Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar
L’Ajuntament de Canet de Mar segueix treballant per tal de garantir unes eleccions segures. Per aquest motiu, fem difusió a través dels nostres canals informatius de les recomanacions emeses per tal de garantir el dret a vot de la ciutadania amb la màxima seguretat possible per a les Eleccions al Parlament de Catalunya que es duran a terme el diumenge 14 de febrer. Davant l’excepcionalitat d’aquests comissis es recomana l’ús del procediment de vot per correu com a mesura de garantia.
Davant de la situació excepcional en la qual ens trobem a causa de la pandèmia sanitària de la COVID-19, les eleccions al Parlament de Catalunya permeten realitzar la sol·licitud del vot per correu de manera telemàtica mitjançant certificats digitals reconeguts. A més del DNI electrònic i els certificats de la FNMT també s’ha integrat l’IDECat Certificat, com a certificat electrònic segur per realitzar la sol·licitud sense haver-se de desplaçar a les oficines de Correus.
Com fer la sol·licitud de vot per correu:
IMPORTANT: En tots tres casos, han de ser documents originals, no s'accepten fotocòpies.
En cas de desplaçar-se a l’oficina de Correus per tramitar la sol·licitud de vot de manera presencial, s’ha habilitat l’opció de demanar cita prèvia des de l'App o web de Correos.es.
Només en cas de malaltia o incapacitat, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial, una persona que no sigui la interessada pot cursar la sol·licitud de vot per correu, per a la qual cosa ha d’estar autoritzada per un document notarial o consular estès individualment (en aquests casos, tant el certificat mèdic com l'escriptura notarial o consular són gratuïts).
Els electors/res que hagin sol·licitat el vot per correu poden consultar l’estat de l’enviament de la documentació a la seu electrònica de l’Oficina del Cens Electoral (fent clic aquí). Per tal de fer-ho, cal aportar l’identificador (DNI o passaport) i la data de naixement.
més informació
Recepció de la documentació electoral:
L’Oficina del Cens Electoral envia per correu certificat un sobre amb la documentació per poder votar al domicili que s'ha indicat a la sol·licitud, no més tard del 7 de febrer. A aquest termini cal afegir el temps que tardi el correu a arribar al domicili indicat en la sol·licitud.
El sobre conté la següent documentació:
L’elector o electora ha de rebre personalment aquesta documentació, amb l’acreditació prèvia de la identitat. Atesa la situació excepcional causada per la COVID-19, serà suficient mostrar el document, sense que sigui necessari signar la rebuda de la documentació.
En cas que l’elector o electora no es trobi a l’adreça assenyalada en l’imprès de sol·licitud, haurà de presentar-se, personalment o a través de representació autoritzada notarialment o consularment (en cas de malaltia o incapacitat certificada mèdicament), a l’oficina de Correus corresponent.
Enviament del vot
Un cop s’hagi escollit la papereta de vot s’introdueix en el sobre de votació (o sense incloure papereta, si es vol votar en blanc) i es tanca. S’inclou el sobre de votació i el certificat en el sobre dirigit a la mesa electoral.
Atesa la situació excepcional causada per la COVID-19, en el moment que rebi la documentació electoral, la persona electora pot entregar a l'empleat de correus el sobre electoral dirigit a la mesa. L'empleat de Correus lliurarà a l'elector o electora un justificant acreditatiu del dipòsit de vot. D'aquesta manera s'evita haver d'anar més tard a una oficina de Correus.
Tanmateix, si l'elector o electoral ho prefereix, pot enviar el vot per correu certificat des d'una oficina de Correus i no més tard del 10 de febrer. Termini ampliat fins el 12 de febrer en horaris d'obertura habituals de les oficines de Correus i com a màxim a les 14.00 hores.
No és necessari que el votant faci aquest darrer tràmit de forma personal.
Important: Termini ampliat fins el 12 de febrer en horaris d'obertura habituals de les oficines de Correus i com a màxim a les 14.00 hores.