ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
10 consells per evitar estafes quan compresen línia
PUBLICAT Dilluns, 15.03.2021
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic
Evita fraus consum

Com cada any, el dia 15 de març se celebra el Dia Mundial del Consumidor. Aquest 2021, donat que hi ha hagut un increment considerable de les reclamacions relacionades amb les compres a distància i a través d'Internet, la Diputació de Barcelona ha decidit centrar la campanya d'aquest 2021 en la compra segura a través d'internet.

La campanya porta per lema "Evita fraus en les compres a Internet" i s'ha fet davant del continu augment en el nombre d'usuaris i de les reclamacions en aquesta modalitat comercial. Per aquest motiu, s'ha fet un recull sobre els aspectes de les transaccions, tant pel funcionament com pels riscos, per evitar que els usuaris del comerç en línia pateixin algun problema o fins i tot esdevinguin víctimes del frau digital. 

  10 consells per a una compra segura a Internet

La crisi generada a Espanya arran de la propagació de la Covid-19 ha provocat un abans i un després en les tendències de compra dels consumidors, tant a curt com a mitjà termini. Durant aquest període, en alguns sectors com en el de l'alimentació, s'ha produït un augment en les compres a través del eCommerce. I s'espera que aquesta tendència continuï incrementant-se una vegada acabi la crisi. 

L’anàlisi de les dades de les reclamacions de consum corresponent a l’exercici 2020 tramitades pel servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona, en aquells municipis que no disposen de serveis propis, deixen palès un increment significatiu dels litigis en el sector del comerç electrònic en el darrer any, probablement com a conseqüència d’aquest canvi d’hàbits en la població i a les restriccions al comerç tradicional i de proximitat obligades pel control de la pandèmia.

Aquest fet ens ha fet valorar la conveniència de reprendre la campanya interrompuda en el primer trimestre de l’any 2020, amb la finalitat de facilitar a la població eines pel coneixement dels drets que els hi atorga la normativa en vigor en l’àmbit del comerç electrònic i consells per evitar els perills de determinades conductes en les seves compres en línia.

Alhora, es proposa ampliar l‘abast del missatge fent referència a qualsevol modalitat de venda a distància, afegint a les botigues virtuals a internet, altres canals com ara  el correu postal, la telebotiga de la televisió, el telèfon, el correu electrònic o les xarxes socials.

Consells comprar per internet

més informació Evita fraus en les compres per internet

Evita fraudes en las compras por internet

^