ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 25 DE MARÇ DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 22.10 hores Hora que acaba: 23.15 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSA LA SEVA EXISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 18.03.10 2. Aprovació relació de despeses 3. Aprovació serveis extraordinaris mes de març 4. Acceptació subvenció cursos de formació ocupacional del Servei d'Ocupació de Catalunya 5. Aprovació conveni de col·laboració per a l'elaboració del Pla director del clavegueram 6. Aprovació conveni amb la Diputació per regular la cessió d'ús d'espais per destinar- los a les activitats formatives del subcentre del Consorci Centre associat de la Uned 7. Aprovació de l'oferta de places, els criteris complementaris per regular l'admissió d'alumnat i les normes de preinscripció i matrícula a l'escola bressol municipal curs 2010-2011 8. Aprovació pagament bestreta subvenció per al foment de la participació en activitats extraescolars dels centres educatius sufragats amb fons públics 9. Relació de decrets des del dia 8 fins al 12 de març de 2010 10. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 18.03.10 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 18 de març i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 25 de març de 2010, per import de 80.366,23 , corresponent a la relació F/2010/8 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar amb càrrec del pressupost general prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 25 de març de 2010 per import de 80.366,23, corresponent a la relació F/2010/8 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010 de la corporació municipal. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE FEBRER AL 15 DE MARÇ DE 2010 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de febrer al 15 de març de 2010. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha cinc caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2009, prorrogat per a l'any 2010, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de cinc mil cinc-cents noranta-dos euros amb noranta-vuit cèntims (5.592,98 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de febrer al 15 de març de 2010, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil cent quaranta-vuit euros amb trenta-dos cèntims (1.148,32 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia, durant el mes de març de 2010. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat dos-cents vint-i-tres euros amb setanta cèntims (223,70 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes de març de 2010. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents cinquanta euros amb trenta cèntims (250,30 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes de març de 2010. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat de cent noranta-set euros amb quaranta-tres cèntims (197,43 ) corresponent a les assistències a judicis dels agents de la Policia local, durant el mes de març de 2010. SISÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2009, prorrogat per a l'any 2010. 4.- PROPOSTA D'ACCEPTACIÓ DE SUBVENCIÓ DE CURSOS DE FORMACIÓ OCUPACIONAL DEL SERVEI D'OCUPACIÓ DE CATALUNYA D'acord amb la resolució TRE/563/2009 de 22 de desembre 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'obre la convocatòria anticipada per a la concessió de subvencions a entitats locals per realitzar accions formatives adreçades prioritàriament a treballadors/es en situació de desocupació, per a l'any 2010. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, va aprovar mitjançar Decret núm.61/2010 de data 26 de gener de 2010, la sol·licitud al Servei d'Ocupació de Catalunya per a la realització d'accions formatives durant l'exercici 2010, a l'empara de la resolució TRI/790/2007, de 28 de febrer de 2007, per la concessió de subvencions per a la realització d'accions de formació professional i ocupacional del Pla FIP, que preveu l'ordre de 14 de gener de 2000, modificada per l'Ordre de 28 de febrer de 2002 i l'Ordre de 23 d'abril de 2002. Atès que, mitjançant Resolució de data 8 de març de 2010, dictada pel Director del Servei d'Ocupació, es va acordar atorgar la subvenció per un import total de 58.402,50 euros a càrrec de la corresponent partida pressupostària, per a la realització de les accions de formació següents: 51967/001 Auxiliar d'infermeria en geriatria...........27.450,00 51967/002 Auxiliar d'infermeria en geriatria...........27.450,00 51967/003 Anglès elemental ....................... 3.502,50 Total subvenció ................................................. 58.402,50 Atès que, un cop verificat per part del Servei d'Ocupació de Catalunya l'acompliment de la condició de presentació de la documentació relativa als cursos esmentats, s'ha autoritzat a l'Ajuntament de Canet de Mar l'inici de l'execució de les accions esmentades, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Obres, Serveis i Via Pública, Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar la subvenció del Servei d'Ocupació de Catalunya de 58.402,50 euros per a la realització dels dos cursos d' "Auxiliar d'infermeria en geriatria" i un "Anglès elemental " i iniciar l'execució de les accions corresponents a l'exercici 2010. SEGON.- Assumir el compromís de procedir a executar el programa finançat amb la subvenció atorgada en la forma establerta a la normativa d'aplicació. TERCER.- Facultar l'alcalde de l'Ajuntament, Sr. Joaquim Mas Rius, per signar els documents que siguin necessaris. 5.- APROVACIÓ CONVENI AMB LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER A L'ELABORACIÓ DEL PLA DIRECTOR DEL CLAVEGUERAM Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar és un ens adherit al Protocol General del Pla de Concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011. Atès que el Protocol General en la clàusula quarta, contempla com a un dels objectius estratègics l'equilibri territorial sostenible i amb aquest objectiu l'Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge impulsa el Programa de millora del servei de les infraestructures de subministrament. Atès que l'objectiu d'aquest programa és facilitar als ens locals les eines necessàries per a l'assoliment d'uns serveis de subministrament de qualitat que compleixin les característiques de sostenibilitat ambiental, viabilitat econòmica i qualitat de servei. Atès que en data 17 de febrer de 2009 el president de la Diputació de Barcelona va dictar un Decret pel qual s'aprovava la proposta del gerent dels Serveis d'¡Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitetònic, mitjançant la qual s'aprovava la minuta del conveni específic de col·laboració perquè l'Ajuntament de Canet de Mar rebés una subvenció de 30.000 euros per a l'elaboració del Pla director del clavegueram. Atès que per poder elaborar aquest Pla director, l'Ajuntament de Canet de Mar hi havia de destinar 20.000 euros del seu pressupost. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar va manifestar la impossibilitat de fer front, a mig termini, de l'aportació econòmica determinada en aquest conveni específic de col·laboració. Vist que l'Ajuntament de Canet de Mar ha manifestat que les problemàtiques principals de la xarxa de clavegueram del municipi es troba localitzada en els barris centrals, essent més urgent i necessari, disposar tant de l'inventari com del Pla director d'aquesta part de la xarxa. Atès que la Diputació de Barcelona ha modificat, mitjançant Decret de la Presidència de data 22 de febrer de 2010, el conveni específic de col·laboració aprovat pel Decret de la Presidència de data 17 de febrer de 2009, en el sentit que la Diputació de Barcelona assumirà el cost de la realització del Pla director del clavegueram dels barris centrals del municipi de Canet de Mar. Vist i trobat conforme el conveni específic de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Canet de Mar, el text literal del qual és el següent: CONVENI ESPECÍFIC Programa per a la millora del servei de les infraestructures de sbuministrament Pla de conertació XBMQ 2008-2011 Dades identificatives Codi Conveni: 09/Y/47383 Actuació: Pla director de clavegueram Aportació de la Diputació: 30.000 euros Aportació Aj. Canet de Mar: ---- Tipurs de suport: tècnic Servei gestor de la Diputació: servei d'equipaments i espai públic ENTITATS QUE INTERVENEN Diputació de Barcelona: - Il·lma. Sra. Anna Hernàndez Bonancia, presidenta delegada de l'Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona, actuant en nom i representació d'aquesta corporació fent ús de les aribucions que li han estat conferides. - Sr. Francesc Bartoll i Huerta, en qualitat de secretari delegat de la corporació i alhora fedatari públic de la Diputació. Canet de Mar: - Il·lm. Sr. Joaquim Mas i Rius com a alcalde de Canet de Mar degudament autoritzat per aquest acte. - Sra. Núria Mompel Tusell, secretària i fedatària pública de la corporació municipal. MANIFESTEN I. Que l'Ajuntament de Canet de Mar s'ha adherit al Protocol General del Pla de Concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat2008-2011, per la qual cosa, a partir d'ara rebrà la denominació "ens local adherit". II. Que el Protocol General va ser a`provat pel Ple de la Diputació de Barcelona en sessió de 20 de desembre de 2007, essent un instrument dels que s'esmenten, entre d'altres, a l'article 125.2 c) del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), aprovat mitjançant Decret 179/1995, de 13 de juny, a través del qual es desplega el Pla de Concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011 (en endavant, "Pla de Concertació"). III. Que concorren les condicions necessàries per al desenvolupament de les actuacions objecte del present conveni, atesa llur naturalesa, i d'acord (en el seu cas) amb les Instruccions de gestió que la Diputació de Barcelona pugui dictar. IV. Que el Protocol General en la clàusula quarta, contempla com a un dels objectius estratègics el de l'equilibri territorial sostenible en clau de proximitat. Amb aquest objectiu, i dins la línia d'actuació de l'Ordenació i gestió del territori, l'Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge impulsa el Programa per a la millora del servei de les infraestructures de subministrament. L'objectiu d'aquest Programa és facilitar als ens locals les eines necessàries per a l'assoliment d'uns serveis de subministrament de qualitat, que compleixin les característiques següents: Qualitat de servei: subministrament suficient i continu. Dimensionament de la infraestructura amb capacitat d'adaptació a les futures demandes. Sostenibilitat ambiental: planificació, construcció i explotació de les infraestructures de manera que es redueix el seu impacte ambiental. Viabilitat econòmica: planificació de les actuacions d'una manera coherent i global. Manteniment i gestió eficients. L'àmbit d'actuació prioritari d'aquest Programa són les infraestructures de titularitat municipal: aigua potable, clavegueram i enllumenat públic. També s'inclouen les infraestructures de titularitat privada (elèctrica de baixa tensió, gas, telefonia i telecomunicacions) en tant que subministren serveis bàsics a la ciutadania i la seva distribució final es fa utilitzant l'espai públic, la gestió del qual correspon als ajuntaments, determinant-ne també la seva qualitat. El Programa per a la millora del servei de les infraestructures de subministrament incorpora el valor afegit del treball en xarxa permetent rendibilitzat la informació i els recursos impulsant diversos prodectues que permetin millorar la qualitat dels serveis de les infraestructures de subministrament dels ens locals: - Suport tècnic: elaboració d'inventaris i plans directors, eines d'ajuda per a la millora de la gestió i la planificació de les infraestructures. - Assistència en la gestió: suport en els aspectes relacionats amb la gestió de les xarxes com ara en l'elaboració de plecs per a concursos de concessions de serveis o l'estudi de tarifes. - Foment de la societat del coneixement: formació aderçada a tècniques i tècnics municipals i la realització de publicacions específiques. Per últim, es priritzaran les demandes dels municipis de menys de 20.000 habitatns, així com la gravetat i la urgència de la problemàtica. V. Que ambdues parts, en la representació que ostenten, tenen interès en desenvolupar el Protocol General a través del present conveni, i per aquest motiu el subscriuen d'acord amb el clausulat que es conté en els següents PACTES 1. OBJECTE DEL CONVENI 1.1: El present conveni té per objecte les actuacions següents: Orientació estratègica (clàusula 4a Equilibri territorial sostenible en clau de protocol General) proximitat Política local que es fomenta Dotació d'esp