ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Sareb cedeix 10 habitatges per a finalitats socials a l'Ajuntament de Canet de Mar
L'acord estableix la cessió temporal dels immobles en règim d'usdefruit per un màxim de quatre anys prorrogables anualment
PUBLICAT Dimarts, 01.12.2020
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

La Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) ha subscrit un acord amb l'Ajuntament de Canet de Mar (Barcelona) per a la cessió temporal de 10 habitatges destinats a fins socials. 

El conveni tindrà una vigència de quatre anys prorrogables anualment fins a un màxim de quatre. Durant aquest període, el consistori serà l'encarregat de gestionar els immobles per atendre les necessitats residencials de persones en risc d'exclusió. 

Destacat sareb 2

Sareb percebrà a canvi de la cessió una contraprestació fixa mensual de 125 euros pels habitatges lliures i de 75 euros per aquelles que es troben ocupades. La companyia destinarà aquests pagaments, principalment, per fer front a les despeses d'assegurances i comunitat. Per la seva banda, l'Ajuntament assumirà els càrrecs corresponents a la gestió de l'habitatge, així com el seu manteniment ordinari i Impost de Béns Immobles (IBI), entre d'altres. 

El 2013 Sareb va crear un parc social que incloïa 2.000 habitatges i es va elevar a 4.000 el 2015. En l'actualitat arriba als 10.000 immobles, després que la companyia aprovés a principis de 2020 l'ampliació de la mateixa amb l'objectiu d'impulsar la cessió de pisos a administracions que presentin problemes d’habitatge. 

Des de la seva creació, Sareb ha signat convenis temporals amb 13 comunitats autònomes i 25 ajuntaments, als que ha cedit en total més de 3.011 habitatges. D'elles, en l'actualitat es troben compromeses amb les administracions 2.815 cases -de les que poden beneficiar 11.260 persones-, en tant que al voltant de 7.185 immobles es troben encara disponibles per a aquests mateixos fins. 

En els seus vuit anys d'activitat la companyia ha posat més de 1.620 habitatges a disposició de les administracions catalanes. En concret, ha subscrit convenis amb els consistoris de Santa Coloma de Gramenet (220), Barcelona (200), Sabadell (80), Calafell (58), l'Hospitalet de Llobregat (50), l'Ametlla de Vallès (35) , Vilafranca de Penedès (15), Canet de Mar (10), Sant Feliu de Guíxols (9), Sant Joan les Fonts (6), Sant Jaume d'Enveja (5), Badalona (2) i Cardedeu (1). A més, manté amb la Generalitat de Catalunya un acord que contempla la cessió de 930 habitatges destinats a persones en risc d'exclusió. 

De forma paral·lela a la seva activitat habitual de cessió temporal d'immobles, la companyia ha arribat a acords de venda de pisos amb administracions interessades a nodrir el seu parc social amb habitatges de Sareb. En concret, han adquirit pisos de la companyia les comunitats de Canàries (30 unitats) i País Basc (9), així com els ajuntaments de Madrid (16) i Badalona (2).

^