Canal de denúncia confidencial per notificar irregularitats en la gestió relacionada, principalment, amb la contractació pública.
Tens coneixement d’alguna mala pràctica o conducta inadequada a l'administració de l'Ajuntament de Canet de Mar i vols fer una alerta? Pots aportar informació i documentació per què el cas sigui estudiat? Saps que ho pots fer amb total confidencialitat?
El Ple de l'Ajuntament va aprovar, a la sessió extraordinària de l'11 d'agost de 2022, el Pla de Mesures Antifrau de l'Ajuntament de Canet de Mar. L'objecte principal del Pla és el de prevenir, detectar, corregir i perseguir aquelles situacions irregulars que poden arribar a comportar frau, corrupció o conflictes d’interès en el marc dels projectes i subprojectes finançats, completament o en part, pels fons europeus MRR (Mecanisme de Recuperació i Resiliència).
El Pla pretén abordar el frau en atenció als quatre elements que conformen el cicle antifrau:
Les mesures i disposicions recollides en el Pla de Mesures Antifrau resulten d’aplicació i d’obligat compliment a totes les persones que integren o presten serveis a l’Ajuntament de Canet de Mar i/o a societats mercantils públiques, fundacions i d’altres entitats controlades o gestionades per l’Ajuntament de Canet de Mar. En particular:
Així mateix també resultarà d'aplicació a entitats i persones beneficiàries, contractistes i subcontractistes que resultin perceptores o beneficiàries dels fons europeus MRR.
Entre les eines per a la lluita contra el frau en la gestió pública, hi ha la Bústica ètica.
La Bústia ètica és un canal electrònic que permet a qualsevol persona fer alertes, amb garantia de confidencialitat, sobre males pràctiques o conductes irregulars a l’Ajuntament de Canet de Mar i el seu sector públic. Al nostre Ajuntament, la bústia ètica se centra principalment en les actuacions relacionades amb la contractació pública. Per aquest motiu s'ha habilitat una adreça electrònica, mitjançant la qual qualsevol persona pot comunicar conductes que, per acció o omissió, puguin ser presumptament reprovables per ser contràries al dret o als principis i valors ètics i a les conductes exigibles.
Per altra banda, si es vol expressar una queixa o un suggeriment sobre el poble o la gestió d'algun tema municipal el més indicat és fer-ho a través de la Bústia de Queixes i Suggeriments o anant a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Podeu consultar com es fa el seguiment del procediment en el Pla de Mesures Antifrau de l'Ajuntament de Canet de Mar:
Pla de Mesures Antifrau de l'Ajuntament de Canet de Mar Fitxer: Pla_de_mesures_Antifrau.pdf Format: Acrobat-PDF |