ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 10 DE SETEMBRE DE 2009 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.50 hores Hora que acaba: 21.20 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau ACTUA COM A SECRETARI Cristina Cabruja i Sagré, secretària accidental de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 27.08.09 2. Aprovació pròrroga revisió preus contracte servei de neteja de les vies públiques 3. Incoació expedient servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge a Canet de Mar 4. Aprovació conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme per a la implantació d'un sistema de gestió energètica municipal 5. Aprovació conveni amb Comediants SA per a l'ús i l'arrendament puntual de la Cúpula per dur a terme activitats docents del Batxillerat artístic durant els cursos 2009-2010 6. Relació de decrets des del dia 17 fins al dia 28 d'agost de 2009 7. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 27.08.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 27 d'agost de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ PRÒRROGA I REVISIÓ DE PREUS CONTRACTE SERVEI DE NETEJA DE LES VIES PÚBLIQUES Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 2 d'agost de 2007 va acordar adjudicar el concurs convocat per a la prestació del servei de neteja de les vies públiques de Canet de Mar, a l'empresa COPTALIA, S.A, pel preu cert i global de 914.150.- , amb subjecció al plec de clàusules administratives particulars i a la seva plica, en especial pel que fa a les millores ofertes, que s'accepten. Atès que en data 30 d'agost de 2007 es va procedir a la formalització de l'esmentat contracte mitjançant document administratiu. Atès que la clàusula II del PCAP que regeixen l'esmentada contractació disposa que "la durada del present contracte s'estableix en dos anys, prorrogable en dos anys més per voluntat expressa d'ambdues parts, que es posarà de manifest a través del corresponent acte administratiu acceptat pel contractista". Per tant, el proper 3 de setembre de 2009, finalitza el termini de vigència de l'esmentat contracte. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar està interessat en prorrogar l'anterior contracte per 2 anys més. Vist l'escrit presentat en data 5.08.09 pel Sr. DMM actuant en nom i representació de l'empresa Coptalia, SA, pel que manifesta la seva conformitat i acceptació envers la proposta feta per l'Ajuntament d'una pròrroga de 2 anys més. Vist l'informe emès en data 6 d'agost de 2009 pel tècnic de Medi Ambient municipal, en el que proposa que es prorrogui el contracte subscrit per a la prestació del servei de neteja de les vies públiques per 2 anys més. Atès que en data 2 de juliol de 2009, l'empresa Coptalia, SA, presentà un escrit a l'Ajuntament en el que manifestava la seva voluntat d'acceptar la proposta de revisió de preus feta pel tècnic de Medi Ambient municipal per al segon any de contracte, és a dir, amb efectes de 3 de setembre de 2008 a 3 de setembre de 2009. Atès que en data 2 de juliol de 2009, el Sr. Javier López, actuant en nom i representació de l'empresa Coptalia, SA, va mostrar la seva conformitat amb la proposta de revisió de preus presentada pel tècnic de Medi Ambient municipal, per al segon any de contracte, és de dir, amb efectes des del 3 de setembre de 2008 al 3 de setembre del 2009. Vist l'informe emès en data 22 de juliol de 2009 pel tècnic de Medi Ambient municipal, el contingut literal del qual és el següent: "N'Eduard Moreno Roca, tècnic de Medi Ambient de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació a la pròrroga del contracte del servei de neteja viària amb l'empresa COPTALIA, emet el següent INFORME Primer.- Atès la clàusula II del plec de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques per a la contractació mitjançant concurs del servei de neteja de les vies públiques de Canet de Mar que en la seva clàusula II de "duració, tipus de licitació i actualització de preus" en què es diu que "la durada del present contracte s'estableix en dos anys, prorrogable en dos anys més per voluntat expressa d'ambdues parts, que es posarà de manifest a través del corresponent acte administratiu acceptat pel contractista", així com el contracte d'adjudicació. Segon.- Atès que la fi dels dos primers anys de contracte és el proper 2 de setembre de 2009. Tercer.- Atès que hi ha la voluntat expressa (escrit entrat per registre en data 5 d'agost de 2009) per part de l'empresa COPTALIA per tal de que se li sigui concedida la pròrroga del contracte per dos anys més. Quart.- Atès que hi ha voluntat per part de l'Ajuntament de Canet de Mar, també del tècnic que signa aquest informe, per tal de prorrogar el contracte dos anys més. Conclusió Proposo que es prorrogui dos anys més el contracte del servei de neteja de les vies públiques de Canet de Mar. Això vol dir entre el 3 de setembre de 2009 i el 2 de setembre de 2011." Atès que la interventora accidental ha donat el vistiplau a l'anterior informe emès pel tècnic de Medi Ambient municipal. Vist l'expedient administratiu de referència i de conformitat amb l'establert a l'article 212 i concordants del Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, així com 102 i concordants del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la revisió de preus del contracte de prestació del servei de neteja de les vies públiques amb un increment del 5,36 %, amb efectes des del 3 de setembre 2008, per donar compliment a la clàusula segona del contracte formalitzat amb l'empresa Coptalia, SA, en data 30 d'agost de 2007. Així doncs, el preu del servei l'any és de 481.553,14 , IVA inclòs, des del 3 de setembre de 2008 al 3 de setembre del 2009. SEGON.- Prorrogar el contracte per a la prestació del servei de neteja de les vies públiques, el qual es va formalitzar amb l'empresa Coptalia, SA, en data 30 d'agost de 2007 i que caduca el 3 de setembre de 2009, per un període de 2 anys, la vigència del qual finalitzarà doncs el 3 de setembre 2011. TERCER.- En tractar-se d'una pròrroga, el present contracte es seguirà regint per totes i cadascuna de les clàusules fixades en el contracte formalitzat en data 30 d'agost de 2007. 3.- INCOACIÓ EXPEDIENT CONTRACTACIÓ SERVEI DE COORDINACIÓ I DINAMITZACIÓ DE L'AULA DE SUPORT I MILLORA DE L'APRENENTATGE. Atès que el passat mes de juny va finalitzar el contracte subscrit en data 28 d'octubre de 2007, amb l'empresa Suara Serveis, SCCL, per a la prestació del servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge a Canet de Mar. Atès que donats els resultats, és voluntat d'aquesta Corporació seguir prestant aquest servei, per la qual cosa és necessari procedir a la incoació d'un nou expedient de contractació. Atès que aquest servei és previst que s'iniciï amb el començament del curs escolar el proper 1 d'octubre, no havent-se pogut iniciar la tramitació de l'expedient amb anterioritat per raons organitzatives, és necessari declarar la urgència en la seva tramitació. Si es seguís la tramitació ordinària és materialment impossible que en aquella data el contracte ja s'hagi formalitzat i l'adjudicatària hagi pogut iniciar la prestació del servei, la qual cosa fa indispensable la present declaració d'urgència. En conseqüència, els terminis previstos a la LCSP es reduiran a la meitat, a excepció del termini de 15 dies hàbils establert a l'article 135.4 LCSP com a període d'espera abans de l'elevació a definitiva de l'adjudicació provisional, que quedarà reduït a 10 dies hàbils. Atès que en data 9 de setembre de 2009, s'ha emès informe per la secretària acctal. i la interventora acctal. de la Corporació sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir i vist que de conformitat amb aquest, l'òrgan competent per aprovar i adjudicar el contracte és l'alcalde, el qual, per Decret núm. 632/2007, de data 3 de juliol, va resoldre delegar la competència per a les contractacions sempre que no sigui possible la seva adjudicació per procediment negociat en la Junta de Govern Local. Vist i trobat conforme el plec de clàusules administratives particulars reguladores del procediment obert per a l'adjudicació d'un contracte per a la prestació del servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge a Canet de Mar. Vist l'informe emès, en data 9 de setembre de 2009, per la secretària acctal. i la interventora acctal., el contingut literal del qual és el següent: "Cristina Cabruja i Sagré, secretària accidental de l'Ajuntament de Canet de Mar i Roser Argemí Villascusa, interventora accidental, en compliment de l'anterior provisió de l'Alcaldia relativa a la incoació d'un expedient de contractació mitjançant procediment obert per a la prestació del servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge a Canet de Mar, emeten el següent: INFORME Primer.- Són contractes de serveis aquells l'objecte dels quals són prestacions de fer consistents en el desenvolupament d'una activitat o dirigides a l'obtenció d'un resultat diferent d'una obra o subministrament. A efectes d'aplicació de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic (LCSP), els contractes de serveis es divideixen en les categories enumerades a l'annex II de l'esmentada Llei. Segon.- La legislació aplicable és la següent: - Els articles 10, 19, 22, 42, 93, 94, 122 i següents, 134 i següents, 277 a 285 i Disposició Addicional Segona LCSP. - El Reial decret 817/2009, pel que es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic - El Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, en tot allò que no estigui derogat. - La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Tercer.- Donat el preu d'aquest contracte, el qual puja un import de 88.388,92 , dels quals 12.191,57 corresponen a l'IVA, i de conformitat amb la disposició addicional segona LCSP, l'òrgan competent per efectuar aquesta contractació serà l'Alcalde de la Corporació, ja que el seu import no supera el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantitat de 6.000.000 euros, ni es tracta tampoc d'una contractació plurianyal que superi els anteriors imports. Si bé, res no impedeix que l'alcalde delegui aquesta competència en la Junta de Govern Local. Quart.- Per altra banda, donades les seves característiques i el valor del servei, es considera que el procediment més adequat per a la seva adjudicació és el procediment obert, oferta econòmicament més avantatjosa, varis criteris d'adjudicació. En el procediment obert tot empresari interessat podrà presentar una proposició, quedant exclosa tota negociació dels termes del contracte amb els licitadors. Cinquè.- Pel que fa a la tramitació, segons disposa l'article 96 de la LCSP, podran ser objecte de tramitació urgent els expedients de contractes la necessitat dels quals sigui inajornable o quina adjudicació sigui precís accelerar per raons d'interès públic. A aquests efectes l'expedient haurà de contenir la declaració d'urgència feta per l'òrgan de contractació i degudament motivada. Els expedients qualificats d'urgents es tramitaran seguint el mateix procediment que els ordinaris, amb les especialitats següents: gaudiran de preferència per al seu despatx, els terminis fixats per la LCSP per a la licitació i adjudicació del contracte es reduiran a la meitat, a excepció del termini de 15 dies hàbils establert a l'article 135.4 LCSP com a període d'espera abans de l'elevació a definitiva de l'adjudicació provisional, que quedarà reduït a 10 dies hàbils. l'Administració podrà acordar el començament de l'execució del contracte encara que aquest no s'hagi formalitzat, sempre que s'hagi constituït la garantia definitiva corresponent. el termini d'inici d'execució del contracte no podrà ser superior a 15 dies hàbils comptats des de la notificació de l'adjudicació definitiva. Si s'excedís aquest termini, el contracte podrà ser resolt, a no ser que el retard sigui degut a causes alienes a l'Administració contractant i així es faci constar en la corresponent resolució motivada. Sisè.- Examinat el Plec de clàusules administratives particulars es constata que s'adequa a la normativa vigent en matèria de contractació local. Setè.- Existeix consignació pressupostària suficient en la partida núm. 50 42200 22706 del pressupost ordinari per a l'any 2009 (RC núm. 5556). L'Ajuntament consignarà en el pressupost de cada exercici econòmic el crèdit suficient per poder atendre el pagament del seu preu. Atesa la seva plurianualitat, l'eficàcia d'aquest contracte per a exercicis posteriors, queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient. Conclusió Han quedat degudament justificades la motivació i l'adequació a la normativa que permet la contractació mitjançant procediment obert, i es pot seguir la tramitació de l'expedient de contractació i la licitació. " Tenint en compte allò que es disposa a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic (LCSP), així com al Reial decret 817/2009, pel que es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic i al Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, en tot allò que no estigui derogat i la resta de disposicions legals vigents, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el plec de clàusules administratives i particulars i de prescripcions tècniques per a la contractació mitjançant procediment obert el servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge a Canet de Mar . PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS I DE PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES PER A LA CONTRACTACIÓ, PER PROCEDIMENT OBERT I TRAMITACIÓ URGENT, DEL SERVEI DE COORDINACIÓ I DINAMITZACIÓ DE L'AULA DE SUPORT I MILLORA DE L'APRENENTATGE. I. OBJECTE I RÈGIM JURÍDIC 1. Aquest PCAP té per objecte la contractació de les tasques de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge (en endavant ASMA), d'acord amb les característiques i les prescripcions tècniques que figuren en aquest mateix PCAP, el qual conforma el seu règim jurídic, juntament amb la Llei 30/2007, de 30