ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 24 DE GENER DE 2013 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 20.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 17.01.13 2) Aprovació serveis extraordinaris mes de gener 3) Aprovació retorn garantia definitiva a TEYCO per les obres de subministrament i col·locació de la gespa del camp de futbol 4) Aprovació devolució fiances de les obres del C/ Joan Oms, xx 5) Aprovació devolució fiances de les obres del C/ Aragó, xx 6) Aprovació conveni per al sosteniment del funcionament de centres de primer cicle d'educació infantil de titularitat municipal per al curs 2011-2012 7) Aprovació conveni cessió ús tallers 1 i 2 ubicats a Vil·la Flora a l'entitat associació Colla de Diables de Canet de Mar 8) Relació de decrets des del dia 7 fins a l'11 de gener de 2013 9) Precs i preguntes. DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 17.01.13 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 17 de gener de 2013 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE DESEMBRE DE 2012 AL 15 DE GENER DE 2013 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de desembre de 2012 al 15 de gener de 2013. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha cinc caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2013, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de quatre mil sis-cents quaranta-quatre euros amb nou cèntims (4.644,09 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de desembre de 2012 al 15 de gener de 2013, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil quatre-cents seixanta-vuit euros amb noranta cèntims (1.468,90 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia durant el mes de gener de 2013. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat tres-cents noranta euros amb quatre cèntims (390,04) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes de gener de 2013. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents trenta-tres euros amb vint- i-vuit cèntims (233,28 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes de gener de 2013. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat de cent noranta-set euros amb quaranta-tres cèntims (197,43 ) corresponent a l'assistència a judicis, fora d'hores de treball, per personal de la Policia local durant el mes de gener de 2013. SISÈ.- Remunerar fins a la quantitat de mil quatre-cents divuit euros amb cinquanta-quatre cèntims (1.418,54 ) corresponent al plus de festivitat, per personal de la Policia local durant el mes de gener de 2013. SETÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2013. 3.- DEVOLUCIÓ GARANTIA DEFINITIVA CONTRACTE D'OBRES CONSISTENTS EN L'EXECUCIÓ DEL PROJECTE "SUBMINISTRAMENT I COL.LOCACIÓ GESPA ARTIFICIAL AL CAMP DE FUTBOL MUNICIPAL DE CANET DE MAR" Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 3 de juny de 2010, va acordar adjudicar definitivament el contracte d'obres consistents en l'execució del projecte "Subministrament i col·locació de gespa artificial al camp de futbol municipal de Canet de Mar", a l'empresa Teyco, SL (NIF xxxx), pel preu cert i global de 469.681,49 euros i 75.149,04 euros corresponents a l'Impost de Valor Afegit, amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a l'oferta presentada pel propi licitador, en especial pel que fa a les millores proposades que s'accepten. Atès que en data 26 de maig de 2010, l'adjudicatària Teyco, SL, va dipositar a l'Ajuntament de Canet de Mar, l'aval número xxxx del Banco de Valencia, com a garantia definitiva per a l'execució del contracte, la qual pujava un import total de 23.484,07 . Atès que en data 19 de gener de 2011, l'adjudicatària Teyco, SL, va dipositar a l'Ajuntament de Canet de Mar, l'aval número xxxx del Banco de Valencia, corresponent a la diferència de l'aval que varen dipositar en data 26 de maig de 2010, per un import de 822,13 . Atès que en data 9 de juny de 2010 es va procedir a la formalització de l'anterior contracte. Atès que el termini d'execució d'aquest contracte va finalitzar el 18 d'octubre de 2010. Vist l'escrit presentat per l'empresa TEYCO, SL, i en el seu nom i representació el Sr. AGP, com a apoderat, en data 19 d'octubre de 2012 sol·licitant la devolució de les esmentades garanties definitives. Vist l'informe emès per l'enginyera municipal, Sra. Sílvia Amatller Micola, en data 11 de gener de 2013, el contingut literal és el següent: Informe de: Serveis Tècnics Municipals Assumpte: Retorn de l'aval constituït com a fiança definitiva del contracte de "SUBMINISTRAMENT I COL·LOCACIÓ DE GESPA ARTIFICIAL AL CAMP DE FUTBOL MUNICIPAL DE CANET DE MAR" En data 19 d'octubre de 2012 i núm. de registre 4321, el Sr. AGP y, en representació de l'empresa TEYCO, S.L. ha sol·licitat la devolució de les fiances dipositades en referència al contracte de subministrament i col·locació de gespa artificial al camp de futbol municipal de Canet de Mar. En el punt IV del contracte signat s'especificava que per aquesta obra s'havia constituït una garantia definitiva de 23.484,07 , mitjançant aval bancari, i que aquesta garantia seria retornada en el termini de dos anys des de la data de la recepció de les obres. En el punt tercer del Decret núm. 933/2010, de 5 de novembre, de l'alcaldia, es requeria a TEYCO, SL que fes efectiva la quantitat de 822,13 en concepte de la diferència de la garantia definitiva dipositada, deguda l'augment del preu d'adjudicació del contracte per l'augment de l'IVA del 16% al 18% i de l'augment de la superfície formigonada del projecte. En data 18 d'octubre de 2010 es va portar a terme l'acta de recepció de les obres, havent transcorregut a dia d'avui el termini de dos anys de garantia establerts en el contracte. En conseqüència, el tècnics municipals que sota signen consideren favorablement la finalització del període de garantia i la devolució dels avals dipositats per l'interessat a tal efecte a l'Ajuntament. Atès que la clàusula trenta-cinc del contracte formalitzat en data 9 de juny de 2010, disposa que el termini de garantia es de 2 anys a comptar de la data de la recepció de les obres, transcorregut el qual sense objeccions per part de l'Administració, quedarà extingida la responsabilitat del contractista. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte allò que es disposa a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Disposar el retorn de les garanties definitives dipositades mitjançant avals números XXXX i XXX del Banc de Valencia, en aquesta corporació en dates 26 de maig de 2010 i 19 de gener de 2011, per l'empresa Teyco, SL, i que puja un import de 23.484,07 i 822,13 . SEGON.- Comunicar aquest acord a la interessada i a la tresoreria municipal per tal que procedeixi al retorn de l'esmentada garantia. 4.- DEVOLUCIÓ FIANCES DE LES OBRES DEL CARRER JOAN OMS NÚMERO xx. Vista la instància presentada per la senyora OS, en nom i representació sel senyor AJP, en virtut de la qual sol·licita la devolució de l'impost sobre construccions, taxes I dipòsits de garanties de les obres del carrer Joan Oms número xx. Vist l'informe de la TAG d'Urbanisme de data 18 de desembre de 2012, el contingut del qual és: "Vist l'escrit presentat per la senyora OS, en nom i representació del senyor AJP, en el qual sol·licita el retorn de les quantitats abonades en concepte d'ICIO, taxes urbanístiques així com de les fiances dipositades, puix que les obres de construcció d'una piscina, per a les quals va obtenir llicència no es duran a terme i s'ha demanat una nova llicència amb la mateixa finalitat, s'emet el següent: INFORME Primer.- Pel que fa el retorn de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO), l'article 1 de l'Ordenança Fiscal núm. 5 per a l'any 2012 estableix el següent: L'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres és un tribut municipal indirecte, el fet imposable del qual el constitueix la realització, dintre del terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual hom exigeixi l'obtenció de la llicència d'obra o urbanística corresponent, s'hagin obtingut o no les esmentades llicències, sempre que la seva expedició correspongui a l'Ajuntament. En aquest cas, la llicència d'obres es va concedir en virtut del Decret núm. 721/2011, de 3 d'agost, de l'Alcaldia. Tanmateix, durant les obres de construcció de la piscina, l'arquitecta tècnica municipal i el cap de disciplina urbanística emeten, en data 16.09.2011, un informe en el qual hi fan constar el següent: Practicada una inspecció visual dels fets exposats a la instància, s'ha constatat que al pati posterior de l'habitatge unifamiliar aïllat ubicat al carrer Joan Oms, xx, hi ha unes obres, actualment aturades, consistents en la construcció d'un mur de contenció de terres (s'adjunten fotos). Aquesta construcció llinda amb la finca situada al predi inferior, carrer Mas el Grau, 17-19. S'ha constatat en el moment de la inspecció, que sobre el mur de contenció de terres existent construït per la promotora PUBEMA (aquest mur ja esgotava l'alçada màxima admesa de 1,50 m per sobre del terreny natural) s'estava duent a terme la construcció d'un nou mur a base de blocs de formigó amb una alçada d'aproximadament 1,60 metres per poder anivellar les terres i deixar pla el terreny per construir-hi una piscina. Consultats els arxius dels serveis tècnics municipals, es va constatar que s'havien portat a terme les obres de construcció d'aquest mur de contenció de terres sense haver sol·licitat prèviament la pertinent llicència d'obres. La construcció de la piscina sí que disposa de la corresponent llicència municipal d'obres. A les fotografies que acompanyen l'informe esmentat s'aprecia que, a data 16.09.2011, la construcció de la piscina ja s'havia iniciat. En base a aquest informe, i en virtut del Decret núm. 853/2011, de 28 de setembre, de l'Alcaldia, es va incoar a l'interessat procediment de restauració de la legalitat urbanística, el qual es va sobreseure en virtut del Decret núm. 1106/2012, d'1 d'octubre, de l'Alcaldia, en comprovar-se que el mur que vulnerava el planejament urbanístic havia estat enderrocat i s'havia retornat la topografia del terreny als paràmetres contemplats al projecte original, restaurant- se així la legalitat. Posteriorment, l'interessat sol·licita nova llicència d'obres per a la construcció de la piscina, amb un canvi d'ubicació respecte la primera llicència d'obres menors. No procedeix, doncs, el retorn de la quantitat abonada en concepte d'ICIO puix que les obres emparades en la llicència 87/2011 es van iniciar i es van aturar per causa imputable a l'interessat. Segon.- Pel que fa el retorn de les taxes de tramitació, l'epígraf 10 de l'Ordenança Fiscal núm. 20, reguladora de la Taxa per la prestació de serveis urbanístics, estableix el següent: En el cas que la persona sol·licitant formuli desistiment amb anterioritat a la concessió de la llicència, les quotes que s'hauran de liquidar seran el 80% de les fixades a l'article 7è sempre que s'hagi iniciat efectivament la seva tramitació. S'entendrà iniciada efectivament la tramitació quan la persona sol·licitant hagi rebut qualsevol notificació respecte de l'expedient. No es meritarà la taxa en les supòsits de desistiment previ a l'inici de la tramitació efectiva. Un cop concedida la llicència la taxa s'haurà de satisfer íntegrament, fins i tot quan la persona interessada desisteixi d'aquesta. No procedeix el retorn de la taxa de tramitació satisfeta. Tercer.- Pel que fa les fiances dipositades, es considera que es pot procedir al retorn de la quantitat dipositada en garantia dels béns municipals (60 ), atès que consta dipositada una garantia pel mateix concepte en l'expedient de la nova llicència d'obres menors, per una quantia de 70 (exp. 142/2012). Quant a la fiança per residus de la construcció, no es pot procedir al seu retorn en tant no es justifiqui la correcta gestió de la runa resultant de les tasques de demolició del mur. Tot el qual s'informa a aquest Ajuntament per a que procedeixi segons superior criteri." RESULTANT que s'han complerts els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes subsidiàries de planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquesta resolució és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- De conformitat amb l'informe jurídic aprovar la devolució de la fiança dels valors urbanístics dipositada en data 23 de juny de 2011 pel senyor AJP, per un import de seixanta euros (60,00 ). SEGON.- Denegar la devolució de l'impost sobre construccions i de taxes urbanístiques, motivada en base a l'informe de la TAG d'Urbanisme, exposat en el present acord. TERCER.- En quant a la fiança de residus de la construcció, no es pot procedir al seu retorn en tant no es justifiqui