ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 29 DE NOVEMBRE DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.20 hores Hora que acaba: 19.35 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Jesús Marín i Hernàndez, alcalde ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 22.11.12. 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament de balcons C/ del Mar, xx 4) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament de cuina Av. Maresme, xx 5) Aprovació concessió llicència obres menors per reforma banys riera Gavarra, xx 6) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament cuina Av. Maresme, xx 7) Aprovació concessió llicència obres menors Drassanes del Pla, xx 8) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament terrat C/ Mas Muní 9) Aprovació concessió llicència obres menors per construcció piscina i escala al jardí C/ Joan Oms, xx 10) Aprovació concessió llicència obres menors per retirar plataforma d'obra al terrat C/ Sant Miquel, xx 11) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament cambra de bany C/ Santa Bàrbara, xx 12) Aprovació concessió llicència obres menors per arrebossar mur de tanca a façana C/ Jaume Ferrer Noé, xx 13) Aprovació concessió llicència obres menors per enrasar vorera C/ Concòrdia, xx. 14) Aprovació concessió llicència obres menors per canviar enrajolat cuina i terra pis C/ Balmes, xx 15) Aprovació concessió llicència obres menors per canviar enrajolat cuina i terra pis C/ Clausell, xx 16) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament cuina riera Gavarra, xx 17) Aprovació concessió llicència obres menors per canviar rajoles bany Plaça de l'Església, xx 18) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament terrat per humitats Drassanes del Pla, xx 19) Aprovació concessió llicència obres menors, per arranjament bany C/ Sant Ignasi, xx 20) Aprovació conveni amb l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona per a l'assistència a la gestió de la informació geogràfica local (implantació SITMUN) 21) Aprovació conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona per al préstec de carpes per al seu ús a la Fira Mercat Modernista 22) Aprovació conveni amb l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró per a la promoció i la difusió del patrimoni modernista dels municipis 23) Relació de decrets des del dia 12 fins al 16 de novembre de 2012. 24) Precs i preguntes. DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 22.11.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 22 de novembre de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 29 de novembre de 2012, de l'Ajuntament per import de 188.261,68 , corresponent a la relació F/2012/35 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2012, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 23 de desembre de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 29 de novembre de 2012, per import de 188.261,68 , corresponent a la relació F/2012/35 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIÓ CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS CARRER DRASSANES DEL PLA, xx Vista la instància presentada per la Comunitat de Propietaris del C/Drassanes del Pla, xx, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres menors per a l'arranjament de la façana de l'immoble. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 16 de novembre de 2012, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es comprova que es tracta de documentació complementària a l'expedient de sol·licitud de llicència d'obres menors per l'arranjament dels balcons i de la façana en general de l'edifici situat al carrer Drassanes del Pla, xx, amb muntatge de bastida. Relació de la documentació presentada: - Full d'assumeix d'un tècnic. - Designació del coordinador de seguretat. - Detall de la bastida. - Document de gestió de residus. - Fotografies de les façanes afectades per les obres. - Informe favorable d'Adif - Informe favorable de la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme. Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors per a l'arranjament dels balcons i de la façana en general de l'edifici situat al carrer Drassanes del Pla, xx, amb muntatge de bastida, amb les següents condicions: No es tocarà cap element estructural. L'acabat de la façana ha de ser com a mínim arrebossat i pintat de color blanc o terrós clar. Pel que fa a la bastida i ocupació de la via pública en general, caldrà tenir en compte les següents condicions: l'ocupació ha de quedar justificada pel desenvolupament de les obres. limitar al mínim, tant l'ocupació superficial com la permanència. l'ocupació de la via pública s'haurà d'adaptar a les exigències del trànsit de persones i vehicles. no ha d'entorpir l'enllumenat públic, el mobiliari ni la senyalització. cal senyalitzar, protegir i il·luminar l'element amb un mínim de 10 lux. cal preveure un pas de vianants de 90 cm. d'amplada per 210 cm. d'alçada en condicions de seguretat. L'ocupació de la via pública s'entén sempre provisional i mentre durin les obres. Finalment, donat que la bastida ocupa la via pública, serà necessari liquidar les taxes corresponent a l'ocupació de la via pública, abans de la concessió de la llicència d'obres. Per a calcular l'import de les taxes caldrà definir els metres lineals totals de façana afectada i la previsió en temps de l'ocupació." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 19 de novembre de 2012, el contingut del qual és: "Atès que la tècnic municipal ha emès, en data 16.11.12, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors per a l'arranjament de la façana de l'immoble ubicat al carrer Drassanes del Pla, xx, sol·licitada per la comunitat de propietaris, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud dels interessats. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- D'acord amb l'informe tècnic de data 10.10.2012, la finca on es projecta l'obra es troba en una zona compresa entre la carretera N-II (que en aquest tram és travessera urbana) i la via del ferrocarril, dins de la zona de servitud de protecció de costes, per la qual cosa caldrà sol·licitar i obtenir prèviament l'informe favorable de l'ADIF i Costes. En data 9.11.2012 s'aporten les autoritzacions d'ambdós organismes. Tercer.- Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat la liquidació de l'ICIO i de les taxes urbanístiques i que han estat dipositades les garanties legals exigibles. Quart.- De conformitat amb l'article 6.6.b), per remissió a l'article 5.2.f), de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, de 26 de gener del 2005, totes les sol·licituds de llicència d'obres majors i menors han de contenir una sol·licitud d'ocupació privativa de domini públic, si s'escau. En els termes de l'article 14.2 de la mateixa Ordenança, les autoritzacions d'ocupació de la via pública complementàries a una altra llicència que siguin necessàries per a l'execució de l'actuació han de subjectar-se a un seguit de condicions, entre les quals cal destacar-ne el fet que s'ha de tramitar d'ofici conjuntament amb les llicències que complementen, segons els criteris establerts en l'annex I de l'al·ludida Ordenança. Al projecte que acompanya la sol·licitud s'hi fa constar la instal·lació d'una bastida que ocuparà part de la via pública, per la qual cosa caldrà efectuar la corresponent liquidació abans de retirar la llicència, d'acord el que estableix l'Ordenança Fiscal núm. 6 "Taxa per ocupacions del subsòl, el sòl i la volada de la via pública", Annex 3, tarifa 1a. En virtut de tot això, la funcionària sotasignant informa favorablement sobre la concessió de llicència d'obres menors sol·licitada, amb els condicionants esmentats a l'informe tècnic." RESULTANT que s'han acomplert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol.licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes Subsidiàries de Planejament de Canet de Mar, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres a la Comunitat de Propietaris del C/Drassanes del Pla, xx, per a l'arranjament de la façana de l'immoble, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat, amb les condicions següents: No es tocarà cap element estructural. L'acabat de la façana ha de ser com a mínim arrebossat i pintat de color blanc o terrós clar. Pel que fa a la bastida i ocupació de la via pública en general, caldrà tenir en compte les següents condicions: L'ocupació ha de quedar justificada pel desenvolupament de les obres. Limitar al mínim, tant l'ocupació superficial com la permanència. L'ocupació de la via pública s'haurà d'adaptar a les exigències del trànsit de persones i vehicles. No ha d'entorpir l'enllumenat públic, el mobiliari ni la senyalització. Cal senyalitzar, protegir i il.luminar l'element amb un mínim de 10 lux. Cal preveure un pas de vianants de 90 cm. d'amplada per 210 cm d'alçada en condicions de seguretat. L'ocupació de la via pública s'entén sempre provisional i mentre durin les obres. SEGON.- Aprovar la liquidació provisional en concepte de l'impost s/construccions per import de 548 (cinc-cents quaranta-vuit euros) i les taxes urbanístiques per import de 175,91 (cent setanta-cinc euros amb noranta-un cèntims d'euro). TERCER.- Comunicar als interessats que, prèviament a l'inici de les obres, cal dipositar dues fiances: una en concepte de garantia per als valors urbanístics en risc de 274 (dos-cents setanta-quatre euros) i l'altra per als residus de la construcció de 150 (cent-cinquanta euros), a retornar un cop finalitzada l'obra i previ informe favorable dels tècnics municipals, amb l'aportació d'un certificat de residus expedit per l'abocador controlat. 4.- APROVACIÓ CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS DEL C/DEL MAR, xx, PER L'ARRANJAMENT DE BALCONS Vista la instància presentada per la Comunitat de Propietaris del C/Del Mar, xx, en virtut de la qual sol.licita llicència d'obres menors per a l'arranjament de balcons. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 15 d'octubre de 2012, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es comprova que es tracta, per una banda, dels informes favorables d'adif i de la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme i per altra banda, del projecte tècnic de muntatge de bastida i l'assumeix de direcció facultativa. L'esmentada documentació complementa l'expedient de sol·licitud de llicència d'obres menors per a l'arranjament de balcons al C/ Del Mar, xx, per tant, donat que les obres s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors amb les següents condicions: Els acabats de façana seran com a mínim arrebossats i pintats de color blanc o de la gama dels terrossos clars. En cas de fer aplacats, el material haurà de ser exprés per a exteriors. Pel que fa a la bastida i a l'ocupació de la via pública, caldrà respectar les següents condicions generals: L'ocupació ha de quedar justificada pel desenvolupament de les obres. Es limitarà al mínim, tant l'ocupació superficial com la permanència. l'ocupació de la via pública s'haurà d'adaptar a les exigències del trànsit de persones i vehicles. No s'ha d'entorpir l'enllumenat públic, el mobiliari ni la senyalització. Cal senyalitzar, protegir i il·luminar la bastida amb un mínim de 10 lux. Cal preveure un pas de vianants de 90 cm. d'amplada per 210 cm. d'alçada en condicions de seguretat. L'ocupació de la via pública s'entén sempre provisional i mentre durin les obres. Finalment, donat que la bastida ocupa la vorera, caldrà, abans d'iniciar les obres, liquidar les taxes corresponents a l'ocupació de via pública." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 23 d'octubre de 2012, el contingut del qual és: "Atès que la tècnic municipal ha emès, en data 15.10.12, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors per arranjar els balcons de l'edifici ubicat al carrer del Mar, xx, sol·licitada per la Comunitat de propietaris de l'immoble, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud dels interessats. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada nor