No és cap novetat que l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) alerti a la població de la més que sospitosa tasca dels “comercials” d'empreses subministradores de gas i llum. Però en canvi sí que ho és que la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia, organisme independent que vetlla pels consumidors en el lliure mercat i la competència, alerti d’aquest mateix fenomen. Un recent informe de març de 2018 d’aquesta Comissió, ofereix una sèrie d’informacions que ratifiquen el que la OMIC porta advertint als consumidors des de fa temps. Entre aquestes valoracions destaquem que un 15% de les reclamacions efectuades a companyies de gas i llum tenen a veure amb el canvi de comercialitzadora. Una dada interessant és que en els últims 12 mesos un 9% dels consumidors enquestats reconeixen haver canviat de comercialitzadora. Però les dades reals de canvi de comercialitzadora son del 12,54%, la qual cosa evidencia que molts consumidors desconeixen que han estat canviats d’empresa. Engany, informació confusa, manipulació de dades, mala praxis en general. Aquestes argúcies porten als consumidors fins al punt de desesperació, desconeixement i confusió en general. Així doncs, alerta amb aquests canvis de comercialitzadora. I en tot cas recomanem no obrir la porta a aquells desconeguts als que no hem citat prèviament.
Per altra banda, aquelles persones afectades pels tancaments de les clíniques odontològiques Idental, han de saber que l’Audiència Nacional (Jutjat Central d’Instrucció 5) està investigant un presumpte delicte de frau. Aquesta noticia és important, doncs la majoria d’usuaris tenen pendents deutes amb les financeres (EVO Finance, Sabadell Consumer, Cetelem,...). I el fet de que el tancament dels centres sigui investigat per possible frau, facilita el dret de deixar de pagar els deutes. Tot i això, és important que aquelles persones que estiguin afectades pels tancaments de les clíniques, s’informin a l'OMIC ja que les solucions son diverses, depenent del tipus de financiació o de la contractació del servei.