L'exposició Controles?, que vam inaugurar el passat 20 de novembre, ha rebut ja la visita d'estudiants, docents, famílies, entitats i càrrecs electes. Joventut, que és qui l'ha muntada al nostre municipi, ha organitzat tallers específics per a col·lectius. Així, dilluns passat se'n va fer un pels regidors, hi van assistir l'alcaldessa Blanca Arbell i els regidors Jesús Marín, Laureà Gregori, Assumpta Revoltós, Àngel López i Esther Agulló. També se'n va programar un amb famílies i avui dilluns estava previst fer-ne un altre amb entitats que habitualment treballen amb joves, com són les esportives i les de lleure.
Controles? és una exposició itinerant de la Diputació de Barcelona. Des del 2012 ja s'ha pogut veure en 29 municipis i l'han visitada més de 18.000 persones. Consta de panells informatius que alerten sobre els perills reals del consum de drogues, sobretot pels joves. Està enfocada perquè l'entenguin els joves però també hi ha missatges clars per a pares i educadors.
Enllaços d'interès:
Pàgina web del Controles? www.controles.diba.cat
Per a professorat o professionals que treballin amb grups de joves o adolescents: http://controles.diba.cat/professionals/guia-dactivitats-al-professorat (Guia d'activitats per a professorat) (descàrrega gratuita de la guia)
o Usuari: gcontroles
o Contrasenya: professorat
Altres enllaços de prevenció:
• www.elpep.info (per a joves de 14 a 116 anys)
• www.laclara.info (per a joves a partir de 16 anys)
• www.tupunto.org (per a joves majors de 18 anys)
• www.pnsd.es (Plan Nacional Sobre Drogas)
• http://hemerotecadrogues.cat/ (hemeroteca de drogues)
• www.pdsweb.org (Programes de prevenció de drogodependències)
Pàgines web de reducció de riscos i danys:
• www.energycontrol.org (Energy Control)
• www.qdefesta.cat (Q de festa)
• www.somnit.org (Som Nit)
Material Connecta amb els teus fills (per a families principalment) http://drogues.gencat.cat/ca/detalls/Article/PGR_DROGUES_Connecta__fills_adrecat_AMPA
• http://hemerotecadrogues.cat/wp-content/static_docs/Altres/connecta_tabac.pdf (quan als pares ens preocupa el Tabac)
• http://hemerotecadrogues.cat/wp-content/static_docs/Altres/connecta_alcohol.pdf (quan als pares ens preocupen les begudes alcohòliques)
• http://hemerotecadrogues.cat/wp-content/static_docs/conectaporroscat.pdf (quan als pares ens preocupen els porros)
• http://hemerotecadrogues.cat/wp-content/static_docs/Altres/connecta_estimulants.pdf (quan als pares ens preocupen els estimulants i les drogues de síntesi)
• http://hemerotecadrogues.cat/wp-content/static_docs/Altres/salut/connecta_general.pdf (com prevenir el consum de drogues i altres conductes de risc)