ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 25 DE FEBRER DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 21.20 hores Hora que acaba: 22.45 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 18.02.10 2) Aprovació relació de despeses 3) Nomenament cap accidental de la Brigada d'Obres i Serveis 4) Aprovació pagament 1r termini ajuts extraescolars per a famílies 5) Aprovació pagament a Suara Serveis, SCCL de les quotes dels infants de 0 a 3 anys en situació socioeconòmica desfavorida escolaritzats a la llar d'infants El Palauet. Curs 2009- 2010 6) Aprovació sol·licitud subvenció al Centre d'Història Contemporània de Catalunya per a publicacions sobre història contemporània 7) Relació de decrets des del dia 8 fins al 12 de febrer de 2010 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 18.02.10 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 18 de febrer i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 25 de febrer de 2010, per import de 7.342,07 , corresponent a la relació F/2010/4 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar amb càrrec del pressupost general prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 25 de febrer de 2010 per import de 7.342,07, corresponent a la relació F/2010/4 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010 de la corporació municipal. 3.- APROVACIÓ NOMENAMENT DE CAP ACCIDENTAL DE LA BRIGADA D'OBRES I SERVEIS El Sr. Pere Coll Jodar, actual cap de la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament ha comunicat formalment a l'Ajuntament, la seva voluntat de jubilar-se anticipadament el proper dia 28 de febrer. Atès que, pel correcte funcionament de la Brigada cal nomenar un treballador per tal que ocupi interinament aquest lloc. Vist l'article 23 de la Llei General de Pressupostos de l'any 2010, estableix que durant l'any 2010, segons el qual, el nombre total de places de nou ingrés del personal del sector públic serà com a màxim igual al 15% de la taxa de reposició d'efectius, per la qual cosa no és possible efectuar una nova contractació. Atès que d'entre el personal adscrit actualment a la Brigada d'Obres i Serveis, el Sr. Pere Roura Ruscalleda, és l'oficial primera amb més antiguitat i també la persona que habitualment substituïa al cap en situació de vacances, permisos o absències, es considera la persona més adequada per ocupar interinament, aquest lloc de treball, tant per les actituds com per les aptituds demostrades al llarg de la seva relació laboral amb l'Ajuntament. Per això, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Nomenar cap accidental de la Brigada d'Obres i Serveis al Sr. Pere Roura Ruscalleda, amb efectes del dia 1 de març de 2010 i fins a la cobertura definitiva del lloc de treball. SEGON.- Incloure la plaça de cap de la Brigada d'Obres i Serveis a l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'any 2010 i promoure el procés selectiu corresponent per a la cobertura definitiva del lloc de treball. 4.- APROVACIÓ PAGAMENT PRIMER TERMINI AJUTS PER AL FOMENT DE LA PARTICIPACIÓ EN ACTIVITATS EXTRAESCOLARS DELS CENTRES EDUCATIUS SUFRAGATS AMB FONS PÚBLICS PER A ALUMNES EN SITUACIÓ DESFAVORIDA . Atès que en data 11.03.09 es va publicar al DOGC número 5336 l'Ordre EDU/85/2009, d'11 de març, per la qual s'aproven les bases generals de les línies de subvenció del Departament d'Educació, les bases específiques dels programes que les integren, i s'obre convocatòria pública per a l'any 2009. Atès que en data 2 d'abril de 2009 la Junta de Govern Local va acordar sol·licitar del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya els ajuts convocats corresponents als programes: - Programa A : Subvencions per al foment i la participació en activitats extraescolars als centres educatius sostinguts amb fons públics. Modalitat per minorar el cost de manera universal i subvencions individualitzades a famílies d'alumnat amb situacions socioeconòmiques desfavorides. - Programa B. Subvencions per a l'organització de l'activitat "Escoles obertes al juny i/o al setembre anys 2009". - Programa C. Subvencions als ajuntaments titulars de llars d'infants per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides. - Programa D. Subvencions als ajuntaments per a l'organització del servei d'acollida matinal d'infants, en centres educatius sufragats amb fons públics de Catalunya, que imparteixen educació infantil i/o primària per al curs 2009-2010. Atès que es va publicar al DOGC la resolució EDU/2344/2009, de 5 d'agost, per la qual es resol la convocatòria per a la concessió de subvencions als ajuntaments, per fomentar la participació en activitats extraescolars als centres educatius sostinguts amb fons públics per al curs 2009- 2010 i la resolució EDU/2334/2009, de 5 d'agost, per la qual es resol la convocatòria per a la concessió de subvencions a les associacions de mares i pares d'alumnes per fomentar la participació en activitats extraescolars als centres educatius sostinguts amb fons públics per al curs 2009-2010 i s'atorga subvenció a 27 activitats organitzades per les AMPA a l'Ajuntament de Canet de Mar. Atès que en data 17 de desembre de 2009 la Junta de Govern Local va acordar iniciar el procediment de concurs públic per seleccionar l'alumnat que es volia acollir a l'ajut per a participar en activitats extraescolars i que es troba en situació socioeconòmica desfavorida. Atès que mitjançant el decret núm. 100/2010, de 28 de gener de la Tinència d'Alcaldia d'Educació i Infància i Medi Ambient es va resoldre la convocatòria atorgant ajuts a 7 alumnes, condicionant-ne 3 més a l'aportació de documentació complementària i es va establir que els pagament es farien efectius en dos terminis corresponents al 50% del total de l'ajut. El primer pagament es farà efectiu al mes de febrer i el segon al mes de juliol, una vegada que s'hagi pogut comprovar que els infants han dut a terme l'activitat durant tot el curs. Atès que el detall dels imports atorgats i dels imports corresponents al pagament del primer termini són els següents: Dades Activitat Centre Educatiu Cost família Import ajut Import 1r alumne pagament LTS Patinatge Escola Misericòrdia 120 100 50 TNH Teatre Escola Misericòrdia 120 100 50 JAF Patinatge Escola Misericòrdia 120 100 50 IS Patinatge Escola Misericòrdia 120 100 50 RP Futbol Escola Misericòrdia 120 100 50 DAM Teatre Escola Misericòrdia 120 100 50 AS Futbol Escola Misericòrdia 81 55 27,5 De conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Efectuar el pagament dels imports corresponents al primer termini a les associacions de pares i mares dels centres, segons la relació següent: Dades Activitat Centre Educatiu Cost Ajut Import 1r Núm. alumne família pagament compte corrent LTS Patinatge Escola Misericòrdia 120 100 50 Annex 1 TNH Teatre Escola Misericòrdia 120 100 50 Annex 1 JAF Patinatge Escola Misericòrdia 120 100 50 Annex 1 IS Patinatge Escola Misericòrdia 120 100 50 Annex 1 RP Futbol Escola Misericòrdia 120 100 50 Annex 1 DAM Teatre Escola Misericòrdia 120 100 50 Annex 1 AS Futbol Escola Misericòrdia 81 55 27,5 Annex 1 SEGON.- Condicionar el pagament de l'import total a la comprovació a final de curs escolar del total de despesa que hagi efectuat cada alumne. TERCER.- Imputar la despesa a la partida 50 42200 48902 del pressupost prorrogat de 2009 per a l'exercici 2010, RC núm. 97 i establir que l'import total dels ajuts és de 955 . QUART.- Notificar aquest acord a la Tresoreria. 5.- APROVACIÓ PAGAMENT A SUARA SERVEIS, SCCL DE LES QUOTES DELS INFANTS DE 0 A 3 ANYS EN SITUACIÓ SOCIOECONÒMICA DESFAVORIDA ESCOLARITZATS A LA LLAR D'INFANTS EL PALAUET. Curs 2009-10 Atès que en data 11.03.09 es va publicar al DOGC número 5336 l'Ordre EDU/85/2009, d'11 de març, per la qual s'aproven les bases generals de les línies de subvenció del Departament d'Educació, les bases específiques dels programes que les integren, i s'obre convocatòria pública per a l'any 2009. Atès que en data 2 d'abril de 2009 la Junta de Govern Local va acordar sol·licitar del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya els ajuts convocats corresponents als programes: - Programa A : Subvencions per al foment i la participació en activitats extraescolars als centres educatius sostinguts amb fons públics. Modalitat per minorar el cost de manera universal i subvencions individualitzades a famílies d'alumnat amb situacions socioeconòmiques desfavorides. - Programa B. Subvencions per a l'organització de l'activitat "Escoles obertes al juny i/o al setembre anys 2009". - Programa C. Subvencions als ajuntaments titulars de llars d'infants per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides. - Programa D. Subvencions als ajuntaments per a l'organització del servei d'acollida matinal d'infants, en centres educatius sufragats amb fons públics de Catalunya, que imparteixen educació infantil i/o primària per al curs 2009-2010. Atès que mitjançant el decret núm. 908, de 9 d'agost de 2009, de la Tinència d'Alcaldia d'Educació i Medi Ambient es proposa una llista de 33 candidats per rebre els ajuts per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a 3 anys que es trobin en situacions socioeconòmiques desfavorides. Atès que en data 1 de febrer de 2010 s'ha rebut notificació del Servei de Gestió de Serveis a l'Alumnat sobre la resolució de la convocatòria pública per a la concessió d'ajuts als ajuntaments titulars de llars d'infants, per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a3 anys que es troben en situacions socioeconòmiques desfavorides. Atès que la Junta de Govern Local en sessió ordinària de data 11 de febrer de 2010 va acordar acceptar la concessió d'ajuts als ajuntaments titulars de llars d'infants, per a l'escolarització de nens i nenes de 0 a3 anys que es troben en situacions socioeconòmiques desfavorides per import de 35.541,00, corresponents als 33 candidats admesos a la convocatòria. Vist que els imports atorgats s'han d'aplicar a la reducció de la quota a què fan front les famílies dels diferents alumnes beneficiaris. De conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Efectuar el pagament a Suara Cooperativa de 20.320 corresponents a les quotes de març, abril, maig, juny i juliol. SEGON.- Efectuar el pagament a Suara Cooperativa de 2.425,71 corresponent a les bestretes que s'ha aplicat a determinades famílies, prèvia valoració dels Serveis Socials, a compte de l'ajut. TERCER.- Efectuar el pagament a Suara Cooperativa de 11.845,29 corresponents als imports que cal abonar a les famílies beneficiàries dels ajuts en concepte de les mensualitats de setembre de 2009 a febrer de 2010. QUART.- Establir que el pagament dels imports esmentats es durà a terme en 5 mensualitats durant els mesos de març a juliol de 2010 per import de 6.918,20 CINQUÈ.- Imputar la despesa a la partida 50 42200 48902 del pressupost prorrogat de 2009 per a l'exercici 2010, RC núm. 518. SISÈ.- Notificar aquest acord a Suara Cooperativa, a la Tresoreria i a les famílies beneficiàries. 6.- APROVACIÓ SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DEL CENTRE D'HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA DE CATALUNYA PER A PUBLICACIONS SOBRE HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA L'àrea de Cultura dirigeix el projecte l'Arxiu de la memòria de Canet, que compren dues fases: enregistrament audiovisual d'entrevistes i elaboració de documental divulgatiu sobre l'evolució històrica-social de Canet de Mar Atès que el Centre d'història Contemporània de Catalunya del departament de Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya ha obert la convocatòria per a l'atorgament de subvencions per a promoure la realització d'investigacions i la publicació d'obres sobre història contemporània en qualsevol tipus de format (Resolució de VCP/ 109/2010) Atès que l'Àrea de Cultura està interessada en què durant el 2010 es dugui a terme l'elaboració del documental Canet de Mar: l'Evolució d'un poble Atès que la documentació del projecte del documental s'ajusta a les línies d'actuacions de les subvencions del Centre d'Història Contemporània de Catalunya. De conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Participar en la convocatòria de subvenció del Centre d'història Contemporània de Catalunya del departament de Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya per a promoure la publicació d'obres amb el projecte "Documental ­Canet de Mar: L'Evolució d'un poble" SEGON.- Facultar l'alcalde per signar els documents que es derivin d'aquesta sol·licitud. 7.- RELACIÓ DE DECRETS DES DEL DIA 8 FINS AL 12 DE FEBRER DE 2010 Núm. Data Resum Signatura 98 08/02/2010 Aprovació nòmina complementària corporació Alcalde 99 08/02/2010 Sobreseïment tancament exp. ordre d'exec. Josep Pla, C. Òscar Figuerola Santinyà 100 08/02/2010 Presentació contenciós núm. 505/2009 Alcalde 101 08/02/2010 Parella de fet Alcalde 102 08/02/2010 Res. Exp. Sanc.