A la sessió plenària del 29 de setembre passat, es va acordar modificar el servei d'habitatge que s'oferia a l'Ajuntament, a través de l'Oficina Local d'Habitatge i Accessibilitat i traslladar la majoria de tràmits que es feien des de Canet, al servei d'habitatge del Consell Comarcal del Maresme.
A partir d'ara, a l'Ajuntament se seguiran tramitant les cèdules d'habitabilitat d'habitatge usat i també es continuarà amb el seguiment i les actuacions municipals en matèria d'accessibilitat a través dels informes dels Serveis tècnics municipals, ubicats a l'Àrea de Territori i Sostenibilitat del carrer de la Font, 8.
A la sessió plenària es van prendre dos acords:
D'una banda, es manté el conveni de col·laboració amb el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat fins al desembre de 2011. Amb aquest conveni, l'Ajuntament es compromet a destinar dues treballadores municipals, una al 50% de la seva jornada i l'altra al 25%, per dur a terme les tasques relatives a la tramitació de les cèdules d'habitabilitat d'habitatge usat i als ajuts per rehabilitació d'habitatge, quan n'hi hagi. La Generalitat es compromet a satisfer la quantitat de 4.259 euros, corresponent al 2n semestre de 2011, en funció dels expedients tramitats.
D'altra banda, també s'ha aprovat el conveni de col·laboració i encàrrec de gestió amb el Consell Comarcal del Maresme, pel que fa a la borsa de mediació per al lloguer social. El Consell Comarcal va signar al 2008 un conveni de col·laboració amb la Generalitat, mitjançant l'empresa pública Adigsa, per a la gestió del Programa de mediació per al lloguer social i jove de la comarca del Maresme. El que s'ha aprovat a la sessió plenària de l'Ajuntament és que, la gestió que feia Canet fins ara, passarà a oferir-se a les oficines del Consell Comarcal del Maresme, a la plaça Biada s/n (davant l'estació de tren) de Mataró i al telèfon 93 741 16 16.