PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 TAULA DE CONTINGUTS PRESENTACIÓ ................................................................................................................................ 3 TRANSPARÈNCIA I GOVERN OBERT. .............................................................................................. 4 A) NOVA ORGANITZACIÓ MUNICIPAL: ...................................................................................... 4 B) PLA ESTRATÈGIC D'INVERSIONS I PARTICIPACIÓ CIUTADANA: ............................................ 4 UN POBLE PER TREBALLAR I VIURE. PROMOCIÓ DE LA VIL·LA I PLANIFICACIÓ DEL TERRITORI ... 5 A) PROMOCIÓ ECONÒMICA ...................................................................................................... 5 B) ESCOLA TEXITS CENTRE FORMADOR I VIVER EMPRESES. FORMACIÓ I PROMOCIÓ ECONÒMICA .............................................................................................................................. 7 C) MEDI AMBIENT I AGRICULTURA ........................................................................................... 8 D) SEGURETAT ........................................................................................................................... 8 E) TERRITORI I SOSTENIBILITAT: ................................................................................................ 9 POUM: ................................................................................................................................... 9 SERVEIS A LES PERSONES ............................................................................................................ 10 A) BENESTAR SOCIAL ............................................................................................................... 10 B) ENTITATS, CULTURA I ESPORTS. ......................................................................................... 11 ODÈON: ............................................................................................................................... 11 C) JOVENTUT ........................................................................................................................... 13 D) FESTES ................................................................................................................................. 14 E) EDUCACIÓ: .......................................................................................................................... 15 PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 PRESENTACIÓ Aquest Pla d'Actuació Municipal no pretén ser una eina encotillada i tancada. Vol ser un revulsiu a partir del qual iniciar un procés de transformació social que ens aporti millores al poble. És una eina flexible que s'adaptarà als canvis i a les incorporacions de les voluntats dels ciutadans en la mesura que anem avançant conjuntament en el camí per millorar el nostre poble. ALCALDIA: Comunicació i participació UN POBLE PER VIURE SERVEIS A LES PERSONES I TREBALLAR I ADMINISTRACIÓ OBERTA PROMOCIÓ DE LA VILA TERRITORI I SERVEIS A LES PERSONES ADMINISTRACIÓ OBERTA SOSTENIBILITAT (Jesús Marín) (Lluís Llovet) (Assumpta Revoltós) (Laureà Gregori) Promoció econòmica Urbanisme Cultura i entitats OAC- TIC (Coia Tenas) (Lluís Llovet) (Quirze Planet) (Àngel López) Obres i serveis Esports, festes i joventut RRHH Medi Ambient i agricultura (Jesús Marín) (Àngel López ) (Assumpta Revoltós) (Coia Tenas) Seguretat Educació Hisenda (Jesús Marin) (Lluís Llovet) (Laureà Gregori) Benestar Social i gent gran (Esther Agulló) PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 TRANSPARÈNCIA I GOVERN OBERT. A) NOVA ORGANITZACIÓ MUNICIPAL: L'estructura municipal ha portat a una fragmentació i separació del treball per regidories. Això no ha permès un treball en equip ni sumar els esforços per treure'n el màxim rèdit de la feina feta. Organitzarem l'equip de govern en quatre grans tinences d'alcaldia amb regidories dels dos partits, on les complicitats i la suma d'esforços ens han de permetre una millora de gestió i resultats. Des d'alcaldia es promourà la coordinació de les polítiques municipals i dels grans projectes i es vetllarà per la transparència, el bon govern i la participació. 2n semestre 2015 Estructurar el cartipàs municipal de manera que hi hagi quatre grans àrees. Crear el gabinet de l'alcaldia per coordinar l'agenda de govern, les relacions institucionals, la comunicació i la transparència. Planificar els criteris de fer llistes de substituts. Iniciar els tràmits pel cobriment de les places de baixa. 2016 Iniciar la convocatòria de les llistes de substitucions seguint criteris de transparència. Crear i implementar l'equip de coordinació de projectes i gestió de personal. Reorganitzar els espais de les regidories i publicitar l'horari d'atenció dels regidors. Redefinir les tasques de cada treballador segons catàleg de llocs de treball actualitzat. Ampliar el servei de l'OAC virtual de cara als usuaris. 2017-2018 Obrir eines de comunicació directa ajuntament ­canetencs: apps, web ampliada,.... Presentar un catàleg de serveis de tot el que ofereix l'ajuntament de Canet. B) PLA ESTRATÈGIC D'INVERSIONS I PARTICIPACIÓ CIUTADANA: 2n semestre 2015 Recull de possibles propostes d'inversions segons acord de govern. Mirar models d'altres municipis. Continuar amb la contractació d'un tècnic per planificar les inversions. Propostes d'inversions amb pressupostos previstos, avantprojectes. Negociació de la partida dels pressupostos per inversions. Sol·licitar a tots els grups municipals que proposin possibles inversions 2016 per incloure-les. 2016 Publicitació de la participació popular en les inversions 2016. Inversions escollides. Elaboració dels projectes executius i execució de les obres durant l'any 2016. Propostes de participació ciutadana per projectes del 2017. Campanya per escollir les possibles inversions del 2017. 2017-19 Consolidar els projectes participatius. Estructurar les relacions de l'ajuntament amb els canetencs amb més participació ciutadana. Exposició pública de projectes que afectin al poble amb debat. PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 UN POBLE PER TREBALLAR I VIURE. PROMOCIÓ DE LA VIL·LA I PLANIFICACIÓ DEL TERRITORI A) PROMOCIÓ ECONÒMICA Per millorar l'entorn econòmic cal ser capdavanters en economia productiva i emprenedoria, amb la indústria, però també la cultura, la formació i el paisatge com a motors econòmics. I tot plegat per aconseguir l'objectiu d'un poble on la majoria dels canetencs puguin treballar. Lluita contra l'atur: Els darrers anys l'atur a colpejat tota la societat catalana. Canet de Mar no ha estat una excepció. Les dades actuals ens donen al voltant d'un 15% d'atur, que sumat a la manca de llocs de treball al nostre poble provoca una necessitat constant de recerca de feina fora el municipi. Per tant, el primer objectiu del nou govern és revertir aquesta situació i que Canet es transformi en motor econòmic a partir de la potenciació de la indústria, el turisme, la cultura, el comerç i l'agricultura. Caldrà que els diferents plans estratègics elaborats siguin revisats en un nou document amb participació ciutadana que detalli millor les fonts de creixement econòmic i que planifiqui la gestió per arribar a una millora substancial de l'oferta de feina a la nostra vila. Es crearà un Consell de Promoció Econòmica per vehicular tota la feina i la participació ciutadana. En el marc d'aquest ambiciós pla, s'iniciaran els tràmits per la creació d'un mercat setmanal de diumenge com a pol d'atracció econòmic i motor del comerç local. Treballarem colze a colze amb tots els comerços, restauració i entitats que es vulguin sumar a la idea amb la intenció que Canet esdevingui un poble comercialment potent. No obstant l'anterior, ha de ser un objectiu prioritari aconseguir la viabilitat del Mercat Municipal i la seva vinculació amb les associacions culturals de la població. Per això, la dinamització i reforma del Mercat Municipal s'ha de vincular amb propostes comercials i de modernització de les activitats d'aquest espai. És per això que caldrà: una reforma parcial de l'espai, l'adequació d'horaris a les realitats actuals, l'adaptació d'un accés, la promoció de la plaça aprofitant actes d'altres fires i crear sinergies amb associacions i actes culturals I finalment, també caldrà potenciar els grans esdeveniments com element dinamitzador de la indústria i el comerç local, i entre aquestes, la Fira Modernista i el Canet Rock, que vinculen promoció econòmica i cultura. La nostra intenció és ,en general adherir-nos a qualsevol acció, pla o activitat que pugui promocionar el turisme, el comerç, la industria i l'agricultura, estant oberts a noves circumstàncies. PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 2n semestre 2015 Contacte amb la Fagem per crear mesures de reactivació de l'economia industrial a Canet Contactes amb les diferents empreses del poble i , en concret, amb les tèxtils per copsar les necessitats. Iniciar els tràmits per formar part de l'ACTE. Reunió entre empreses tèxtils de Canet i el centre CRTTT per iniciar un projecte conjunt. Participar en el programa INSERTEXT de l'àmbit tèxtil Potenciar el turisme des de tots els fronts possibles, activant punts d'atracció, aprofitant tot el capital cultural i arquitectònic. 2016 Creació del Consell de Promoció Econòmica: Crear un Pla estratègic basat en la proximitat que sigui efectiu i precís , tenint en compte tots els elaborats. Promoció del polígon industrial. Conjuntament amb el programa PAU Maresme. Permetre la compartimentació de les naus industrials per afavorir la instal·lació de noves empreses. ACTE. Participació en els projectes d'ACTE en col·laboració amb Diputació de Barcelona i els municipis que hi participen, especialment amb Mataró. Ateneus de Fabricació. Definició i estudi per a la seva posada en funcionament. Impostos: Cadastre. Congelació IBI 2016 i constitució Nova ponència cadastral Turisme: o potenciar les visites al castell i museu. Paquet vinculat a oferta gastronòmica. o Ampliació places hoteleres (reforma Hotel Carlos) i habitatges d'ús turístic. o Aprofitar l'impacte de "Joc de Trons" Comerç. o Estudi per a la creació d'un mercat setmanal dominical. o Mercat Municipal. Estudi de propostes. Especialització en productes de Km 0 o Potenciar els eixos comercials ja existents i el seu entorn, afavorint la continuïtat i la implantació de nous comerços. o Fer un estudi de mobilitat per facilitar l'accés al poble. o Facilitar l'aparcament al centre, amb la concessió de l'aparcament del centre en condicions favorables als usuaris. Treball: operativitzar la Borsa de Treball. 2017-19 Consolidació del Consell de Promoció Econòmica com a òrgan assessor de projectes de desenvolupament econòmic: o Instal·lació de noves empreses al polígon i a la vil·la en sectors amb mixtura d'usos. o Mercat municipal. Implementació de les noves propostes. o Mercat dominical. Impacte en el comerç local. ACTE. Desenvolupament de projecte en el marc de la UE 2020 Ateneus de Fabricació. Relacionar el centre amb la indústria audiovisual i de l'espectacle i facilitar la creació de cooperatives. Consolidar un gran esdeveniment trimestral amb repercussió econòmica a la xarxa comercial de Canet de Mar: o Primavera: Mostra Entitats o Estiu: Canet Rock i Canet Modernista. Congrés Domènech i Montaner o Tardor: Fira del Bolet Congrés anual de Domènech i Montaner, lligat amb la taula D i M. Impostos: aplicació de la nova ponència cadastral Turisme: o Fomentar l'ampliació de places hoteleres d'acord amb el POUM. o Fomentar la creació de turisme rural, hotels familiar, Bed and Breakfast i habitatges PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 d'ús turístic. o Avaluar la paquetització d'oferta cultural i gastronòmica entorn del Modernisme i d'altres atractius (Joc de Trons, Canet Rock, ...) amb beneficis per al poble i per al seu comerç. o Potenciar atractius turístics relacionats amb la natura: senderisme, activitats de mar. Comerç: o Posada en funcionament del mercat setmanal. o Autofinançament del mercat municipal. o Reducció de l'IBI i de les taxes als comerços de nova creació B) ESCOLA TEXITS: CENTRE FORMADOR I VIVER EMPRESES. FORMACIÓ I PROMOCIÓ ECONÒMICA 2n semestre 2015 Reunions amb diferents representants de l'Escola de Teixits i Diputació per establir els criteris de treball del proper quadrienni. Tancar el conveni amb Uned Sènior. Planificar amb la direcció els contactes per potenciar el centre d'investigació. Reunió entre empreses tèxtils de Canet i el centre CRTTT per iniciar un projecte conjunt. 2016 Nou conveni amb la Diputació de Barcelona per iniciar una proposta més àmplia de formació i centre d'investigació. Inici d'un Pla de Formació des de diferents àmbits que es pugui portar a terme a l'Escola: Escola de Formació de l'Alt Maresme. Inici del CFGM de fabricació tèxtil. Contactes amb la UOC Treball planificat amb Eurecat per potenciar Canet com a centre d'investigació tèxtil potent. Centralitzar la Formació tèxtil i del SOC a l'Escola de Teixits, com a centre Formador de l'Alt Maresme. 2017-19 Inici del CFGS de teixits intel·ligents . Planificació de la possibilitat de crear un màster o postgrau lligat amb l'escola de teixits i empreses del sector. Estudi de creació d'algun cicle de logística lligat amb el tèxtil. Creació de l' Escola de Formació de l'Alt Maresme. PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2015-19 C) MEDI AMBIENT I AGRICULTURA 2n semestre 2015 Campanya de conscienciació de la recollida d'escombraries: zero bosses al poble. Netegem la nostra imatge. Iniciar un estudi sobre la generació d'energia de biomassa cercant complicitats i subvencions a partir dels Feder Europeus. 2016 Consolidació de la campanya zero bosses al poble. Netegem la nostra imatge. Ampliació de les inversions en neteja de carrers i poda d'arbres. Planificació de la neteja de les façanes dels carrers. Consolidació del porta a porta a tot el poble. Incorporació de la zona Maresme. Campanya de potenciació dels productes de km0, els productes característics del poble i/o de la comarca: potenciar el conreu de les maduixes, les patates, els tomàquets i altres productes preuats produïts a Canet. Inici d'un procés de treball amb el mercat ecològic comarcal que treballa amb els menjadors escolars. Ampliació de la utilització de recursos hídrics propis. Ampliar una part dels pous i mines perquè donin aigua pel poble.