ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 14 DE MARÇ DE 2013 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.15 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 07.03.13 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació actualització cànon explotació serveis de temporada 2013 4) Rectificació error aritmètic plec de clàusules administratives i tècniques particulars per a la contractació del servei de neteja de les dependències municipals 5) Devolució garantia definitiva contracte prestació servei de prevenció i salvament a les platges de Canet de Mar anys 2011 i 2012 6) Atorgament llicència d'obres a Gas Natural Distribución SDG, SA per a la instal·lació d'una escomesa particular de gas al C/ Vall, xx 7) Atorgament llicència d'obres a Visoren, SL per a la instal·lació d'un nou subministrament de baixa tensió al rial dels Oms, xx 8) Atorgament llicència d'obres a Visoren, SL per a la instal·lació d'0un nou centre de distribució al rial dels Oms, xx 9) Aprovació concessió llicència de primera ocupació habitatge unifamiliar aïllat al C/ Carles Flotats, xx 10) Relació de decrets des del dia 25 de febrer fins a l'1 de març de 2013 11) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 07.03.13 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 7 de març de 2013 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 14 de març de 2013, de l'Ajuntament per import de 186.628,44 , corresponent a la relació de la mateixa data, la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 36,30 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2013, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de novembre de 2012. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 14 de març de 2013, per import de 186.628,44 , corresponent a la relació F/2013/7 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2013. 3.- APROVACIÓ ACTUALITZACIÓ CÀNON EXPLOTACIÓ SERVEIS DE TEMPORADA DE PLATJA 2013. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 17 de febrer de 2011, va acordar incoar expedient d'atorgament de les autoritzacions per a l'explotació dels serveis de temporada a les platges de Canet de Mar per als anys 2011 a 2014, de conformitat amb el plec de clàusules administratives que també es van aprovar en el mateix acord. Atès que la Junta de Govern Local de data 17 de maig de 2012, va prendre, entre d'altres, els acords següents: "PRIMER.- Augmentar el cànon anual per a l'explotació de la guingueta núm. 1 en 445,32.-, de la guingueta núm. 3 en 288,50.-, de la guingueta núm. 4 en 240,24.-, de la guingueta núm. 5 en 216,21.-, i de la zona d'hamaques i ombrel·les en 3.84.-, import equivalent a l'augment del 2,4% que ha experimentat l'IPC en aquest últim període anual i aprovar la corresponent liquidació complementària per aquests imports. SEGON.-Fixar el preu de 19.000,32.- per a la guingueta núm. 1, de 12.309,50.- per a la guingueta núm. 3, de 10.250,24.- per a la guingueta núm. 4, de 9.225,21.- per a la guingueta núm. 5 i de 163,84.- per a la zona d'hamaques i ombrel·les, com a cànon anual per a l'explotació d'aquests serveis per a la temporada d'estiu 2012. TERCER.- Notificar aquests acords als concessionaris d'aquests serveis i a la Intervenció i la Tresoreria municipals a tots els efectes." Atès que en el punt 4.2 del Plec de Clàusules administratives particulars es disposa que els precedents cànons seran revisables després del seu primer any de vigència, i així successivament, sempre d'acord amb l'índex estatal de preus al consum, publicat per l'Institut Nacional d'Estadística a 31 de desembre. Atès que l'Institut Nacional d'Estadística ha publicat que la variació anual de l'IPC a 31 de desembre de 2012 és del 2,9%. Atès que d'acord amb aquest percentatge, l'augment del cànon anual per a l'explotació de la guingueta núm. 1 és de 551.-, de la guingueta núm. 3 és de 356,97.-, de la guingueta núm. 4 és de 297,25.-, de la guingueta núm. 5 és de 267,53.-, i de la zona d'hamaques i ombrel·les és de 4,75.-, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Augmentar el cànon anual per a l'explotació de la guingueta núm. 1 en 551.-, de la guingueta núm. 3 en 356,97.-, de la guingueta núm. 4 en 297,25.-, de la guingueta núm. 5 en 267,53.-, i de la zona d'hamaques i ombrel·les en 4,75.-, import equivalent a l'augment del 2,9% que ha experimentat l'IPC en aquest últim període anual i aprovar la corresponent liquidació complementària per aquests imports. SEGON.- Fixar el preu de 19.551,32.- per a la guingueta núm. 1, de 12.666,47.- per a la guingueta núm. 3, de 10.547,49.- per a la guingueta núm. 4, de 9.492,74.- per a la guingueta núm. 5 i de 163,84.- per a la zona d'hamaques i ombrel·les, com a cànon anual per a l'explotació d'aquests serveis per a la temporada d'estiu 2013. TERCER.- Notificar aquests acords als concessionaris d'aquests serveis i a la Intervenció i la Tresoreria municipals a tots els efectes. 4.- RECTIFICACIÓ ERROR ARITMÈTIC PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES I TÈCNIQUES PARTICULARS PER A LA CONTRACTACIÓ DEL SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS Atès que la Junta de Govern Local en sessió de data 28 de febrer de 2013, va acordar aprovar el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars, que han de regir la contractació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar, així com iniciar l'expedient de licitació. Atès que s'ha detectat un error aritmètic a l'hora de fer el càlcul de l'IVA a aplicar sobre el preu de licitació. Atès que de conformitat amb allò que disposa l'article 105.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, reguladora del règim jurídic i del procediment administratiu comú, les Administracions Públiques podran rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Rectificar l'error aritmètic existent en la clàusula IV. 1, segon paràgraf, del plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars, que han de regir la contractació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar, en el sentit que allà on diu: L'import de l'IVA és de 107.000,04 . Ha de dir: L'import de l'IVA és de 84.530,03 . SEGON.- Que aquesta rectificació es publiqui a tots els butlletins als quals s'ha publicat l'anunci de licitació. TERCER.- Que, donat que l'errada no afecta el pressupost base de licitació, el qual no inclou l'IVA, que no es prorrogui el termini per a la presentació d'ofertes. 5.- DEVOLUCIÓ GARANTIA DEFINITIVA CONTRACTE PRESTACIÓ SERVEI DE PREVENCIÓ I SALVAMENT A LES PLATGES DE CANET DE MAR ANYS 2011 I 2012 Atès que la Junta de Govern Local en sessió de data 19 de maig de 2011, va acordar adjudicar el contracte per a la prestació del servei de prevenció i salvament a les platges de Canet de Mar, a l'empresa Pro-Activa Serveis Aquàtics, SL, pel preu de 176.952,00 , IVA exclòs el qual puja un import de 31.851,36 , amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a l'oferta presentada pel propi licitador, en especial pel que fa a les millores proposades que s'accepten. Atès que en data 16 de maig de 2011, l'adjudicatària Pro Activa Serveis Aquàtics, SL, va dipositar una garantia definitiva per a l'execució del contracte, la qual pujava un import de 8.847,60 . Atès que en data 3 de juny de 2011 es va procedir a la formalització de l'anterior contracte. Atès que el termini d'execució d'aquest contracte va finalitzar el 16 de setembre de 2012. Vist l'escrit presentat pel Sr. OCG, en nom i representació de l'empresa Pro Activa Serveis Aquàtics, SL, en data 20 de febrer de 2013 sol·licitant la devolució de l'esmentada garantia definitiva. Vist l'informe emès per l'enginyera municipal en data 7 de març de 2013, el contingut literal és el següent: "Na enginyera municipal, en relació a la contractació del servei de prevenció i salvament a les platges de Canet de Mar durant les temporades 2011 i 2012, emet el següent I N F O R M E Vista la instància presentada per PRO ACTIVA SERVEIS AQUÀTICS, S.L. mitjançant registre general d'entrada núm. 2013/833 de data 20 de febrer de 2013 sol·licitant que els hi sigui retornada la fiança dipositada en aquest Ajuntament com a garantia per a la prestació del servei a dalt esmentat, la tècnica que subscriu manifesta el següent: Amb data 16 de setembre de 2012 va finalitzar el contracte del servei de prevenció i salvament a les platges de Canet de Mar durant les temporades 2011 i 2012. El contracte podia ser objecte de pròrroga d'un any més, tot i que aquest dret a pròrroga no s'ha exercit segons consta en l'escrit de data 10 de gener de 2013 que consta en l'expedient. La prestació del servei es va realitzar sense incidències. A data d'avui ja ha finalitzat el termini de garantia que establia la clàusula vint-i- cinquena del contracte signat. Per tot l'esmentat, no hi ha des d'un punt de vista tècnic cap inconvenient per a que sigui retornada la fiança dipositada. Tot el qual s'informa a aquest Ajuntament per a què procedeixi segons superior criteri." Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte allò que es disposa a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Sanitat, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Disposar el retorn de la garantia definitiva dipositada mitjançant assegurança de caució núm. 4.052.116 de la Companyia Espanyola d'assegurances i reassegurances de crèdit i caució, SA, en aquesta corporació en data 16 de maig de 2011, per l'empresa Pro Activa Serveis Aquàtics, SL, i que puja un import de 8.847,60 . SEGON.- Comunicar aquest acord a l'interessat i a la tresoreria municipal per tal que procedeixi al retorn de l'esmentada garantia. 6.- ATORGAMENT LLICÈNCIA D'OBRES A GAS NATURAL DISTRIBUCIÓN SDG, S.A. PER A LA INSTAL.LACIÓ D'UNA ESCOMESA PARTICULAR DE GAS AL CARRER VALL, xx. Vista la instància presentada per Gas Natural Distribución SDG, S.A. en data 21 de febrer d'enguany (núm. de registre 2013/861) mitjançant la qual sol·licita llicència d'obres per a la instal·lació d'una escomesa particular de gas al carrer Vall, xx de Canet de Mar. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la vigent normativa urbanística, de conformitat amb l'informe emès per l'enginyera tècnica municipal en data 27 de febrer d'enguany, i amb les condicions que consten a l'expedient i que es transcriuen a continuació: INFORME DE: L'ENGINYERA MUNICIPAL ASSUMPTE: LLICÈNCIA INSTAL·LACIÓ D'UNA ESCOMESA DE GAS CANALITZACIÓ: GAS NATURAL LOCALITZACIÓ: Vall, xx I N F O R M E: En resposta a la seva sol·licitud: Ref.: Z.M.012013589813 Reg. Entr. 2013/861 Data 21-02-2013 Vist el plànol presentat, el Tècnic que subscriu l'informa FAVORABLEMENT l'actuació sol·licitada condicionada a: 1 Les obertures de rases al paviment es realitzaran totes amb disc. 2 Els paviments reposats seran de les mateixes característiques que els destruïts. 3 La reposició serà, en el cas de paviment de formigó, amb formigó de R.C. 20 2 N/mm de planta, d'un gruix mínim de 18 cm. perfectament remolinat. En cas de ser paviments asfàltics es farà una base de formigó sobre la qual s'estendrà l'aglomerat asfàltic en calent. La llosa de formigó s'estendrà 25 cm a banda i banda de la rasa sempre sobre terreny no modificat. La capa d'asfalt s'estendrà a banda i banda 7 cm més que la llosa de formigó. 4 En el cas de realitzar-se canalització en calçada paral·lela a la vorera, la reposició del paviment serà en línia recta des del punt més llunyà a la vorera fins la rigola o la vorada. 5 El reblert de les rases es farà amb material verge tipus sauló, compactat mecànicament i en les condicions idònies d'humitat, de forma que s'assoleixi una compactació assimilable al 95% P.M.. Caldrà presentar als Serveis Tècnics d'aquest Ajuntament un assaig de la compactació d'aquest reblert de les rases. 6 En tot cas, haurà de posar-se d'acord amb la Policia Local, per la regulació del tràfic rodat i vianants en general, així com dels propis veïns del carrer, així com per possibles talls de carrer que puguin ser necessaris. 7 L'obra haurà d'estar perfectament delimitada, tant frontal com longitudinalment, mitjançant tanques o altres elements similars aprovats pels serveis tècnics municipals, de manera que tanquin totalment la zona de treball. 8 S'haurà de protegir qualsevol obstacle en voreres o calçades, per a la lliure i segura circulació de vehicles i vianants, tals com acopis de runa, materials per la reconstrucció del paviment, rases obertes, maquinària i altres elements. Caldrà col·locar senyalització lluminosa per les hores nocturnes. 9 Tots els elements urbanístics que foren danyats a conseqüència de dites obres, es reposaran correctament, per això una vegada finalitzat el carrer, es realitzarà la corresponent inspecció per part dels Serveis Tècnics. 10 Els serveis públics o privats que puguin resultar malmesos seran reparats a càrrec seu de manera immediata, previ avís als afectats i d'acord a les seves instruccions. 11 Les obres no es podran executar el cap de setmana, i al llarg d'aquest hauran d'estar senyalitzades i balisades correctament, permetent alhora la circulació rodada. 12 En cas d'afectar a la calçada s'haurà d'executar en dues tramades, sense interrompre el tràfic de vehicles. 13 En tot cas, s'avisarà als Serveis Municipals d'aigües i d'enllumenat públic i als Serveis tècnics d'altres companyies subministradores de serveis al municipi (electricitat, telefonia i altres usos privats (mines, etc.)) perquè donin el vist-i-plau "in situ", als efectes de no perjudicar els Serveis Soterrats. El resultat de la inspecció