ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 15 DE NOVEMBRE DE 2007 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 13.00 hores Hora que acaba: 14.25 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de factures 3. Aprovació del plec de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques per a la contractació mitjançant concurs de les assegurances de responsabilitat civil i patrimonial, d'accidents personals i de danys materials de Canet de Mar 4. Adjudicació subministrament mitjançant rènting d'una minicarregadora amb retroexcavadora destinada a la brigada municipal 5. Aprovació de les línies de treball de la Regidoria de Participació Ciutadana 6. Relació de decrets des del dia 29 d'octubre fins al 2 de novembre 7. Precs i preguntes Els assistents, a la vista de la impossibilitat d'assolir el necessari quòrum d'assistència a l'hora en què ha estat convocada la sessió, i trobant-se presents a la casa de la vila en el moment present, acorden per unanimitat avançar la seva celebració respecte de l'horari previst a la convocatòria, donat que els no assistents tampoc no hi haurien pogut assistir a les 19.30 hores. DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 8 de novembre de 2007 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'aprova per unanimitat. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE FACTURES Vista la relació de despeses de data 15 de novembre de 2007, per import de 119.943,75 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2007, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de novembre de 2006. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 15 de novembre, per import 119943,75 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2007. TERCER.- Comptabilitzar en el compte (413) "creditors per operacions pendents d'aplicar al pressupost" la relació de despeses que s'adjunta en l'annex 2 per import de 1.611,15 EUR. fins la seva aprovació definitiva al pressupost, previ reconeixement extrajudicial de crèdits aprovat pel Ple. 3.- APROVACIÓ PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS I DE PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES PER A LA CONTRACTACIÓ MITJANÇANT CONCURS DE LES ASSEGURANCES DE RESPONSABILITAT CIVIL I PATRIMONIAL, D'ACCIDENTS PERSONALS I DE DANYS MATERIALS AL PATRIMONI MUNICIPAL DE CANET DE MAR Atès que el contracte de les assegurances de responsabilitat civil i patrimonial, d'accidents personals i de danys materials al patrimoni municipal de l'Ajuntament de Canet de Mar, finalitza properament essent necessari contractar una nova assegurança d'acord amb allò regulat al Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (TRLCAP). Vist el plec de clàusules administratives particulars per a la contractació mitjançant concurs, per procediment obert de l'assegurança de responsabilitat civil i patrimonial, d'accidents personals i de danys materials de Canet de Mar, redactat pel secretari i interventor municipals, així com el seu informe, que es transcriu a continuació: "En Marcel·lí Pons i Duat, secretari de l'Ajuntament de Canet de Mar, i en Antoni Calpe i Jordà, interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en compliment de l'anterior provisió de l'Alcaldia relativa a la incoació d'expedient de contractació de l'assegurança de responsabilitat civil i patrimonial, d'accidents personals i de danys materials de l'Ajuntament de Canet de Mar, emeten el següent: INFORME Primer.- Es tracta d'un contracte el qual té caràcter privat de conformitat amb el que estableix l'art. 5.3 TRLCAP i s'adjudicarà de conformitat amb l'establert als capítols II i III del Títol IV, Llibre II, de la TRLCAP. Així doncs, seguint allò que disposa l'art. 9.1 TRLCAP, aquest tipus de contracte es regirà quant a la seva preparació i adjudicació, per les normes administratives, i quant als seus efectes i extinció, per les normes de dret privat. Segon.- L'òrgan de contractació és l'alcalde, d'acord amb el que estableix l'article 21.1.ñ de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, al tractar-se d'un contracte l'import del qual no supera el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, ni els 6.000.000 d'euros, ni es tracta tampoc d'una contractació plurianyal que superi els anteriors imports. Si bé, res impedeix que l'alcalde delegui aquesta competència en la Junta de Govern Local. Tercer.- Quan al procediment i la forma de contractació, en aquest cas és utilitzable en el concurs ja que estableix l'art, 208 TRLCAP, la subhasta com a forma d'adjudicació només podrà utilitzar-se en contractes d'escassa quantia en els que el seu objecte sigui perfectament definit tècnicament i no sigui possible introduir-hi modificacions de cap classe, quedant el preu com a únic factor determinant de l'adjudicació. El concurs serà la forma normal d'adjudicació d'aquests contractes. En el concurs, l'adjudicació recau sobre el licitador que en el seu conjunt presenta una oferta més avantatjosa per a l'Administració. D'acord amb els criteris establerts en el plec de clàusules administratives particulars, sense atenir-se exclusivament al preu i sens perjudici de la possibilitat de declarar-lo desert. Quart.- El Plec de clàusules administratives particulars examinat s'adequa a la normativa vigent en matèria de contractació local, atès que s'han verificat els següents punts: o Objecte del contracte o Classificació CPNA o Necessitats administratives o Pressupost màxim de licitació o Sistemes de determinació del preu o Anualitats i aplicació pressupostària o Termini execució o Garanties Cinquè.- Atès que la contractació correspon a l'exercici 2008, s'expedeix, imputat a exercicis futurs, el document comptable de retenció de crèdit amb càrrec a l'aplicació pressupostària 20 12100 22400 de l'esmentat exercici. En tot cas, l'eficàcia d'aquesta contractació queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en l'exercici de la seva prestació. Conclusió Han quedat degudament justificades la motivació i l'adequació a la normativa que permet la contractació per la modalitat de concurs pel procediment obert, i es pot segui la tramitació de l'expedient de contractació i licitació, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en l'exercici 2008. Aquest és l'informe que emeten els qui subscriuen a Canet de Mar el 12 de novembre de 2007" Es per tot això que de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Incoar expedient de contractació de les assegurances de responsabilitat civil i patrimonial, d'accidents personals i de danys materials al patrimoni municipal de l'Ajuntament de Canet de Mar, i aprovar el plec de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques que haurà de regir la contractació d'aquest servei, essent el tipus de licitació de 46.000.- impostos inclosos primera anualitat total i 39.541.- . impostos inclosos primera anualitat prorratejada. SEGON.- L'aplicació pressupostària de les obligacions econòmiques que emanen del present contracte es recolliran en la partida pressupostària 20 12100 22400 de l'exercici 2008 tramitant-se el present expedient en la modalitat anticipada prevista als apartats 3 i 4 de l'article 69 TRLCAP. L'eficàcia d'aquesta contractació queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en l'exercici de la seva prestació. TERCER.- Incoar expedient de contractació, per procediment obert i mitjançant concurs per a l'adjudicació d'aquest servei i publicar-se el corresponent edicte al DOGC. El termini de presentació de proposicions serà de 15 dies naturals a partir de la inserció del corresponent anunci. QUART.- Facultar l'alcalde o membre de la corporació en que delegui per dur a terme totes les autoritzacions necessàries per a la tramitació i execució d'aquests acords. 4.- ADJUDICACIÓ SUBMINISTRAMENT D'UNA MINICARREGADORA AMB RETROESCAVADORA A DESTINAR A LA BRIGADA MUNICIPAL Atès que per Decret de l'Alcaldia núm. 578 de data 19 de juny 2007, es va resoldre incoar nou expedient de contractació mitjançant concurs per procediment obert per al subministrament mitjançant arrendament amb opció de compra d'una minicarregadora amb retroescavadora a destinar a la brigada municipal, i es va aprovar el plec de clàusules administratives particulars que havia de regir la contractació. Atès que en el BOP núm. 168 de data 14 de juliol de 2007, s'ha publicat el corresponent edicte de convocatòria d'aquesta licitació així com al tauler d'edictes de la Corporació. Atès que la mesa de contractació, en data 12 de novembre de 2007, de conformitat amb l'informe emès en data 31 d'octubre de 2007 per l'enginyer municipal, Sr. Lluís García Juli, ha acordat proposar a la Corporació l'adjudicació d'aquest contracte a l'empresa Bobcat of Catalunya, S.L., en els termes següents: "ACTA DE VALORACIÓ DE LES PLIQUES PRESENTADES EN LA LICITACIÓ DEL CONCURS PER A LA CONTRACTACIÓ DEL SUBMINISTRAMENT D'UNA MINICARREGADORA AMB RETROESCAVADORA DESTINAT A LA BRIGADA MUNICIPAL Lloc: Despatx annex a l'Alcaldia Data: 12 de novembre de 2007 Horari: 12,45 hores. Hi assisteixen: Joaquim Mas Rius, alcalde. Albert Lamana Grau, tinent d'alcalde d'obres, serveis i vies públiques Marcel·lí Pons i Duat, Secretari de la Corporació Toni Calpe Jordà, Interventor de la Corporació Carme Gutiérrez Noguera, que actua com a Secretària de la Mesa de Contractació. Desenvolupament de la sessió L'objecte de la sessió és la valoració de l'oferta presentada al concurs per a la contractació del subministrament pel sistema d'arrendament amb opció de compra d'una minicarregadora amb retroescavadora destinat a la brigada municipal. Concurs convocat per decret de l'alcaldia núm. 578 de data 19 de juny de 2007, publicat al BOP núm. 168 de data 14 de juliol de 2007. De l'acta de qualificació de la documentació que es va dur a terme el 31 de juliol de 2007, es va deduir que el licitador presentat havia aportat íntegrament la documentació licitada. Vist l'informe redactat en data 31 d'octubre de 2007, per l'enginyer municipal Sr. Lluís García Juli, el contingut literal del qual és el següent: Vista la oferta presentades per "BOBCAT OF CATALUNYA S.L." (abreviat com a BOBCAT en el present informe) pel subministrament d'una minicarregadora amb retroescavadora destinada a la brigada municipal en la modalitat d'arrendament amb opció de compra, el tècnic que subscriu en considera el següent: Per a l'anàlisi i valoració de la oferta esmentada s'han seguit els criteris que figuren en la clàusula VII del Plec de Clàusules que regeix el procediment obert i en forma de concurs aprovat per l'Ajuntament per a aquesta contractació. A tal efecte s'ha analitzat bàsicament la documentació que figura en el sobre B presentat per l'empresa indicada. OFERTA ECONÒMICA (50 punts) El preu ofertat pel licitador ha estat de 63.753,60 . (48 pagaments mensuals de 1328,20 .) amb l'IVA inclòs, que coincideix exactament amb el tipus de licitació establert a la clàusula II del Plec. Conseqüentment, des d'aquesta òptica la oferta s'ha de considera acceptable en tant que no supera la quantitat de licitació establerta. MILLORES TÈCNIQUES DEL VEHICLE OFERTAT (15 punts) Analitzant les característiques que la clàusula X del Plec fixa per al vehicle s'observa que les que figuren a la oferta presentada per BOBCAT no les compleix en la seva totalitat. En efecte: Pel que fa a les dimensions de la minicarregadora amb retroescavadora s'observa que s'acompleix amb la distància lliure sobre el terra, amb l'alçada mínima de descàrrega, i amb l'alçada màxima. No s'esmenta res en relació a l'amplada màxima, i es supera el pes operatiu en 345 kg. (un 15,21%). Pel que fa a l'equipament motor, es supera la potència de 34,3 Kw., i el cabal mínim de 64 l/min. El nombre de cilindres es correcte així com la transmissió. Per altre part, la cilindrada ofertada és inferior als 2,2 litres mínims i tampoc s'esmenta res en relació a les cadenes de transmissió final. Pel que fa tan als comandaments com a la instrumentació, no s'indica res respecte del que s'exigia en el Plec. Pel que fa a la seguretat, s'acompleix amb el sistema de bloqueix interfuncional (BICS), amb la barra de seguretat i amb la cabina de l'operador, però tampoc s'esmenta res sobre el comandament de derivació dels braços d'elevació. No obstant, s'observa que en la documentació tècnica que acompanya a la oferta hi apareixen unes fotocòpies corresponents a una "Carregadora Compacta" (model S130) la qual compleix perfectament les exigències del Plec. Conseqüentment, previ a determinar si pot considerar-se satisfactòria la oferta tècnica del vehicle ofertat, seria oportú que l'empresa BOBCAT aclarís i confirmés si el model proposat inclou la totalitat de prestacions i exigències mínimes fixades en el Plec, per tal de poder tenir la certesa de que el vehicle ofertat s'ajusta als requeriments tècnics aprovats per l'Ajuntament. MILLORA EN EL TERMINI DE LLIURAMENT (10 punts) A la oferta presentada no s'ha observat que es detalli aquest extrem. MILLORA EN EL PREU DE L'OPCIÓ DE COMPRA (10 punts) El preu establert a la oferta per a la opció de compra és de 23,20 . amb l'IVA inclòs. Es considera raonable. SERVEIS COMPLEMENTARIS OFERTS PEL LICITADOR (5 punts) S'ofereix la formació de l'operador de la màquina a càrrec de Bobcat i la possibilitat de llogar diversos implements (orugues, escombradora, etc.) ---o0o--- Resumint, a judici del tècnic que sotasigna, i atenent a que no es disposa d'altre oferta amb la que competir, per poder considerar que la oferta presentada per BOBCAT s'ajus