ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA I URGENT DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 30 DE JULIOL DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: extraordinari i urgent Hora que comença: 13.30 hores Hora que acaba: 14.40 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació bases específiques concurs plaça treballador/a social, per substitució, a temps parcial 2) Aprovació conveni de col·laboració amb el Departament d'Ensenyament, l'Ajuntament de Canet de Mar i Comediants per a la utilització de les instal·lacions de la Cúpula, curs 2011-2012 3) Proposta extinció concessió demanial per a l'explotació del quiosc ubicat a la plaça Universitat 4) Denegació sol·licitud CESPA, SA en relació al PCAP recollida de residus i neteja de vies públiques 5) Atorgament llicència d'obres a Telefónica per a la substitució de pals de fusta a l'Av. Llimoners, Rda. Dr. Anglès, C/ Ausiàs March, Pg. de la Misericòrdia, C/ Les Palmes, C/ Creueta, C/ Borràs de Palau, C/ del Mar i d'altres carrers de la població 6) Atorgament llicència d'obres a Telefónica per a la desinstal·lació cabina 0135H ubicada a la plaça Venerable Gabriel Macià 7) Denegació atorgament llicència d'obres a Telefónica per a la desinstal·lació cabina 0136H ubicada a l'Av. Dr. Fleming, cantonada amb Rda. Sant Jordi DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- APROVACIÓ BASES ESPECÍFIQUES CONCURS PLAÇA TREBALLADOR/A SOCIAL, PER SUBSTITUCIÓ, A TEMPS PARCIAL Una de les persones que ocupa una plaça de treballadora social es troba actualment en situació d'Incapacitat Temporal que es preveu de llarga durada. L'article 23. Dos de la Llei 2/2012, de 29 de juny, per la que s'aproven els Pressupostos Generals de l'Estat estableix que durant l'any 2012 no es procedirà a la contractació de personal temporal, ni nomenament de personal estatutari temporal o de funcionaris interins, llevat de casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables que es restringiran als sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris, o que afectin al funcionament dels serveis públics essencials. Actualment, a l'àrea dels Serveis Socials municipals hi presten servei tres treballadores socials, una d'elles en tasques de coordinadora del servei i una educadora social, dotació de recursos humans que es considera la mínima indispensable per poder prestar un servei de qualitat a la població i qualsevol mancança en aquest nombre d'efectius va en detriment del servei prestat. Atès que en la situació actual de crisi econòmica en que es troba immersa la societat civil es considera que l'àmbit del Serveis Socials és un dels sectors prioritaris i que la manca de personal en aquest servei afecta greument el nivell de prestació del servei en la qualitat, eficiència i eficàcia que el ciutadà es mereix. Atès que el Ple Municipal de data 27 de maig de 2010, va aprovar les bases generals reguladores dels processos de selecció del personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar. Vistes i trobades conforme les bases de la convocatòria per cobrir aquest lloc de treball i tenint en compte allò que es disposa en els articles 282 i següents del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, així com els articles 32 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les Entitats Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Considerar, que vista la situació econòmica global i en particular de Canet de Mar, l'àmbit dels Serveis Socials té la consideració de sector prioritari en la prestació de serveis i destinació de recursos humans. SEGON.- Aprovar les bases per a la provisió, mitjançant concurs, d'una plaça de treballador social, a temps parcial, per substitució i fins a la reincorporació efectiva al lloc de treball de la titular de la plaça i convocar el corresponent concurs per a la cobertura d'aquesta plaça. BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LA PROVISIÓ, MITJANÇANT CONCURS UNA PLAÇA DE TREBALLADOR/A SOCIAL, PER SUBSTITUCIÓ, A TEMPS PARCIAL Primera: Objecte És objecte d'aquestes bases la regulació del procés de selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs, per a la contractació d'un/a treballador/a social, a temps parcial, mitjançant un contracte de substitució, fins a la reincorporació efectiva al lloc de treball, de la persona titular de la plaça. L'esmentat lloc de treball es troba enquadrat en el grup A2, amb les retribucions i jornada de treball que corresponguin d'acord amb la Relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Canet de Mar, els acords i convenis subscrits amb la representació del personal municipal i la legislació vigent. Aquesta convocatòria es regirà per les presents Bases específiques i per les Bases generals aprovades pel Ple Municipal en sessió de data 27 de maig de 2010, i publicades al Butlletí Oficial de la Província núm. 136, de data 8 de juny de 2010. Segona: Tipus de relació El tipus de relació serà de personal laboral temporal, a temps parcial del 50% i fins a la reincorporació efectiva al lloc de treball de la persona titular de la plaça. Tercera: Funcions a desenvolupar Les funcions ha realitzar pel personal adscrit al lloc de treball de treballador/a social, són les que corresponen d'acord amb la Relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Canet de Mar, i que, a títol enunciatiu, són, entre d'altres: 1. Dissenyar i desenvolupar tasques de prevenció de forma individual o familiar, analitzant el context i les causes que provoquen les situacions de risc 2. Atendre i analitzar les demandes dels /les usuaris/es o llurs familiars en els diferents àmbits, dissenyant un pla de treball així com aplicar el tractament més adequat per tal de donar el suport necessari en la seva integració social o laboral 3. Informar, orientar i assessorar a les persones en l'àmbit dels serveis socials, diagnosticant la seva situació, fent el seguiment, prenent les mesures adients i, en cas necessari, valorant i tramitant les ajudes i prestacions que corresponguin segons la normativa vigent. 4. Proposar, quan s'escaigui i d'acord amb la resta de l'equip, la derivació dels/les usuaris/es a altres serveis d'atenció especialitzada, realitzant la tramitació corresponent. 5. Donar suport i acompanyament als/les usuaris/es al llarg del procés d'integració social o reinserció. 6. Dissenyar, elaborar i dur a terme les actuacions necessàries per tal d'afavorir que les persones i grups socials del municipi encarin, mitjançant els seus propis recursos, els diversos problemes als que han de fer front. 7. Participar en la prestació del Servei d'Assistència Domiciliària, supervisant les activitats desenvolupades determinant els objectius i la valoració del treball realitzat per les treballadores familiars i/o possible auxiliar de la llar i realitzant visites a domicili quan s'escaigui. 8. Prestar serveis d'ajuda a domicili, teleassistència i suport a la unitat familiar o de convivència, sens perjudici de les funcions dels serveis sanitaris a domicili. 9. Proposar i establir el programa individual d'atenció a la dependència i de promoció de l'autonomia personal. 10. Atendre els/les usuaris/es al domicili, en casos especials 11. Elaborar projectes de caire social a nivell municipal i/o comunitari i realitzant-ne el seguiment 12. Redactar informes tècnics 13. Col·laborar en l'elaboració de pressupostos, valoracions de subvencions, convenis i projectes 14. I, en general, totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes pel servei. Quarta: Requisits dels/de les aspirants A més dels requisits generals detallats a l'apartat 2.1.1. de la base general 2a, els/les aspirants hauran de reunir els següents requisits específics: a) Titulació: Estar en possessió del títol de diplomat en Treball Social. b) Llengua catalana: Nivell C de la llengua catalana o equivalent, de coneixements de llengua catalana, expedit per la Junta Permanent de Català c) Llengua castellana: Nivell superior (pels/per les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola). d) Satisfer els drets d'examen que estableixin les ordenances fiscals vigents. Estaran exempts/es d'aquesta taxa, els/les aspirants que acreditin un grau de discapacitat igual al previst per la legislació estatal, els/les jubilats/des i els/les aspirants que estiguin en situació legal d'atur en el moment de la presentació de la corresponent proposició per prendre part en el procés. Cinquena: Forma i termini de presentació de sol·licituds Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu es presentaran en model normalitzat, degudament complimentat, i en la forma que estableix la base general 3a, en el termini de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Sisena: Tribunal qualificador President: La secretària de la corporació Vocals: La coordinadora de Serveis Socials Un/a tècnic/a designat/da per l'Alcaldia Secretària: La tècnica de Recursos Humans de l'Ajuntament, que actuarà amb veu i sense vot Setena: Procés selectiu El sistema selectiu serà el de concurs. 7.1. Valoració de mèrits En aquest apartat es valoraran els mèrits establerts a la Taula 1 de l'Annex V de les Bases generals. 7.2. Coneixement de la llengua catalana Consistirà en la realització d'exercicis de coneixement gramaticals i de comprensió escrita i oral que acreditin el coneixement de la llengua catalana, adaptat al nivell C, d'acord amb els criteris emprats per la Secretaria de Política lingüística de la Generalitat de Catalunya. Aquest exercici és obligatori i eliminatori. La qualificació d'aquest exercici serà d'Apte/a o No Apte/a. Els/Les aspirants que acreditin documentalment posseir el nivell exigit o superior, d'acord amb el que estableix l'apartat 2.1.1.7 de la base general 2a, restaran exempts/es de realitzar aquest exercici i se'ls assignarà la qualificació d'Apte/a. 7.3 Coneixement de la llengua castellana Consistirà, pels/per les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, en la realització d'un exercici que consistirà en la redacció de un text de 100 paraules en el termini màxim de 20 minuts i a mantenir una conversa amb membres del tribunal durant el termini màxim de 10 minuts i, si s'escau, amb els/les assessors/es especialistes que aquest designi. Aquest exercici serà obligatori i eliminatori. La qualificació d'aquest exercici serà d'Apte/a o No Apte/a. Els/Les aspirants que acreditin documentalment posseir el nivell exigit o superior, d'acord amb el que estableix l'apartat 2.1.1.8 de la base general 2a, restaran exempts/es de realitzar aquest exercici i se'ls assignarà la qualificació d'Apte/a. 7.4 Prova pràctica Consistirà en la resolució, en el termini màxim de 45 minuts, d'un o diversos supòsits pràctics relacionats amb el temari específic que consta a l'annex de les presents bases. La qualificació d'aquesta prova serà de 0 a 10 punts, requerint- se una puntuació mínima de 5 punts per a la seva superació. Vuitena: Entrevista personal El tribunal, si així ho estima oportú, podrà mantenir una entrevista personal amb els/les aspirants, a fi de determinar i clarificar els valors professionals aportats que millor s'adeqüin al lloc de treball i que no hagin estat degudament apreciats en les fases anteriors. La puntuació màxima concedida serà de 4 punts. ANNEX I Temari específic Tema 1.- Normativa legal vigent reguladora del Sistema de Serveis Socials a Catalunya: Definició dels Serveis Socials. Exposició dels objectius i del dret a l'accés subjectiu de caràcter universal dels ciutadans i ciutadanes Tema 2.- Llei 12/2007, d'11 d'octubre de serveis socials. Titulars del dret a accedir als serveis socials. Situacions amb necessitat d'atenció especial. Dret d'accés als serveis socials i dret a la informació en l'àmbit dels serveis socials. Tema 3.- Llei 12/2007, d'11 d'octubre de serveis socials. Deures dels ciutadans en relació amb els serveis socials. Tema 4.- Els Sistema Català de Serveis Socials: Principis, nivells en que s'estructura i competències de les diferents administracions. Tema 5.- L'atenció a individus i famílies en el context dels serveis socials d'atenció primària. Demanda i detecció. Tècniques i mètodes de treball. Tema 6.- Els recursos socials i el professional com a recurs. Interrelacions entre l'atenció individualitzada/familiar, el treball grupal i la intervenció comunitària. Tema 7.- El servei de primeres acollides , emmarcat en els serveis socials. Tema 8.- Deontologia i ètica professional. El codi d'ètica i la responsabilitat del treballador social o treballadora social amb les persones usuàries, les institucions i altres professionals Tema 9.- Metodologia específica de treball en equip. Requisits per un treball productiu en equip interprofessional. La negociació i l'establiment d'acords. Tema 10.- Els serveis socials i l'atenció a les urgències socials en el context de l'atenció social primària: concepte i característiques d'una intervenció per urgència social. Tema 11.- L'avaluació als serveis socials. Criteris i metodologia. Sistema d'indicadors. integrades a realitats complexes: concepte i requisits per fer-ho possible. Tema 12.- La intervenció social i la planificació de l'acció. Destinataris de l'acció socioeducativa. Funcions específiques del/la treballador/a social i compartides amb l'equip. Tema 13.- La detecció de necessitats. Elements de priorització de necessitats i respostes. L'elaboració de propostes. Aspectes bàsics de la coordinació amb la resta de professionals dels serveis socials d'atenció primària. Tema 14.- La prevenció als serveis socials d'atenció primària: significats i requisits. Qui i com es fa prevenció. Tema 15.- El treball en xarxa. Principis bàsics, objectius i metodologia. Tema 16.- Llei 12/2007, d'11 d'octubre de serveis socials. Prestacions econòmiques. Definició del caràcter de la prestació. El dret subjectiu, el dret de concurrència i la urgència social. Procediment per a la concessió de les prestacions socials segons la seva tipologia. Tema 17.- Funció dels treballador/a social com a membre de l'EBASP. Subjectes de la intervenció. Treball en xarxa. El coneixement de l'entorn. Tema 18.- El rol i aportacions de l'educador i l'educadora social com a membre de l'EBASP. Els processos socioeducatius. Fases de l'acció socioeducativa. Tema 19.- Els serveis socials d'atenció especialitzada adreçats a la família, la infància i l'adolescència en la normativa legal vigent. Tipus de serveis. Descripció. Funcions dels serveis i destinataris dels mateixos. Tema 20.- Llei 37/1991, de 30 de desembre, sobre mesures de protecció dels menors desemparats i de l'adopció: Descripció dels Capítols, I, II i del Capítol III i les disposicions addicionals, primera i segona. Tema 21.- Llei 8/1995, de 27 de juliol, d'atenció i protecció dels infants i els adolescents i de modificació de la llei, 37/1991 de 30 de desembre: Capítol II (Principis bàsics relatius als drets de l'infant i de l'adolescent). Tema 22.- Llei 8/1995, de 27 de juliol, d'atenció i protecció dels infants i els adolescents i de modificació de la llei, 37/1991 de 30 de desembre: Capí