ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 26 DE JULIOL DE 2007 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 20:30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde de la corporació HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Refel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la Corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la Corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de factures 3. Incoació expedient de contractació obres del col·lector residual de connexió sector U7 industrial amb la xarxa urbana 4. Aprovació serveis extraordinaris mes de juliol 5. Aprovació del contracte de cessió de dades del padró d'habitants 6. Aprovació de cessió d'objecte de la Casa museu Lluís Domènech i Montaner al Van Gogh Museum 7. Aprovació conveni amb el Ministeri de Cultura per a la reproducció de documents a la publicació del catàleg de patrimoni 8. Aprovació del conveni de cooperació entre el Departament d'Educació i Universitats de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Canet de Mar (Maresme) per a la realització de diverses actuacions al CEIP Mare de Déu de la Misericòrdia 9. Assabentat dels decrets de les tinències d'alcaldia 10. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- EXAMEN I APROVACIÓ, SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 19 de juliol de 2007 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.-APROVACIÓ RELACIÓ DE FACTURES Vista la relació de despeses F/2007/24 de data 26 de juliol de 2007, per import de 75.654,05 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2007, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de novembre de 2006. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses F/2007/24 de data 26 de juliol de 2007, per import 75.654,05 EUR. corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses F/2007/9 de data 26 de juliol de 2007, de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 41.76 , corresponent a la relació de la mateixa data. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2007. 3.- INCOACIÓ EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ OBRES DEL COL.LECTOR RESIDUAL DE CONNEXIÓ SECTOR U7 INDUSTRIAL Atès que és necessari i urgent procedir a les obres de connexió al col·lector general dels emissaris de l'equipament esportiu i del sector U7 industrial. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 16 de maig 2007, ha aprovat el projecte de les al·ludides obres redactat per l'enginyer de camins Sr. Jordi San Millan i Filbà de l'equip redactor EIPO,S.L. i publicada la seva aprovació definitiva en el BOP núm. 155 de data 29/6/2007 i en el DOGC núm. 4925 de data 13/07/2007. Atès que aquest projecte té un pressupost d'execució per contracte que puja a 199.063,12 euros, IVA inclòs. Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives particulars reguladores del concurs per a la contractació de les obres esmentades redactat pel secretari municipal, així com l'informe fet conjuntament amb l'interventor municipal que es transcriu a continuació: "En Toni Calpe i Jordà, interventor, i en Marcel·lí Pons i Duat, secretari, ambdós de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació a obres de connexió al col·lector general dels emissaris de l'equipament esportiu i del sector U7 industrial, emeten el següent: INFORME Primer.- L'òrgan de contractació és l'alcalde, d'acord amb el que estableix l'article 21.1.n de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, al tractar- se d'un contracte l'import del qual no supera el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, ni els 6.000.000,00 d'euros, ni es tracta tampoc d'una contractació plurianyal que superi els anteriors imports. Tanmateix, l'Alcadia, mitjançant Decret 632/2007, de 5 de juliol, ha delega aquesta competència en la Junta de Govern Local. Segon.- Quan al procediment i la forma de contractació, en aquest cas es pot utilitzar el concurs, en els termes de l'article 85 del TRLCAP, des del moment que la selecció del contractista, d'acord amb la proposta de plec de clàusules administratives particulars (PCAP), no s'efectuarà exclusivament en atenció a l'oferta econòmica que presentin els licitadors. Res impedeix, tampoc, que s'utilitzi el procediment obert. Tercer.- En el concurs l'adjudicació recau sobre el licitador que en el seu conjunt presenta una oferta més avantatjosa per a l'Administració, d'acord amb els criteris establerts en el PCAP, sense atenir-se exclusivament al preu i ses perjudici de la possibilitat de declarar-lo desert. Per això, és convenient licitar l'obra per la modalitat de concurs pel procediment obert. De conformitat amb el que estableix l'article 25 TRLCAP, en aquest cas és necessari que l'empresari hagi obtingut prèviament la corresponen classificació ja que l'import de l'obra es superior a 120.202,42 euros. Quart.- El Plec de clàusules administratives particulars examinat s'adequa a la normativa vigent en matèria de contractació local. Cinquè.- Existeix consignació pressupostària suficient a la partida núm. 30 441 60000 prèvia aprovació de la modificació del pressupost pel ple de l'ajuntament. Sisè.- Aquesta despesa es finançarà amb la concessió d'una subvenció del Consell Català de l'Esport pendent d'atorgament. L'article 69.2 del TRLCAP disposa que quan el finançament total o parcial del contracte hagi de realitzar-se amb fonts de diferent procedència, cal acreditar la plena disponibilitat d'aquest finançament. Atès que no ha recaigut resolució definitiva per sobre l'atorgament de la subvenció que ha de finançar aquesta obra, mitjançant modificació del pressupost el seu finançament es realitza amb una operació de crèdit concertada per l'ajuntament destinada inicialment a finançar una altra inversió. Setè.- El projecte està aprovat definitivament i publicat al BOP núm. 155 de data 29/6/2007 i al DOGC núm. 4925 de data 13/07/2007 i d'acord amb l'article 129 del TRLCAP. Abans de l'inici de l'expedient de contractació s'ha d'ajuntar al mateix l'acta de replanteig del projecte. Vuitè.- S'ha sol·licitat els informes oportuns al Departament de Carreteres de la Generalitat de Catalunya i a l'Agència Catalana de l'Aigua referent al projecte d'obres abans al·ludides. Conclusió Han quedat degudament justificades la motivació i l'adequació a la normativa que permet la contractació per la modalitat de concurs pel procediment obert i es pot seguir la tramitació de l'expedient de contractació i licitació. No obstant, l'adjudicació del contracte queda condicionada a l'entrada en vigor de la modificació del pressupost que es sotmet a aprovació del Ple, sense perjudici del posterior atorgament de la concessió de la subvenció per part del Consell Català de l'Esport." Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives particulars reguladores del concurs per a la contractació de les obres de connexió al col·lector general dels emissaris de l'equipament esportiu i del sector U7 industrial i tenint en compte allò que es disposa al Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les Administracions Públiques, així com el Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i la resta de disposicions legals vigents, de conformitat amb la proposta de la tinència d'alcaldia d'Obres, Serveis, Via Pública i Urbanisme, s'acorda per unanimitat; PRIMER.- Incoar expedient de contractació, per procediment obert i mitjançant concurs, per a l'execució de les obres de connexió al col·lector general dels emissaris de l'equipament esportiu i del sector U7 industrial i aprovar el plec de clàusules administratives particulars que haurà de regir la contractació de les obres, essent el tipus de licitació de 199.063,12 , IVA inclòs. SEGON.- Autoritzar la despesa de 199.063,12 , amb càrrec a la partida núm. 30 441 600000 prèvia aprovació de la modificació del pressupost pel Ple de l'Ajuntament. TERCER.- El termini de presentació de proposicions serà de 26 dies naturals a partir de la inserció del corresponent anunci en el DOGC. QUART.- Facultar, tan àmpliament com en dret sigui menester, al senyor alcalde, o membre de la Corporació en qui delegui, per a la tramitació, execució i formalització del present acord. 4.- APROVACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS MES DE JULIOL Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de juny al 15 de juliol de 2007. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha tres caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2007, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la regidoria de règim intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de vint-i-dos mil sis-cents divuit euros amb trenta- vuit cèntims (22.618,38 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de juny i el 15 de juliol de 2007. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil cent setanta-vuit euros amb seixanta-nou cèntims (1.178,69 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia local , durant el mes de juliol de 2007 i fins a quantitat d'onze euros amb setze cèntims (11,16 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la brigada d'Obres i Serveis durant el mes de juny de 2007. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat de quatre-cents noranta euros amb setze cèntims (490,16 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes de juliol de 2007. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents quaranta euros amb vuitanta cèntims (340,80 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes de juliol de 2007. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents quaranta-sis euros amb setanta-dos cèntims (246,72 ) corresponent a les assistències a judicis dels agents de la Policia local, durant el mes de juliol de 2007. SISÈ.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents nou euros amb noranta cinc cèntims (209,95 ), corresponent al pagament de festivitat als agent que van treballar el dia 23 de juny de 2007. SETÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2007. 5.- APROVACIÓ DEL CONTRACTE DE CESSIÓ DE DADES DEL PADRÓ D'HABITANTS El passat dia trenta u de maig de dos mil sis la Junta de Govern Local aprova la celebració de la darrera edició de la Beca d'Investigació Local Raimon Bonal i de Falgàs que convoca l'Ajuntament de Canet de Mar de forma bianual. Atès que la Sra. LMM amb DNI: xxxxxx, resident a Via Cannetum, xx de Canet de Mar va ser la guanyadora d'aquesta darrera edició de la Beca d'Investigació Local Raimon Bonal i de Falgàs, per la qual ha de realitzar l'estudi "Canet , una mirada al futur". Atès que per a la realització de l'esmentat estudi es sol·liciten dades del padró de Canet de Mar en relació a la població total del municipi i per districtes/seccions censals del període 1992-2007, a la població per gènere i per edat, per origen, per nivell d'estudis i per sector d'ocupació total del municipi i per districtes/seccions censals dins del període 1992-2007. Atès que la base de dades del padró d'habitants no compta amb els conceptes nivell d'estudi i sector d'ocupació és impossible cedir-los. Atès que per a la realització de l'estudi cal que LMM tingui accés a les dades de caràcter personal relatives a la població total del municipi i per districtes/seccions censals i a la població per gènere, per edat i per origen total del municipi i per districtes/seccions censals en el període 1992-2007, del tractament de les quals és responsable. Vist l'article 12 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre de Protecció de dades de Caràcter personal, segons el qual la realització de tractament de dades de caràcter personal per compte de tercers haurà d'estar regulada en un contracte que haurà de constar per escrit o en alguna altra forma que permeti acreditar la seva celebració i contingut establint-se expressament que l'encarregat del tractament únicament tractarà les dades conforme a les instruccions del responsable del tractament, que no les aplicarà o les utilitzarà amb una finalitat diferent a la que figuri en el contracte, ni les comunicarà, ni tan sols per la seva conservació a altres persones. Vist i trobat conforme el contracte administratiu de cessió de dades, la redacció literal del qual es transcriu a continuació: "CONTRACTE D'ENCÀRREC DE TRACTAMENT DE DADES I - PARTS D'una part, el Sr. Joaquim Mas Rius, proveït del DNI núm. xxxxxxx, alcalde president de l'Ajuntament de Canet de Mar, especialment facultat per subscriure el present contracte de cessió de dades del padró municipal. Actua a la vegada com a responsable del fitxer corresponent al padró municipal d'habitants de Canet de Mar. De l'altra, la Sra. LMM, amb DNI núm. xxxxxxx, amb domicili a Via