ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
Consulta ciutadana per a l'elaboració del nou Reglament de Participació Ciutadana
PUBLICAT Dijous, 31.01.2019
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònic

Reglament participació ciutadana imatge webL'Ajuntament fa una consulta ciutadana prèvia a l'elaboració d'un nou reglament. En aquest cas, es tracta del Reglament de Participació Ciutadana i col·laboració de l'Ajuntament de Canet de Mar. Aquesta consulta respon al que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i que té per objectiu millorar la participació de la ciutadania en el procediment d’elaboració de normes.

Així doncs, a través del portal web de l’Ajuntament, posem a disposició de la ciutadania i les entitats locals, un formulari a través del qual poden enviar-nos suggeriments i opinions sobre aquesta ordenança que ja hem començat a redactar i sobre la qual ja s'han dut a terme reunions de treball amb responsables de formacions polítiques, associacions, departaments i serveis municipals i ciutadans a títol individual. L’Ajuntament ha impulsat durant els darrers anys nombrosos processos de participació ciutadana, sota els preceptes establerts al Reglament municipal de Participació Ciutadana que vam aprovar al 2006. Tot i disposar d’aquest marc normatiu, l’evolució de les demandes ciutadanes i la necessitat d’avançar cap a un aprofundiment democràtic, fan necessari revisar i actualitzar l’actual marc normatiu municipal. Per aquest motiu, el consistori ha pres la decisió d'elaborar un nou Reglament de Participació ciutadana.

El procés participatiu previ ha servit per recollir opinions i propostes per millorar la participació ciutadana. En concret les actuacions dutes ja a terme han estat:

• Formació a tècnics i presentació a l’Equip de govern de què és la participació ciutadana i per què cal elaborar un reglament específic en aquest àmbit.
• Consulta a la ciutadania per tal de recollir informació significativa sobre com es viu la participació al municipi i com es podria millorar.
• Diàleg col·lectiu, en el qual es va generar un debat ordenat entre els diferents agents socials (ciutadania organitzada) i tècnics amb la finalitat d’arribar a acords mínims sobre el model de participació al municipi.

El nou Reglament ha de ser un instrument que adeqüí les dinàmiques de participació a les noves tendències i demandes pel que fa a la participació ciutadana i l’aprofundiment democràtic.

Totes les aportacions són benvingudes. Podeu fer-les a través del formulari habilitat. Consulteu la proposta de Reglament elaborada per l'Ajuntament amb el suport de la Diputació de Barcelona: 

Avantprojecte nou Reglament PC Canet de Mar

Avantprojecte nou Reglament PC Canet de Mar

Fitxer: 01_Proposta_Avantprojecte_nou__Reglament_PC_Canet_de_Mar_v31012019__1_.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 25
Mida: 501,99 kB

Ajuntament: Ample, 11 - 08360 Canet de Mar
Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar@canetdemar.cat
^