ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 9 DE FEBRER DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.15 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 03.02.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació projecte executiu edifici plurifamiliar dos habitatges C/ Abell, xx 4) Aprovació nova normativa de funcionament de la Sala Municipal d'Exposicions, any 2012 5) Aprovació addenda de pròrroga i modificació del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme per a la delegació de competències en matèria de prestació del servei d'atenció domiciliària 6) Acceptació de l'ajut de la Diputació per a la instal·lació d'una caldera de biomassa al pavelló municipal 7) Relació de decrets des del dia 23 fins al dia 27 de gener de 2012 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 03.02.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 3 de febrer de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 9 de febrer de 2012, i per import de 57.756,47 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 9 de febrer de 2012, per import de 57.756,47 , corresponent a la relació F/2012/1 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIÓ PROJECTE EXECUTIU EDIFICI PLURIFAMILIAR DOS HABITATGES C/ ABELL, xx Atès que en data 15 de setembre de 2010, mitjançant resolució número 757 de la tinència d'alcaldia d'Urbanisme, es va concedir llicència d'obres a la mercantil ABELL 13, S.L. per a la construcció edifici plurifamiliar de dos habitatges al carrer Abell número xx, condicionada a presentar amb el projecte executiu, un document acreditatiu d'acord amb els propietaris veïns per a la construcció de l'edificació auxiliar, abans de l'inici de les obres. Atès que en data 6 de setembre de 2011, la senyora MFG, en representació de la mercantil Abell 13, S.L. presenta el projecte executiu d'acord al projecte bàsic presentat per l'obtenció de la llicència d'obres, sense aportar el document amb els propietaris veïns. Atès que amb posterioritat, en data 27 d'octubre de 2011, presenta nova documentació referent a l'edificació auxiliar, on es recull que aquesta construcció es separarà un metre de la partió entre veïns, d'acord amb la normativa vigent. Vist l'informe de l'assessor urbanístic de data 4 de novembre de 2011, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es constata que correspon al projecte executiu per a la construcció d'un edifici de dos habitatges al carrer Abell núm. xx. La qualificació del solar correspon a Zona 1 "carrers de cases alineades", Subzona 1a "carrers tradicionals". Es constata, per altra banda, que s'acompleixen tots els punts relacionats al informe anterior que fa referència a modificacions respecte el Projecte Bàsic. El projecte preveu que els 2 habitatges disposin de les instal·lacions tèrmiques individuals de calefacció per terra radiant amb distribució en espiral, i de producció d'aigua calenta sanitària amb energia solar tèrmica amb captadors centralitzats i amb un sistema de aerotèrmia mitjançant una bomba de calor d'alt rendiment amb tecnologia inverter de la marca Daikin. El sistema Altherma proporciona un rendiment proper al 400%. Així, les instal·lacions s'hauran de dissenyar de forma que garanteixin les exigències bàsiques HE-2 "Rendiment de les instal·lacions tèrmiques" i HE-4 "Contribució solar mínima per a la producció d'aigua calenta sanitària" a més del Decret d' Ecoeficiència. De la mateixa manera, tal i com es demostra a la justificació del DB-HE 4, el sistema de producció de calor escollir per substituir la instal·lació de plaques solars, te un rendiment molt elevat per el ús a climatologies com la de la nostra vila. El sistema de bomba de calor aerotèrmica te com bescanviador de calor l'aire ambient i per Canet de Mar, on les temperatures mínimes son de -1,5, dona un rendiment superior al que es pot aconseguit utilitzant plaques solars. Això vol dir que, inclús en el pitjor moment l'equip estarà donant un COP de 2,34 i no haurà necessitat d'encendre la resistència de recolzament de l'ACS. Per tant, es justifica amb el projecte realitzat per l'enginyer tècnic industrial JPD (núm. col. XXX) corresponent a l'annex 16 de la Memòria: Certificació d'Eficiència Energètica, i amb l'informe per a la sol·licitud d'inscripció al registre de certificats d'eficiència energètica dels edificis, que el comportament de l'envolupant dissenyada resulta energèticament satisfactòria en combinació amb el sistema de aerotèrmia, per tant, s'entén que la substitució de les plaques solars pel sistema descrit anteriorment és també satisfactòria i reuneix totes les condicions per poder ser acceptat com a vàlid. Tanmateix, s'aporta nova documentació referent a la construcció de l'edificació auxiliar, que ve a substituir la existent -amb el mateix nom i número de plànol-, i que en conseqüència anul·la la necessitat d'annexar el document acreditatiu d'acord amb els propietaris veïns per a la construcció de dita edificació auxiliar, ja que aquesta construcció es separarà 1 metre del partió segons obliga l'article 9.3.c de les Normes Subsidiàries del Planejament vigent. La documentació aportada, amb entrada de registre núm. 5860 del 28 d'octubre de 2011, consta dels següents plànols: A-01, A-02, A-04, I-02, I-03, I-04, I-05, A- 01.01 I E-03. Per altra banda, consultades les Normes Subsidiàries del Planejament vigent així com el Decret 55/2009 sobre condicions d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat i altra normativa d'aplicació complementària, es constata que el projecte acompleix de forma general amb els paràmetres vigents. Conseqüentment, s'informa favorablement la documentació aportada". RESULTANT que s'han complerts els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes subsidiàries de planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquesta resolució és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: ÚNIC .- Aprovar les modificacions del projecte executiu per a la construcció d'un edifici destinat a dos habitatges al carrer Abell número xx, amb llicència d'obres concedida mitjançant decret número 747 de 15 de setembre a la mercantil Abell 13, S.L., tot i tenint present que la construcció de l'edificació auxiliar dels fons del solar es separarà 1 metre de la partió amb els veïns, d'acord amb l'article 9.3.c de les Normes Subsidiàries de Planejament vigent. 4.- APROVACIÓ NOVA NORMATIVA DE FUNCIONAMENT DE LA SALA MUNICIPAL D'EXPOSICIONS ANY 2012 Atès que el Consell Municipal de Cultura d'acord amb els seus estatuts aprovats pel Ple de l'Ajuntament en sessió de data 11 de desembre de 2003 és un òrgan col·legiat de caràcter consultiu i sectorial, i que té com a finalitat l'assessorament, la informació, la col·laboració i la participació ciutadanes en la gestió i planificació de la política cultural a Canet de Mar. Atès que en el moment de la seva creació es va preveure la constitució de la Comissió d'Arts Visuals, entre d'altres, que actua com a òrgan sectorial d'assessorament i consulta de l'Ajuntament quan aquest ho requereixi. Atès que en els estatuts també és preveu que les comissions participin en la definició i ordenació dels diferents àmbits de participació i acció cultural i proposin les normes reguladores corresponents en l'àmbit del municipi, després de realitzar diverses reunions per reflexionar al voltant de la gestió de la Sala Municipal d'Exposicions i la Pinacoteca Municipal, i var arribar a elaborar una normativa l'any 2004. Atès que a partir de 2010 es vol donar una nova empenta en el funcionament de la SME, per donar-li una identitat i autonomia pròpia i així treure-li el millor partit i rendiment a aquest espai municipal. Atès que basant-nos en l'antiga normativa de 2010, s'actualitzen, modifiquen i afegeixen nous punts, quedant la nova normativa de la següent manera: NORMATIVA DE FUNCIONAMENT 1. Totes les exposicions de particulars, per disposar de la SME, pagaran en concepte d'utilització de l'espai pel total de dies, la quantitat de 50 tal i com ho dicta l'ordenança fiscal nº 30 (Epígraf IV-1.) per la prestació de serveis en edificis de propietat municipal. El pagament s'efectuarà fent l'ingrés al compte del Banc de Sabadell 0081 0184 58 0001011902 com a mínim, una setmana abans del començament de l'exposició. Per les exposicions de caràcter cultural, cívic, associacions, ong, fundacions, entitats canetenques i el que l'Àrea de Cultura pugui convenir, la cessió de la SME serà gratuïta. 2. Per tal que la reserva de l'espai es faci efectiva, cal presentar la instància amb el resguard de l'ingrés, a l'Àrea de Cultura, (Edifici Vil·la Flora, riera Gavarra, s/n, planta baixa) o bé via mail a través de la web de l'Ajuntament de Canet, el model concret d'instància-petició de la Sala Municipal d'Exposicions (en endavant SME). Omplir totes les dades que es demanen i aportar documentació gràfica. 3. La SME es cedirà per fer exposicions durant 2 setmanes, podent modificar prèviament les dates d'exposició si li cal a l'autor/a. No es modificarà, però, la taxa de pagament (ordenança fiscal nº30). Com a cas excepcional, es podria reduir, si fos l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament qui modifica les dates. La cessió s'iniciarà en dijous i acabarà en dimecres. 4. És totalment imprescindible respectar i la infraestructura de la SME per muntar les exposicions. Es disposa de bares amb ganxos que es desplacen per adaptar-se a qualsevol mida de quadre, plafó, fotografia, etc... així com plafons i cubs de fusta per distribuir l'espai al gust de cadascú. 5. Està TOTALMENT PROHIBIT clavar CLAUS, GRAPES, AGULLES, etc, qualsevol objecte punxant, tampoc CAP TIPUS DE CINTA ADHESIVA, etc..., i qualsevol mena de suport que pugui malmetre els plafons, els cubs, la fusta de la paret i parets en general. 6. L'autor/a, es farà càrrec del transport, muntatge, desmuntatge, i vigilància de la seva exposició, complint l'horari que ell/ella mateix/a proposi. Si ho creu convenient, pot ampliar l'horari d'obertura com a màxim, dins de la franja horària en temporada d'hivern 11h a 1h del migdia i de 5h a 8h de la tarda i en temporada d'estiu d'11h a 1h del migdia i de 6h a 9h del vespre. 7. L'Ajuntament es fa càrrec de la llum, l'aigua, la neteja i despeses en general de la SME. També es fa càrrec de la publicitat i la difusió de les exposicions amb un cartell format estàndard que identifica la SME. 8. Per tal de personalitzar la publicitat, caldrà que l'autor/a ens aporti la imatge i el contingut que vol que figuri al cartell. La informació cal que la tinguem uns 20 dies abans de començar l'exposició. Si no és així, l'Àrea de Cultura posarà al cartell la informació que cregui més convenient. 9. Les claus de la SME es recullen DIJOUS al matí de 10h a 13h i retornen DIMECRES de 17h a 20h a l'Àrea de Cultura o a consergeria de Vil·la Flora, ubicats a la planta baixa. 10. La SME disposa d'un espai audiovisual adaptat per unes 15-20 persones amb televisor i dvd per poder complementar l'exposició, si es requereix. S'haurà de fer constar a la instància de sol.licitud de la sala, la utilització d'aquest espai. 11. L'Àrea de Cultura de l'Ajuntament no es responsabilitza dels desperfectes i/o robatoris que es puguin produir durant els dies de l'exposició. 12. L'Àrea de Cultura de l'Ajuntament permet, a petició de l'autor/a, realitzar la venda de la seva obra a la SME. Aquest/a, però, s'haurà d'encarregar de tot el procediment que faci referència a la compra/venda de les obres (llistat de preus, contactes, etc...). En cap cas, l'Àrea de Cultura tindrà la funció de mitjancera. 13. És imprescindible complir amb les normes d'utilització de la SME. Dia d'entrada, dia de sortida i deixar la SME en bones condicions. Qualsevol desperfecte que es pugui ocasionar durant els dies cedits, anirà a càrrec de l'autor/a. 14. L'Àrea de Cultura de l'Ajuntament vetllarà pels mínims de qualitat i es reserva el dret d'avaluar les propostes sol·licitants i acceptar-ne o no, la seva exposició. Atès que, considerant que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 40/2003 de 17 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Cultura, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Acceptar i aprovar la nova normativa de funcionament de l'any 2012 de la Sala Municipal d'Exposicions. 5.- APROVACIÓ ADDENDA DE PRÒRROGA I MODIFICACIÓ DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME PER A LA DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES EN MATÈRIA DE PRESTACIÓ DEL SERVEI D'ATENCIÓ DOMICILIÀRIA Atès que en data 18 de març de 2009 es va formalitzar el conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Canet de Mar per a la prestació del servei d'ajuda domiciliària per a persones amb dependència. Atès que en data 20 de gener de 2010 es va formalitzar una addenda de pròrroga d'aquest conveni de col·laboració, la qual tenia vigència fins al dia 31 de desembre de 2010. Atès que en data 24 de gener de 2011 es va formalitzar l'última addenda de pròrroga d'aquest conveni de col·laboració amb una vigència fins a 31 de desembre de 2011. Vist i trobat conforme l'addenda de pròrroga i modificació del conveni,