ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'Ajuntament amplia el servei d'atenció al consumidor a partir de l'abril
PUBLICAT Dimecres, 16.03.2016
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

Aquesta setmana se celebra el Dia Internacional del Consumidor, que és el 15 de març. En aquest context, l’Ajuntament aprofita per recordar a tots els ciutadans que Canet de Mar té una Oficina Municipal d’Informació al Consumidor. L’OMIC és un servei gratuït d’informació, d’ajuda, de mediació i d’orientació destinat a les persones consumidores i usuàries perquè puguin exercir els seus drets bàsics. Els serveis que s’ofereixen són: atenció al ciutadà prèvia visita concertada; tramitar les consultes i reclamacions de les persones consumidores i usuàries i, si s’escau, remetre-les als organismes competents per tal que resolguin; gestionar les reclamacions de les persones consumidores i usuàries per intentar trobar solucions als conflictes plantejats; promoure accions d’inspecció de consum del comerç minorista per tal de verificar el compliment de la normativa que afecta els drets de les persones consumidores i usuàries, i en general qualsevol altra funció relacionada amb la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.

Davant d’una reclamació d’un consumidor presentada davant de l’OMIC s’ha de tenir en compte que no estem davant un organisme creat amb la finalitat d’obligar a complir les normes de consum. L’OMIC té com a finalitat mediar en els conflictes i intentar fer respectar les normes. Però al cap i a la fi, aquelles reclamacions que malauradament no son resoltes a favor del consumidor, sempre poden ser resoltes davant de la justícia ordinària o altres administracions públiques en sectors molt concrets (serveis telefonia, banca o assegurances).

Així l’any 2015 l’OMIC de Canet de Mar va atendre 264 assumptes, dels quals 152 es van resoldre en una primera consulta, 100 es van convertir amb expedients de reclamació, i es van formular 12 denúncies davant de l’Agència Catalana de Consum. El 59% dels expedients tancats l’any 2015 es van resoldre a favor del consumidor. Segons un estudi de la Diputació de Barcelona la mitjana de casos resolts en els municipis de la Província de Barcelona és del 58%. En quant als sectors més reclamats durant l’any 2015 han estat les telecomunicacions i serveis bàsics, doncs entre els dos han estat el 30% de reclamacions.

Així doncs, us a animen a seguir fent servir el servei de l’OMIC que durant tants anys ha estat atenent, informant i intentant solucionar tots aquells dubtes, inquietuds o reclamacions que en matèria de consum han tingut i tenen els ciutadans de Canet de Mar. Aquest any, a més, per millorar l’atenció al ciutadà s’amplia l’horari. S’atendran consultes tots els matins dels dilluns (de 10.00 a 13.00 h.) i, a partir del mes d’abril, el servei s’ampliarà i també s’oferirà atenció en horari de tardes el primer dimarts de cada mes de 16.00 a 19.00 hores. L’OMIC és a l’edifici de Vil·la Flora i les visites es concerten per telèfon trucant a l’Àrea de Promoció Econòmica al telèfon 93 795 46 25.

Trobareu tota la informació de l'OMIC a l'apartat de la Finestreta Digital del web

Consum. Com Som? Depèn de tu, depèn de tots, a la Plaça Mercat

imatge exposició consum Plaça MercatAprofitant aquesta celebració del Dia Internacional del Consumidor la Plaça Mercat ens ofereix aquesta exposició interactiva, que podreu veure entre el 30 de març i el 7 d'abril.

Consum. Com som? Depèn de tu, depèn de tots! és una exposició impulsada per l'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona amb l'objectiu de fomentar el consum responsable. Pretén ser una reflexió sobre tots els aspectes de la nostra vida com a persones consumidores i alhora proporcionar la informació i les eines necessàries per a consumir responsablement.

La informació que hi trobareu s’estructura en 4 grans blocs temàtics:
•    El paper de les institucions: Qui vetlla per nosaltres com a consumidors?
•    Els drets dels consumidors: Quins són els nostres drets?
•    Consum Responsable: On i com podem consumir responsablement?
•    L’etiquetatge ens informa i ens ajuda a escollir millor.

L'horari és el de la Plaça Mercat:
De dilluns a dijous de 9.00 a 14.00 hores
Divendres i dissabte de 9.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 20.00 hores.

Estalviem a les nostres factures amb un consum responsable i reflexiu

Els municipis de la Xarxa Local de Consum col·laboren plegats en la difusió de campanyes i iniciatives adreçades a millorar el dia a dia de la ciutadania. Ara, per commemorar el Dia Mundial del Consumidor, s'uneixen amb el lema Estalviem a les nostres factures amb un consum responsable i reflexiu. Així volen fomentar l'estalvi en les factures dels principals subministres bàsics a la llar: aigua, electricitat i gas, recursos que suposen una despesa gens menyspreable en les economies familiars i la gestió dels quals té alhora un important impacte mediambiental. Al web de la Diputació de Barcelona s'han publicat consells en aquesta línia. Us els enllacem: 

Quadríptic aigua

Quadríptic aigua

Fitxer: quadriptic_aigua_v3.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 8
Mida: 1.21 MB


 
Quadriptics llum

Quadriptics llum

Fitxer: quadriptic_llum_v3.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 8
Mida: 1.7 MB

Quadríptic gas

Quadríptic gas

Fitxer: quadriptic_gas_v3.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 8
Mida: 1.02 MB

^