Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Dimecres, 12.03.2014

Cartell Dia Consumidor - 2014Els 309 òrgans de la direcció de la Xarxa Local de Consum promouen per aquest dia fer més visible al ciutadà els serveis públics de consum locals.

En aquesta època de crisi econòmica continuada, les persones consumidores exigeixen d’una informació i defensa dels drets més acurada. Per aquesta raó les institucions públiques han de vetllar per garantir els seus drets i promoure actituds de consum responsable.

Amb l’eslògan, El teu Ajuntament: una garantia es vol remarcar la importància d’aquests serveis tant propers a la ciutadania i que suposen un cost molt baix per habitant.

La Unió Europea celebra la diada internacional amb el lema la protecció del consumidors i la inclusió social en temps de crisi, per  remarcar que en una època de dificultats econòmiques és encara més necessari vetllar pel compliment dels drets de les persones consumidores.

L’article 126-10 de la Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya estableix que qualsevol òrgan o organisme de titularitat pública dependent d’una administració pública catalana que acompleixi tasques d’informació, orientació i assessorament a les persones consumidores té la consideració de servei públic de consum en l’àmbit de la seva demarcació territorial i d’acord amb les seves competències. Els serveis públics de consum han de rebre, gestionar i resoldre les queixes i reclamacions, com a mínim, de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial, dur a terme la mediació i, si escau, adreçar-les al sistema arbitral de consum.

El 15 de març va ser escollit des del 1983 per les Nacions Unides, perquè el 15 de març de 1962, John F. Kennedy va pronunciar un discurs esmentant per primera vegada els consumidors com element dels procés productiu. Des de llavors es va demanar a les institucions que  protegissin els seus drets.

Oficina municipal d'atenció al consumidor