ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 8 D'OCTUBRE DE 2009 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.40 hores Hora que acaba: 21.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 01.10.09 2. Aprovació relació de despeses 3. Proposta d'atorgament de llicència ambiental municipal (tipus B) d'una activitat de comerç al major de productes de jardineria 4. Acceptació subvenció a les corporacions locals titulars de llars d'infants per al curs 2008-2009. 5. Pagament beques menjador, 3r. trimestre curs 08-09. 6. Adjudicació provisional contracte prestació servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge 7. Acceptació subvenció per a la realització d'activitats de recerca, promoció i difusió de la memòria històrica 8. Relació de decrets des del dia 21 fins al dia 25 de setembre de 2009 9. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 01.01.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 1 d'octubre de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 8 d'octubre de 2009, per import de 97.706,92 , corresponent a la relació de factures F/2009/27 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2009, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 26 de març de 2009. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 8 d'octubre de 2009 , per import de 97.706,92 , corresponent a la relació de factures F/2009/27 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2009. 3.- PROPOSTA ATORGAMENT DE LLICÈNCIA AMBIENTAL MUNICIPAL (TIPUS B) D'UNA ACTIVITAT DE COMERÇ AL MAJOR DE PRODUCTES DE JARDINERIA. En data 14 de juny de 2005, la societat Maiol Germans, SL amb el número de xxxxxx, i en la seva representació la senyora AMPF i el senyor FRG, presentà davant d'aquest Ajuntament una sol·licitud amb documentació annexa corresponent per a l'obtenció de la llicència municipal ambiental (tipus B) per a la legalització de l'activitat dedicada a magatzem i distribució d'articles de jardineria a ubicar al sector industrial (parcel·la 26 del sector industrial U-7), d'aquesta població. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 16 de maig de 2007 va acordar concedir a MAIOL GERMANS, SL la llicència municipal ambiental per a l'exercici de l'activitat de magatzem i distribució d'articles de jardineria a la parcel·la 26 del sector industrial U7 d'aquesta població, condicionant la seva efectivitat al compliment de les determinacions del projecte tècnic, les proposades per la Ponència Ambiental Comarcal, per la Direcció General d'Emergències i Seguretat civil, així com les proposades per l'enginyer municipal. Atès que la mesura número 7 proposada per l'enginyer municipal establia que calia realitzar una acta de control inicial per un entitat ambiental de control, de la qual se n'havia de facilitar còpia en aquest Ajuntament juntament amb el certificat emès pel tècnic director de l'execució del projecte. Atès que en data 02/09/09 es rep en aquest Ajuntament l'Acta de Control Inicial emesa per part d'una Entitat Ambiental de Control amb resultat favorable. Vist l'informe emès per l'enginyer municipal, de data 21.09.09, el contingut literal del qual es transcriu a continuació: "Vist l'escrit i demés documentació adjunta presentada per la Sra. AMPF, en representació del MAIOL GERMANS S.L., mitjançant registre general d'entrada núm. 5132 de data 2 de setembre de 2009, en relació a l'expedient de sol·licitud de llicència municipal ambiental per a l'exercici de l'activitat dedicada a magatzem i distribució d'articles de jardineria, a la parcel·la 26 del sector industrial U7 del polígon industrial d'aquest municipi, el tècnic que subscriu s'ha personat el dia d'avui a l'esmentat indret per tal de comprovar "in situ" el grau de compliment de les condicions que figuren a la llicència atorgada per acord de la Junta de Govern Local de data 16 de maig de 2007. De la visita d'inspecció realitzada se'n resumeix el següent: La visita d'inspecció s'ha iniciat aproximadament a les 17,30 hores i s'ha finalitzat passades les 18,45 hores. El que sotasigna ha estat acompanyat en tot moment per la Sra. AMPF. Pel que fa a la comprovació de si l'emplaçament, instal·lacions, etc. s'ajusten al projecte aprovat cal indicar que s'ajusta sensiblement, per bé que s'han introduït algunes modificacions no substancials bàsicament concentrades en la distribució de les oficines i en la sectorització entre les plantes baixa i soterrani. Aquestes modificacions venen recollides en la documentació annexa visada el 11.03.08 amb el número 2008906317 i que es troben a l'expedient. En relació a les mesures correctores imposades en l'apartat segon de l'acord de la Junta de Govern Local abans esmentada de 16 de maig de 2007 (punt 11 de l'ordre del dia), cal indicar que el dia 28 d'abril de 2009 va portar-se a terme l'Acta de Control Inicial per part d'una Entitat Ambiental de Control amb resultat "desfavorable amb incidència lleu sobre el medi ambient" pel que fa als aspectes generals de l'activitat (sense presa de mostres), i "desfavorable amb incidències" pel que fa a la prevenció d'incendis. Amb data 30 de juliol de 2009 va portar-se a terme un nou control respecte de les incidències detectades el 28.04.09 obtenint-se un pronunciament global de l'activitat de "favorable sense incidències" pel que fa als aspectes generals (sense presa de mostres), i "favorable" pel que fa a la prevenció d'incendis". En la mateixa acta es fa constar que l'activitat s'ajustava al projecte aprovat per l'administració, a les condicions de llicència atorgada i al certificat final d'instal·lacions. Respecte de l'examen del conjunt de mesures correctores per determinar el seu grau d'eficàcia i per si són suficients per garantir les proteccions escaients en relació a l'entorn, a la vista de la verificació feta per l'Entitat Ambiental de Control el que subscriu considera que ja han estat suficient i detalladament analitzades per aquest ens amb resultat positiu. El que subscriu ha pogut comprovar en la visita realitzada la conformitat de les que eren visibles a simple vista. Atenent a tot l'esmentat el tècnic sotasignat entén que pot donar-se per satisfactori el grau de compliment de les condicions que figuren a la llicència atorgada per acord de la Junta de Govern Local de data 16 de maig de 2007, i per tant pot atorgar-se la definitiva llicència municipal ambiental. Per últim, i atès que es tracta d'una activitat inclosa en l'annex II.2, cal remetre una còpia de l'Acta de Control inicial a la Ponència Ambiental Comarcal per al seu coneixement i efectes. Tot el qual s'informa a aquest Ajuntament per a què procedeixi segons superior criteri." De conformitat amb allò que es disposa a la vigent Ordenança Municipal reguladora de la intervenció integral de l'Administració Municipal en les activitats i instal·lacions, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió de data 21 de setembre de 1999 i executiva en aquest municipi des del 29 de gener de 2000, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Autoritzar l'exercici de l'activitat dedicada a magatzem i distribució d'articles de jardineria sol·licitada per MAIOL GERMANS, SL ubicada a la parcel·la 26 del sector industrial U7 d'aquesta població. SEGON.- L'activitat autoritzada es sotmetrà a controls periòdics cada quatre anys i a revisions periòdiques, a instància del titular de l'activitat cada vuit anys. TERCER.- Fer saber a la societat MAIOL GERMANS, SL que de conformitat amb el que estableix la Disposició addicional vuitena de l'Ordenança reguladora de la intervenció integral de l'Administració ambiental en les activitats i les instal·lacions, en cas que l'interessat prevegi la instal·lació d'un rètol d'informació de caràcter fix en la seva instal·lació, visible des de la via pública o des dels espais interiors de l'activitat de pública concurrència, haurà de ser com a mínim en català. QUART.- Inserir aquest acord al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament, per tal que qualsevol interessat pugui formular-ne les al·legacions que estimi convenients. 4.- ACCEPTACIÓ SUBVENCIÓ A LES CORPORACIONS LOCALS TITULARS DE LLARS D'INFANTS PER AL CURS 2008-2009 Atès que mitjançant Ordre del Departament d'Educació de data 3 de juliol de 2001, es va obrir convocatòria pública per a la concessió de subvencions per a la creació i consolidació de places escolars de primer cicle d'educació infantil en centres de titularitat municipal. Atès que en base a aquesta ordre es va sol·licitar la corresponent subvenció al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Atès que l'acord del Govern de la Generalitat de Catalunya, de data 5 d'abril de 2005, va aprovar el finançament de les places de les places de la llar d'infants de titularitat municipal per a diverses anualitats. Vista la Resolució EDU/2590/2009, de 15 de setembre, per la es dóna publicitat a les subvencions atorgades a les corporacions locals titulars de llars d'infants per al curs 2008-2009, en la quals s'atorga una subvenció de 387.000,00 destinada a l'escolarització corresponent al curs escolar 2008-2009, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar la subvenció concedida mitjançant la resolució EDC/589/2008 del conseller d'Educació d'un import de 284.400,00, a les corporacions locals titulars de llars d'infants. SEGON.- Facultar el senyor alcalde, Joaquim Mas i Rius, per signar els documents necessaris per al compliment de l'acord present. 5.- PAGAMENT BEQUES MENJADOR, 3R TRIMESTRE CURS 08-09 Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar ha rebut una transferència de 15.037'10 al número de compte del Banc de Sabadell en concepte de pagaments dels ajuts de menjador escolar per al 3r. trimestre del curs 2008- 2009 , realitzada pel Consell Comarcal del Maresme. Atès que l'Ajuntament fa d'intermediari entre el Consell Comarcal i els centres educatius, i té la cura d'abonar els ajuts individuals de menjador atorgats pel Consell Comarcal als escolars de Canet. Vist l'expedient de referència i en compliment d'allò que disposa a la legislació vigent, de conformitat amb la proposta d'acord de la Tinència d'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Transferir els pagaments corresponents al 3r. trimestre del curs 2008- 2009 d'aquest ajut individual i que han estat abonats pel Consell Comarcal, segons el detall següent: IES. DOMÈNECH I MONTANER___________ 547'65 COL·LEGI SANTA ROSA DE LIMA_________ 1.240,00 COL·LEGI YGLESIAS___________________ 1.748,40 CEIP TURÓ DEL DRAC _______________ 3.131,00 CEIP MISERICÒRDIA_________________ 8.370,05 TOTAL 15.037,10 6.- ADJUDICACIÓ PROVISIONAL CONTRACTE PRESTACIÓ SERVEI DE COORDINACIÓ I DINAMITZACIÓ DE L'AULA DE SUPORT I MILLORA DE L'APRENENTATGE Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 10 de setembre de 2009, va acordar Incoar expedient per a la contractació del servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge a Canet de Mar, així com aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que havia de regir l'esmentada contractació. Atès que la licitació es va publicar al perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar en data 17 de setembre de 2009, així com al DOGC núm. 5466 de data 17 de setembre de 2009. Atès que en el DOGC núm. 5470 de data 23 de setembre, es va publicar la rectificació d'una errada material en el PCAP, en el sentit que en tractar-se d'un servei exempt d'IVA conforme a l'article 20.9 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el valor afegit, el preu de licitació no contenia IVA. Atès que en data 28 de setembre de 2009, es va procedir a l'obertura dels sobres A i B aixecant-se les corresponents actes per part de la Mesa de Contractació. Atès que en data 30 de setembre d'enguany, la tècnica d'Educació, Sra. Maria Artigas Gurri, ha emès el seu informe de valoració dels sobres B. Vista l'acta de valoració dels sobres B i obertura dels sobres C emesa per la Mesa de Contractació, en data 1 d'octubre de 2009, el contingut literal de la qual és el següent: "Lloc: Despatx annex a l'Alcaldia Data: 1 d'octubre de 2009 Horari: 9.30 hores. Hi assisteixen: President: Joaquim Mas i Rius, Alcalde Vocals: Sílvia Tamayo i Mata, regidora d'Educació Roser Argemí Villascusa, interventora Acctal. de la Corporació Núria Mompel i Tusell, secretària. Desenvolupament de la sessió 1. L'objecte de la sessió és la valoració del projecte presentat en el sobre B per l'únic licitador presentat, així com l'obertura del sobre C aportat en el procediment obert per a la contractació del servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge, convocat per acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 10.9.09, publicat en el DOGC núm. 5466 de data 17.9.09 i en el perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar en data 17.9.09. 2. De l'acta de qualificació de la documentació que es va dur a terme el 28.9.09, es va deduir que l'únic licitador havia aportat tota la documentació exigida pel PCAP. 3. La Mesa de Contractació va demanar a la tècnica d'Educació, Sra. Maria Artigas Gurri, que emetés un informe sobre la valoració del sobre B presentat en el procediment obert per a la contractació del servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge, informe que ha emès en data 30 de setembre de 2009, el contingut literal del qual és el següent: "INFORME TÈCNIC DE VALORACIÓ DE LES OFERTES QUE HAN PARTICIPAT EN EL PROCE