ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'Ajuntament tira endavant el Manual de compra verda
PUBLICAT Divendres, 17.07.2009
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
Portada del manual de compra verda

L'Ajuntament de Canet ha començat a aplicar el manual de compra verda, un document que la Junta de Govern Local va aprovar al març i que posa de manifest l'interès municipal per aplicar mesures sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.

L'objectiu principal és integrar criteris ambientals en les compres que es facin des de l'Ajuntament, incloent-hi totes les dependències i equipaments municipals. També es preveu que s'apliquin un seguit de bones pràctiques per reduir el consum, aplicant criteris de sostenibilitat, com ara la impressió a doble cara.
 
Al Manual de compra verda es posa especial èmfasi en: 

  • L'ús de paper reciclat en tots els papers de còpia i impressió i altres productes de paper que es generi en qualsevol equipament i/o oficina d'àmbit municipal. Aquí s'hi ha d'excloure determinada documentació de conservació permanent, que és aquella que té un valor informatiu i/o històric, i de la qual l'Ajuntament té la obligació de garantir-ne la durabilitat.
  • Tots els documents i les impressions fetes en paper han de fer-se en doble cara.
  • L'adquisició d'arxivadors, material de classificació i material d'oficina ha de seguir criteris ambientals.
  • Els equips informàtics i les fotocopiadores, quan s'hagin de canviar, han de garantir la fàcil impressió automàtica i fotocòpia automàtica en doble cara, l'ús de paper reciclat, han de ser d'alta eficiència i permetre mesures d'estalvi d'energia, tot allò establert en el manual de compra verda pel que fa als tóners i que integrin funcions de fax, impressora i escàner.
  • És prioritària l'adquisició de mobiliari d'oficina de fusta per davant de l'acer, l'alumini o el plàstic. La fusta utilitzada ha de tenir com origen el reciclatge, ha d'estar certificada i no hi ha d'haver substàncies químiques en el seu tractament. Si el mobiliari no és de fusta, que estigui fabricat amb materials reciclats com és el cas de l'alumini i el plàstic, però que no sigui de PVC
  • La fusta adquirida per l'Ajuntament ha d'estar certificada pel Forest Stewardship Council (FSC) o entitat similar, de manera que es garanteixi que la fusta prové d'explotacions gestionades de forma sostenible
  • Els productes de neteja i el material de manteniment ha de seguir els criteris establerts en el manual de compra verda i s'introduiran aquests criteris en els plecs de contractació de qualsevol contracte que inclogui l'ús d'aquests productes
  • El mobiliari urbà ha de ser preferentment de fusta sense tractament de substàncies químiques i si no és de fusta ha de ser fabricat amb materials reciclats

L'Ajuntament ha de predicar amb l'exemple. Per això considerem que tenim l'obligació de ser capdavanters en l'aplicació d'aquests criteris de sostenibilitat i respecte amb el medi ambient.

^