Aquest diumenge, una setantena de persones han anat fins a la Casa museu per participar en el llançament de la campanya Pinzellades de Canet, la nova iniciativa que pretén acostar el comerç local a la població, incidint en aspectes tant propers com la identitat i el sentiment de pertinença a un poble i una terra.
Un cop més, l'estreta col.laboració entre l´Ajuntament, la Unió de Botiguers i els venedors de la Plaça Mercat, permetrà a tothom que ho desitgi, descobrir, en un elegant estoig, aquelles singularitats que al llarg dels anys han conformat el pòsit identitari de la personalitat de Canet de Mar com a poble.
Malauradament l´oblit dels orígens, sovint resta importància i valor al sentiment de pertinença a un lloc. Per això, aspectes tant canetencs com Els Comediants, l'Escola Universitària de Teixits de Punt, el modernisme de Lluís Domènech i Montaner, la pagesia o l´antiga cooperativa, que d´una o altre manera formen part de la quotidianeitat històrica dels canetencs, s´expliquen en un recull de textos i imatges especialment editats per a l´ocasió.
La forma d´aconseguir aquest preuat regal serà a través dels establiments comercials de la població i les parades de la Plaça del Mercat que han recuperat un antic sistema molt conegut a la dècada dels anys 60 i principis dels 70: els cupons amb què algunes marques comercials com Vegé o Spar obsequiaven els seus clients amb la finalitat d´omplir unes llibretes amb les quals podien aconseguir obsequis tant diversos com plats, olles, tovallons o cafeteres. En aquest cas però, l´antiga cafetera serà substituït pel joc Pinzellades de Canet.
La direcció tècnica del projecte s´ha confiat novament a l´empresa S´imagina que compta amb una llarga experiència en aquest tipus de projectes i que ja va dirigir, ara fa 4 i 5 anys les exitoses campanyes dels àlbums de cromos M´agrada Canet i Canet pas a pas.
De ben segur que hi ha projectes i iniciatives innovadores i de qualitat per tal de preservar, consolidar i promocionar el comerç de proximitat, però poques ho fan amb garanties d´èxit. Aquesta, de moment, compleix totes les expectatives gràcies a la participació dels més de 60 establiments adherits.