S/sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11 DE MAIG DE 2016 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades Caràcter: Ordinari Hora que comença: 9.00 hores Hora que acaba: 11.10 hores Lloc: Sala de Juntes PRESIDEIX Blanca Arbell i Brugarola, alcaldessa HI ASSISTEIXEN Primer tinent d'alcalde Jesús Marín Hernández Segon tinent d'alcalde Lluís Llovet Bayer Tercer tinent d'alcalde Laureà Gregori Fraxedas Quarta tinenta d'alcalde Assumpte Revoltós Vaquer ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària municipal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l' actes de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 04.05.16 2) Donar compte de les resolucions judicials d'assumptes municipals 3) Aprovació relació d'ajuts socials puntuals 4) Aprovació sol·licitud de subvenció de l'Ajuntament de Cant de Mar en el marc del Pla "Xarxa de Govern Local 2016-2019" mitjans les meses de concertació 5) Aprovació conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Canet de Mar, l'Ajuntament de Calella i l'Ajuntament de Pineda de Mar, en el marc de les polítiques de teixit productiu del catàleg del serveis 2016 de la Xarxa de Governs Locals 20156-2019 6) Devolució garantia definitiva dipositada per l'execució del contracte d0iobres d'urbanització de la Riera Gavarra 7) Concessió de llicències d'obres al Sr. J.M.R.G, per a la construcció d'una piscina al carrer Antoni Gaudí, XX 8) Concessió de llicència d'obrer menors al Sr. J.M. S.C, per l'arranjament de la tribuna de façana de l'edifici ubicat a al carrer Vall, XX. 9) Donar compte de la relació de decrets del 11 al 22 d'abril de 2016 ( núm. 318 al núm. 335) 10) Precs i preguntes 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 04.05.16 Vistes i trobades conforma les actes de les sessions de les Juntes de Govern Local ordinàries del dia 20 d'abril de 2016 i del dia 4 de maig de 2016 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Escrit de comunicació d'admissió a tràmit del recurs ordinari 132/2016 C del Jutjat Contenciós Administratiu número 15 de Barcelona, presentat per SOREA, SA, per tal que l'Ajuntament disposi la remissió de l'expedient administratiu en el termini de vint dies. L'Ajuntament acorda comparèixer i nomenar com a advocat el senyor FJR i com a procurador el senyor FJMA. 2.2.- Escrit de comunicació del gabinet d'advocats Aulés Advocats sobre el nomenament de procurador en la demanda presentada per Mapfre Seguros de Empresas contra la Fundació Els Garrofers, que serà el senyor Manel Oliva Vega. També informen que la demanda es troba al Jutjat de Primera Instància d'Arenys de Mar, per tal de dictar el decret d'admissió. Es dóna compte. 2.3.- Diligència d'ordenació del lletrat de l'Administració de Justícia, el senyor José Ignacio Aguilar Ribot, del Jutjat Contenciós Administratiu número 5 de Barcelona, mitjançant la qual l'Ajuntament s'ha de manifestar en el recurs ordinari 344/2015 presentat per Suara Serveis, SCCL contra l'Ajuntament de Canet de Mar. Es dóna compte i l'Ajuntament no s'oposa a la sol·licitud de suspensió del procediment. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ D'AJUTS SOCIALS PUNTUALS Vista la relació de despeses número BSGG/17/2016 de data 6 de maig de 2016 per import de 1.401,54 , corresponent a ajuts socials puntuals de l'Ajuntament. Vist que la tècnica de referència, ha valorat com idoni l'atorgament de l'ajut social puntual, d'acord amb l'informe tècnic adjunt. Atès que hi ha consignació suficient per autoritzar l'aprovació de les despeses amb càrrec a la partida 40 23100 48021 del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2016. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 743/2015, de 19 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Benestar Social i Gent Gran, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses núm. BSGG/17/2016, atorgant les quantitats que s'esmenten a les persones que es relacionen, en concepte d'ajuts socials puntuals: NÚM. BENEFICIARI CONCEPTE IMPORT 085 I.M.G. despeses habitatge - subministraments - AIGUA 31,38 086 I.M.G. despeses habitatge - subministraments - LLUM 105,41 087 M.G.P. despeses habitatge - lloguers/hipoteca 330,00 088 M.G.R. despeses habitatge - lloguers/hipoteca 359,75 089 J.R.M. allotjament urgències/pensió 250,00 090 N.R.B. despeses habitatge - lloguers/hipoteca 325,00 Import total relació BSGG/17/2016 1.401,54 SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a la partida pressupostària corresponent del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2016. TERCER.- Notificar aquests acords a la Intervenció i Tresoreria municipals. Fer constar que s'ha fiscalitzat aquesta proposta en els termes recollits en l'article 219 del RDL 2/2004. L'anterior acord desprès serà objecte d'una altra fiscalització plena a posteriori, fent constar que cal fer un Reglament de serveis socials que reguli l'atorgament dels Ajuts (Veure informe de fiscalització a posteriori). 4.- APROVACIÓ MODIFICACIÓ DE LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR EN EL MARC DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016-2019" MITJANÇANT LES MESES DE CONCERTACIÓ PER A LA CREACIÓ D'UN CENTRE DE DIA A CANET DE MAR Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 16 de març de 2016, va prendre, entre d'altres, els acords següents: PRIMER.- Aprovar la memòria i la sol·licitud d'un ajut a la Diputació de Barcelona dins el marc del Protocol general del Pla Xarxa de Governs Locals 2016/2019, a través de les meses de concertació, per a la creació d'un centre de dia per tal de fer front a la demanda actual del municipi de Canet de Mar, mitjançant la restauració d'un edifici propietat de l'Ajuntament actualment en desús, obra que té un import de 570.000 euros, IVA inclòs, dels quals l'Ajuntament de Canet de Mar n'aportarà la quantitat de 45.000 euros. 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR SEGON.- Sol·licitar aquest ajut a través del Portal de tràmits dels ens locals de la Seu Electrònica Corporativa de la Diputació de Barcelona. TERCER.- Facultar la senyora alcaldessa perquè pugui signar tots els documents que siguin necessaris per dur a terme aquests acords. Atès que en data 21 de març de 2016, la senyora alcaldessa va signar la sol·licitud d'aquest ajut a la plataforma concert@ de la Diputació de Barcelona. Atès que en data 4 de maig de 2016 es va comunicar a l'Ajuntament de Canet de Mar que s'havia desestimat aquesta sol·licitud d'ajut per part de la Diputació de Barcelona, amb el motiu següent: Revisada la documentació de sol·licitud de meses, s'aprecia l'existència del defecte que s'indica a continuació: a la sol·licitud i a la memòria consta com a àmbit de cooperació "Manteniment i reposició d'inversions per al foment de la diversificació econòmica". En tractar-se d'un nou centre de dia, l'àmbit correcte seria: Nova inversió. Per tal de modificar l'àmbit de cooperació a la sol·licitud heu de trametre una nova petició. De conformitat amb la proposta d'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la modificació de la fitxa d'aquest ajut sol·licitat a les meses de concertació, que requereix la Diputació de Barcelona. Això és, On posa: Manteniment i reposició d'inversions per al foment de la diversificació econòmica Ha de dir: Nova inversió per al foment de la diversificació econòmica SEGON.- Trametre una nova petició d'aquest ajut a través del Portal de tràmits dels ens locals de la Seu Electrònica corporativa de la Diputació de Barcelona. TERCER.- Facultar la senyora alcaldessa perquè pugui signar tots els documents que siguin necessaris per dur a terme aquests acords. 5.- APROVACIÓ CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR, L'AJUNTAMENT DE CALELLA I L'AJUNTAMENT DE PINEDA DE MAR EN EL MARC DE LES POLÍTIQUES DE TEIXIT PRODUCTIU DEL CATÀLEG DE SERVEIS 2016 DE LA XARXA DE GOVERNS LOCALS 2016- 2019 DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA, REFERENT A L'ACTUACIÓ EMMARCADA DINS DEL RECURS CENTRES LOCALS DE SERVEIS A LES EMPRESES (CLSE) I DENOMINADA `CENTRES LOCALS DE SERVEIS A LES EMPRESES (CLSE) DE CANET DE MAR, CALELLA I PINEDA DE MAR, 2016. ATENCIÓ I SUPORT INTEGRAL A L'EMPRESA I L'EMPRENEDORIA' Atès que el món local ha estat i continua sent un dels principals agents en la promoció econòmica del territori, malgrat que el seu paper no hagi estat mai suficientment reconegut ni valorat. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que amb independència de les competències obligatòries reconegudes per la normativa en cada moment, els ajuntaments han tingut un paper actiu i rellevant en la prestació de serveis a les persones emprenedores i empreses, tot i fer-ho amb recursos escassos i excessivament condicionats per convocatòries tant en la finalitat com en la temporalitat. Atès que, com a conseqüència, el sistema pel qual s'han prestat en molts casos aquests serveis, basat en nombroses ocasions en el voluntarisme i una visió estrictament municipal, ha provocat una dispersió i atomització clarament ineficient amb un impacte clarament millorable i ha estat superat per les circumstàncies i els canvis en els models econòmics. Atès que l'àmbit local continua sent, per molts motius, l'àmbit de referència idoni per a la prestació de determinats serveis a persones emprenedores i empreses, així com per a l'impuls de projectes tractors que desenvolupin el territori i millorin la qualitat de vida dels seus habitants. Atès que, d'altra banda, la cooperació i la concertació han estat i han de continuar sent dos dels pilars en els quals es recolzen les polítiques de suport a les persones emprenedores i les empreses. Atès que es fa imprescindible posar el focus d'atenció de la prestació dels serveis en el beneficiari final, és a dir, la persona emprenedora o l'empresa, amb l'objectiu de millorar l'impacte de les polítiques efectuades. Atès que, tanmateix, l'evolució en les necessitats de les persones emprenedores i les empreses ha d'anar acompanyada d'una adaptació i ampliació del catàleg de serveis ofert pels ajuntaments, que requereix d'una major dimensió i especialització. Atès que tenint en compte la problemàtica no resolta amb relació al finançament del món local, i per tant, davant l'escassedat de recursos és encara més necessari implementar fórmules que permetin el seu màxim aprofitament. És per tot això que es fa necessari escalar de forma més eficient la prestació de determinats serveis, cercant la racionalitat territorial i sent la supramunicipalitat una de les eines que ho ha de permetre. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, l'Ajuntament de Calella i l'Ajuntament de Pineda de Mar disposen de centres locals de serveis a les empreses (en endavant, CLSE), que per definició presten serveis d'assessorament, formació i consolidació a les persones emprenedores i empreses, entre d'altres, del seu municipi. Atès que tots tres CLSE, coneixedors de les prestacions de serveis de cada municipi estan interessats en el fet que les persones emprenedores i les empreses del seu municipi puguin rebre els serveis necessaris per satisfer i ampliar les seves necessitats. Atès que en el marc del Pla "Xarxa de Govern Local 2016-2019", els ajuntaments de Canet de Mar, Calella, i Pineda de Mar formularan sol·licitud al Catàleg de Serveis 2016 d'una acció conjunta denominada `Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) de Canet de Mar, Calella i Pineda de Mar, 2016. Atenció i suport integral a l'empresa i l'emprenedoria', inclosa dins del programa de Polítiques de Teixit 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat S/sd EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Productiu, recurs Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE). L'ens gestor serà l'Ajuntament de Canet de Mar i els ens executors seran l'Ajuntament de Calella i l'Ajuntament de Pineda de Mar, essent l'objecte d'aquest conveni la regulació de les relacions que s'establiran entre els tres ajuntaments en la gestió, l'execució i la justificació tècnica i econòmica d'aquesta subvenció. Vist i trobat conforme l'informe emès per la tècnica municipal d'Autoempresa, de data 9 de maig de 2016, el qual es transcriu a continuació: Mariola Dempere Domínguez, tècnica de l'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Canet de Mar, en relació a l'aprovació de la signatura del conveni de col·laboració per a la gestió del projecte "Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) de Canet de Mar, Calella i Pineda de Mar, 2016. Atenció i suport integral a l'empresa i l'emprenedoria", emeto el següent INFORME Atès que el món local representa un dels principals agents en la promoció econòmica del territori, i que, amb independència de les competències obligatòries reconegudes per la normativa en cada moment, els ajuntaments han tingut un paper actiu i rellevant en la prestació de serveis a les persones emprenedores i empreses, tot i fer-ho amb recursos escassos i excessivament condicionats per convocatòries tant en la seva finalitat com temporalitat. Tenint en compte que és imprescindible posar en el focus d'atenció de la prestació dels serveis en el beneficiari final, és a dir, la persona emprenedora o empresa, amb l'objectiu de millorar l'impacte de les polítiques realitzades, i que l'evolució en les necessitats de les persones emprenedores i empreses ha d'anar acompanyada d'una adaptació i ampliació del catàl