ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 27 DE SETEMBRE DE 2006 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades Caràcter: ordinari Hora que comença: 21.00 hores Hora que acaba: 21:15 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Quarta tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Francesc Martín Casares EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Primera tinenta d'alcalde: Ibis Puig Valls Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Marisol Pacheco Martos Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la Corporació ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior. 2) Aprovació retenció de crèdits. 3) Aprovació relació de despeses. 4) Atorgament llicències d'obres majors. 5) Aprovació pagament ajuts menjador escolar tercer trimestre curs 2005- 06 6) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- EXAMEN I APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 20 de setembre de 2006 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RETENCIÓ DE CRÈDITS Havent-se de comptabilitzar i pagar les retencions de crèdits que comprenen els números 9112 a 9418 ambdós inclosos, de la relació núm. 33/06 del pressupost ordinari de la corporació segons la relació adjunta i Atès que hi ha consignació suficient a les seves partides pressupostàries per atendre les despeses. A l'empara del que disposa l'article 18 de les Bases d'Execució del Pressupost General de la Corporació pel 2006, de conformitat amb la proposta de l'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar i ordenar el pagament de les despeses de la relació de retencions de crèdit núm. 33/06 que s'acompanya, amb càrrec al Pressupost General de la Corporació, per import de 48.161,23 Eur. SEGON.- Que es notifiqui als interessats aquests acords. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Proposta d'acord del regidor d'hisenda relativa a: Vista la relació de despeses de data 27 de setembre de 2006, per import de 92.892,52 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2006, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de març de 2006. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 27 de setembre de 2006, per import 92.892,52 EUR. corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2006. TERCER.- Aprovar la relació de despeses de data 27-09-06 de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, per import de 39,04 EUR. 4.- ATORGAMENT LLICÈNCIES D'OBRES MAJORS 4.1- ATORGAMENT LLICÈNCIA D'OBRES A LA SENYORA RPT PER A LA CONSTRUCCIÓ EDIFICI PLURIFAMILIAR DE TRES HABITATGES I UN LOCAL COMERCIAL AL SOLAR UBICAT AL CARRER SANTISSIMA TRINITAT NÚMERO xx. Vista la instància presentada pel senyor David Sainz, en nom i representació de la senyora RPT, amb la qual sol.licita llicència d'obres per a la construcció edifici plurifamiliar de tres habitatges i un local comercial al solar ubicat al carrer Santíssima Trinitat número xx. Vist l'informe emès per a l'arquitecta de data 21 de juny de 2006, el contingut del qual és: "Examinat el projecte bàsic i d'execució de referència i consultades les Normes Subsidiàries de Planejament vigents, es realitza el següent informe. Per tal de poder informar favorablement la sol·licitud de llicència d'obres, s'haurà d'incloure documentació complementària modificant els punts següents: El titular de la llicència haurà d' obtenir a la demarcació de carreteres de l'estat a Catalunya la preceptiva autorització d'aquest organisme mitjançant informe corresponent, per trobar-se la finca a la zona d'afectació de la N-II. Tot això, d'acord amb el procediment establert pel Secretari de l'Ajuntament. Manca de documentació gràfica del Projecte: Seccions representatives. S'haurà de justificar el compliment segons la modificació puntual de les NNSS, article 23.9 apartats 3 i 4, referit a les reserves de places d'aparcament. Per altra banda, recordar que: S'haurà d'aportar en format digital l'emplaçament de la finca. En conseqüència s'informa desfavorablement la sol·licitud de llicència d'obres mentre no s'aportin les rectificacions i documentació requerides". Atès que en data 4 de juliol de 2006 s'ha rebut l'informe favorable de la Demarcació de Carreteres de l'Estat a Catalunya per a la construcció de l'edifici. Atès que l'arquitecte de l'obra David Sainz presenta en data 21 de juliol la documentació demanada per l'arquitecte tècnic municipal. Vist l'escrit presentat per la senyora RPT el 7 d'agost d'enguany aportant les escriptures de compravenda de dues places d'aparcament de concessió pública de la Riera Gavarra número xx per la seva vinculació pels habitatges a construir. Vist el nou informe del tècnic municipal de data 10 d'agost d'enguany manifestant que: "Examinat el projecte bàsic i d'execució de referència pel qual es sol.licita llicència d'obres majors. I a la vista de les propostes realitzades pel tècnic redactor, aquest acompleix de forma genèrica la normativa d'aplicació. Tot i entenent que aquesta documentació complementària comportarà afegir-hi aquestes, segons la següent relació: Plànols : 3.1 Seccions. En conseqüència s'informa favorablement la petició d'obres majors". Vist l'informe favorable del Cap del Servei de llicències de data 21 d'agost de 2006, fent constar que de conformitat amb allò que estableix l'article 23.9, apartat 4, segon incís, lletra b), per la vinculació de les places d'aparcament amb els habitatges, la condició especial de concessió de la llicència s'haurà de fer constar en el registre de la propietat per nota marginal de vigència indefinida, en ambdues finques, prèviament a l'inici de les obres. RESULTANT que s'han complerts tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. VIST el que disposen els articles 179 i següents de la Llei d'Urbanisme 2/2002, de 14 de març i 118 i concordants de les Normes subsidiàries de planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 40/2003 de 17 de juny, de conformitat amb la proposta de la tinença d'alcaldia d'urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres a la senyora RPT, en nom i representació d'ella mateixa, per a la construcció d'un edifici plurifamiliar en tester de tres habitatges i un local comercial al solar ubicat al carrer Santíssima Trinitat número xx, d'acord al projecte de l'arquitecte David Sainz, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat. Aquesta llicència resta condicionada a les condicions generals d'atorgament de llicència urbanística municipal i les específiques marcades per l'arquitecte-tècnic municipal. SEGON.- Aprovar la liquidació definitiva en concepte de l'impost sobre construccions per un import de sis mil quatre-cents trenta-un euros amb noranta-sis cèntims (6.431,96 n) per taxes urbanístiques la quantitat de nou- cents seixanta euros amb noranta-tres cèntims (960,93 ) i per drets de connexió a clavegueram l'import de cent cinquanta euros. TERCER.- S'haurà de dipositar prèviament l'import de tres mil dos-cents quinze euros amb noranta-vuit cèntims cèntims (3.215,98 ) en concepte de garantia pels valors urbanístics en risc i la quantitat de set-cents vuitanta-tres euros amb deu cèntims (783,10 ). Aquestes fiances es retornaran en el moment de l'obtenció de la llicència de primera ocupació i comprovant d'haver dipositats els residus en un gestor autoritzat. QUART.- De conformitat amb l'informe jurídic, la llicència d'obres resta condicionada a fer constar en el registre de la propietat per nota marginal de vigència indefinida, la vinculació de les dues places d'aparcament en ambdues finques, prèviament a l'inici de les obres. 5.- APROVACIÓ PAGAMENT AJUTS MENJADOR ESCOLAR TERCER TRIMESTRE CURS 2005-06 Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar ha rebut una transferència de 18.053'82 al número de compte del Banc de Sabadell en concepte de pagaments dels ajuts de menjador escolar per al 3r. trimestre del curs 2005-2006,, realitzada pel Consell Comarcal del Maresme. Atès que l'Ajuntament fa d'intermediari entre el Consell Comarcal i els centres educatius, i té la cura d'abonar els ajuts individuals de menjador atorgats pel Consell Comarcal als escolars de Canet. Vist l'expedient de referència i en compliment d'allò que disposa l a la legislació vigent, de conformitat amb la proposta de la tinença d'alcaldia d'educació, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Transferir els pagaments corresponents al 3r. trimestre i últim, del curs 2005-2006 d'aquest ajut individual i que han estat abonats pel Consell Comarcal, segons el detall següent: IES DOMÈNECH I MONTANER.....................................812,67 COL·LEGI YGLESIAS.................................................... 2.713,97 COL·LEGI SANTA ROSA DE LIMA..............................1.499,98 CEIP MISERICÒRDIA................................................... 13.027,20 T O T A L 18.053,82 6.- PRECS I PREGUNTES Tot seguit, els regidors procedeixen a preguntar-se mútuament sobre qüestions diverses d'índole i problemàtica municipal. I no havent-hi més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió, essent les 21.15 hores de tot el que jo com a secretari certifico. El secretari L'alcalde Marcel.lí Pons Duat Joaquim Mas Rius