Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Dilluns, 01.03.2010
Sessió informativa sobre els Garrofers

Dimarts passat, l'Aula Magna de l'Escola de Teixits de Punt va quedar petita per acollir totes les persones que estaven interessades a escoltar les explicacions de l'Ajuntament i dels responsables de la Fundació Els Garrofers respecte a l'oferta laboral que en breu obrirà el centre per tal de cobrir les seves necessitats de personal quan entri en funcionament de cara a la pròxima tardor.

Des de la Fundació es va explicar quines són les necessitats d'un centre que acollirà un total de 60 usuaris a temps complet i 10 places per a persones que s'hi allotjaran en règim de centre de dia.

De les places dels Garrofers 30 seran per persones amb discapacitat intel·lectual important. Són persones que no poden treballar i a qui els cal suport complet i generalitzat. Alguns d'ells tenen també malalties afegides que fan que l'atenció sigui encara més precisa.  20 places es reserven a nois i noies que tenen discapacitat intel·lectual però no severa. Podran sortir del centre i anar a treballar a tallers ocupacionals. I 10 places són per usuaris que tenen sobretot discapacitat física, però que tenen un nivell cognitiu més alt i poden comunicar-se i participar en activitats lliures i dirigides.

El personal que es busca per als Garrofers, han de ser persones que sàpiguen molt bé el tipus d'atenció que han de prestar. Aquest tipus de centres tenen un conveni contractual a nivell de tot Catalunya i, per tant, les categories i les retribucions les determina la Generalitat, que és també, qui fixa, en funció del nombre d'usuaris, els treballadors que calen a cada centre.

Els Garrofers disposen d'una llista de càrrecs que s'hauran de cobrir. Aquí no s'hi inclou la direcció del centre, ja que la selecció d'aquesta persona es farà de forma especial i a part de la resta de personal, per les característiques específiques i la responsabilitat que haurà de tenir qui dirigeixi el centre.

De la resta de places, a la sessió del dimarts se'n va fer una introducció. Als Garrofers caldrà:

  • 1 psicòleg a jornada completa
  • 1 pedagog a jornada completa
  • 1 fisioterapeuta a jornada completa
  • 1 treballador social a temps parcial
  • 2 infermers per al procés de medicaments i la higiene sanitària
  • 30 auxiliars tècnics de dia. Per cada 5 usuaris la Generalitat fixa un auxiliar tècnic. Aquests auxiliars faran torns de matí, tardes i festius
  • 8 auxiliars tècnics de nit
  • 1 administratiu a jornada completa (amb coneixements de recursos humans)
  • 1 suport auxiliar a mitja jornada
  • 1 responsable de serveis generals de qui dependran:
    • 3 cuiners
    • Nois i noies discapacitats que tindran cura de la bugaderia
    • Personal de neteja
    • 1 operari de manteniment a mitja jornada, però amb previsió de fer jornada completa

Els perfils professionals de cada lloc de treball es faran públics durant aquesta primera quinzena de març. L'Ajuntament, a través de l'Àrea de Promoció Econòmica, farà d'enllaç entre els demandants de feina que figurin inscrits al servei de borsa de treball i el centre residencial Els Garrofers, que és qui farà el procés de selecció.  Les persones que es preseleccionin per ocupar aquestes places rebran una formació específica per, d'aquesta manera, poder valorar millor que el seu perfil personal i els seus coneixements, s'ajustin al lloc demanat.

La Fundació, un cop iniciada la seva activitat, crearà una borsa de treball pròpia per fer front a les baixes, substitucions i necessitats diverses de personal que es puguin anar presentant.

A la sessió es va lliurar als assistents un full informatiu amb l'explicació de com anirà el procés de selecció del personal:

Informació procés de selecció personal per als Garrofers

Podeu llegir-ne els detalls en el document adjunt.

Fitxer: informatiu_seleccio_garrofers.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 1
Mida: 57.49 kB