ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 29 DE DESEMBRE DE 2011 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 08.35 hores Hora que acaba: 09.20 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 22.12.11 2) Aprovació relació de despeses 3) Sol·licitud modificació autorització escola bressol 4) Col·laboració de l'Ajuntament de Canet de Mar en el programa de qualificació professional i inicial (PQPI) modalitat PPTT del Baix Maresme 5) Aprovació concessió llicència divisió horitzontal immoble riera del Pinar, XX 6) Aprovació concessió llicència primera ocupació de la reforma i l'ampliació de l'edifici a la riera de la Torre, XX 7) Relació de decrets des del dia 12 fins al dia 16 de desembre de 2011 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 22.12.11 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 22 de desembre i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 29 de desembre de 2011, i per import de 204.190,43 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 29 de desembre de 2011, per import de 204.190,43 , corresponent a la relació F/2011/28 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la corporació municipal de l'any 2011. 3.- SOL·LICITUD MODIFICACIÓ AUTORITZACIÓ ESCOLA BRESSOL Atès que en data 14 de novembre de 2003 es va signar un conveni entre l'Ajuntament de Canet de Mar i el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya de creació de la llar d'infants pública de Canet de Mar, amb codi de centre 08063187, de titularitat municipal, ubicada a la ronda del Doctor Manresa, 21, de Canet de Mar. Vist que en data 27 de novembre de 2008 es va signar una addenda al conveni entre l'Ajuntament de Canet de Mar i el Departament d'Educació per tal d'ampliar la capacitat de la llar d'infants, mitjançant la instal·lació provisional d'uns mòduls prefabricats i que la vigència de l'addenda es va supeditar a la vigència del contracte de lloguer dels espais en què es concretava. Atès que en data 7 de gener de 2010 es va signar la segona addenda al conveni entre l'Ajuntament de Canet de Mar i el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya de creació de la llar d'infants pública de Canet de Mar amb efectes des de l'inici de curs 2009-2010, en el qual es modificava la composició del centre segons les característiques que s'indiquen: Codi de centre: 08063187 Denominació genèrica: Llar d'infants pública Denominació específica: El Palauet Titular: Ajuntament de Canet de Mar NIF del titular: P0803900J Ensenyament autoritzats: Primer cicle d'educació infantil Ubicació: Ronda Doctor Manresa,21, Canet de Mar Capacitat màxima total I simultània del centre: 12 grups i 164 alumnes del primer cicle de l'educació infantil, sense perjudici que el centre estableixi una distribució diferent, d'acord amb l'article 12.2 del Decret 282/2006, respectant, en tot cas, les superfícies per alumne que preveu l'article 13 del mateix Decret. Vist que l'autorització de 12 grups i 164 alumnes de capacitat màxima total i simultània es concreta en la distribució de grups següent: 4 grups d'infants de 0 a 1 any 4 grups d'infants d' 1 a 2 anys 4 grups d'infants de 2 a 3 anys Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar té interès de modificar la capacitat màxima total i simultània del centre per tal de poder autoritzar la capacitat màxima de cadascuna de les aules, tenint en compte allò que sobre les condicions de l'espai i les superfícies per alumne estableix el Decret 282/2006 i sens perjudici que el centre estableixi una distribució diferent i adequada a la demanda real de places. Vista la documentació de referència, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la sol·licitud de modificació de la capacitat màxima autoritzada de l'EMB El Palauet al Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, segons la distribució de grups següent: Nre. de grups: 12 2 grups d'infants de 0 a 1 any 2 grups d'infants d' 1 a 2 anys 8 grups d'infants de 2 a 3 anys SEGON.- Notificar aquest acord al Departament d'Ensenyament , a la direcció de la llar d'infants municipal i a l'empresa concessionària del servei. 4.- COL·LABORACIÓ DE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR EN EL PROGRAMA DE QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL I INICIAL (PQPI) MODALITAT PPTT DEL BAIX MARESME Atès que dins els programes de Transició Escola Treball, s'ofereix una ventall de programes i projectes professionalitzadors dirigits a un col·lectiu susceptible de risc d'exclusió social, per manca de d'èxit escolar. Vist el capítol I del títol 7 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny, que permet als ens locals establir convenis de cooperació per a la prestació de serveis, la satisfacció dels quals tingui un interès comú. Atès que al Baix Maresme, ha posat en funcionament un Programa de Qualificació Professional Inicial, modalitat PTT, amb la col·laboració de la Diputació i la Generalitat de Catalunya, amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats d'aquests joves. Vist que s'ha constituït, sota conveni regulador, una xarxa de tres municipis amb un ens gestor, Montgat i amb col·laboració puntual de Masnou (4t municipi), dirigit a 30 alumnes (màxim 32) en dues modalitats, Hostaleria (cuina i sala) i comerç-administratiu. Atès que aquesta Xarxa de Programes de Qualificació Professional Inicial del Baix Maresme, és oberta a tots els joves del Baix Maresme i rodalies en cas que hi hagi places vacants i que la Xarxa obra l'opció d'adherir-se nous municipis i la col·laboració dels Ajuntaments de la comarca. Vist que la Xarxa amb acord comú, aposta per sol·licitar als Ajuntaments dels alumnes que del PQPI-PTT Baix Maresme puguin participar de manera voluntària en la part econòmica dels seus habitants. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar ha rebut informe tècnic de l'Ajuntament de Tiana en què s'informa de la participació d'un jove del municipi en el PTT que impulsa la xarxa, concretament en la modalitat d'hostaleria. Vist que l'aportació per alumne que fan els diferents ajuntaments és de 1.126. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar es conscient de la necessitat d'impulsar programes i projectes professionalitzadors i de la manca d'aquests al municipi i rodalia. Vist això, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar l'aportació de l'import de 1.126 en concepte d'escolarització total de l'alumne de Canet de Mar que forma part del Programa de Qualificació Professional Inicial (PQPI-PTT) de dos perfils professionals pel curs 2011-2012, adreçat als joves de 16 a 21 anys del Baix Maresme. SEGON.- Imputar la despesa a la partida 50 32100 48905 RC núm. 2371. TERCER.- Realitzar transferència de l'import esmentat a l'Ajuntament de Montgat, ens gestor de la Xarxa PQPI Maresme, al número de compte de la Caixa de Catalunya següent: 2013 0631 10 0200000115. QUART.- Establir que la Xarxa PQPI Maresme trametrà a l'Ajuntament de Canet de Mar informes de seguiment de l'alumne, certificació final de l'aprofitament del programa i certificació de la correcta aplicació dels fons transferits. CINQUÈ.- Notificar aquest acord a la Tresoreria i als ajuntaments de Montgat i Tiana. 5.- APROVACIÓ CONCESSIÓ LLICENCIA DE DIVISIÓ HORITZONTAL IMMOBLE SITUAT A LA RIERA PINAR NÚMERO XX. Vista la instància presentada pel senyor E.E.S, en nom i representació de la senyora T.S.P, en virtut de la qual sol·licita llicència de divisió horitzontal de la finca ubicada a la Riera Pinar número XX. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 26 d'octubre de 2011, el contingut del qual és: "Revisada la nova documentació es comprova que es tracta de la nota informativa de domini i càrregues, el certificat de l'arquitecte M.V.P. referent al compliment de les condicions d'habitabilitat en els habitatges usats o preexistents i la documentació gràfica referent a la situació i a l'emplaçament. Aquesta documentació complementa l'expedient. La sol·licitud de llicència de divisió horitzontal proposa dividir l'immoble existent a la Riera del Pinar, XX en tres entitats independents: Entitat núm. 1: Garatge en planta baixa amb accés directe al passatge que dóna a la Riera del Pinar. Té una forma trapezoïdal i una superfície construïda de 18, 67 m2. Entitat núm. 2: Garatge en planta baixa amb accés directe al passatge que dóna a la Riera del Pinar. Té una forma trapezoïdal i una superfície construïda de 25.74 m2. Entitat núm. 3. Habitatge en planta pis amb accés a través d'unes escales exteriors amb accés directe al passatge que dóna a la Riera del Pinar. La superfície de l'habitatge és de 44,41 m2 i té una terrassa de 9.19 m2. La mateixa entitat disposa d'un traster en planta baixa de 17 ,36 m2. D'acord amb el que s'especifica a la memòria tècnica, l'edifici objecte de divisió horitzontal, tal i com es troba actualment, data de l'any 1952. Consultat el text refós de les Normes Subsidiàries de planejament vigent (DOGC núm. 4471del 16/09/2005) i les modificacions puntuals posteriors de les Normes subsidiàries de planejament, es constata que la finca de referència està inclosa al sòl urbà i té el seu aprofitament limitat pels paràmetres de la zona 4"cases aïllades", subzona 4a "parcel·la mínima 200 m2": - Parcel·la mínima 200 m2 - Front mínim de parcel·la 12 m. - Distàncies mínimes a límits de parcel·la 3 m. (laterals i posterior) i 3 m. a l'alineació al carrer. - Ocupació màxima: edificació principal 35%, edificació secundària 5%. - No s'admeten edificacions secundàries si la parcel·la no té una superfície igual al doble de la mínima admesa. - Índex d'edificabilitat net 0.50 m2 sostre/m2 sòl. - L'alçada reguladora màxima serà de 7.50 m., corresponents a PB+1PP. Aquesta alçada es determinarà per a cada punt del terreny, des de la seva rasant modificada. Les edificacions secundàries tindran una alçada màxima de 3 m. - Usos admesos: residencial unifamiliar, equipaments i garatge particular. L'ús comercial o de serveis s'admet quan ocupi locals de superfície útil inferior a 180 m2. Per altra banda, cal tenir en compte la disposició transitòria primera, on s'indica el següent: "Les edificacions i usos anteriors a aquestes Normes Subsidiàries que superin les condicions d'edificabilitat establertes per a cada zona (alçada, profunditat edificable, percentatge d'ocupació, etc), o que no s'ajustin al règim d'usos, podran realitzar obres de reparació, modernització, millora de les seves condicions higièniques o estètiques o de consolidació en cas de sinistre, i podran augmentar el seu volum d'acord amb els paràmetres establerts per a cada zona." Per tot l'esmentat, donada l'antiguitat de l'immoble, la divisió horitzontal proposada s'ajusta a les previsions de les Normes Subsidiàries, per tant, s'informa favorablement a la sol·licitud de referència. " Vist l'informe de la Secretària de data 22 de desembre d'enguany, el contingut del qual és: "Dins del termini conferit a l'efecte i una vegada revisada la sol.licitud i la documentació presentada pel senyor E.E.S., en nom i representació de la senyora T.S.P., pel tal d'obtenir llicència de divisió horitzontal de l'immoble situat a la Riera del Pinar número XX, s'emet informe a partir dels següents ANTECEDENTS 1r.- Mitjançant escrit de data 20 d'octubre de 2011, registrat d'entrada amb el número 5741, el senyor E.E.S., en nom i representació de la senyora T.S.P., ha presentat la darrera documentació de sol.licitud de llicència de divisió horitzontal de l'immoble situat a la Riera del Pinar número XX de Canet de Mar. 2n.- L'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 26 d'octubre de 2011, informe favorable sobre la documentació presentada i la concessió de la llicència sol.licitada, i que consisteix en formalitzar 3 entitats independents, per tal com aquesta actuació projectada s'ajusta plenament a les prescripcions de les NNSS. Em correspon, d'acord amb el que disposa l'article 188.3 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la llei d'urbanisme (TRLUC), emetre el següent INFORME Primer.- En l'aspecte merament formal, les llicències de parcel·lació han de reunir la totalitat dels documents a què es refereix l'article 246 del Decret 305/2006, de 18 de juiliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme, això és, memòria justificativa de l'adequació de la parcel·lació a les determinacions del planejament aplicable i plànol parcel·lari, amb indicació de les parcel·les indivisibles, la qualificació urbanística dels lots i els terrenys destinats o reservats per a sistemes generals o locals. Segon.- En l'aspecte substantiu o material les llicències de parcel·lació vénen regulades als articles 191 a 196 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la llei d'urbanisme (TRLUC), segons els quals s'entén per parcel·lació urbanística tota divisió simultània o segregació successiva de terrenys en dos o més lots, en qualsevol classe de sòl, que, per raó de les característiques físiques dels terrenys, de la delimitació d'aquests per vials existents o de nova creació, de la implantació de serveis o de l'edificabilitat descrita per l'operació de divisió, faciliti o tingui per finalitat facilitar la construcció d'edificacions o d'instal·lacions per a destinar-les a usos urbans. També és parcel·lació tota operació que tingui les mateixes finalitats que les especificades anteriorment en què, sense divisió ni segregació de finques, s'alienin o s'arrendin parts indivisibles d'una determinada finca, amb la incorporació del dret d'utilització exclusiva de parts concretes de terrenys. Finalment, encara és també parcel·lació la constitució d'associacions i societats en les que la qualitat d'ésser-ne membre o de tenir-hi participacions o a