ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Primer plenari del Consell Municipal de Promoció Econòmica
PUBLICAT Dimarts, 03.11.2009
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
El passat dia 7 d'octubre es va celebrar a l'Escola de Teixits la sessió de constitució del Consell Municipal de Promoció Econòmica. Aquest és un òrgan municipal de caire consultiu i de participació sobre promoció econòmica, dinamització i promoció del municipi. Una trentena de persones entre entitats, representants de partits polítics, tècnics municipals i ciutadans a nivell particular han participat en aquest primer plenari, representant diferents sectors econòmics del municipi, com són el comerç, l'empresa, la restauració i l'hostaleria, els serveis turístics i les finances.

Dossier presentació Consell Municipal Promoció Econòmica El regidor Albert Lamana ha presentat l´estructura i els serveis que s'ofereixen des de l'Àrea de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, com el Servei de Formació, el Servei d´Ocupació Local, l´Oficina Municipal d´Informació al Consumidor, el Servei d´Empresa i el Servei de Comerç, Mercats i Fires, així com l´Àrea de Turisme, fent una especial menció al Pla de Mandat 2007-2011 i als recursos econòmics i humans de què es disposa i amb què es treballa.

Un punt destacable ha estat la presentació de l´Estudi de Desenvolupament Local i Comerç, encarregat a la consultora Focalizza i subvenciat per la Diputació de Barcelona, en el qual es fa una diagnosi dels recursos existents a Canet, la identificació dels àmbits de desenvolupament econòmic, a partir dels quals es proposen la creació de nous motors econòmics, dinamització comercial i amabilització urbanística del municipi, amb un pla d´acció per cada un dels motors proposats. Aquest estudi està subvencionat per un període de quatre anys, en els quals es preveu dinamitzar el sector comercial i la promoció local, creant nous circuits comercials. En l´estudi es té en compte la participació ciutadana i un dels objectius finals és assolir la filosofia del moviment slow.

Els motors de valor del municipi proposats en l´estudi són:

  • Motor 1: Eix del Modernisme
  • Motor 2: Les Arts Escèniques
  • Motor 3: Comerç i Gastronomia
  • Motor 4: Esports, Natura i Entorn

En el transcurs de la sessió es van proposar diferents comissions de treball, com la de Dinamització comercial, Turisme, Fira Modernista i Dinamització del Teixit Empresarial, en les quals els assistents podien manifestar el seu interès a participar-hi. Aquestes comissions de treball han de servir per estudiar i debatre temes específics.

D´altra banda els assistents van deixar palès la necessitat i la conveniència de promoure i impulsar el teixit empresarial al municipi, impulsant estratègies i noves eines per fomentar la creació d´empreses i donar suport a les existents.


Podeu llegir el document complet de la presentació de l'Estudi de Desenvolupament Local i Comerç a través d'aquest enllaç

^