Tel. 937 943 940 - Fax 937 941 231
canetdemar
Quan la mediació ha estat infructuosa. Quan les gestions dutes a terme per la Oficina Municipal d’Informació la Consumidor (OMIC) no han aconseguit resoldre la reclamació presentada. Quan el consumidor insisteix en fer valer els seus drets, ens resta la justícia ordinària.
Sempre expliquem a la OMIC que els drets dels consumidors i usuaris estan protegits per lleis. Algunes més específiques, altres més generalistes. I com totes les lleis del nostre país, i dels països del nostre entorn, han de ser aplicades per l’administració i/o per la justícia. En aquest cas estaríem parlant de la necessitat que la justícia posi “ordre” en un assumpte relacionat amb els consumidors i usuaris. I quan parlem de justícia ens referim, òbviament, als Jutjats ordinaris.
En la gran majoria d’assumptes relacionats amb la defensa dels consumidors i usuaris, ens estarem referint als tribunals d’ordre civil. En algunes ocasions penal, però la majoria de vegades serà el Jutge civil el que se n’encarregarà dels assumptes de consum.
Des de l’any 2015, en aquells casos en que la quantitat reclamada no superi els 2.000 euros, podrem actuar sense el suport de cap professional (advocat i/o procurador). No és el més aconsellable, però la llei així ho preveu. La Generalitat ens facilita fer aquests tràmits.
Trobareu informació a l’enllaç següent:
https://seujudicial.gencat.cat/ca/que_cal_fer/deute/
Una altra opció és la justícia gratuïta. En aquest cas, si els ingressos de la unitat familiar (tots els que resideixin en el domicili del reclamant) no superen una forquilla d’entre els 1.200 i 1.800 euros mensuals (depenent de motius diferents), poden sol·licitar advocat d’ofici.
Així doncs, sempre recomanem la intervenció dels Serveis Públics de Consum per solucionar conflictes relacionats amb la defensa dels consumidors i usuaris. Però pel cas de no poder arribar a una entesa sempre resta la via judicial.