquest i més tenint en compte que la temporada de platges ja s'ha acabat, no s'haurien d'entrar per urgència.
L'alcalde els respon que no és intempestiu, sinó precipitat i que no hi ha intenció de faltar el respecte a ningú. Són assumptes urgents.
S'aprova la modificació amb els vots del Govern i del regidor de la CUP, l'abstenció de la regidora No Adscrita i els vots en contra dels electes del PSC, PP i Millorem Canet Primàries.
Modificació i suplement de crèdit 51/2024
El regidor Llovet demana disculpes d'entrada. En aquesta ocasió l'assumpte urgent és per què a final de l'any es veu l'estat real de les partides i es poden reubicar sobrants de partides i passar-los per altres temes. S'hi ha treballat fins a darrera hora. Les noves propostes són pel projecte de la pista poliesportiva a la zona del polígon o per inversió en vehicles de la Brigada. No es donen al Ple les xifres d'aquesta modificació i suplement de crèdit.
L'oposició demana de nou sensibilitat cap als grups que no tenen retribució fixa per poder dedicar temps a l'estudi dels temes que es porten al Ple i més si es tracta d'assumptes entrats el mateix dia del Ple, sense temps per revisar res.
Els electes centren el debat d'aquest punt en la pista poliesportiva i el Pavelló d'Esports. Podeu escoltar-los al voltant del minut 1:50:00.
Com al punt anterior els vots a favor són del Govern i del regidor de la CUP, l'abstenció de la regidora No Adscrita i els vots en contra del PSC, PP i Millorem Canet.
Mocions i declaracions institucionals
En aquest Ple no es presenta cap moció o declaració institucional
Preguntes del grup municipal del PP
1. Quines mesures es portaran a terme per millorar el pas subterrani del carrer Mas Ramonet?
Respon la regidora de Medi Ambient. Aquest pas està en males condicions. És de titularitat privada però d'ús públic. S'han proposat diferents idees. Finalment s'ha decidit donar-li la mateixa consideració que els passos subterranis del municipi. S'hi fan dues neteges d'aigua a la setmana (dilluns i divendres) i dimecres una neteja manual.
La regidora de Seguretat Ciutadana, reitera que és un espai de titularitat privada. Si es demana més presència policial, ho traslladarà i si s'hi pot passar, així es farà. Tenen en compte aquest pas.
2. Punts de reanimació cardíaca en mal estat. Què es pensa fer?
Respon la regidora de Sanitat. Al poble hi ha 17 desfibril·ladors. La majoria estan a l'exterior. N'hi ha 2 als vehicles policials. Tots tenen contractat un servei de manteniment, amb revisions anuals, canvis de bateries etc. Hi ha una neteja anual de les instal·lacions. Hi ha manteniments a distància i d'altres al lloc. Després de cada ús, l'adjudicatari del servei el torna a posar a punt. Aquest any n'han robat un, el que està a la façana de l'església. L'assegurança no ho cobria i s'haurà de tornar a comprar. Ara s'estan buscant els diners per fer-ho.
Preguntes dels grups municipal de la CUP
1. En defensa de la restauració i el comerç local i després d'haver vist el decret de modificació d'horaris de les terrasses interiors dels locals del carrer de la Font, consideren que es perjudica greument els establiments i la població que vol gaudir de l'oci nocturn. Demana què ho ha motivat i si es previst revertir-ho.
Respon la regidora de Promoció Econòmica. D'entrada aclareix que el Govern i ella en particular defensen també i molt el comerç local. El carrer de la Font és un tema complexe. Posa en dubte que gaudir de l'oci nocturn sigui un dret. Els establiments tenen un horari. En aquest carrer hi ha hagut reiterades queixes de veïns que no poden descansar. Es va demanar un informe a la Policia Local on es posa de manifest la idiosincràsia dels dos establiments afectats del carrer de la Font, que tenen terrasses interiors i el soroll emès és superior al que es genera amb terrasses exteriors. L'Ajuntament sí que té l'obligació de respondre a les queixes dels veïns i per tant i atenent a la normativa de sorolls, s'han pres les mesures que s'han pres.
El regidor de la CUP explica que, després d'accedir a l'expedient administratiu d'aquesta qüestió, s'han adonat que la meitat de les queixes que hi ha no són pels dos establiments amb terrassa interior. Consideren que la mesura és exagerada, perjudica als negocis i sol·liciten si es pot revertir.
La regidora ho recull i es compromet a tornar-ho a parlar en Junta de Govern Local. Si s'ha de canviar i no perjudicar ningú, es farà.
L'alcalde intervé per dir que el dret al descans sí és un dret constitucional i el dret al gaudi de l'oci nocturn ho desconeix. I que les mesures preses a l'inici es van rebaixar per les al·legacions que van presentar els locals.
2. En quin punt es troba la finalització del contracte amb l'empresa AGBAR per al subministrament d'aigua potable?
3. En quin punt es troba el nou contracte i la possible municipalització del servei?
Respon a totes dues preguntes el regidor d'Hisenda. L'empresa AGBAR acaba contracte al juny de 2025. Un any abans ja s'ha presentat la documentació perquè pugui acabar. Això no vol dir que durant aquest procés per buscar noves alternatives, no calgui alguna pròrroga de mesos del contracte actual. Aquest final de setembre s'ha de tenir sobre la taula les propostes de gestió, que s'estan elaborant des de la Diputació de Barcelona. Paral·lelament, abans de Nadal s'ha de tenir també l'esborrany del Pla director de sanejament d'aigua. És bàsic per saber cap a on anem i en quines condicions. Cap a l'octubre es convocarà de nou la Comissió de l'aigua per tractar-ho tot.
Com a Ajuntament s'està anant a sol·licitar totes les subvencions possibles relacionades amb aquest tema.
Des de la CUP es demana si seria possible fer una consulta ciutadana. El regidor respon que d'entrada no s'ha plantejat per la dificultat d'explicar tota la complexitat del tema. A la Comissió hi ha tots els grups perquè hi hagi pluralitat i intent de consens.
L'alcalde demana al portaveu de la CUP que expliqui perquè ha posat un aneguet de joguina davant de cada càrrec electe. Andreu Graupera respon que es tracta d'una campanya de la CUP a nivell nacional, que té l'aneguet com a símbol de la municipalització del servei d'aigua. Per això avui, i aprofitant que entrava preguntes relacionades amb el tema, l'ha volgut fer-la extensiva a totes les formacions polítiques.
4. En quina situació es troba l'assumpte relacionat amb l'H2O
L'alcalde respon que el procediment es troba en fase d'instrucció i no hi ha novetats al respecte. Explica que el director del complex ha passat pel jutjat i ha sortit sense mesures ni de protecció ni d'allunyament de les presumptes víctimes. L'Ajuntament es va adreçar a la Fundació que dirigeix l'H2O i van respondre que se l'havia traslladat a un altre ubicació de tasques administratives i de màrqueting. Ara per ara no està previst que l'exdirector torni a Canet.
Demana intervenir la portaveu del PSC que explica que avui ha sabut que el director segueix exercint com a tal de forma telemàtica. És una entitat municipal, encara que hi hagi concessió i per tant a nivell d'Ajuntament s'hauria d'intervenir. Ho corrobora la regidora No Adscrita Bea Oller, que manifesta que el director encara té accés a les càmeres del centre i encara està als grups dels treballadors. L'alcalde diu que es farà una nova gestió per confirmar-ho i tractar-ho.
5. En quina situació es troba la regularització de les treballadores que actualment encara no consten a la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament?
Respon la regidora de Règim Intern. Demana si es refereix a les treballadores de l'Escola Bressol. Graupera li diu que sí i que també als treballadors del pàrquing i en general a qualsevol treballador que no hi consti. Àngels Isart li respon que s'hi està treballant. S'han inclòs 40.000 euros més al pressupost per a les treballadores de l'Escola Bressol i s'està preparant l'expedient per portar-ho a terme abans que acabi l'any.
Preguntes del grup municipal del PSC
1. Com està el tema del semàfor de l'avinguda Maresme? Redacció del projecte, quina empresa ho fa i quins terminis hi ha?
Respon el regidor d'Urbanisme. Des del 2018 que es busca la millor solució per l'avinguda Maresme. En aquests moments, al pressupost del 2024 ja es va preveure una partida de 135.000 euros per posar un semàfor. Ara s'ha licitat el projecte i l'ha guanyat una empresa, Urbitec, que ha finalitzat el projecte executiu, que està en fase d'exposició pública fins al 16 d'octubre. Després vindrà la licitació, que possiblement es farà a finals d'any o principis del que ve.
2. Teatre Municipal de Canet. Saber si s'han constituït els òrgans rectors del teatre i s'hi s'ha convocat el concurs per a la direcció.
Fins al març de 2025 hi ha un contracte per a la Direcció. Es tornarà a fer contracte després d'aquest termini. Respecte a l'òrgan rector, no n'hi ha. Hi ha un Consell de centre. El TMC és de gestió directa per l'Ajuntament. La màxima autoritat és l'alcalde i després d'aquest el regidor de Cultura. El Consell de centre és un òrgan consultiu que sí està constituït. Es va reunir a l'octubre passat i aquest abril i ara al novembre es tornarà a reunir.
La portaveu socialista demana si els grups polítics poden tenir informació sobre el que treballen tant en aquest Consell com en d'altres.
3. Com a regidora del grup del PSC ha estat coneixedora d'uns fets que poden ser constitutius de delicte, com la prevaricació o la falsedat documental. Els fets han estat posats en coneixement de la Fiscalia de Barcelona, Arenys de Mar i Mataró i s'han obert diligències d'investigació. Prevaricació és un delicte en què un servidor públic dicta una resolució arbitrària en un assumpte administratiu o judicial, sabent que aquesta resolució és injusta o contrària a la llei. També prevarica l'autoritat o càrrec públic que, essent coneixedor d'un fet que pot ser constitutiu de delicte no fa res al respecte. Per aquest motiu, l'exalcaldessa també consta a la denúncia per prevaricació. El delicte de prevaricació vulnera l'article 9 de la Constitució Espanyola.
La pregunta és per a la regidora Àngels Isart i per l'alcalde Pere Xirau. Ara que són coneixedors de la denúncia i de les diligències que ha obert la Fiscalia, obriran un expedient informatiu per derimir possibles responsabilitats, com s'ha fet en altres ocasions?
L'alcalde fa una consulta a la Secretària municipal per saber si la pregunta que s'entra per registra és la que obligatòriament s'ha de llegir al Ple. El preàmbul abans de la pregunta no constava a la instància entrada per Registre. Xirau diu que l'Ajuntament no és coneixedor de res. A banda que el Reglament Orgànic Municipal (ROM) no contempla que es puguin fer preàmbuls a les preguntes que es fan al Ple. Diu que això no és la primera vegada que passa i que si la pregunta que s'entra per registre és la que és, no s'hauria de permetre que es fes un preàmbul abans de formular-la.
Es produeix un moment discrepant i tens entre l'alcalde i la regidora Gómez sobre el preàmbul i la pregunta.
Pel que fa a la resposta a la pregunta, l'alcalde respon que no té constància per escrit i el que ha sortit als mitjans no els fa coneixedors de forma oficial. Gómez reitera que els ho va explicar, a ell i a la regidora Isart i l'alcalde reitera que no té constància per escrit. Quan arribi per escrit a l'Ajuntament, ja li podran dir si en són coneixedors.
En resposta a la pregunta, la regidora Àngels Isart respon que només són coneixedors a través del diari i d'un periodista, que la regidora Gómez ha interposat una denúncia a Fiscalia. També perquè la regidora es va reunir amb l'alcalde i amb ella mateixa per dir que posaria la denúncia. En aquests moments, quan són les 21.16 hores, ni l'Ajuntament ni als presumptes denunciats els ha arribat cap requeriment. Suposa que, un cop presentada la denúncia, Fiscalia procedirà a estudiar el cas i a determinar si hi ha indicis de delicte. Si és així s'iniciarà una investigació per recopilar proves, interrogar testimonis i podrà presentar una acusació formal o arxivar la denúncia. Per tant, l'Ajuntament esperarà que se li comuniqui oficialment des de la Fiscalia i llavors prendran les mesures i accions pertinents tant pels presumptes denunciats com per a la persona (i assenyala a la regidora del PSC) que ha denunciat. És així de simple. Esperar que Fiscalia comuniqui el que hi ha.
La discussió continua perquè la portaveu del PSC demana que es reconegui que també son coneixedors de les declaracions que va fer a Ràdio Canet. Isart li diu que sí, que sap que va anar a Ràdio Canet.
4. Es demana informació sobre l'estat actual de la zona de la Pulligan i la recuperació de l'espai i terminis per aconseguir-ho, ja que preocupa molt al municipi des de fa anys.
El regidor d'Urbanisme explica que la Pulligan és un espai privat que té tres grups implicats, la propietat antiga, la nova i la SAREB. El POUM recull que en aquest espai hi haurà una plaça pública, uns equipaments municipals lligats a la catedral i espais privats per uns 110 habitatges.
El 31 de juliol, el regidor es va reunir amb la nova propietat, que van exposar propostes que suposarien modificacions de projecte i per tant modificació del POUM. Però els serveis jurídics diuen que ara el POUM està pendent de resolucions judicials i no es poden fer modificacions. Se'ls ha emplaçat a una reunió aquest octubre amb els serveis jurídics municipals i els d'assessoria externa per poder-ho tractar i valorar marges de maniobra.
Per altra banda, també amb l'Ajuntament també ha contactat una quarta empresa lligada a l'antiga propietat, que ha denunciat a la nova propietat per estafa i s'ha agendat una reunió amb ells per al proper 7 d'octubre.
L'Ajuntament voldria una sentència judicial que ho resolgués tot plegat. Ara s'està pendent d'aquestes reunions i de les resolucions.
La regidora Gómez exposa que el que caldria és una adjudicació definitiva de la SAREB. Ella ha tingut contacte amb una de les propietats i reconeix que el projecte nou que es planteja és molt interessant i beneficiós per la població i per l'Ajuntament. Desconeix el detall jurídic i normatiu urbanístic per poder-ho dur a terme però si més no, vol destacar que és una bona proposta. I tothom vol que es desencalli la situació d'aquest espai al centre del poble.
Llovet reitera la importància de solucionar-ho tot a nivell judicial, en primer lloc.
El regidor Miguel Borrego demana com està el tema del POUM. Llovet respon que està tot igual des de fa 15 mesos, quan l'Ajuntament va presentar un recurs de cassació, que encara no s'ha resolt. Abans de l'estiu el Tribunal Suprem va demanar una traducció i ja s'ha enviat.
Abans d'acabar el Ple la regidora Gómez reitera la pregunta sobre el document del Pla de Treball de l'empresa RESMAR, que no ha sabut trobar a l'expedient. L'alcalde sol·licita a la Secretària municipal si ho pot mirar a l'expedient. Després de buscar-ho explica que està en un expedient associat.
L'alcalde, ara sí, dona per acabar el Ple ordinari de setembre.
Aquesta crònica s'elabora des del Servei de Comunicació municipal, d'acord amb els criteris de transparència que recomanen explicar com es prenen els acords i es desenvolupen les sessions plenàries i fer-ho de forma objectiva i que sigui fàcilment entesa per la ciutadania.
És un document complementari que acompanya a tota la informació oficial i els documents administratius relacionats, així com a la Vídeo acta, el sistema actual que utilitzem per a l'enregistrament en vídeo dels plens de la corporació.