ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 26 D'ABRIL DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.35 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Cati Forcano Isern, primera tinenta d'alcalde de Benestar Social, Família i Joventut HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Jesús Marín i Hernàndez, alcalde ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 19.04.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació serveis extraordinaris 4) Acceptació del recurs econòmic "Finançament dels serveis locals d'ocupació" en el marc de la convocatòria del Pla de concertació de Xarxa de Barcelona Municipis de Qualitat any 2012 5) Aprovació conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona per al pla d'informació i vigilància contra incendis forestals, any 2012 6) Aprovació conveni amb el castell de Santa Florentina per al festival de música clàssica 7) Aprovació concessió llicència primera ocupació de les cinc naus industrials ubicades a la riera d'en Missé, número xx cantonada carrer Germans Bassas, xx, parcel·la 21 del sector industrial 8) Aprovació concessió pròrroga llicència d'obres habitatge unifamiliar aïllat al C/ Joan Oms, xx 9) Aprovació concessió llicència d'obres menors per arranjament balcó C/ Sant Josep, xx 10) Aprovació concessió llicència d'obres menors per arranjament de cuina Av. Gral. Moragues, xx 11) Aprovació concessió llicència d'obres menors per reparació canonada instal·lació d'aigua particular (pou) C/ Olot, xx, cantonada C/ Lleida 12) Aprovació concessió llicència d'obres menors per substitució tres biguetes de fusta cremades C/ Abell, xx 13) Aprovació concessió llicència d'obres menors per reparació rajoles pati C/ Sta. Isabel, xx 14) Aprovació concessió llicència d'obres menors per arranjament canaló façana interior riera de la Torre, xx 15) Aprovació concessió llicència d'obres menors per impermeabilització terrat planta baixa per filtracions d'aigua, Rda. Dr. Anglès, xx 16) Aprovació concessió llicència d'obres menors per canvi banyera per palt de dutxa C/ Miramar, xx 17) Aprovació concessió llicència d'obres menors per arranjament rajoles terra i cuina Pas de'n Marges, xx 18) Relació de decrets des del dia 10 fins al dia 13 d'abril de 2012 19) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 19.04.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 19 d'abril de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 26 d'abril de 2012, de l'Ajuntament per import de 6.206,78 , corresponent a la relació F/2012/11 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 26 d'abril de 2012, per import de 6.206,78 , corresponent a la relació F/2012/11 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE MARÇ AL 15 D'ABRIL DE 2012 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de març al 15 d'abril de 2012. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha cinc caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2012, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de dos mil cinc-cents vuitanta-dos euros amb quatre cèntims (2.582,04) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de març al 15 d'abril de 2012, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil cent noranta un euros (1.191,00 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia durant el mes d'abril de 2012. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat tres-cents noranta euros amb cinc cètims (390,05 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes d'abril de 2012. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents quaranta-set euros amb vuitanta-sis cèntims (247,86 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes d'abril de 2012. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents noranta-quatre euros amb vuitanta-sis cèntims (394,86 ) corresponent a l'assistència a judicis, fora d'hores de treball, per personal de la Policia local durant el mes d'abril de 2012. SISÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2012. 4.- ACCEPTACIÓ DEL RECURS ECONÒMIC "FINANÇAMENT DELS SERVEIS LOCALS D'OCUPACIÓ" EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA DEL PLA DE CONCERTACIÓ DE XARXA BARCELONA MUNICIPIS DE QUALITAT ANY 2012. Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 20/12/2007 va aprovar el Protocol general del Pla de concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011, conveni marc que estableix pautes d'orientació política local en les qüestions d'interès comú i la metodologia per al desenvolupament de la col·laboració entre aquesta corporació i els municipis i altres entitats del seu territori. Atès que finalitzada la vigència del Protocol general, i fins a l'aprovació d'un nou protocol o instrument equivalent, el Ple d'aquesta Diputació, el 22 de desembre de 2011, va aprovar el Regim transitori aplicable al Protocol general del Pla de concertació 2008-2011, amb la voluntat de garantir el màxim valor possible de la funció de cooperació local i configurar un espai efectiu per donar continuïtat a les línies de treball que han demostrat eficàcia i assegurar la transferència de recursos als Ajuntaments i resta d'ens locals. Atès que el Regim transitori assenta les bases per elaborar un renovat Catàleg de suport als serveis i a les activitats per al 2012, així com el seu Regim de concertació i la convocatòria corresponent Atès que mitjançant Decret 199/2012 de 17 de febrer de l'Alcaldia l'Ajuntament de Canet de Mar va aprovar la sol·licitud de subvencions i ajuts en l'àmbit de polítiques locals de Promoció Econòmica i Turisme. Atès que la Xarxa de Municipis de Qualitat de la Diputació de Barcelona ha notificat a aquest Ajuntament, en data 18 d'abril de 2012, l'aprovació de la concessió del recurs econòmic consistent en fons de prestació "Finançament dels serveis locals d'ocupació", en el marc de la convocatòria 2012, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Promoció Econòmica, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar l'ajut de la Diputació de Barcelona, per a la realització de la següent acció en el marc de la convocatòria 2012 del Pla de concertació de Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat any 2012: Codi XBMQ Actuació Import subvenció Import a justificar 12/Y/79277 "Finançament dels serveis 7.392,30 12.320,50 locals d'ocupació" SEGON.- Manifestar expressament l'acceptació de l'ajut així com de tots els termes de la concessió i les condicions de la seva execució, a través del model normalitzat d'acceptació YG-0102, com a mol tard el 15 de juliol de 2012. TERCER.- Disposar que l'execució i justificació de les accions s'ajustaran a allò establert en el Règim de concertació i en la convocatòria 2012. TERCER.-. Facultar l'alcalde per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. 5.- APROVACIÓ CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER AL PLA D'INFORMACIÓ I VIGILÀNCIA CONTRA INCENDIS FORESTALS ANY 2012 Atès que la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments i les agrupacions de defensa forestal (ADF), desenvolupa cada any el Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals (PVI). Atès que el PVI es dissenya i es gestiona sota el compliment dels objectius següents: - Evitar l'inici dels incendis forestals a través de la dissuasió i la informació a la població. - Establir les eines i les estratègies necessàries per a l'anticipació a l'inici i la propagació d'un incendi forestal. - Detectar els incendis forestals al més ràpid possible. - Col·laborar amb els dispositius de prevenció i d'extinció d'altres institucions. Atès que per assolir aquests objectius el Pla fomenta la participació de la societat en la prevenció dels incendis forestals i cobreix el màxim de territori forestal amb un cost raonable a través d'una vigilància mòbil, present i activa en les zones de més risc. Atès que la relació entre les ADF, els ajuntaments, la Diputació de Barcelona i altres institucions públiques i privades s'estableix mitjançant convenis administratius que defineixen les condicions de col·laboració, convenis que se signaran entre els mesos de febrer, març i abril i són vigents durant el període de vigilància. Vist i trobat conforme el conveni de col·laboració a signar amb la Diputació de Barcelona, el qual es transcriu a continuació: CONVENI DE COL·LABORACIÓ A FORMALITZAR ENTRE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA, L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR, L'AJUNTAMENT DE SANT CEBRIÀ DE VALLALTA, L'AJUNTAMENT DE SANT ISCLE DE VALLALTA, L'AJUNTAMENT DE SANT POL DE MAR I L'ADF VALLALTA , PER A LA PARTICIPACIÓ AL PLA D'INFORMACIÓ I VIGILÀNCIA CONTRA ELS INCENDIS FORESTALS 2012 ENTITATS QUE INTERVENEN DIPUTACIÓ DE BARCELONA, representada per l'Il·lm. Sr. Josep Llobet Navarro, Vicepresident tercer i President Delegat de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, i facultat d'acord amb la Refosa 1/2011, sobre delegació de competències i atribucions dels òrgans de la Diputació de Barcelona, diferents del Ple, publicada al BOPB de data 23 de setembre de 2011; assistit per la Secretària delegada, Sra. Núria Marcet Palau, en virtut de les facultats conferides pel Decret de la Presidència de la corporació de data 8 de setembre de 2011, publicat al BOPB de data 23 de setembre 2011. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR, representat per l'Alcalde, l'Il·lm. Sr. Jesús Marín Hernández. AJUNTAMENT DE SANT CEBRIÀ DE VALLALTA, representat per l'Alcalde, l'Il·lm. Sr. Pere Vega Sanchez. AJUNTAMENT DE SANT ISCLE DE VALLALTA, representat per l'Alcaldessa, l'Il·lma. Sra. Núria Sans Palau. AJUNTAMENT DE SANT POL DE MAR, representat per l'Alcaldessa, l'Il·lma. Sra. Montserrat Garrido Romera. ADF VALLALTA , representada pel President, Sr. RRR. ANTECEDENTS I MOTIVACIÓ I. Que l'Ajuntament de Canet de Mar, l'Ajuntament de Sant Cebrià de Vallalta, l'Ajuntament de Sant Iscle de Vallalta, l'Ajuntament de Sant Pol de Mar (en endavant els Ajuntaments) tenen atribuïdes les competències sobre prevenció i extinció d'incendis, així com en matèria de protecció del medi, d'acord amb el que preveuen l'art. 40 de la Llei 6/1988, de 30 de març, forestal de Catalunya, l'art. 25.2, lletres c) i f) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local,i l'art. 66.3, lletres c), d) i f) del Text Refós de la Llei municipal i de Règim Local de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril i l'art. 84.2, f) de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei Orgànica 6/2006, de 19 de juliol. II. Que la Diputació de Barcelona té atribuïdes competències en matèria d'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, tal i com es preveu a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local. III. Que les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) i Federacions d'ADF, són entitats privades amb personalitat jurídica pròpia amb un caràcter eminentment associatiu, i sense ànim de lucre, molt esteses i arrelades en els territoris on desenvolupen la seva activitat, i que tenen com a objectiu principal la prevenció i la lluita contra els incendis forestals. IV. Que la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els Ajuntaments, les ADF i les Federacions d'ADF de la província, desenvolupa cada any dins del programa de suport als municipis en la prevenció dels incendis forestals el Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals. V. Que el Pla té la finalitat bàsica d'evitar els incendis en coordinació amb l'administració forestal i amb la col·laboració d'Ajuntaments i Agrupacions de Defensa Forestal. VI. Que els Ajuntaments i les ADF coneixen el Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals i el seu Programa Tècnic, redactat per l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona. VII. Que les parts consideren que tots els temes exposats són d'interès comú i que la col·laboració mútua per a desenvolupar-los és valuosa i eficaç. És per això que les parts manifesten que la convergència d'interessos justifica la formalització d'un conveni que estableixi el marc de col·laboració i coordinació que permeti aconseguir resultats positius. Per tot això, totes les parts, de comú acord, i reconeixent-se plena capacitat per a aquest acte, formalitzen aquest conveni, que es regirà pels següents: PACTES Primer.- Objecte. És objecte d'aquest conveni determinar els compromisos necessaris que han de prendre l'Ajuntament de Canet de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Iscle de Vallalta i Sant Pol de Mar, l'ADF Vallalta i la Diputació de Barcelona per al bon funcionament del Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals de l'any 2012. Segon.- C