ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 20 DE GENER DE 2011 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 09.15 hores Hora que acaba: 12.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segona tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quart tinent d'alcalde: Francesc Martín Casares Cinquena tinenta d'alcalde: Coia Galceran Artigas HI SÓN CONVIDATS Marisol Pacheco Martos EXCUSA LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 13.01.11 2) Aprovació serveis extraordinaris mes de gener 3) Aprovació adhesió al conveni marc de col·laboració amb l'Agència de Residus de Catalunya i les entitats gestores dels sistemes integrats de gestió (SIG) de residus de piles i acumuladors 4) Aprovació adhesió al conveni amb el Departament d'Interior per a la Xarxa Rescat de Radiocomunicacions d'Emergències i Seguretat de Catalunya i al conveni de cessió d'ús del programari de gestió i suport als processos de les Policies locals SIPCAT 5) Aprovació adhesió al conveni marc de col·laboració amb el Departament de Governació i Administracions Públiques, el consorci Localret, l'Ajuntament de Barcelona i el Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya per a l'impuls i el desenvolupament de la interoperabilitat dels sistemes d'informació de les administracions catalanes 6) Aprovació conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme per a la utilització del programa informàtic de gestió d'expedients acollits a la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (LAPAD) 7) Aprovació sol·licitud ajuts en l'àmbit d'Educació XBMQ 2011 8) Aprovació pròrroga llicències paradistes mercat setmanal 9) Relació de decrets des del dia 3 fins al dia 7 de gener de 2011 10) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 13.01.11 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 13 de gener i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE DESEMBRE DE 2010 AL 15 DE GENER DE 2011 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de desembre de 2010 al 15 de gener de 2011. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha cinc caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis. Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2010, prorrogat per a l'any 2011, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de quatre mil set-cents vuitanta-nou euros amb setanta-vuit cèntims (4.789,78 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de desembre de 2010 i 15 de gener de 2011, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil sis-cents noranta-nou euros amb setze cèntims (1.699,16 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia durant el mes de gener de 2011. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat tres-cents setanta-vuit euros amb cinquanta-set cèntims (378,57 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes de gener de 2011. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents quatre euros amb dotze cèntims (204,12 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes de gener de 2011. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat seixanta-cinc euros amb vuitanta-un cèntims (65,81 ) corresponent a l'assistència a judicis, fora d'hores de treball, per personal de la Policia local durant el mes de gener de 2011. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat mil sis-cents cinc euros amb dinou cèntims (1.605,19 ) corresponent al complement de festivitat, per treballar dies dels establerts en a la sectorial de la Policia Local, durant les festes nadalenques passades. SETÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2010, prorrogat pel 2011. 3.- DENEGACIÓ RECURS DE REPOSICIÓ INTERPOSAT PER BASSAS ARQUITECTES, SL, CONTRA LA DENEGACIÓ DE L'APROVACIÓ DE LA FACTURA NÚM. BAPROF102010 Atès que Francesc Bassas Alsina, en nom i representació de Bassas Arquitectes, SL, presentà, en data 5 de gener de 2010, una factura en concepte d'honoraris per a la redacció del projecte i direcció de les obres d'impermeabilització de la coberta de l'aparcament subterrani situat sota la plaça Universitat de Canet de Mar, per un import de 31.481,96 , IVA inclòs. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 11 de novembre de 2010, va acordar denegar l'aprovació de la factura núm. BAPROF102010 presentada en data 5/01/2010 per Bassas Arquitectes, SL, en concepte d'honoraris per "projecte i direcció de les obres d'impermeabilització de la coberta de l'aparcament subterrani situat sota la plaça universitat de Canet de Mar". Atès que en data 13 de desembre de 2010, el Sr. FBA, actuant en nom i representació de Bassas Arquitectes, SL, interposà un recurs de reposició contra l'anterior acord. Vist l'informe emès en data 11 de gener de 2011, per la secretària de la Corporació, la Sra. Núria Mompel i Tusell, el contingut literal del qual és el següent: Núria Mompel i Tusell, Secretària de l'Ajuntament de Canet de Mar, en relació al recurs de reposició interposat per Bassas Arquitectes, SL, en relació amb l'acord pres per la Junta de Govern Local en cessió de data 11 de novembre de 2011, pel que es va denegar l'aprovació de la factura núm. BAPROF102010, emet el següent: INFORME Primer.- La Junta de Govern Local, en sessió de data 11 de novembre de 2011, va acordar denegar l'aprovació de la factura núm. BAPROF102010 presentada en data 5/01/2010 per Bassas Arquitectes, SL, en concepte d'honoraris per "projecte i direcció de les obres d'impermeabilització de la coberta de l'aparcament subterrani situat sota la plaça universitat de Canet de Mar", en considerar-se que no era procedent per les raons exposades a l'informe emès en data 26/10/2010 per l'arquitecte tècnic, Sr. Josep M. Pedrós Dabó i la cap del servei de Secretaria, Sra. Cristina Cabruja i Sagré. En contra de l'anterior acord, el Sr. FBA, arquitecte representant de Bassas Arquitectes, SL, redactà un recurs de reposició que fou presentat a l'Ajuntament en data 13 de desembre de 2010. Segon.- Analitzat el contingut de l'esmentat recurs es constata que en dedica gran part a intentar justificar que l'important increment del pressupost inicial del projecte no ha estat conseqüència de defectes del projecte mentre que tant sols les al·legacions efectuades en la seva conclusió primera pretenen rebatre l'acord impugnat, en concret la denegació de l'aprovació de la factura núm. BAPROF102010 presentada en data 5/01/2010 per Bassas Arquitectes, SL. Per aquesta raó, aquest informe es limitarà a donar resposta a la conclusió primera del recurs de reposició impugnat, ja que la conclusió segona res té a veure amb la denegació de l'aprovació de la factura esmentada. En aquest sentit, cal deixar constància que el mateix Sr. FBA, en el seu recurs de reposició, reconeix en reiterades ocasions que la solució dels problemes de filtracions d'aigua a l'aparcament ubicat al subsòl de la plaça no s'havia previst al pressupost d'adjudicació. Efectivament, això és així perquè la necessitat d'executar les obres d'impermeabilització va ser conseqüència d'una causa imprevista, l'existència de filtracions, i que com a tal no s'havia previst al projecte. Per aquesta raó es fa necessari procedir a la modificació del contracte d'obres adjudicat a Coptalia, SAU, la qual com a tota modificació qualitativa d'un contracte d'obres, es materialitza en un projecte reformat, això és, en una variació del projecte primitiu (novació objectiva). Efectivament, Bassas Arquitectes, SL, va redactar un projecte refós en el que incloïa el projecte inicial d'urbanització de la plaça amb les modificacions que havia estat necessari introduir (entre elles les obres d'impermeabilització) i el projecte de l'edifici de serveis. La Junta de Govern Local, en sessió de data 19 de febrer de 2009, va ratificar el Decret de l'Alcaldia núm. 1287/2008, de 30 de desembre, pel que, entre d'altres coses, s'aprovaven les actes de preus contradictoris núm. 1 i 2, que incloïen els esmentats treballs d'impermeabilització i que, no ho oblidem, van ser redactades i presentades a l'Administració per a la seva aprovació, per la pròpia direcció facultativa de l'obra. Arribats a aquest punt cal recordar al recurrent que les modificacions qualitatives o preus contradictoris, d'acord amb l'article 217.2 LCSP són aquelles que suposen la introducció d'unitats d'obra no compreses en el projecte o les característiques de les quals difereixin substancialment d'elles. Per tant, no es troben mai inclosos al pressupost d'adjudicació ja que no figuren al projecte en base al qual s'ha licitat l'obra. De tot l'exposat resulta evident que les obres d'impermeabilització que no estaven previstes al projecte inicial i que, no obstant, va resultar necessari realitzar per poder executar l'obra d'urbanització, van suposar una modificació del contracte d'obres adjudicat a Coptalia, SAU, modificació que en la seva major part va tenir el caràcter de qualitativa ja que va suposar la inclusió dels preus contradictoris previstos a les actes núm. 1 i 2, les quals van ser aprovades per la Junta de Govern Local en sessió de data 19 de febrer de 2009. Una vegada aclarit que les obres d'impermeabilització a les que es refereix la factura núm. BAPROF102010 van suposar la modificació del contracte d'obres adjudicat a Coptalia, SAU, i en conseqüència, la creació dels preus contradictoris previstos a les actes núm. 1 i 2, cal concloure que a aquestes obres els és plenament d'aplicació la clàusula novena del contracte formalitzat entre Bassas Arquitectes, SL i l'Ajuntament de Canet de Mar en data 13 de juny de 2006, la qual transcrita literalment diu: "El contractista no tindrà dret a la revisió dels seus honoraris, ni del preu del contracte, per causa de modificacions en el projecte que s'introduïssin en el decurs de l'execució de els obres, ni com a conseqüència de les obres complementàries, ni per modificacions simples ni per actes de preus contradictoris". CONCLUSIÓ Així doncs tenint en compte tot l'exposat, la qui subscriu considera que no és possible estimar el recurs de reposició interposat per Bassas Arquitectes, SL, en data 13 de desembre, ja que la necessitat d'executar obres d'impermeabilització no previstes al projecte va comportar la modificació d'aquest, i segons la clàusula novena del contracte formalitzat en data 13 de juny de 2006, la direcció facultativa no té dret a la revisió dels seus honoraris per causa de les modificacions en el projecte que s'introduïssin durant l'execució de les obres, ni com a conseqüència de les obres complementàries, ni per modificacions simples ni per actes de preus contradictoris. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Benestar Social, Sanitat, Festes Populars i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Desestimar el recurs de reposició interposat pel Sr. FBA, en nom i representació de Bassas Arquitectes, SL, ja que les obres a les que es refereix la factura núm. BAPROF102010, van suposar la modificació del projecte inicial i segons disposa la clàusula novena del contracte formalitzat en data 13 de juny de 2006, entre Bassas Arquitectes, SL, i l'Ajuntament de Canet de Mar per a la redacció del projecte i direcció facultativa de les obres d'urbanització de la plaça Universitat, el contractista no tindrà dret a la revisió dels seus honoraris, ni del preu del contracte, per causa de modificacions en el projecte que s'introduïssin en el decurs de l'execució de els obres, ni com a conseqüència de les obres complementàries, ni per modificacions simples ni per actes de preus contradictoris. SEGON.- Que es notifiqui el present acord a la Intervenció municipal i a l'interessat. 4.- ADHESIÓ AL CONVENI MARC DE COL·LABORACIÓ AMB L'AGÈNCIA DE RESIDUS DE CATALUNYA I LES ENTITATS GESTORES DELS SISTEMES INTEGRATS DE GESTIÓ (SIG) DE RESIDUS DE PILES I ACUMULADORS Atès que el reial decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors i la gestió ambiental dels seus residus, estableix les condicions tècniques i de qualitat ecològica que s'hauran de respectar en la recollida i la gestió d'aquests residus, d'acord amb la Directiva 2006/66/CE del Parlament Europeu i del consell, de 6 de setembre de 2006, relativa a les piles i els acumuladors i als residus de piles i acumuladors. Atès que el Reial decret esmentat determina que la responsabilitat d'assegurar la bona gestió de les piles i els acumuladors, començant per la recollida selectiva i la consecució dels objectius ecològics de recollida que hi figuren, correspon als productors, és a dir, qualsevol persona física o jurídica que, amb independència de la tècnica de venda utilitzada, posi per primera vegada en el mercat les piles i els acumuladors, en el marc d'una activitat professional, i això en aplicació dels principis de responsabilitat del producte i de qui contamina paga. Atès que els responsables de la posada en el mercat de les piles i els acumuladors podran complir aquestes obligacions ja sigui establint el seu propi sistema de gestió individual, participant en un SIG, contribuint econòmicament als sistemes públics de gestió o establint un sistema de dipòsit, devolució i retorn de les piles, els acumuladors i les bateries usats que hagi posat en el mercat, sempre garantint que es compleixen els objectius de gestió establerts en el Reial decret 106/2008. Atès que, d'acord amb el Reial decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors, tots els costes de les operacions de recollida i gestió d'aquests residus, inclosos els de recollida selectiva, transport, classificació, emmagatzematge temporal, tractament i reciclatge, ser