Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE MUNICIPAL DE DATA 25 DE MAIG DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 23.44 hores Lloc: Sala de Plens PRESIDEIX Blanca Arbell Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde: Pere Xirau Espàrrech Segon tinent d'alcalde: Lluís Llovet i Bayer Tercera tinent d'alcalde: Raquel Serra Lerga Quarta tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Cinquè tinent d'alcalde: Josep Maria Masvidal Serra Coia Tenas i Martínez M. Assumpta Revoltós Vaquer Quirze Planet Rovira M. Àngels Isart Falceto Jesús Marín i Hernàndez Laureà Gregori Fraxedas Àngel López Solà Esther Agulló Renau Josep Antoni Romero Carbonell Cristina Soler Vílchez Marc Jiménez Torres ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària accidental municipal. També hi assisteix el senyor Lluís Viñas Peitabí, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió del Ple municipal de data 30.03.17 2) Donar compte del període mig de pagaments del sector administracions públiques de l'Ajuntament de Canet de Mar corresponent al 1r trimestre de l'exercici 2017 3) Donar compte informe morositat de l'Ajuntament de Canet de Mar, corresponent al 1r trimestre de l'exercici 2017 4) Donar compte de la informació periòdica sobre execució pressupostària i moviments de tresoreria del 1r trimestre de l'exercici 2017 5) Aprovació modificació de crèdit núm. 21/2017 6) Aprovació modificació de crèdit núm. 22/2017 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 7) Acord d'aprovació de baixes d'obligacions reconegudes pendents de pagament d'exercicis anteriors per errors comptables 8) Aprovació expedient de reconeixement extrajudicial de crèdits núm. 003/2017 9) Aprovació reinversió excedent compte d'explotació de l'escola bressol municipal el Palauet curs 2014-2015 10) Modificació contracte de gestió de servei públic escola bressol municipal El Palauet 11) Aprovació modificació relació llocs de treball de l'Ajuntament de Canet de Mar 12) Reconeixement compatibilitat senyor JFS per a l'exercici d'una activitat privada 13) Reconeixement compatibilitat senyor FIP per a l'exercici d'una activitat privada 14) Reconeixement compatibilitat senyor JHS per a l'exercici d'una activitat privada 15) Reconeixement compatibilitat senyor FHP per a l'exercici d'una activitat privada 16) Reconeixement compatibilitat senyor ECL per a l'exercici d'una activitat privada 17) Reconeixement compatibilitat senyor SFR per a l'exercici d'una activitat privada 18) Reconeixement compatibilitat senyor MMG per a l'exercici d'una activitat privada 19) Aprovació definitiva desafectació terrenys Rda. Sant Elm i Av. Castellmar i declaració parcel·la sobrera 20) Canvis representants municipals a diferents organismes, comissions, consells, consorcis, organismes municipals i supramunicipals, entre d'altres 21) Propostes per via d'urgència 22) Moció per alliberar la reinversió del superàvit dels ens locals 23) Declaració institucional que presenta el grup municipal del PP sobre la no prolongació de la concessió dels peatges del Maresme per part del Govern de la Generalitat 24) Moció del grup municipal de la CUP sobre el futur urbanístic dels espais que ocupen els actuals peatges de l'autopista C32 i dels entorns dels possibles nous accessos a projectar a la C32 25) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ La senyora alcaldessa obre la sessió del Ple donant la benvinguda als regidors i les regidores presents, al públic que els acompanya i als radiooients que els senten per l'emissora municipal, gràcies als tècnics d'aquest organisme. 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DEL PLE MUNICIPAL DE DATA 30.03.17 La senyora alcaldessa pregunta si hi ha alguna observació a fer a l'acta del Ple municipal de data 30.03.17. Cap regidor en fa i, per tant, queda aprovada per unanimitat dels regidors Blanca Arbell Brugarola, Pere Xirau i Espàrrech, Lluís Llovet Bayer, Raquel Serra Lerga, Sílvia Tamayo Mata, Josep M. Masvidal Serra, Coia Tenas Martínez, M. Àngels Isart Falceto, M. Assumpta Revoltós Vaquer, Quirze Planet Rovira, Jesús Marín i Hernàndez, Àngel López Solà, Esther Agulló Renau, Toni Romero Carbonell, Cristina Soler Vílchez i Marc Jiménez Torres. El regidor 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Laureà Gregori Fraxedas no vota pel fet que no va assistir a aquesta sessió del 30 de març d'enguany. 2.- DONAR COMPTE DEL PERÍODE MITJÀ DE PAGAMENTS DEL SECTOR ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR CORRESPONENT AL 1r TRIMESTRE DE L'EXERCICI 2017 Vist allò estableixen els articles 4.2, 13.6, 18.5 de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, l'article 11bis i 16.8 de l'Ordre HAP 2105/2012, de 1 d'octubre, por la qual es desenvolupa les obligacions de subministrament de informació previstes en la Llei Orgànica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilitat Pressupostaria i Sostenibilitat Financera, Vist el que estableix el Real Decreto 635/2014, de 25 de juliol, per la qual desenvolupa la metodologia de càlcul del període mitjà de pagament a proveïdors de les Administracions Públiques i les condicions i el procediment de retenció dels recursos dels règims de finançament, previstos en la Llei Orgànica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilitat Pressupostaria y Sostenibilitat Financera. Vist que als efectes d'avaluació del compliment dels objectius de la LOEPSF, el sector administracions públiques de l'Ajuntament de Canet de Mar està integrat per la mateixa entitat local, l'Organisme autònom Ràdio Canet i la Fundació Els Garrofers, Vista informació continguda en el programari sicalwin relativa al període mitjà de pagament de les obligacions corresponent al primer trimestre de 2017 de l'Ajuntament de Canet de Mar i de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, així com la informació tramesa per la Fundació Garrofers relativa al mateix període. Vist l'informe d'intervenció, que es transcriu a continuació: "D'acord amb allò previst en l'article 179.1.a del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, el funcionari sotasignat, interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar, emet el següent: INFORME Assumpte: Informe sobre el període mitjà de pagaments del sector administracions públiques de l'Ajuntament de Canet de Mar del període 1T 2017 I.- RELACIÓ DE FETS En compliment d'allò que disposa l'article 16 de l'OHAP 2105/2012, de 1 d'octubre, aquesta Intervenció ha tramès al Ministeri d'Hisenda, a través dels mitjans telemàtics habilitats per aquest, i abans del dia trenta del mes posterior a la finalització del 1r trimestre 2017, l'informe trimestral sobre període mitjà de pagaments del sector administracions públiques de l'Ajuntament de Canet de Mar, integrat pel mateix Ajuntament, l'Organisme autònom Ràdio Canet i la Fundació Els Garrofers. II.- LEGISLACIÓ APLICABLE La normativa aplicable al present expedient ve determinada per: - Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (TRLCSP), aprovat pel RDLeg 3/2011, de 14 de novembre. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR - Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica y creació del registre comptable de factures en el Sector Públic. - Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. - Ordre HAP 2105/2012, de 1 d'octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d'informació previstes en la LOEPSF. III.- CONSIDERACIONS PRIMER.- Principi de sostenibilitat financera Mitjançant Llei orgànica 9/2013, de 20 de desembre, de control del deute comercial en el sector públic, el legislador va redefinir el principi de sostenibilitat financera recollit en l'article 4t de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, de manera que inclogués no només el deute financer sinó també el deute comercial. En aquest sentit, l'article 4.2 LOEPSF estableix que s'entén que "existeix sostenibilitat del deute comercial quan el període mitjà de pagaments als proveïdors no superi el termini màxim previst en la normativa sobre morositat". L'article 216.4 del Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (TRLCSP), aprovat pel Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, estableix que, amb caràcter general, l'Administració haurà d'aprovar les certificacions d'obra o els documents que acreditin la conformitat amb allò que disposa el contracte dins dels trenta dies següents al lliurament efectiu dels béns o la prestació del servei, i que haurà d'abonar el preu dins dels trenta dies següents a la data d'aprovació d'aquelles certificacions o documents, que des del punt de vista pressupostari i comptable s'identifica amb l'acte de reconeixement de l'obligació. SEGON.- Període mitjà de pagaments El concepte de període mitjà de pagaments expressa el retard en el pagament del deute comercial en termes econòmics, com indicador diferent respecte del període legal de pagament establert en el TRLCSP. La metodologia de càlcul del període mitjà de pagaments (PMP) es troba desenvolupada en el Reial Decret 635/2014, de 25 de juliol, de la qual cal indicar: - Es calcula per cada ens i el global del sector Administracions públiques - Únicament inclou factures expedides a partir de 1 de gener de 2014, - Exclou les obligacions de pagament següents: o Les contretes entre entitats que tinguin la consideració d'administracions públiques en termes de comptabilitat nacional, i les pagades amb càrrec al Fons de Finançament de Pagaments a Proveïdors o Les propostes de pagament objecte de retenció com a conseqüència d'embargaments, manaments d'execució, procediments administratius de compensació o actes anàlegs dictats per òrgans administratius o judicials. Aquest indicador pot prendre valor negatiu si l'Administració paga abans que hagin transcorregut trenta dies naturals des de la presentació de les factures o les certificacions d'obra. TERCER.- Seguiment i publicació D'acord amb l'article 18.5 LOEPSF l'òrgan interventor de la corporació local realitzarà el seguiment del compliment del període mitjà de pagament a proveïdors. Així mateix, l'article 13, apartat 6è de la LOEPSF, estableix que les Administracions públiques hauran de publicar el seu període mitjà de pagaments a proveïdors. Per la seva banda, l'article 6.2 del RD 635/2014, de 25 d juliol, estableix que les corporacions locals remetran al MINHAP i publicaran periòdicament la següent 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR informació relativa al període mitjà de pagament a proveïdors: - El període mitjà de pagament global a proveïdors mensual i trimestral, segons s'escaigui, i la seva sèrie històrica - El període mitjà de pagament mensual o trimestral, segons correspongui, de cada entitat i la seva sèrie històrica. - La ràtio mensual o trimestral, segons correspongui, d'operacions pagades de cada entitat i la seva sèrie històrica. - La ràtio d'operacions pendents de pagament, mensual o trimestral, segons correspongui, de cada entitat i la seva sèrie històrica. D'acord amb l'article 5.4 del RD 635/2014, tractant-se d'entitats locals no incloses en l'àmbit subjectiu dels articles 111 i 135 del TRLHL aquesta informació s'ha d'elaborar amb periodicitat trimestral. La informació s'haurà de publicar als seus portals web seguint criteris homogenis que permetin garantir l'estabilitat i la transparència de la mateixa, a quin efecte el MINHAP facilitarà models tipus de publicació. La publicació i comunicació al MINHAP d'aquesta informació, referida a cada trimestre, s'haurà d'efectuar abans del dia trenta del mes següent a la finalització d'aquest període. QUART.- Garantia de compliment L'article 13.6. LOEPSF estableix que les administracions públiques hauran de disposar d'un pla de tresoreria que inclourà, almenys, informació relativa a la previsió de pagament a proveïdors, de forma que es garanteixi el compliment del termini màxim que fixi la normativa sobre morositat, i hauran de vetllar per l'adequació del seu ritme d'assumpció de compromisos de despesa a l'execució del pla de tresoreria. Quan el PMP d'una Administració pública, d'acord amb les dades publicades, superi el termini màxim previst en la normativa sobre morositat, l'Administració haurà d'incloure, en l'actualització del seu pla de tresoreria immediatament posterior a l'esmentada publicació la revisió dels imports i les mesures a adoptar per restablir el compliment del termini màxim que fixa la normativa sobre morositat. Tot l'anterior, sense perjudici d'allò previst en l'article 18.3 de la LOEPSF i el capítol III del RD 635/2014 quant a les mesures que podrà adoptar l'Administració General de l'Estat cas de mantenir-se l'incompliment. CINQUÈ.- Informació comunicada al MINHAP Les dades comunicades al MINHAP pel primer trimestre de l'exercici 2017 han estat les següents: PRIMER TRIMESTRE ANY 2017 En dies Període Mitjà de Pagament Global a Proveïdors Trimestral * Canet de Mar Període Ràtio de Ràtio de Mitjà de Codi Operacions Entitat Operacions Pagament d' Entitat Pendents de Pagades * Trimestral Pagament * * 09-08-040-AA-000 Canet de Mar 21,84