ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 8 DE NOVEMBRE DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.35 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 31.10.12. 2) Aprovació relació de despeses. 3) Concessió llicència d'obres al senyor Joan Taberner Campeny i la senyora Maria Josefa Ferreres Jornaler per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat a la ronda Francesc Parera, xx. 4) Acceptació de la subvenció de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2012. 5) Acceptació subvenció exclosa de concurrència pública per a l'adaptació d'accessos i estabilització de l'entorn de l'edifici Odèon. 6) Aprovació del pagament als centres educatius dels imports corresponents als ajuts socioeconòmics de menjador durant el segon trimestre del curs 2011-2012. 7) Adaptació termini llicències per exercir la venda al mercat de venda no sedentària a les disposicions transitòries segona i tercera de la Llei 7/2011 de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres. 8) Relació de decrets des del dia 22 fins al 26 d'octubre de 2012. 9) Precs i preguntes. DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 31.10.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 31 d'octubre de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, se'n proposa l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 8 de novembre de 2012, de l'Ajuntament per import de 42.029,51 , corresponent a la relació de la mateixa data, la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 17,97 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2012, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 23 de desembre de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinença d'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 8 de novembre de 2012, per import de 42.029,51 , corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 8 de novembre de 2012, per import de 17,97 corresponent a la relació de l'Organisme Autònom Radio Canet. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- CONCESSIÓ LLICÈNCIA D'OBRES PER A LA CONSTRUCCIÓ D'UN HABITATGE UNIFAMILIAR AÏLLAT A LA RONDA FRANCESC PARERA, xx Vista la instància presentada pel senyor JTC i la senyora MJFJ, en nom i representació d'ells mateixos, en virtut de la qual sol·liciten llicència d'obres per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat a la Ronda Francesc Parera número xx. Vist l'informe de l'arquitecta municipal de data 26 d'octubre de 2012, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es constata que correspon a la modificació del el projecte bàsic i executiu per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al carrer Francesc Parera núm. xx. La documentació consta de: 1. Justificació de les modificacions incorporades 2. Plànol d'emplaçament i situació (núm. 1) 3. Plànol de distribució de plantes (núm. 2) 4. Plànol de seccions (núm. 3) 5. Plànols de façanes (núm. 4 i 5) Les modificacions incorporades són: - Es modifica l'emplaçament de l'edificació deixant lliures les franges de separació establertes als límits de parcel·la. - Es suprimeix el dipòsit d'acumulació d'aigua pluvial - Es modifica el còmput de l'ocupació adaptant-lo als paràmetres normatius aplicables - Es realitza una coberta a quatre aigües - Es justifica la ventilació natural del garatge a través d'una porta calada - Es modifica la distribució de la planta baixa incorporant la prescripció d'un espai de 1,20m davant la porta d'accés a les habitacions. En aquest sentit cal esmenar que no s'ha modificat el còmput de la superfície del dormitori 3 i del passadís, caldria corregir aquest punt. Amb la documentació aportada el projecte s'ajusta a la normativa aplicable, conseqüentment s'informa favorablement a la concessió de la llicència d'obres corresponent." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 31 d'octubre d'enguany, el contingut del qual és: "Dins del termini conferit a l'efecte i una vegada revisada la sol·licitud i la documentació presentades en dates 19.07.2012 i 16.10.2012, pel senyor JTC i la senyora MJFJ per tal d'obtenir llicència municipal d'obres majors per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat a la Ronda Francesc Parera, xx, de Canet de Mar, d'acord amb el projecte bàsic i d'execució redactat per l'arquitecte PGC (visat núm. 2012006754 de 17.07.2012), s'emet el següent INFORME Primer.- Els actes d'utilització i ús del sòl que es pretén executar es troben subjectes a llicència d'obres de conformitat amb allò que disposa l'art. 187 del Decret 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme (TRLUC), segons el qual estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, en els termes establerts per aquesta Llei, pel planejament urbanístic i per les ordenances municipals, tots els actes de transformació o utilització del sòl o del subsòl, d'edificació, de construcció o d'enderrocament d'obres. Segon.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de la part interessada. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 117 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Tercer.- El projecte tècnic (art. 75.2 ROAS), amb la documentació aportada a què es refereix l'article anterior, han estat informat favorablement per l'arquitecta municipal en data 26.10.12. Quart.- Consta acreditat a l'expedient que s'han liquidat els imports corresponents a la provisió dels conceptes d'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres i taxes urbanístiques. Pel que fa les garanties pels valors urbanístics en risc i per residus de la construcció, caldrà efectuar-ne el dipòsit abans de retirar la llicència. En virtut de tot això, la funcionària sotasignant informa favorablement sobre la concessió de la llicència sol·licitada." Atès que en data 5 d'octubre de 2012, han dipositats la fiança dels valors urbanístics en risc i de residus de la construcció. RESULTANT que s'han complerts els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes subsidiàries de planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquesta resolució és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny, de conformitat amb la proposta presentada per la regidoria d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres al senyor JTC i la senyora MJFJ, per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat a la Ronda Francesc Parera número xx, d'acord al projecte bàsic i executiu de l'arquitecte Pere Guillen i Cortés, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat. Aquesta llicència resta condicionada a les condicions generals d'atorgament de llicència urbanística municipal aprovades per Junta de Govern Local de data 13 de setembre de 2007. SEGON.- Aprovar la liquidació provisional en concepte de l'impost sobre construccions per un import de sis mil quatre-cents seixanta-tres euros amb seixanta-set cèntims (6.463,67 ) i per taxes urbanístiques la quantitat de mil quatre-cents cinquanta-vuit euros amb quaranta-cinc cèntims (1.458,45 ). TERCER.- Consta acreditat a l'expedient que s'han dipositats les fiances en concepte de valors urbanístics en risc per import de tres-mil dos-cents trenta-un euros amb vuitanta-tres cèntims (3.231,83 ) i dels residus de construcció per import de cent cinquanta euros (150,00 ). Aquestes fiances es retornaran en el moment de l'obtenció de la llicència de primera ocupació i comprovant d'haver dipositats els residus en un gestor autoritzat. QUART.- Donat que no consta acreditat a l'expedient que l'interessat hagi d'ocupar la via pública, haurà de tenir present que si a l'inici de les obres preveu que sí ha d'ocupar la via pública ho comuniqui prèviament als serveis tècnics d'aquest Ajuntament, procedint en cas contrari la liquidació d'ofici per part de l'Ajuntament, d'acord amb el què disposa les ordenances fiscals vigents. 4.- ACCEPTACIÓ DE LA SUBVENCIÓ DE LA DIRECCIÓ GENERAL DE JOVENTUT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA PER A L'ANY 2012. Atès l'ORDRE BSF/204/2012, de 2 de juliol, de 13 de febrer, aprova les bases reguladores per a la concessió de subvencions als projectes d'activitats en l'àmbit de la joventut que els ens locals de Catalunya elaboren en el marc del Pla nacional de joventut, i s'obre la convocatòria per a l'any 2012. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar va sol·licitar a través del Decret núm. 907/2012, de 25 de juliol de 2012, de l'Alcaldia, una subvenció de 12.000 per a la realització del Projecte Jove 2012. Atès que el dia 18 d'octubre de 2012 la Direcció General de Joventut va comunicar a través de la Plataforma EACAT l'atorgament de 12.000 per a la realització del Projecte Jove 2012. Atès que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny, de conformitat amb la proposta presentada per la Tinença d'Alcaldia de Joventut, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar i restar assabentats de la subvenció de 12.000 atorgada per la Direcció General de Joventut pel desenvolupament del Projecte Jove 2012. SEGON.- Notificar a la Direcció General de Joventut l'adopció de l'acord. 5.- ACCEPTACIÓ SUBVENCIÓ EXCLOSA DE CONCURRÈNCIA PÚBLICA PER A L'ADAPTACIÓ D'ACCESSOS I ESTABILITZACIÓ DE L'ENTORN DE L'EDIFICI ODÈON Atès que el Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural reunida el 25 d'octubre de 2012 ha acordat atorgar una subvenció de 20.000 per a l'adaptació d'accessos i estabilització de l'entorn de l'edifici de l'Odèon. Atès que, considerant que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local, de conformitat amb la proposta presentada per la regidoria de Cultura, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Acceptar la concessió de la subvenció de 20.000 atorgada pel Consell d'Administració de l'Oficina d'Iniciativa Cultural (OSIC) celebrat el dia 25 d'octubre de 2012. 6.- APROVACIÓ DEL PAGAMENT ALS CENTRES EDUCATIUS DELS IMPORTS CORRESPONENTS ALS AJUTS SOCIOECONÒMICS DE MENJADOR DURANT EL SEGON TRIMESTRE DEL CURS 2011-2012 Atès que en data 5 de març de 2012 es rep notificació del Consell Comarcal del Maresme sobre la resolució de l'atorgament dels ajuts individuals de menjador. Vist que en data 4 d'abril de 2012 es rep notificació del Consell Comarcal sobre la resolució del segon atorgament extraordinari per a alumnes nouvinguts. Atès l'informe de la tècnica d'Educació que es transcriu a continuació: En data 5 de març de 2012 es rep notificació del Consell Comarcal del Maresme sobre la resolució de l'atorgament dels ajuts individuals de menjador. Posteriorment en data 4 d'abril de 2012 es rep notificació del Consell Comarcal sobre la resolució del segon atorgament extraordinari per a alumnes nouvinguts. Al municipi de Canet de Mar s'ha presentat un total de 147 sol·licituds, 62 de les quals reben l'atorgament d'ajut de menjador per part del Consell Comarcal del Maresme, segons el resum següent: Centre educatiu Nombre alumnes becats Import atorgat Escola Misericòrdia 30 alumnes 16.461,00 Escola Turó del drac 16 alumnes 8.521,90 Col·legi Yglesias 8 alumnes 3.289,10 Col·legi Sta. Rosa de Lima 5 alumnes 2.743,50 Institut Lluís Domènech i Montaner 2 alumnes 657,20 Col·legi Immaculada (Vilassar de Mar) 1 alumne 548,70 L'import d'aquests ajuts és de 548,70 anuals per als alumnes que cursen Educació Infantil i Educació Primària i 328,60 per als alumnes que cursen Educació Secundària Obligatòria. Per a la convocatòria d'alumnes nouvinguts l'import de l'ajut atorgat és de 291,40. L'import final dels ajuts atorgats al municipi de Canet de Mar, tenint en compte que el Consell Comarcal del Maresme liquida directament l'import de les beques del alumnes que estiguin en serveis gestionats pel mateix consell a les empreses concessionàries (cas de l'Institut Lluís Domènech i Montaner), és de 31.564,20. El Consell Comarcal del Maresme ingressa trimestralment l'import corresponent a aquests ajuts en un compte de l'Ajuntament de Canet de Mar i aquest distribueix els imports corresponents al diferents centres educatius. Tanmateix el Consell Comarcal del Maresme liquida directament l'import de les beques del alumnes que estiguin en serveis gestionats pel mateix consell a les empreses concessionàries. Aquest és el cas de l'Institut Lluís Domènech i Montaner. En data 7 de juny de 2012 la Junta de Govern Local va aprovar acceptar l'atorgament dels ajuts de menjador, reconèixer l'obligació de transferir als centres els ingressos rebuts i efectuar el pagament als centres educatius dels imports corresponents al primer trimestre del curs 2011-2012, amb càrrec a la partida 51 32100 48000. S'ha rebut l'ingrés de 10.521,40 corresponents al pagament 2n trimestre. L'ingrés d'aquest import es fa en base al càlcul d'un terç en relació a l'atorgament inicial. En el pagament corresponent al tercer trimestre, un cop justificats els ajuts, el Consell Comarcal aplica les regularitzacions corresponents a les reassignacions, trasllats d'alumnes i altres incidències. El detall dels imports que caldrà fer efectius als diferents centres, tenint en compte l'atorgament inicial és: Centre Import Import Partida Núm. atorg.