Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE MUNICIPAL DE DATA 30 DE MARÇ DE 2017 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.32 hores Hora que acaba: 22.48 hores Lloc: Sala de Plens PRESIDEIX Blanca Arbell Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde: Pere Xirau Espàrrech Segon tinent d'alcalde: Lluís Llovet i Bayer Tercera tinent d'alcalde: Raquel Serra Lerga Quarta tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Cinquè tinent d'alcalde: Josep Maria Masvidal Serra Coia Tenas i Martínez M. Assumpta Revoltós Vaquer Quirze Planet Rovira M. Àngels Isart Falceto Jesús Marín i Hernàndez Àngel López Solà Esther Agulló Renau Josep Antoni Romero Carbonell Cristina Soler Vílchez Marc Jiménez Torres EXCUSA L'ASSISTÈNCIA Laureà Gregori Fraxedas ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària accidental municipal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de les actes de la sessions del Ple municipal de data 26.01.17 i 23.02.17 2) Donació compte modificació delegacions de l'Alcaldia 3) Donació compte pla estratègic de subvencions 4) Establiment criteris de dubtós cobrament i amortització de l'immobilitzat 5) Reconeixement extrajudicial de crèdits 2/2017 6) Aprovació modificació de crèdit 11/2017 7) Aprovació modificació relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Canet de Mar 8) Aprovació inicial modificació Ordenança municipal reguladora del mercat de venda no sedentària 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 9) Aprovació inicial modificació Ordenança municipal reguladora de les autoritzacions de terrasses, vetlladors i mobiliari auxiliar a Canet de Mar 10) Aprovació xifra de població a 1 de gener de 2016 11) Aprovació inicial desafectació terrenys ronda Sant Elm i avinguda Castellmar 12) Propostes per via d'urgència 13) Moció per reclamar el canvi de zona tarifària de transport públic de Mataró 14) Moció amb relació a l'elaboració de cens de cementiris i serveis funeraris a la demarcació de Barcelona i de suport a estudis de viabilitat de prestació pública 15) Moció dels grups municipals d'ERC, Canetencs Independents, Som Canet i PSC d'adhesió al pacte nacional pel referèndum 16) Moció del grup municipal del PP per reclamar el retorn del diner que s'ha cobrat de més en l'impost sobre l'increment del valor dels terrenys (plusvàlues) 17) Moció amb relació a la sentència del Tribunal Constitucional relativa a l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana 18) Moció del grup municipal del PDeCAT amb relació a la plaga del Tomicus i per a una actuació sostenible dels boscos del Maresme 19) Moció del grup municipal de la CUP per a l'actuació prioritària sobre la plaga del Tomicus i l'elaboració del model de gestió agroforestal del Maresme 20) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ La senyora alcaldessa obre la sessió del Ple donant la benvinguda als regidors i les regidores presents, al públic que els acompanya i als radiooients que els senten per l'emissora municipal, gràcies als tècnics d'aquest organisme. També excusa l'assistència del senyor Laureà Gregori Fraxedas, regidor del grup municipal del PDeCAT. També vol fer una menció d'agraïment al senyor Pere Xirau i Espàrrech, primer tinent d'alcalde, que la va substituir en el darrer Ple. 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE LES ACTES DE LES SESSIONS DEL PLE MUNICIPAL DE DATA 26.01.17 I 23.02.17 La senyora alcaldessa pregunta si hi ha alguna observació a fer a les actes del Ple municipal de data 26.01.17 i 23.02.17. Cap regidor en fa i, per tant, queden aprovades per unanimitat dels setze membres presents dels disset que integren el nombre de dret del Ple municipal. 2.- DONACIÓ COMPTE DECRET DE L'ALCALDIA NÚMERO 338/2017, DE 17 DE MARÇ DE MODIFICACIÓ DE DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES DE L'ALCALDIA Vist el Decret de l'Alcaldia número 338/2017, de 17 de març, de modificació de delegacions de competències de l'Alcaldia, el qual es transcriu a continuació: Vist el Decret d'Alcaldia núm. 743/2015, de 19 de juny, pel qual es va resoldre nomenar els membres de la Junta de Govern Local, designar tinents d'alcalde i efectuar, en favor de diferents regidors de la Corporació, una delegació genèrica d'atribucions, entre d'altres aspectes. Atès que amb posterioritat s'han anat modificant les anteriors delegacions en virtut dels Decrets d'Alcaldia número 1337/2015, de 22 de desembre, 88/2016, de 9 de febrer, 979/2016, de 2 de setembre, 1155/2016, de 16 de novembre i 1191/2016, de 21 de novembre, en el qual es resolien les delegacions següents, entre altres: 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR [...] TERCER.- Efectuar en favor dels membres de la junta de govern local i en la resta de regidors de l'equip de govern que s'esmenten una delegació general d'atribucions, que modifica les existents fins a la data, per a la gestió dels assumptes de llurs respectives àrees d'actuació, d'acord amb la definició funcional que s'efectua en aquest mateix decret: Alcaldia. Aquesta Alcaldia es reserva les funcions polítiques i administratives, de gestió i d'impulsió de la Comunicació, l'Atenció ciutadana i la Seguretat ciutadana. Aquesta Alcaldia efectua les delegacions específiques de les atribucions que es diran en favor dels regidors no integrants de la junta de govern local per tal que, dins dels seus respectius àmbits funcionals, puguin organitzar la direcció interna i la gestió dels serveis corresponents als que es concreten aquestes delegacions, sense facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers: Regidora delegada de Promoció Econòmica Sra. Misericòrdia (Coia) Tenas Martínez Regidor delegat d'Obres i Serveis. Sr. Quirze Planet i Rovira Regidora delegada de festes i joventut Sra. M. Assumpta Revoltós Vaquer Regidora delegada de Benestar social i gent gran i Règim intern Sra. Maria Àngels Isart i Falceto L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit d'atribucions concret, no incloent cap facultat resolutòria, en correspondre aquestes a l'Alcaldia o a la junta de govern local. [...] Cinquena Tinència d'Alcaldia. Titular: Josep Maria Masvidal i Serra. Aquesta Alcaldia delega en la 5a Tinència d'Alcaldia la direcció interna i la gestió específica dels serveis corresponents a l'àrea de Medi Ambient, Agricultura i Sanitat. L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució, referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit genèric d'atribucions, sense facultat de resolució mitjançant actes administratius que afectin a tercers. QUART.- De conformitat amb l'article 44 del ROF, aquestes delegacions tindran efecte des del dia següent a la data de notificació d'aquest Decret als regidors afectats, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta Alcaldia. En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats i dels tinents d'alcalde, aquesta Alcaldia assumirà, directament i automàticament, les competències delegades, com a titular de la competència originària, i s'entén a aquests efectes exercitada la potestat d'avocació en base a la present resolució, sense necessitat de cap altra resolució expressa en aquest sentit. Atès que s'ha constatat la necessitat de modificar la cinquena Tinència de l'Alcaldia, corresponent a l'Àrea de Medi Ambient, Agricultura i Sanitat i delegar la direcció interna i la gestió específica dels serveis corresponents a Sanitat a la Regidoria delegada de Promoció Econòmica, He resolt: 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PRIMER.- Revocar la delegació efectuada mitjançant el Decret núm. 1191/2016, de 22 de novembre, en favor de l'Àrea de Medi Ambient, Agricultura i Sanitat, corresponent a l'organització de la direcció interna i la gestió del servei de Sanitat. SEGON.- Efectuar, en favor de la Regidoria de Promoció Econòmica una nova delegació, incloent dins les seves funcions i abast, l'àmbit funcional de Sanitat. TERCER.- L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit d'atribucions concret, no incloent cap facultat resolutòria, en correspondre aquestes a l'Alcaldia o a la junta de govern local. QUART.- De conformitat amb l'article 44 del ROF, aquestes delegacions tindran efecte des del dia següent a la data de notificació d'aquest Decret als regidors afectats, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta Alcaldia. En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats i dels tinents d'alcalde, aquesta Alcaldia assumirà, directament i automàticament, les competències delegades, com a titular de la competència originària, i s'entén a aquests efectes exercitada la potestat d'avocació en base a la present resolució, sense necessitat de cap altra resolució expressa en aquest sentit. CINQUÈ.- Notificar aquesta resolució als regidors afectats, la qual s'entén acceptada la competència delegada, de forma tàcita, si dins del termini dels tres dies següents no es manifesta res en contra o es fa ús de la delegació. SISÈ.- Publicar aquesta resolució en el BOP conforme disposa l'article 44.2 del ROF. SETÈ.- D'aquest decret se n'haurà de donar compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que celebri, conforme determina l'article 38.d) ROF. Vist que la Comissió Assessora, reunida en sessió ordinària de data 23 de març de 2017, prèvia l'oportuna convocatòria en temps i forma, va informar favorablement a la incorporació d'aquesta proposta a l'ordre del dia del Ple, en tractar-se d'una donació de compte. Per tot això, en virtut de les competències atribuïdes a l'Alcaldia per la normativa vigent, el Ple: ÚNIC.- Resta assabentat del Decret de l'Alcaldia número 338/2017 de data 17 de març, de modificació de delegacions de competències de l'Alcaldia. La senyora alcaldessa explica que aquest canvi es porta a terme per una millor organització de les tasques a fer i, per tant, es deleguen les tasques de la Regidoria de Sanitat a la regidora delegada Coia Tenas Martínez. 3.- DONAR COMPTE AL PLE DE L'APROVACIÓ DEL PLA ESTRATÈGIC DE SUBVENCIONS DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PER PERÍODE 2017- 2019, PER ACORD DE JUNTA DE GOVERN DE 8 DE MARÇ DE 2017 Vist que la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, estableix en el seu article 8 l'obligació que les entitats locals elaborin un Pla Estratègic de Subvencions. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Vist la regulació continguda en els articles 10 a 15 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel RD 887/2006, de 21 de juliol. Vist que l'informe de l'interventor sobre el pressupost general de l'Ajuntament per l'exercici 2017 assenyalava: «[...] D'altra banda, la corporació no disposa d'un Pla estratègic de subvencions pel període 2016-2018, incomplint per tant, l'obligació prevista en l'article 8.1 de la LGS, que s'ha de verificar amb caràcter previ a l'establiment de qualsevol subvenció.[...]» Atès que és voluntat de l'Ajuntament que aquest document programàtic serveixi, tant per informar les sol·licituds de subvencions i formalització de convenis com per analitzar els objectius que es pretén aconseguir amb l'atorgament de les subvencions, les línies de les subvencions que es proposen, i el règim de seguiment i avaluació contínua aplicable a les diferents línies de subvenció. Vist l'informe de secretaria i intervenció, núm. 008/2017, de data 27 de febrer de 2017, que es transcriu a continuació: «Na Cristina Cabruja i Sagré i secretària acctal., i en Lluís Viñas Peitabí, interventor, d'acord amb l'article 179.1.a del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret Legislatu 2/2003, de 28 d'abril, emeten el següent: INFORME 008/2017 Assumpte: Aprovació del Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Canet de Mar pel període 2017-2019 I. RELACIÓ DE FETS PRIMER.- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, va regular en el seu article 8è, apartat 1r, l'obligació per les administracions públiques de disposar d'un Pla estratègic de subvencions. A data d'avui la corporació no disposa d'aquest instrument de planificació de l'activitat de foment. SEGON.- La corporació es proposa aprovar el Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Canet per al període 2017-2019, per acord de Junta de Govern, prèvia delegació de l'Alcaldia mitjançant Decret DE0174/2017, de 20 de febrer. TERCER.- En data 17 de febrer de 2017 es va emetre informe conjunt d'intervenció i secretaria, núm.7/2017 sobre l'expedient. Havent-se detectat omissió en la determinació de la normativa aplicable, procedeix emetre nou informe, abans de l'adopció de l'acord. II.-NORMATIVA APLICABLE Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, articles 21.1.s. Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS), article 8è. Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, articles 10 a 15. Ordenança municipal reguladora de la concessió de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg de l'Ajuntament de Canet de Mar, aprovada pel Ple en data 25 de març de 2004. III.- FONAMENTS JURÍDICS 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat Ref: S/iu EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PRIMER.- L'article 8.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS), de caràcter bàsic, estableix que "els òrgans de les Administracions públiques o qualsevol ens que proposin l'establiment de subvenci