ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 DE NOVEMBRE DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 09.30 hores Hora que acaba: 11.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segona tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quart tinent d'alcalde: Francesc Martín Casares Cinquena tinenta d'alcade: Coia Galceran Artigas HI SÓN CONVIDATS Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 28.10.10 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació bases convocatòria ajuts del programa complementari Suficiència alimentària en el període de 0 a 3 anys a les escoles bressol municipals 4) Aprovació conveni de col·laboració amb la Universitat de Barcelona per a la realització de pràctiques curriculars per a estudiants de primer i segon cicles 5) Aprovació convocatòria i bases per a un tècnic mig per desenvolupar el programa d'itineraris personal d'inserció per a l'any 2010 6) Relació de decrets des del dia 18 fins al 22 d'octubre de 2010 7) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 28.10.10 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 28 d'octubre i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 4 de novembre de 2010, per import de 47.242,55 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar amb càrrec del pressupost general de l'exercici 2010, aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 12 de maig de 2010. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 4 de novembre de 2010 per import de 130.062,40 , corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Comptabilitzar en el compte (413) "creditors per operacions pendents d'aplicar al pressupost" la relació de despeses que s'adjunta per import de 730,79 fins la seva aprovació definitiva al pressupost, previ reconeixement extrajudicial de crèdits aprovat pel Ple. TERCER.- Aprovar la relació de despeses de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, per import de 43,56 . QUART.- Comptabilitzar en el compte (413) "creditors per operacions pendents d'aplicar al pressupost" de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, la relació de despeses que s'adjunta per import de 19,12 , fins la seva aprovació definitiva al pressupost, previ reconeixement extrajudicial de crèdits aprovat pel Ple. CINQUÈ.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2010. 3.- EXAMEN I APROVACIÓ BASES DE LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL PROGRAMA COMPLEMENTARIA "SUFICIÈNCIA ALIMENTÀRIA EN EL PERÍODE 0-3 A LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS. Atès que en data 27 de maig de 2010 el Ple de la Diputació de Barcelona va aprovar el Programa complementari "Suficiència alimentària en el període 0-3 a les escoles bressol municipal" 2010 en el marc de l'àmbit de suport als serveis i a les activitats de Pla de Concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011 i del règim de concertació d'aquests programa. Atès que en data 21 de juny de 2010 l'Ajuntament de Canet de Mar ha rebut notificació de la secretària general de la Diputació sobre l'adopció de l'acord. Vist que el mateix dictamen s'aprova la proposta de distribució dels ajuts i que en l'Annex 1 figura l'Ajuntament de Canet de Mar amb un ajut atorgat per import de 5.367. Atès que en data 1 de juliol de 2010 la Junta de Govern Local va acordar acceptar l'ajut esmentat. Vist això, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància i Cultura, s'acorda per unanimitat: PRIMER: Aprovar les bases de la convocatòria ajuts del programa complementaria suficiència alimentària en el període 0-3 a les escoles bressol municipals que es transcriuen a continuació BASES DE LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE SUFICIÈNCIA ALIMENTÀRIA PER A L'ALUMNAT DE L'ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL. 1. Objecte de la convocatòria. L'objecte de la convocatòria és la regulació de l'atorgament d'un ajut econòmic destinat a subvencionar les quotes del servei de menjador per als infants matriculats a l'Escola Bressol Municipal " dins el programa "Suficiència alimentària en el període 0-3 a les escoles bressols municipals" de l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona 2. Tipologia d'ajut L'ajut correspon a una transferència econòmica a l'empresa concessionària del Servei d'Escola Bressol, entitat prestadora del servei de menjador, en concepte d'ajut al pagament del servei de menjador i les exempcions de pagaments aplicades a les famílies sota aquest mateix concepte. 3. Beneficiaris Podran ser beneficiaris d'aquest ajut, les famílies amb infants entre 0 i 3 anys escolaritzats a l'Escola Bressol Municipal el curs 2010-2011. 4. Requisits Les condicions per sol·licitar ser admès/a a la convocatòria per a la concessió dels ajuts són les següents: 4.1 Requisits administratius a) Estar escolaritzat a l' Escola Bressol Municipal durant el curs 2010-2011. b) No percebre cap altra beca o ajut pel mateix concepte. c) Aportar la documentació requerida en el termini establert. 4.2 Requisits econòmics. a) La renda familiar no pot superar els llindars màxims respecte del darrer exercici fiscal liquidat de cada un dels membres computables, de conformitat amb la normativa regulador de l'impost sobre la renda de les persones físiques que s'estableixen a continuació: Famílies de dos membres 17.377,00 Famílies de tres membres 22.820,00 Famílies de quatre membres 27.069,00 Famílies de cinc membres 30.717,00 Famílies de sis membres 34.241,00 Famílies de set membres 37.576,00 Famílies de vuit membres 40.882,00 A partir del vuitè membre, s'afegiran 3.282,00 per cada nou membre computable Es denegarà l'ajut sol·licitat quan les activitats econòmiques de què siguin titulars els membres computables de la família hagin tingut el darrer any fiscal un volum de facturació superior a 155.500,00 . La renda de les famílies, als efectes d'aquestes subvencions, s'obtindrà per l'agregació de les rendes corresponents al darrer exercici fiscal liquidat de cada un dels membres computables de la unitat familiar, de conformitat amb la normativa reguladora de l'impost sobre la renda de les persones físiques. Les famílies que compleixin amb el requisit econòmic, podran justificar altres situacions socials i familiars: - Que es tracti d'un infant en acolliment - Que l'infant, el pare, la mare, tutor o tutora o germans tinguin una disminució reconeguda. - Que es tracti d'una família nombrosa o monoparental. - Que es tracti d'infants amb situació de risc social. 5 .- Presentació de sol·licituds i documentació 5.1.- Les sol·licituds, acompanyades de la documentació corresponent, s'hauran de presentar, del 8 al 19 de novembre, ambdós inclosos. El lloc de presentació serà l'Àrea d'Educació de l'Ajuntament de Canet de Mar de dilluns a divendres de 10 a 14 hores. ( Vil·la Flora, Riera Gavarra, s/n. Telèfon: 93- 795 46 25 ). Caldrà concertar cita prèvia. 5.2.- Les sol·licituds s'hauran de formalitzar en l'imprès específic normalitzat que estarà a disposició dels interessats a l'Escola Bressol Municipal de Canet de Mar i a l'Àrea d'Educació de l'Ajuntament de Canet de Mar. 5.3.- Documentació: - Sol·licitud formalitzada en l'imprès normalitzat. - Fotocòpia del DNI del pare, mare o representant legal de l'infant. - Llibre de família. - Certificat de convivència - Declaració de la renda, certificat de retencions emès per l'Agència Tributària, certificat de pensió. - Resolució administrativa que acrediti l'acolliment. - Resolució del Departament de Benestar i Família que acrediti la condició legal de discapacitat. - Carnet de família nombrosa o carnet de família monoparental. 5.4 Si les persones sol·licitants no poden adjuntar la documentació referida a la capacitat econòmica, i estiguin rebent ajuts per part del departament de Benestar Social de l'Ajuntament, es podrà fer una valoració estimativa dels ingressos d'acord amb la informació de què es disposi. En els casos en que no constin ingressos declarats en la renda de l'any anterior cal presentar, a més del corresponent certificat d'hisenda, declaració responsable sobre la situació econòmica de la família. 6. Pressupost La concessió dels ajuts està limitada per la dotació pressupostària i, per tant, es concediran els ajuts per estricte ordre de puntuació fins al valor de tall de l'esmentada dotació pressupostària, a partir del qual seran denegades, tot i que, d'acord amb els barems, li correspongui. El total de la dotació pressupostària és de 5.367,00 amb càrrec a la partida 50 32100 48900. 7. Criteris de valoració La valoració de les sol·licituds la realitzarà l'Ajuntament seguint els següents barems: 7.1. Capacitat econòmica de la unitat familiar Al quocient resultant de dividir tots els ingressos anuals familiars entre el nombre de la unitat familiar se li adjudicarà la puntuació següent: - Fins a 2.100,00 ..........................8 punts - De 2.001 a 3.000 .................... 7 punts - De 3.001 a 4.000 .................. 6 punts - De 4.001 a 5.000 .................. 5 punts - De 5.001 a 6.000 ...................4 punts - De 6.001 a 7.000 ...................3 punts - De 7.001 a 7.700 ...................2 punts - Més de 7.700 .............................0 punts En el supòsit que les persones sol·licitants no puguin adjuntar la documentació referida a la capacitat econòmica i estiguin rebent assistència social rellevant, l'Ajuntament podrà fer una valoració dels ingressos d'acord amb la taula establerta anteriorment. 7.2. Valoració sociofamiliar - Per infant en acolliment 1 punt - Per disminució de qualsevol membre de la unitat familiar 1 punt - Per condició legal de família nombrosa 1 punt - Per família monoparental 1 punt - Per risc o alt risc social (comissió valoració) fins a 2 punts PUNTS PERCENTATGE D'AJUT OBTINGUTS De 13 a 9 punts 75% De 8 a 4 punts 50% De 3 a 1 punts 25% 0 punts denegada 8. Concessió de la subvenció La Regidoria d'educació de comunicarà a l'entitat prestadora del servei de menjador i a les famílies la resolució i la quantia de l'ajut que correspon a cada nen/a. 9. Obligacions dels beneficiaris - Presentar la sol·licitud i la documentació requerida al Registre General de l'ajuntament dins del termini establert. - Comunicar a l'ajuntament qualsevol canvi en les seves circumstàncies personals i familiars que pugui significar la pèrdua del dret a l'ajut concedit. 10. Revocació dels ajuts L'incompliment de qualsevol requisit establert en aquestes bases o la falta de documentació acreditativa comportarà la revocació de l'ajut concedit. 11. Règim jurídic A tot allò no previst a les presents bases serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, les bases d'execució del pressupost i l'ordenança general de subvencions de l'Ajuntament . 12. Justificació L'ajut es justificarà mitjançant l'emissió d'una factura per part de l'entitat prestadora del servei de menjador. SEGON: Publicar aquestes les bases al tauló d'anuncis de l'Ajuntament de Canet de Mar, al tauló d'anuncis de la llar d'infants i al web municipal. 4.- SUBSCRIPCIÓ CONVENI COL.LABORACIÓ AMB LA UNIVERSITAT DE BARCELONA PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES CURRICULARS PER A ESTUDIANTS DE PRIMER I SEGON CICLES L'article 6.3 del Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, actualitzat pel RD 1267/1994, de 10 de juny, sobre directrius generals comunes als plans d'estudis dels títols de caràcter oficial i validesa a tot el territori nacional, estableix que els plans d'estudis que aprovin les universitats hauran d'especificar l'ensenyament pràctic. La Universitat de Barcelona té la voluntat d'afavorir que l'alumnat de primer i segon cicles de qualsevol dels ensenyaments oficials o propis de pregrau, completi la seva formació amb estades de pràctiques fen l'àmbit laboral. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, a través de l'Eco-Taller Canet de Mar , té interès en col·laborar en la millora formativa dels estudiants de la Universitat de Barcelona. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, considera important i adient que els estudiants de la Universitat de Barcelona, i futurs professionals, pugin dur a terme les seves activitats de pràctiques presencials, amb l'objectiu de donar suport a la millora de la qualitat de la formació dels estudiants que volen preparar-se professionalment. Vist i trobat conforme el conveni que es transcriu a continuació: CONVENI DE PRÀCTIQUES CURRICULARS EN EMPRESES I INSTITUCIONS PER A ESTUDIANTS DE PRIMER I SEGON CICLES PARTS D'una banda, la Sra. Anna Maria Escofet Roig, com a degana de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona, amb el NIF Q-0818001-J, ubicada al passeig Vall d'Hebron, núm. 171, de Barcelona, amb el codi postal 08035 i telèfon 93.403.51.99, i per delegació del rector d'aquesta Universitat; i de l'altra, el Sr. / la Sra. , com a representant legal de l'empresa o institució , amb el NIF ,ubicada al carrer/passeig núm , de , amb el codi postal i telèfon . Ambdues parts subscrivim aquest conveni de pràctiques acordat a l'empara del Pla d'estudis de l'ensenyament d'Educació Social de la Facultat Pedagogia d'aquesta Universitat. ANTECEDENTS 1. La Llei orgànica 6/2001, d'universitats, estableix en els articles 2.2.d, 33.1 i 34.3 que les universitats, en ús de la seva autonomia, poden impartir els seus propis estudis. 2. L'Estatut de la Universitat de Barcelona aprovat pel Decret 246/2003, de 8 d'octubre, estableix, en el seu article 99, la possibilitat d'oferir altres ensenyaments. 3. La normativa reguladora de les pràctiques en empreses i institucions aprovada pel Consell de Govern en data 6 de juliol de 2004. 4. El Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, actualitzat pel RD 1267/1994, de 10 de juny, sobre directrius generals comunes als plans d'estudis dels títols de caràcter oficial i validesa a tot el territori nacional. L'article 6.3 estableix que els plans d'estudis que aprovin les universitats hauran d'especificar l'ensenyament pràctic. 5. La voluntat de la Universitat de Barcelona d'afavorir que l'alumnat de primer i segon cicles de qualsevol dels ensenyaments oficials o propis de pregrau que ofereix, o dels que ofereixen els seus centres adscrits, completi la seva formació amb estades de pràcti