ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 10 DE FEBRER DE 2011 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 9.30 hores Hora que acaba: 11.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segona tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quart tinent d'alcalde: Francesc Martín Casares Cinquena tinenta d'alcalde: Coia Galceran Artigas HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 03.01.11 2) Aprovació relació de despeses 3) Adjudicació contracte subministrament en modalitat de rènting de 6 vehicles per a la brigada municipal 4) Aprovació modificació tarifes per a la utilització de les sales de vetlla del tanatori municipal 5) Desestimació recurs de reposició contra l'aprovació inicial del projecte de la Fundació Els Garrofers 6) Incautació garantia definitiva contracte manteniment parcs i jardins 7) Aprovació pla d'usos de les platges de Canet de Mar per a les temporades d'estiu 2011-2015 8) Aprovació bases específiques diverses places 9) Aprovació convocatòria plaça interina interventor 10) Aprovació protocol de col·laboració amb el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya per a la implementació del "Programa d'Indicadors Culturals per a l'Entorn Municipal" (PICEM) 11) Relació de decrets des del dia 24 fins al dia 28 de gener de 2011 12) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 03.02.11 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 3 de febrer i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 10 de febrer de 2011, per import de 42.957,42 , corresponent a la relació de factures núm. F/2011/1 Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 10 de febrer de 2011, per import de 42.957,42 , corresponent a la relació de factures núm. F/2011/1 SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2011. 3.- ADJUDICACIÓ CONTRACTE SUBMINISTRAMENT, EN LA MODALITAT DE RÈNTING, DE 6 VEHICLES PER A LA BRIGADA MUNICIPAL Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 18 de novembre de 2010, va acordar incoar expedient mitjançant procediment obert i tramitació urgent per a la contractació d'un subministrament, en la modalitat de rènting, de 6 vehicles a destinar a la brigada municipal de Canet de Mar, així com aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que havia de regir l'esmentada contractació. Atès que la licitació es va publicar al perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar en data 22 de novembre de 2010, així com en el DOGC núm. 5773 de data 13 de desembre de 2010, en el BOE núm. 298 de data 8 de desembre de 2010 i en el DOUE núm. S227 de data 23 de novembre de 2010. Atès que en data 30 de desembre de 2010, es va procedir a l'obertura dels sobres A i B aixecant-se les corresponents actes per part de la Mesa de Contractació. Atès que en data 12 de gener de 2011, l'enginyera municipal, Sra. Sílvia Amatller Micola, va emetre el corresponent informe de valoració de la documentació tècnica presentada. Vista l'acta de valoració dels sobres B i C emesa per la Mesa de Contractació, en data 14 de gener de 2011, el contingut literal de la qual és el següent: "ACTA DE VALORACIÓ DEL SOBRES B I C DE LA PLICA PRESENTADA EN EL PROCEDIMENT OBERT PER A LA CONTRACTACIÓ DEL SUBMINISTRAMENT, EN LA MODALITAT DE RÈNTING, DE 6 VEHICLES DESTINATS A LA BRIGADA MUNICPAL Lloc: Despatx annex a l'Alcaldia Data: 14 de gener de 2011 Horari: 11 hores. Hi assisteixen: Joaquim Mas i Rius, Alcalde Albert Lamana i Grau, regidor d'Obres, Serveis i Via Pública. Roser Argemí Villascusa, interventora Acctal. de la Corporació Núria Mompel i Tusell, secretària de la Corporació. Imma Umbert Hugas, que actua com a Secretària de la Mesa de Contractació Desenvolupament de la sessió 1. L'objecte de la sessió és la valoració de la documentació tècnica presentada en el sobre B així com l'econòmica presentada al sobre C aportades per l'únic licitador presentat en el procediment obert per a la contractació del subministrament, en la modalitat de rènting, de 6 vehicles destinats a la brigada municipal, convocat per acord de la Junta de Govern Local, pres en sessió de data 18.11.2010, publicat en el suplement del DOUE núm. 227 de data 23.11.2010, en el BOE núm. 298 de data 8.12.2010, en el DOGC núm. 5773 de data 13.12.2010, i en el perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar en data 22.11.2010. 2. De l'acta de qualificació de la documentació que es va dur a terme el 30.12.2010, es va deduir que l'únic licitador presentat havia aportat tota la documentació exigida pel PCAP. 3. La Mesa de Contractació va donar trasllat dels sobres B i C a l'enginyera municipal, la qual ha emès un informe, el contingut literal del qual és el següent: "Na Sílvia Amatller Micola, Enginyera Municipal, emet el següent INFORME Vista la oferta presentada per "FRAIKIN ALQUILER DE VEHÍCULOS, S.A." (abreujat com a FRAIKIN en el present informe) pel subministrament de sis vehicles destinats a la brigada municipal, en la modalitat d'arrendament sense opció de compra, el tècnic que subscriu en considera el següent: Per a l'anàlisi i valoració de la oferta esmentada s'han seguit els criteris que figuren en la clàusula X del Plec de Clàusules Administratives Particulars que regeix el procediment negociat sense publicitat aprovat per la Junta de Govern Local, en sessió de data 18 de novembre de 2010 per a aquesta contractació. A tal efecte s'han analitzat les documentacions que figuren en els sobres "B" i "C" presentats per l'empresa indicada. Es resumeixen seguidament les valoracions tècnic-econòmiques fetes en cadascun dels criteris apuntats en la clàusula X referenciada, amb els raonaments escaients: a) OFERTA ECONÒMICA El preu ofert pel licitador ha estat de 172.752,00 , IVA exclòs. Aquesta oferta no supera el tipus de licitació que, de conformitat amb la clàusula III del Plec, estava establert en 201.936,00 . Així doncs, la baixa oferta ha estat del 14,45%. b) MILLORES TÈCNIQUES DELS VEHICLES OFERTATS L'empresa FRAIKIN ofereix un 4 vehicles marca Piaggio model "Quargo Tipper caja basculante", un vehicle marca Piaggio model "New Porter 1.3 16v Furgó" i un vehicle marca Nissan, model "NV200 furgó versió confort + a/a" Analitzant les característiques que la clàusula XIII del Plec fixa per als diferents vehicles s'observa que els models oferts són susceptibles de poder- les acomplir en la seva totalitat. En concret, pel que fa als quatre vehicles formats per una cabina i caixa oberta basculant amb laterals abatibles, els vehicles oferts compleixen les característiques tècniques sol·licitades, tot i que no especifica res de l'equipament detallat al plec, només en el que fa referència a la instal·lació de bluetooth. Així mateix, incorpora com a millores Radio CD i ganxos de subjecció a la caixa per tal de facilitar la immobilitat de les diferents mesures de càrrega. En quant al furgó tancat amb 5 portes, el vehicle ofert compleix també les característiques sol·licitades, especificant pràcticament tot l'equipament sol·licitat. Com a millores incorporen un radio CD, tancament centralitzat, aixeca vidres elèctric i el sistema E.P.S, que facilita les maniobres d'aparcament. I pel que respecta al furgó curt amb dos portes lliscants, el model ofert també presenta les característiques que se li sol·liciten, incorporant com a millores ràdio CD amb 2 altaveus, aire condicionat i anclatges lliscants. Així mateix, per a tots els vehicles incorpora armilla reflectant, bombetes de recanvi, triangles d'avaria, un extintor i l'escut de l'ajuntament a les portes laterals dels vehicles. c) SERVEIS COMPLEMENTARIS OFERTS PEL LICITADOR L'oferta presentada per FRAIKIN presenta com a serveis complementaris: - Servei d'atenció al client 24 h, 365 dies/any, per qualsevol comunicació, incidència o consulta. - Gestió i pagament del manteniment preventiu del vehicle, incloent peces, mà d'obra i pneumàtics sense límit de quilòmetres. - Gestió i pagament del manteniment preventiu de la carrosseria, incloent peces i mà d'obra. - Gestió i pagament del manteniment correctiu del vehicle - Gestió i pagament del manteniment correctiu de la carrosseria i grups hidràulics, incloent peces i mà d'obra. - Seguiment preventiu del manteniment del vehicle i la carrosseria. - Gestió i pagament de l'impost municipal - Gestió i pagament de les revisions obligatòries, ITV, homologacions i les que siguin obligatòries segons la legislació vigent. - Gestió i tramitació de talles, manteniments, ITV i tot el que es deriva de les cobertures del contracte d'arrendament. d) MILLORA EN EL TERMINI DE LLIURAMENT L'empresa FRAIKIN es compromet en el lliurament dels vehicles en el termini de 55 dies a comptar des de la formalització del contracte. El termini de lliurament establert a la clàusula XVIII del plec és de 60 dies des de la formalització del contracte. Així doncs, l'empresa millora en 5 dies el termini de lliurament. e) MAJOR PREU/QUILÒMETRE A ABONAR A L'AJUNTAMENT PEL QUILOMETRATGE NO ESGOTAT SOBRE EL CONTRACTAT L'empresa FRAIKIN ofereix una quantitat de 0,0503 més IVA pel quilometratge concertat i no esgotat en finalitzar l'arrendament, que coincideix amb el tipus establert en la clàusula V del Plec. f) MENOR PREU/QUILÒMETRE PER EXCÉS DE QUILOMETRATGE CONTRACTAT L'empresa FRAIKIN ofereix en aquest cas un càrrec de 0,067 més IVA pels quilòmetres d'excés respecte el quilometratge concertat. En el Plec es considerava el preu de 0,1006 per quilòmetre, millorant per tant així el preu en 0,0336 més IVA el preu per quilòmetre. --------- o 0 o --------- Resumint, a judici del tècnic que sotasigna, s'ha de considerar que l'oferta presentada per l'empresa FRAIKIN ALQUILER DE VEHÍCULOS, S.A., és susceptible d'ajustar-se a les exigències i directrius definides en el Plec de Clàusules Administratives Particulars i de prescripcions tècniques del subministrament de sis vehicles destinats a la brigada municipal, tenint en compte que la seva oferta respecta totes les clàusules del mateix, així com presenta algunes millores tècniques al vehicle, ofereix serveis complementaris, redueix el termini de lliurament del vehicle, realitza una baixa de preu respecte al tipus establert al plec, així com minora el preu per quilòmetre per excés del quilometratge contractat. Així mateix, tenint en compte que no hi ha cap altra oferta amb la què competir, es considera que la presentada per FRAIKIN ALQUILER DE VEHÍCULOS, S.A. és per tant l'oferta més avantatjosa. Tot el qual s'informa per a què es procedeixi segons superior criteri." 4. A la vista de l'anterior informe, la mesa de contractació acorda per unanimitat elevar a l'òrgan de contractació la proposta d'adjudicació del contracte a favor de l'empresa Fraikin Alquiler de Vehículos, SA, atès que és l'únic licitador presentat i compleix totes i cadascuna de les condicions fixades en el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que han regit la present contractació. Essent les 11.20 hores es dóna per finalitzat el present acte, signant l'acta el president, la secretària de la Mesa i els vocals." Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 35/2011, de 14 de gener, es va requerir a Frakin Alquiler de Vehículos, SA, per tal que en el termini de 5 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la recepció del requeriment, aportés a les oficines municipals la documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Atès que Frakin Alquiler de Vehículos, SA, ha aportat els corresponents certificats conforme es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Vist l'expedient administratiu de referència i de conformitat amb allò que disposa l'article 135.3 de la LCSP, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Obres, Serveis i Via Pública, Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Adjudicar, de conformitat amb la proposta formulada per la Mesa de Contractació en la reunió duta a terme el 14/01/2011, el contracte per al subministrament, en la modalitat de rènting, de 6 vehicles a destinar a la brigada municipal de Canet de Mar, a l'empresa Fraikin Alquiler de Vehículos, SA, pel preu de 172.752,00 , IVA exclòs, el qual puja un import de 31.095,36 , amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a les millores proposades en l'oferta presentada pel propi licitador. Donada la naturalesa del contracte de rènting, el preu del contracte no serà objecte de revisió. Aquest preu inclou tot tipus de tributs derivats del rènting, transport dels vehicles fins a les dependències municipals, recollida d'aquests al finalitzar el període de vigència del contracte, assegurança a tot risc sense franquícia, rotulació dels vehicles amb l'anagrama de l'Ajuntament, manteniments de tot tipus del vehicle, en especial, canvi de pneumàtics sense límit de quilòmetres i totes les reparacions que exigeixi el seu entreteniment i conservació. El preu del present contracte queda desglossat de la manera següent: Preu mensual de les Piaggio Quargo Tipper ................... 598 /IVA exclòs Preu mensual de la Piaggio Porter Furgó ....................... 557 /IVA exclòs Preu mensual de la Nissan NV200 Furgó ....................... 650 /IVA exclòs SEGON.- El quilometratge contractat és de 833 km mensuals per les 5 Piaggios i de 1667 km mensuals per la Nissan NV200 furgó. En cas que, finalitzat l'arrendament, no s'hagués esgotat el quilometratge concertat, l'Ajuntament percebrà del contractista la quantitat que resulti de multiplicar 0,0502 més IVA, pel nombre de quilòmetres diferencials. En cas que, finalitzat l'arrendament, s'hagués excedit el quilometratge concertat, l'Ajuntament abonarà al contractista l'import que resulti de multiplicar 0,067 més IVA, pel nombre de quilòmetres diferencials. En cas que es produïssin variacions superiors al 25% del quilòmetres inclosos en el contracte, es recalcularà una nova quota per adaptar-la al quilometratge efectuat. TERCER.- La durada del present contracte d'arrendament