S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 18 D'ABRIL DE 2018 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 17.00 hores Hora que acaba: 19.30 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Pere Xirau i Espàrrech Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet i Bayer Tercera tinenta d'alcalde Raquel Serra i Lerga Quarta tinenta d'alcalde Sílvia Tamayo i Mata Cinquè tinent d'alcalde Josep M Masvidal i Serra ACTUA COM A SECRETARI Bernat Costas i Castilla. També hi assisteix el senyor Joan Mendez Martínez, interventor. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta, de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 11.04.18 2) Donar compte Resolucions Judicials 3) Aprovació ajuts socials puntuals 4) Aprovació assistències a òrgans col·legiats, des del 15 de març fins al 14 d'abril de 2018 5) Donar compte de la relació de decrets del 2 al 8 d'abril de 2018 (números del 417 al 428) 6) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11.04.18 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 11 d'abril de 2018 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR - Diligència d'ordenació de data 10 d'abril de 2018, del lletrat de l'Administració de Justícia del Jutjat Contenciós Administratiu número 15 de Barcelona, donant per interposat el recurs de reposició contra la providència de data 8/03/2018, en el procediment abreujat núm. 276/2015 F. Se'n dóna compte. -Escrit d'al·legacions presentat davant del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 15, de Barcelona, pel Procurador del Tribunals i de l'Ajuntament de Canet de Mar, xxx, en relació al procediment abreujat núm. 276/2015 F. Se'n dóna compte. - Escrit de data 11 d'abril de 2018, rebut del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 13, de Barcelona, emplaçant l'Ajuntament de Canet de Mar en el Recurs ordinari núm. 115/2018 F, interposat per xxx i xxx, contra Decret de l'Ajuntament de Canet de Mar núm. 75, de data 23 de gener de 2018. Se'n dóna compte. - Escrit de data 16 d'abril de 2018, rebut del lletrat de la Diputació de Barcelona, en relació al Procediment abreujat núm. 238/2017, interposat per la senyora xxx, informant de l'escrit presentat pel Procurador senyor xxx davant l'esmentat Jutjat, sol·licitant s'acordi practicar la taxació de costes i requereixi pagament condemna. Se'n dóna compte. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ D'AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/16/2018 de data 18 d'abril de 2018 per import de 140,00 corresponent a ajuts socials puntuals. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que dins les competències bàsiques municipals, recollides a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, es contempla, en l'article 25.2.e l'avaluació e informació de situacions de necessitat social i l'atenció immediata a persones en situació o risc d'exclusió social. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48400 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2018. Vist també allò que disposen els articles 6.4 i 30 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol de prestacions econòmiques de caràcter social quant a les prestacions d'urgència social 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar social i gent gran i Règim intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/16/2018, atorgant els ajuts socials puntuals que s'esmenten als beneficiaris i fer efectives les quantitats relacionades als endossataris segons quadre següent: RELACIÓ NÚM.: BSGG/16/2018 data: 11-04-18 NÚM Beneficiari CONCEPTE IMPORT ENDOSSATARI aprovat 061 xxx Habitatge/Llum 140,00 El mateix xxxxxxxx Total 140,00 SEGON.- Establir que la justificació de l'aplicació dels fons s'haurà d'efectuar en el termini màxim de 3 mesos següents a la data de concessió. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària 40 23100 48400 del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2018. QUART.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta relació de despeses en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. Les anteriors despeses desprès seran objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori. 4.- APROVACIÓ ASSISTÈNCIES A ÒRGANS COL.LEGIATS, DES DEL DIA 15 DE MARÇ FINS AL 14 D'ABRIL DE 2018 Vist allò que disposen l'article 75.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i l'article 166 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Vist que el Ple Municipal, en sessió de data 30 de juny de 2015, va establir amb efectes del dia 13 de juny de 2015, data de constitució d'aquest Ajuntament, a favor dels membres de la Corporació que no exerceixin els seus càrrecs en règim de dedicació exclusiva o parcial, el règim d'indemnitzacions següent: a) Per assistència a les sessions de Ple 184,42 euros b) Per assistència a les sessions de la Junta de Govern Local 368,33 euros c) Per assistència a la Comissió Assessora 50,00 euros d) Per assistència a la Comissió Especial de Comptes 50,00 euros Que es faran efectives a mesos vençuts i es computaran des del dia 15 del mes anterior fins al dia 14 del mes en què es faci el pagament. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que el Ple Municipal de data 24 de novembre de 2016 estableix que la Sra. Blanca Arbell Brugarola, la Sra. M. Àngels Isart Falceto, el Sr. Quirze Planet Rovira, la Sra. M. Assumpta Revoltós Vaquer, la Sra. Misericòrdia Tenas Martínez i el Sr. Pere Xirau Esparrech, que exerciran el seu càrrec amb dedicació exclusiva o parcial i n'estableix la retribució. Vistes les actes de les sessions ordinàries celebrades per la Junta de Govern Local els dies 21 i 28 de març i els dies 4 i 11 d'abril de 2018, segons les quals hi han assistit el Sr. Lluís Llovet Bayer, la Sra. Raquel Serra Lerga, la Sra. Sílvia Tamayo Mata i el Sr. Josep M. Masvidal Serra. Vista l'acta de la sessió ordinària celebrada per la Comissió Assessora del dia 22 de març de 2018, segons la qual hi ha assistit el Sr. Lluís Llovet Bayer, el sr. Antonio Romero Carbonell, la sra. Raquel Serra Lerga, la sra. Sílvia Tamayo Mata, el sr. Josep M. Masvidal Serra i el sr. Laureà Gregori Fraxedas. Vista l'acta de la sessió ordinària celebrada pel Ple Municipal del dia 29 de març de 2018, segons la qual hi ha assistit la sra. Esther Agulló Renau, el sr. Laureà Gregori Fraxedas, el sr. Marc Jiménez Torres, el sr. Lluís Llovet Bayer, el sr. Àngel López Solà, el sr. Jesús Marín Hernández, el sr. Josep M. Masvidal Serra, el sr. Antoni Romero Carbonell, la sra. Raquel Serra Lerga, la sra. Cristina Soler Vílchez i la sra. Sílvia Tamayo Mata. Vista l'acta de la sessió ordinària celebrada per la Comissió Especial de Comptes del dia 22 de març de 2018, segons la qual hi ha assistit el sr. Lluís Llovet Bayer, el sr. Laureà Gregori Fraxedas, el sr. Antoni Romero Carbonell, la sra. Raquel Serra Lerga i la sra. Sílvia Tamayo Mata. De conformitat amb el que disposen els articles 183 a 185 del Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i els articles 52 a 60 del Reial Decret 500/1990, de 20 d'abril, pel qual es desenvolupa el capítol primer del títol sisè de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de las Hisendes Locals, en matèria de pressupostos. En ús de les atribucions conferides per l'Alcaldia, de conformitat amb la proposta de la Regidora de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar les indemnitzacions a membres de la corporació per assistència efectiva a sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part corresponent al període comprès entre el 15 de març i el 14 d'abril de 2018, amb el següent detall: Cognoms i Nom Import Agulló Renau, Esther 184,42 Gregori Fraxedas, Laureà 284,42 Jiménez Torres, Marc 184,42 Llovet i Bayer, Lluís 1.757,74 López Solà, Àngel 184,42 Marín Hernández, Jesús 184,42 Masvidal Serra, Josep M. 1.707,74 Romero Carbonell, Antoni 284,42 Serra Lerga, Raquel 1.757,74 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Soler Vílchez, Cristina 184,42 Tamayo Mata, Sílvia 1.757,74 TOTAL 8.471,90 SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa i reconèixer l'obligació per import total de 8.471,90 , amb càrrec a l'aplicació pressupostària 10 / 91200 / 23300. TERCER.- Comunicar aquest Acord a la Intervenció Municipal i a l'àrea de Recursos Humans, per a la seva efectivitat. Fer constar que, d'acord amb allò establert en els articles 47 a 49 de les Bases d'execució del pressupost, aquest expedient ha estat fiscalitzat en els termes previstos en l'article 219.2 del Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i que estarà subjecte a control posterior mitjançant tècniques de mostreig i auditoria, segons apartat 3r del mateix article. 5.- DONAR COMPTE DE LA RELACIÓ DE DECRETS DEL 2 AL 8 D'ABRIL DE 2018 (NÚMEROS DEL 417 AL 428) [Num. Data Títol Decret DE0417/2018 04/04/2018 Padró d'habitants. Sol·licitud d'empadronament per a xxx DE0418/2018 04/04/2018 Torneig volei Platja 2018 DE0419/2018 04/04/2018 Tarja aparcament individual per a persones amb discapacitat Sra. xxx. DE0420/2018 04/04/2018 FIRA DEL DIA DE LA MARE DE0421/2018 04/04/2018 Padró d'habitants. Sol·licitud d'empadronament per a JM.A.L. i família DE0422/2018 06/04/2018 APROVACIÓ RELACIÓ DE FRES. F/2018/13 DE0423/2018 06/04/2018 APROVACIÓ RELACIÓ DE FRES. F/2018/14 DE0424/2018 06/04/2018 Assabentat impartició cursos DE0425/2018 06/04/2018 TRE 2018 001 - MODIFICACIÓ CLAUERS DE0426/2018 06/04/2018 APROVACIÓ AD RELACIÓ Q/2018/1 DE0427/2018 06/04/2018 Contractació subministrament llicències Microsoft office 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/Amn EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 365 per a equips virtuals. DE0428/2018 06/04/2018 Contractació subministrament llicències Microsoft Windows per a equips virtuals. [FIN 7.-] 6.- ASSUMPTES PER VIA D'URGÈNCIA L'alcaldessa presidenta, segons allò que es disposa als articles 51 del Text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència d'un punt no inclòs a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquest punt, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents. 6.1.- RESOLUCIÓ D'INSTÀNCIES I RECURSOS DE REPOSICIÓ DE LES SUBVENCIONS DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES DE L'EXERCICI 2017 Atès que el Ple de l'Ajuntament, en sessió del dia 20 d'octubre de 2016 va aprovar provisionalment la modificació de l'Ordenança fiscal núm. 1 reguladora de l'impost sobre béns immobles (IBI) de Canet de Mar per a l'exercici 2017, que va quedar definitivament aprovada en data 22 de desembre de 2016. Atès que, donada la situació econòmica actual, és voluntat d'aquest Ajuntament minorar la repercussió econòmica del pagament de l'IBI en contribuents amb situació econòmica desfavorida, corresponent al seu habitatge habitual. Atès que amb l'anterior objectiu, des de la regidoria d'Hisenda, s'han preparat unes bases per a la concessió de subvencions que contribueixin a l'anterior finalitat. Atès que la Junta de Govern Local és l'òrgan encarr