Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Restriccions a les activitats laborals no essencials per la COVID-19
PUBLICAT Dilluns, 30.03.2020
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic
Restriccions treball oficina

A través del Reial decret llei 10/2020, de 29 de març, el Govern espanyol ha establert que els treballadors i les treballadores estaran en situació de permís retribuït recuperable entre el 30 de març i el 9 d´abril, cosa que suposa que no han d´anar al seu centre de treball, amb les excepcions dels serveis essencials i altres especificades.


Qui afecta el permís retribuït no recuperable?
De forma obligatòria, tots els treballadors i treballadores en actiu per compte d´altri, amb l´excepció dels serveis essencials i altres situacions que es detallen més endavant.

No afecta els autònoms, que sí que continuen afectats er les imitacions de l'estat d'alarma. Per tant, els autònoms que fins el diumenge 29 podien desenvolupar la seva activitat ho podran seguir fent  i la resta continuaran sense  poder fer-ho, si no s'estableix el contrari més endevant. En tot cas, i fins que es disposi de concreció normativa, cal evitar realitzar les activitats professionals que no sigiun serveis essencials, excepte les que es desenvolupin e una oficina o espai tancat al públic. Els treballs a domicili del client només han de ser per als serveis essencials previstos.

Per a consultes podeu contactar amb el 012 o amb el departament de la Generalitat de Catalunya comptenet en la regulació del sector de la vostra activitat.


Què comporta el permís retribuït no recuperable?
Els treballadors i treballadores no s´han de desplaçar als seus centres de treball per desenvolupar la seva activitat laboral i queden en situació de permís retribuït recuperable. Cobraran el salari amb normalitat. Quan acabi el període de restriccions, recuperaran progressivament les hores no realitzades de forma pactada amb l´empresa i garantint sempre els períodes de descans diari i setmanal.


Quin és el període de vigència?
Del 30 de març al 9 d´abril, tots dos inclosos


Hi ha excepcions?
Sí, els treballadors i treballadores que formen part dels serveis essencials, els que actualment ja desenvolupen teletreball, els que estan en situació d´incapacitat temporal (baixa per malaltia) o amb el contracte suspès per causes legalment previstes i els afectats per ERTO. En tots aquests casos no es modifica la situació laboral.


I si ja havia previst gaudir de vacances?
Es podran recuperar els dies si s´acorda amb l´empresa.


Les empreses que no són serveis essencials poden mantenir una activitat mínima?
Sí, en cas de que sigui necessari, poden establir el nombre mínim de plantilla o els torns de treball estrictament imprescindibles per mantenir l´activitat indispensable (per motius de seguretat, per exemple) i que, com a referència, serà la d´un cap de setmana ordinari o festiu.


Hi ha un període d´aplicació?
En el cas que sigui impossible interrompre de manera immediata l´activitat, el dilluns 30 de març les persones treballadores poden desenvolupar les tasques imprescindibles per poder fer efectiu el permís retribuït recuperable sense perjudicar de forma irremeiable o desproporcionada la represa de l´activitat empresarial.

Hi ha un període d'aplicació?

És un dret de la persona treballadora disposar d'un certificat, emès per l'empresa, que justifiqui que la seva activitat laboral forma part dels serveis essencials establerts i per tant no s'ha d'acollir al permís retribuït recuperable i ha d'anar a treballar. El seu ús no és obligatori però si recomenable.

Aquest certificat és complementari amb el certificat de declaració autoresponsable emès per la Generalitat de catalunya i que serveis per justificar qualsevol desplaçament a la via pública.

Quins són aquests serveis essencials?
Els treballadors i les treballadores de les següents activitats no estan afectats pel permís retribuït recuperable i per tant sí que han de continuar desenvolupant la seva activitat laboral desplaçant-se als seus centres de treball, segons el que estigui previst en cada cas:

(NOTA: Per al sector agroalimentari, podeu consultar també la documentació publicada pel Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca on es detallen les activitats considerades serveis essencials.

Per al sector industrial, podeu consultar també la documentació publicada pel Departament d'Empresa i Ocupació.


- Establiments comercials minoristes d´alimentació, begudes, farmàcies, metges, òptiques i productes ortopèdics, productes higiènics, premsa i papereria, benzineres, tabacs, equips tecnològics i de telecomunicacions, aliments d´animals de companyia, tintoreries i bugaderies.

- Comerç per internet, telefònic o correspondència (incloent-hi l´entrega).

- Servei de perruqueria a domicili.

- Servei d´entrega a domicili d´hostaleria i restauració.

- Subministrament d´energia elèctrica, productes derivats del petroli i gas natural. ( cal entendre inclosos també el butà i propà)

- Infraestructures crítiques i empreses i proveïdors de serveis essencials.

- Jutges, fiscals, lletrats de l´Administració de justícia i altre personal al servei d´aquesta, han de seguir atenent les actuacions processals no suspeses.

- Serveis de les administracions públiques imprescindibles per al funcionament dels serveis públics, incloses les obres, serveis, subministraments i manteniment i seguretat dels edificis públics.

- Cadena d´abastiment de productes de primera necessitat, incloent-hi aliments, begudes, alimentació animal, productes higiènics, medicaments, sanitaris i farmacèutics, des de l´origen fins a la venda en establiment.

- Transport de persones i mercaderies i les activitats vinculades a garantir aquest transport per als casos en vigor durant l´estat d´alarma.

- Forces i cossos de seguretat, institucions penitenciàries, salvament marítim, serveis de protecció civil, de salvament i extinció d´incendis, seguretat de mines, de trànsit i de seguretat viària.

- Forces Armades.

- Seguretat privada.

- Centres, serveis i establiments sanitaris, d´atenció a gent gran, menors, persones dependents i amb discapacitat.

- Personal dels centres d´investigació de projectes relacionats amb la COVID19.

- Serveis funeraris.

- Centres, serveis i establiments d´atenció sanitària a animals.

- Venda de premsa.

- Mitjans de comunicació públics i privats, incloent-hi la impressió i distribució.

- Serveis financers, bancaris i d´assegurances.

- Empreses de telecomunicacions i audiovisuals i de serveis informàtics essencials, incloent-hi els necessaris per al desenvolupament dels serveis públics i el seu teletreball.

- Serveis essencials de protecció i atenció de víctimes de violència de gènere.

- Advocats, procuradors, graduats socials, traductors, intèrprets i psicòlegs que assisteixin a actuacions processals no suspeses.

- Assessories legals, gestories administratives i de graduats socials i prevenció de riscos laborals, en qüestions urgents.

- Personal laboral de notaries i registres per als serveis essencials establerts.

- Serveis de neteja, manteniment, reparacions d´urgència i vigilància.

- Gestió i recollida de residus perillosos, residus urbans, tractament d´aigües residuals, descontaminació i retirada d´animals morts.

- Centres d´acollida de refugiats i d´immigrants

- Abastiment d´aigua potable

- Serveis meteorològics

- Servei postal universal de l´operador estatal

- Importació i subministrament de material sanitari, incloent-hi empreses de logística, transport, emmagatzematge, trànsit duaner, i en general corredors sanitaris.

Qüestionarilaboral FAQS

Qüestionarilaboral FAQS

Fitxer: Questionari_restriccions_totals_COVID19_v20200401_15h_corregit.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 4
Mida: 430,41 kB

Fitxer Acrobat-PDF de (450,14kB)

Fitxer: Questionari_restriccions_laborals.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 3
Mida: 450,14 kB

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar@canetdemar.cat
^